Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 149 ... 289 290
nasibal

Sivakov was vooraf natuurlijk al niet de man om 'het verschil' mee te maken en meer een man om er bij te hebben 'voor het geval dat'. Het plafond wat die man had wanneer alles op zijn plek zou vallen was denk ik zeer hoog. De kans dat alles op z'n plek zou vallen wat kleiner, maar voor 2 miljoen heel goed te doen.

Het is voor mij vooral balen dat we het nu nooit zullen weten waarschijnlijk. Voor hen waar hij vast onderdeel van het 9tal was is het een ander verhaal vrees ik. Al vraag ik me wel af wat die teams hebben gedaan met het uitgespaarde geld (Door Sivakov niet als 'extra' maar als 'basis' mee te nemen) als het niet in een klimmer is gestopt waarmee Sivakov nu vervangen kan worden.

Laatst gewijzigd
vevie

Eens, hij had best ver kunnen komen zonder dit alles. Wat mij dan weer sceptisch maakte is het feit dat je hem ook niet echt als aanvaller kan inzetten in het geval dat dit wat nu gebeurt zou gebeuren. Die moet nu helemaal strak het keurslijf in bij Ineos. Andere mannen van 2m zoals Mollema, Uran en Higuita die zullen zeker in de vluchten gaan zitten als hun AK sneuvelt, wat hun toch aantrekkelijker maakt.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

242 puntjes vandaag en 94,6%. Redelijk begonnen dus. Doorgaans sta ik in de eerste etappe ergens rond de 80%.
Ik vond Bennett vandaag wel enorm snel stilvallen in de sprint. Hij zat ook nerveus aan zijn stuur te prullen. Hebben jullie mss iets meegekregen over materiaalpech zoals een schakelprobleem bij Sam Bennett?

Jasperdewaal11

Waarde Forumleden hierbij stel ik dan ook maar mijn 20 stoempende, klimmende, dalende, sprintende en demarrerende klasbakken voor. En uiteraard oa op @Arjen verzoek ook met onderbouwing ;) :

1) Egan Bernal:
Uiteraard een echte klasbak en uitgesproken kopman. Heb mij niet gek laten maken door de "rugpijntjes". Je gaat mij niet vertellen dat je Froome en Thomas uit de selectie weert maar vervolgens een halve Bernal wel kopman maakt. Uitgemaakte zaak voor mij.

2) Primoz Roglic:
De absolute man in vorm en gedoodverfde gele trui drager in Parijs, daar doet een verbandje om zijn ene arm niks aan af. Heeft daarnaast een ijzersterk team zoals iedereen de afgelopen tijd heeft kunnen zien en ervaren.

3) Thibaut Pinot:
De Franse Hoop in bange dagen en mijn inziens altijd een spectaculaire renner. Wil altijd vooraan eindigen als hij aankomt in een groep dus scorito technisch altijd interessant, los van zijn ongelukkige uitval record. Heeft in de dauphine genoeg vorm getoond.

4) Tadej Pogacar:
Groot talent en die gaat het ronde wielrennen wel domineren met ene zekere Evenepoel (ofzo) de komende jaren. Is niet bang om aan te vallen of te sprinten voor positie dus wederom interessant mijn inziens.

5) Nairo Quintana:
Overgang naar Arkea heeft de man bevrijd en tezamen met zijn aanvallende gedrag vind ik dat dusdanig interessant dat hij een plekje heeft gekregen. Liet de afgelopen koersen zien mee te kunnen met de toppers dus prima. Zijn knie was een dingetje maar denk eerder dat het voorzorg was dan echt een groot probleem.

6) Miguel Angel Lopez:
Heeft de selectie net gehaald ten faveure van Buchmann (vond het toch te trikkie met zijn valpartij en de berichtgeving hier omheen). Superman blijft een aanvallende renner en zeker nu er bijna geen tijdrit kilometers inzit en wel heel veel hoogte meters is die spek naar de bek van deze man. Dit geld overigens ook voor Quintana.

