Bericht uit de Andes Rit 2
Grappig hoe sommigen in zak en as zitten na een score van “slechts” 250+. De Condor was juist dik tevreden na zijn 224 en 90%: zo goed is hij nog nooit uit de eerste (sprinters)rit gekomen! En dat na een slechte uitslag van Ewan, waarmee hij nog enigszins vleugellam was ook. Maar hij rilt nog steeds na van alle spekgladde wegen en valpartijen, hij voelt erg mee met alle renners. Het drama was meer aanwezig dan hem lief was: olie en zeep, de sympathieke en attractief rijdende Gilbert en Dege die al gelijk afscheid moeten nemen, en die arme Pinot die er dan toch weer bijligt... Gelukkig werd er wel een mooie adelaar in beeld gebracht, jammer dat Karsten er niet was.
Wat speelt er vandaag in zijn hoofd?
“Op papier is het goed mogelijk dat de ak-ploegen de koers hard gaan maken om te testen. Maar als ik naar de opstelling van TJV en INS van gisteren kijk, denk ik dat ze ook vandaag behoefte hebben aan rust in de koers en die zullen opleggen. Zeker nu ze zelf wat gehavend zijn. En als Pinot echt slecht is, zal hij er vanzelf wel afgereden worden... Of het snel zal gaan in het begin? Zal afhangen of Sagan al de punten voor groen in de TS, die in het begin ligt, wil oprapen. Er zal een grote groep klimmers en punchers vertrekken. Of er slag om slinger gedemarreerd wordt? Als ik ploegleider was, zou ik de mannen die niet gevaarlijk zijn voor het klassement en niet bij hun kopman hoeven te blijven, aanwijzen. Dat zal iedereen doen, dus een geregisseerde vlucht. En er zijn geen belangen om te verdedigen (9e plek ak, bergtrui die niet meer teruggewonnen kan worden, etc), maar alleen belangen om aan te vallen! Kortom, de vlucht zal groot zijn, zal vroeg weg zijn, en zal grotendeels Frans zijn. Of de ak-mannen terugkomen? Zoals @Ab terecht al regelmatig vroeg zonder bevredigend antwoord: wie haalt de vlucht terug dan? INS en TJV willen rust, de andere ploegen zullen ofwel een mannetje meesturen of hebben niet de kracht om te sleuren, of hebben geen afmaker die het in dit scenario zal doen. Hooguit Astana of zo. Ik kan het mis hebben, maar dan laat ik me graag verrassen.”
Hij gaat dus va banque en zet zijn hele aanvallerscontingent in - daar heeft hij ze voor, tenslotte:
Hirschi (c). Remember Innsbruck?
Rolland. Mooie slag te slaan ivm bollen.
Alaflip. Laten ze wsl niet rijden, maar meer voor het geval dat.
Kämna (ook voor evt teampunten PS)
Cosnefroy. Rit voor hem; AGR zal hem zeker op het oog hebben voor vandaag, als ik hun website lees.
Daarnaast:
Poga. Jk- en evt ritpunten mocht Formolo winnen
Martinez. Mocht hij toch meezitten of als EF’er mocht winnen
Roglic. Als het toch weer bijelkaar komt
Sagan. Truipunten
We gaan het zien. Hopelijk minder nare valpartijen vandaag...
Opstelling voor vandaag:
1. Alaflip (c)
2. Van Avermaet
3. V Aert
4. G Martin
5. Martinez
6. Hiquita
7. Roglic
8. Pogacar
9. Cosnefroy
Sagan een dagje thuislaten. deze etappe is veel te zwaar voor hem en voor die 6 punten waag ik wel een gokje met G martin Of een V aert! Hopelijk gaat het beter dan gisteren!
Ik ga zelf voor:
Flipje (c)
Formolo: grote kanshebber
Mohoric: mits hij mag van Landa
Lutsenko: grote kanshebber
van Avermaet: kanshebber
Trentin: kanshebber
Mollema: heeft deze aangestipt, maar laten ze hem gaan?
van Aert: twijfel... fomo
Pogacar: snel bij de aankomst als de klassementsmannen bij elkaar zijn
Sagan levert ook weer niet zo heel veel punten op vandaag, dan zou je nog beter Bennett kunnen pakken. Kansen op teampunten bij winst Flipje en staat 1 plekje lager dan Sagan in de tussenstand.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.