7) Sergio Higuita:
Het was voor mij kiezen tussen Higuita of Martinez en daar heb ik best even over gedaan alvorens dat te beslissen. Higuita met zijn val en Martinez met zijn winst in de dauphine. Toch denk ik dat Higuita nog net wat hoger in de pikorde staat en meer punch heeft dan Martinez en daardoor is de keuze op hem gevallen.

8) Bauke Mollema:
Doordat ik geld vrijmaakte door Caleb Ewan buiten de selectie te laten kon Bauke erin voor Kamna of dit wijs is zal de toekomst leren. Maar onze Bauke kan zowel punten pakken door met de toppers mee te liften op zijn kenmerkende "mollemalende" manier of hij word een aanvaller van formaat is mijn verwachting.

9) G Martin:
Is al veel de revu gepasseerd en lijkt weer een volgende stap te hebben gezet nu hij bij cofidis is gekomen. Nu wil hij ook altijd wel vechten voor een plekkie bij aankomsten dus die gaat zijn 1M wel waard zijn.

10) Sepp Kuss:
Man wat kan deze gozer mooi klimmen! Ijzerksterke man en verwacht dat hij vaak de laatste man voor Roglic en Dumoulin gaat zijn. Dus voor 1 M kans op punten in de top 20 van etappes en op trui of teampunten wanneer Roglic en/of Dumoulin het goed doen.

11) Davide Formolo:
Dit is natuurlijk een parcours die ook voor Formolo veel kansen bied. Ik denk dat hij niet zo strak onder de teamorders valt om Pogacar te beschermen maar dat hij zeker op zoek mag naar succes. Is een soort van Alaphilippe light voor mijn team.

12) Flipje:
Nou lijkt mij geen uitleg nodig. Deze man kan op verschillende manieren winnen of het nou punch, afdaling of in een groep aankomen is de man wil en vooral KAN winnen. Hij gaat voor de ritzeges en wellicht komt dan ook nog een bolletjes trui om de hoek kijken.

13) Peter Sagan:
Pfff de koning van de groene trui nouja zou wel gek zijn als ik hem niet zou selecteren......

14) Sam Bennett:
Intrinsiek de snelste met Ewan alleen heeft hij wel een gouden treintje dus heb ik voor Bennett gekozen ipv Ewan. Komt een heuveltje aardig over en heeft al vorm getoond.

15) Giacomo Nizzolo:
Forza Nizzolo, man in vorm en zelfs na valpartijen sprint hij nog naar plekjes binnen de top 10. Hij is in vorm, showt karakter, kan heel behoorlijk klimmen voor een sprinter + heeft een ploeg die voor hem werkt. Ik heb Ewan geofferd voor deze man dus laten we hopen dat dat een goede keuze blijkt.

16) Cees Bol:
Vanwege het nieuws dat Colbrelli niet ging meesprinten heb ik dan toch maar Bol meegenomen en dat blijkt na 1 etappe geen verkeerde keuze. De man blaakt van het zelfvertrouwen en heeft een ploeg die hem wil helpen aan zeges dus laat maar zien.......

17) Bryan Coquard:
Wat ik al eerder aangaf is Coquard maar wat blij dat hij weer is een tour rijd. Is zo licht als een veertje voor een sprinter en wil strijden voor zijn plekkie. Ik klikte hem er vanaf het begin in.

18) Luka Mezgec:
19) Clement Venturini:
Voor beide heren geld eigenlijk dat dit terrein voor hun spreekt en dat het beide sprinters zijn die niet zomaar laten lopen. Bovendien hebben ze beide geen ploegen die alles opofferen voor een klassement dus ze kunnen lekker hun gang gaan.

20) Jasper de Buyst:
Naast het feit dat hij een mooie naam heeft heb ik hem als lead-out van Ewan om nog een beetje te compenseren mocht Ewan het echt op zijn heupen krijgen.

Dat zijn de rammers en heb na Etappe 1 --> 250 puntjes gesprokkeld wat niet slechts is en ons brengt naar 95,5% dus hopen dat we erop voort kunnen borduren. Iedereen Bonne Chance!!

Ludi

Ik heb sivakov gepakt, maar wel een extra klimmer meegenomen (bennett, lol), voor het geval dat, plus flip.

Ik verwachte sivakov uiteindelijk rond ak 12-18, jongeren 3-5 en beter dan carapaz die op minuten werd gefietst door bennett in portugal en Italië, carapaz die zou pieken naar giro en nogal matig rondfietste. Maarja, dat lijkt nu wel onmogelijk.

Dus al met al 11 renners voor dagen die een beetje /\/ zijn oid. Ik dacht "tegen etappe 13 zijn er vast al een paar zo ver op achterstand (of gevallen) dat ik dan nog keuze genoeg heb", al heeft vandaag mogelijk al meer schade gebracht dan ingecalculeerd tot etappe 13.

Nul verstand

Jasper Stuyven is ook een leuk rennertje voor morgen, niet?

Zadelpen

Heb volgens mij al 4 rondes op rij niet met 20 man kunnen starten in etappe 2. Dat is toch een domper op de topscorefeestvreugde. Gelukkig was het slechts sprintopvulling. Maar veel gekker moet het nu al niet meer worden.

Laatst gewijzigd
Zuurvlees

Zo. De kop is eraf. Wat zijn er veel renners weer kapot geklapperd In de eerste etappe. Vreselijk om te zien.

Ondanks dat de Baas Colombianen met Ecuadorianen verwisselt, is hij aardig goed begonnen. Top 15 in de algemene poule met 330 puntjes. Hopen dat de Baas in het verdere verloop niet onderuit gaat zoals De Bambis op het ijs vanmiddag. Zijn Team;

Bernal, Pogacar, Roglic, Pinot, Mal, Kuss, Martinez, Kamna, Bardet, Hiquita, ALA, Bol, Sagan, Bennett, Pedersen, Viviani, Bryan, Nizzolo, Venturini en WVA!

De Baas heeft gesproken. Parijs is nog ver. Au Revoir.

Valvuillerdemoz

'@zuurvlees: wens hem succes, die baas van je!

Chef83

Trentin ,sagan staan wel redelijk hoog bij de bookmakers en worden toch ook genoemd bij wielerflits voor morgen ik denk toch niet dat ze erbij zitten morgen?

Ik denk lutsenko morgen .

kevinraar

wat verwachten jullie morgen van dumoulin?

Berend

Damn vind het echt lastig voor morgen.

Neem nu sowieso deze 6 mee, denk ik:
- Alaphilippe (kopman ook maar)
- AK mannen: Roglic, Bernal, Pogacar
- Klimgeiten: Higuita, Chaves

Dan kan ik er nog 3 kiezen uit deze 5:
- Dumoulin, Valverde
- G. Martin, D. Martinez, Mollema
- W.van Aert (iedereen lijkt er voor te gaan, maar als ie gewoon knecht komt ie toch gewoon als 23e binnen?)

Ik neig nu naar Valverde en Mollema, omdat Dumoulin wss nog wel rustig houd.
Maar dan laat ik mijn klimkoopjes Martin en Martinez op de bank, voelt ook zonde.

Succes iedereen iig!

Laatst gewijzigd
jlmr1990

Alaphilippe (C)
Roglic
Dumoulin
Pogacar
Pinot
Chaves
Formolo
Sagan
GvA

Twijfel om Kamna mee te nemen, maar bij BORA zullen ze vast op Sagan gokken.

Papa Bart

Morgen mix van aanvallers, sprinters en AK mannen in de opstelling, en vooruit, keertje gek doen, Valverde kopman maken, en Flip even op de blessure bank.

04398

Sagan had al twijfels of hij er vandaag nog bij zou gaan zitten, dan moet profiel van morgen toch zeker te zwaar zijn of heb ik het parcours van morgen te zwaar in geschat?

Stijn Lemmens

Ik denk niet dat ze op de 2 eerste cols zwaar gaan koersen in het peleton

piep papje

'@jlmr1990 Kamna heeft vandaag getweet dat ie twee keer op z'n snufferd is gegaan vandaag. Verwacht daarom niet veel van hem.

Ik heb nog 1 plekje voor een 'sprinter' voor de etappe morgen. Daarbij kan ik kiezen tussen Sagan, Stuyven en Trentin, ben wel benieuwd wat jullie verwachten van deze drie, wie heeft de grootste kanzen om de bergen te overleven?

Nul verstand

'@piep papje, ik zou alle drie namen opstellen die je noemt. Het is niet te verwachten dat de klassementsploegen er baat bij hebben om vol door te trekken op die eerste 2 klimmen. Daarna verwacht ik op de laatste 2 klimmen nog wel strijd, maar die klimmen zijn te lastig. Lijkt daarom geschikt voor sterk klimmende sprinters.

ditisdavid

Teveel ploegen die morgen baat hebben bij een stevig tempo op minimaal de laatste klim, ervan uitgaande dat het een sprint wordt zal het niet van meer dan 50-60 man zijn lijkt me (en waarschijnlijk minder!). Dat wordt dus (te) lastig voor de heuvelsprinters, anderzijds is het de vraag hoeveel punten de klassementsrenners waard zijn op zo'n dag.

Laatst gewijzigd
mart1202

Slaan

DKrikk

Slaan

Robrunho

Q

leonstar

Omslaan

Jori

Weinig mijn visie laten schijnen hier op het forum, enkel in wat PM's mijn afwijkende visie laten zien.
Ik ben dit parcours met een bijzondere verdeling geëindigd: 10 klimmers, 8 sprinters en slechts 2 mannen als vooraf bestempelde aanvallers.

8 sprinters lijkt bizar veel en is het eigenlijk ook wel. Toch is het geen gekke gedachte. Rit 1 was zoals verwacht lasitg om te vullen. 2 namen staken er bovenuit vooraf, maar met die klimmetjes, regen en bizarre pijntjes en uitvallers sinds we weer koersen, was het eigenlijk logischer dat we weer een bijzondere winnaar zouden zien. Al was Kristoff wel erg verrassend, ondanks omstandigheden die in zijn voordeel zijn (platte sprint na door regen en klimmetjes zware koers).
Maar etappe 2 is niet te voorspellen wie er geel heeft (en wit), groen daarentegen blijft normaliter bij winnaar etappe 1. Daarom is vullen etappe 2 lastig, maar werkt dat ook door naar etappe 3. Grote kans dat je de gele trui niet via teampunten kan opstellen in etappe 3 en dus je vulpotentieel weer laag ligt. daarentegen kunnen die sprinters wel weer makkelijker erin worden geklikt. Etappe 4 kan de gele trui voor die vreemde vluchter behouden blijven, waardoor etappe 5 wederom lastig te vullen is vooraf qua teampunten. Dat zijn dus 3 sprintersritten die lastig te vullen zijn verder met teampunten. Opeens klinken daar dan 8 vooraf in tevullen namen niet slecht.

Aanvallers die daadwerkelijk scoren zijn natuurlijk een betere investering, daarom ook direct Hirschi en Alaphilippe in het team geklikt en nooit verwijdert. Renner die kunnen klimmen en nog belangrijker, kunnen aankomen. Hirschi bijv. ook altijd betere sprint dan Benoot in groepje, wel zo prettig mochten ze beiden in ontsnapping geraken. Daarnaast gewoon op en top in Dauphiné. Alaphilippe kent ieder wel. Meer aanvallers had gekund, maar voor die rol kan je het halve peloton selecteren. Rolland en/of De Gendt had ik graag gehad voor bolletjestrui en degelijke ontsnappingen, Verwacht ze er vaak bij en dan rijden ze ws veel top 5/top 10 in ontsnapping, al zie ik ze neit echt winnen. Maar bergtrui zal wel doel worden en dat zou betrouwbaarheid betekenen om echt in ontsnapping mee te zitten en daarnaast belangrijke eindpunten. Uiteindelijk beiden toch niet, vanwege trend Dauphiné. Daar vielen zoveel mannen uit met klachten, dat het bizar zou zijn als je 9 klimmers allemaal op de fiets blijven zitten en presteren. Daarom daar maar 1 extra neergezet en Alaphilippe ook nog eventueel. Bovendien kon je daar makkelijk vullen met de koopjes vooraf. En durf je Sivakov eruit te laten met een angstaanjagend potentieel als Bernal in geel rijdt en hij bijv. 3e staat in JK en dauphiné vorm etaleert? Als mannen hier ook tegen zouden vallen, zou je ze dan toch als aanvallers kunnen gaan gebruiken of via belangrijke teampunten andere etappes vullen.

Roglic, Dumoulin, Bernal, Pinot, Pogacar zal iedereen wel hebben.
Sivakov, Bennett en Kämna erbij vanwege goedkope prijs, bewezen vorm en ook bij teams voor meest waarschijnlijke teampunten
Martinez en Martin de dauphiné koopjes

Sprinters moesten dus deze bergen aankunnen en zekerheid hebben van sprinten. Daarom WvA, Pedersen (gaf wel aan via feltet dat hij wel echt rit 1 wou sprinten), Stuyven en paar anderen toch niet durven nemen. Trentin uiteindelijk niet aangedurfd uit angst dat val MSR nog zou doorwerken. Ek was hij attent, maar bleek ook wel dat de echte topvorm er nog niet was.

Sprinters gekozen voor: 1 Sagan (topfavoriet groen, minder, maar nog steeds genoeg. Positioneren ook natuurlijk exceptioneel goed. Daarnaast met 8 sprinters is het vitaal dat ik ook genoeg kan vullen in aanvallers etappes. Dan zijn 8 zekere punten via groen, mogelijke aanval voor sowieso tussensprint en met tegenvallende Buchmann ook teamgenoten die etappes kunnen pakken erg aantrekkelijk)
2 Bennett. Samen met Ewan meest snelle man en meest zekere van de 2 qua klimmetjes en waaierrijden. Kopman potentieel en dus ook etappe 1
3 Ewan. Toch. Normaliter niet meegegaan, maar zoveel potentiële ak koopjes en geen echt verder zekere, interessante sprinters naast mijn selectie en Trentin
4 Nizzolo. Logisch
5. Coquard. Klimmende sprinter, kopman, trein en vooral niks beters aan te klikken
6 Bol. Topsnelheid en vooral feit dat Sunweb Sütterlin eruit gooit om zijn lead-out Casper Pedersen mee te krijgen was een goed teken. Daarnaast oa etappe 1 verkend en besloten dat dit zijn kans was, gaf aan dat hij de klimmetjes ging overleven, mits de ak-mannen niet volledig oorlog zouden maken. Staat gewoon voor zijn doorbraak, 2 miljoen daarom een erg makkelijke koop.
7 Mezgec. Klimt gemakkelijk, sprint normaal ook degelijk. Sprinteropvulling die je gewoon nodig bent
8 Venturini. Zelfde, behalve dat hij bizar goed klimt. Stel hem ook etappe 2 op. Grote kans dat hij toch niet overleeft (geef hem wel meer kans dan Trentin, Sagan en alle andere sprinters), maar kan natuurlijk ook via teammaten (Naesen, Cosnefroy, Latour) scoren en weinig te verliezen.

Overigens zal ik direct toegeven nooit tevreden te zijn geweest over mijn gehele selectie en continue heb lopen jongleren met Trentin, Lopez, Rolland, De Gendt, Pedersen, Cosnefroy, Mollema en Bardet. Bardet zag ik echt vorm van terugkeren in Dauphiné na zijn val in Occitanië en geen kinderachtige coureur met al 2 eerdere podia. En een Bardet in zijn meest dramatische tour ooit, pakt de bolletjestrui. Maar de teamcommunicatie zelf straalde niet al te veel vetrouwen in hem uit en als je eigen team je al niet meer vertrouwt, moet ik dan stug volhouden dat deze man gewoon top 6 gaat rijden? Daarnaast zijn de 1 miljoen mannen zo interessant en waren vooraf de duurste 5 ak-mannen wel een must. Enige twijfel is idd Pinot, die het toch wederom aandurfde om zonder bubbeltjesplastic te starten. Een dure misser lijkt het al wel.

Mollema altijd degelijk en ook belangrijk, die geeft nooit op en eindigt in groepssprintjes en punch etappes altijd vooran, omdat die man simpelweg niet stopt met stoempen totdat hij over de finish is. Fitte Mollema is een genot voor je tourpoule en dat leek hij vooraf wel. Maar paste niet binnen mijn gekozen teampunten tactiek, daar was een Sivakov een belangrijker radartje voor het gevalletjes INeos gele trui te dekken.

Pedersen rouleert met Theuns en Stuyven de sprints en dat gebeurt pas last-minute. Gaf wel aan dat hij etappe 1 echt zelf graag wou hebben, maar nog moest overleggen met de andere 2. Ik wou daar toch meer sprintzekerheid. Zoals gezegd, voldoende budget door die 1 miljoen mannen, maar plekjes zijn schaars. Cosnefroy ook gewoon geen plek voor door tactiek. Rolland en De Gendt al eerder behandeld, maar De Gendt nog belangrijke notitie: Meer kansen, meer verspreidt en niet meer de eerste knecht die aan de bak moet voor Ewan, maar pas nummer 3 (na Frison en Cras). UItvallen van Wellens heeft zijn waarde wel echt verdubbeld. Wellens die De Gendt minder blokkeeert en extra renner waardoor De Gendt zelf minder hoeft te geven in sprintetappes. Rolland was gewoon erg prima in Dauphiné en een goede klimmende aanvaller die zeker top 5 rijdt in vlucht is prettiger deze tour dan man waarvan je twijfelt of hij het nog wel aan kan, maar met sprint kan winnen uit uitgedunde groep (Naesen, Pedersen, Cosnefroy etc.)

Lopez opbouw naar de tour verloopt uitstekend en lijkt eindelijk keer met goede vorm te starten. Echter heeft Lopez handje ervan te doen wat hij ook vandaag weer deed: Bochtjes overslaan. Daarnaast heeft hij al vaak net-niet rondes gehad en viel zijn puntenaantal en prestaties eigenlijk altijd tegen, echter wel vaak gemaskeerd door de witte trui). Trentin had ik er graag bij gehad, maar zag de oplossing niet en mezelf maar wijs gemaakt dat die val in MSR toch wel zou doorwerken en dat hij in Wallonië en EK toch nog niet op topniveau was, hoewel het zeker niet verkeerd was wat hij deed. Kon ook nergens meer een interview van hem vinden, maar dat hij ontbreekt maak ik me nog meeste zorgen om.

Quintana veel bejubeld, maar pak zijn resultaten van jaren ervoor erbij en we zien toch weer de trend: Start fantastisch, valt terug en tour lukt weer niet. Daarnaast valt Quintana eigenlijk maar niet/weinig aan in grote rondes en rijdt hij ook geen sprintjes in een groep, enkel een goed ak levert punten op. Maar daarlijken Pinot, Dumo, Roglic en Bernal allen toch al beter en dan rest maximaal 5e plek vs enorm veld. ALternatieven met belangrijke teampunten en/of veel minder geld bovendien.

kortom:
Bernal Roglic Dumoulin Pogacar Pinot + Martinez, G. Martin, Kämna, Sivakov, G. Bennett
Sagan Bennett Ewan Nizzolo Coquard Bol Venturini Mezgec
Alaphilippe Hirschi

Maar na 1 etappe lijkt serieuze score er al niet meer in te zitten door weggegooide 2 miljoen Sivakov en Ewan die eigenlijk ook niet meer zijn geld waard kan zijn in deze teamsamenstelling. Daarnaast nog valpartijen die je later gaan opbreken (Pinot, G. Bennett) en dure mislopen van truipunten door verrassende top 2, ondanks de extra investering en 8 sprinters.

Aanklampen

Lotto zit echt in de hoek waar de klappen vallen.. Nu weer twee man naar huis met John en Philippe. Wordt er voor Ewan zo niet makkelijker op. De Buyst lag er ook al bij, net zo als Stuyven.

1 2 ... 149 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.