Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 161 ... 289 290
Martinho237

De voorste was inderdaad Venturini. Toen Bol uit het hok kwam, moest ie in de ankers. Daarna vond ie het wel jetje. Ekte ekte massasprints zijn ook niks voor 'm eigenlijk. Met 50 man naar de streep en top 5 is gegarandeerd. Hofstetter viel me mee vandaag. Maar man man wat een snelheid bij Ewan. Magistrale sprint.

Wouter Zin

Ewan/Bennett was vandaag om het even (51 om 50) door de teampunten. Heb Ewan niet mee maar toch nog gestegen...zal straks in de bergen wel zakken want geen Bernal mee.

hartstikkebedankt

Kämna was ook hard gevallen toch?

Milanjacks

Kamna was hard gevallen en gezien het klassement van Buchmann lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij meegaat in de kopgroep. Ik zou hem geeneens opstellen.

ditisdavid

Morgen lijkt de eerste dag zonder een echt veilige kopmankeuze, gaat een dag met flinke verschillen (voor Scorito) zijn.

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

WAAR WAS VIVIANI? Verdomme zeg, dit had ik niet met hem afgesproken.

user26790

Etappe 3: 263 punten - plaats 516 met 98,7% - 1,2,3,5,11 met trui- en teampunten

Bertje82

Is de befaamde toelichting van nasibal eigenlijk al geweest?

Daan Brakenhoff

Voor morgen twijfel ik toch nog tussen een paar namen voor mijn laatste 2 plekjes; G.Martin, Martinez, Formolo en Hirschi. Welke 2 zal ik meenemen? Zit zelf te denken aan G.Martin en Hirschi

Milanjacks

Iemand wat nuttigs te zeggen over de kopmandiscussie? Ik denk zelf dat een Yates morgen wel eens zou kunnen winnen(maar die heb ik niet in mijn poule). Denk dat DQS er voor gaat zorgen dat Alaphillipe hoe dan ook de gele trui behoudt. Er is bijna geen renner die goed kan klimmen en al op grote achterstand staat in het AK.

Renners met klimcapaciteiten die echt de ruimte kunnen krijgen(en geen echte knechtenrol hebben):

Poels, Zakarin, Nieve, Edet, Barguil, Martinez, Jungels, Geschke, Mohoric, De Marchi, De Gendt, Kamna, Polanc . Verder zie ik niet heel veel kanshebbers(zal er vast een paar over het hoofd hebben gezien) en van dit groepje hierboven zijn er ook een bepaald aantal mannen niet fris.

Ik verwacht een kansloos kopgroepje, DQS die het binnen 4-5 minuten houdt en op de laatste berg komt alles weer samen. Daarna verwacht ik dat TJV op een strak tempo naar boven gaat maar dat het geen echt spektakel is. Ergens zie ik Yates wel wegspringen op de laatste km.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Nasibal: Je moet weten dat ik dat juist cynisch bedoelde: Zijn palmares is redelijk bleek, een tour-selectie is dus al best een eer en dan mag je best laten zien dat je je verkiezing hebt verdiend. Winnen wordt hem neit maar paar korte/verre ereplaatsen zou toch minste zijn wat je kan teruggeven.

Ik weet dat je wat laatdunkend over Venturini bent, maar normaliter is het een prima ronde-coureur: klimt makkelijk, normaliter degelijke positionering en sprintsnelheid is wat mager, maar genoeg om hem te laten denken dat hij mee moet doen en zo puntjes voor je haalt. Zat bijv. op Franse kampioenschap ook gewoon braaf op 5e plek, achter de 3 koplopers. Ik verwacht geen wereldprestatie van hem, maar gewoon gelieve graag de lead-outs en klassementsmannen inhalen en dan een lage top 10 rijden graag.

Over zijn prestaties, je kan het trouwens ook niet beiden hebben he: Of hij heeft dramatische positionering en moet renners inhalen door een hoge topsnelheid of je moet al degelijk gepositioneerd zitten voor toch die simpele ereplaatsen. We zijn er wel over eens dat zijn snelheid nogal te wensen overlaat. Dus hoop was dat hij zich gewoon à la Kristoff en Sagan zou kunnen mee laten drijven en wanneer de echte mannen met topsnelheid vertrekken, hij zijn jasje wat verder dichtritst, een sjaaltje om, niet verkouden worden en verder ergens de top 10 vullen

Het was Naesen die ervoor zat (mouwtjes), maar heb het verder gemist en zag enkel verderop dat hij overeind ging zitten na Oss te ontwijken die aan de populaire sport doet om je middendoor uit te laten zakken en Venturini die verder wat pardoes om zich heen keek en liet lopen en vooral veel misbaar maakte naar zijn fiets.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik denk morgen een sprint van een man of vijftien zonder Alaphilippe. Roglic die wint voor Pogacar en Pinot.

hartstikkebedankt

Ik had voor datzelfde geld ook liever Hofstetter meegenomen dan Venturini, maar dan niet met 'Greipel mag alle ritten op het vlakke en Hofstetter richt zich op de moelijker finales'

ditisdavid

Als er 15 man bij elkaar blijven zouden zowel Alaphilippe als Hirschi erbij kunnen zitten lijkt me.

Milanjacks

Kuss is het grote vraagteken bij mij voor morgen. Het zal mij niks verbazen als TJV als 7-8-9 binnenkomt en dat Kuss er nog bij zit.

vevie

'@madinstars: als Alaphillippe er niet bij is, dan is Higuita toch wel de snelste van de AK-mannen. Winnen weet ik niet want zal vast een kat uit de boom kijken etappe worden. Ik denk echter dat Higuita zeker in de sprint het gaat uitmaken met Roglic, Pogacar en Valverde (als ie er nog aan zit).

madeinstars

Dat is waar, had even buiten Hiquita gerekend. Maar Roglic legt Higuita er nog wel op.

Ajvenema

'@madeinstars: Ze gaan Ala er morgen toch niet afrijden? Denk dat ie gewoon meedoet voor het podium...

madeinstars

Ik denk het dus wel. ALS een ploeg het hard wil maken. Jumbo/Astana/Bahrein/UAE bijvoorbeeld. Gaan ze lang acter DQS blijven dan zal het uiteraard lastig worden om 'm te lossen.

Stiekem hoop ik dat Jumbo gewoon meteen de koe bij de horens vat om eens te kijken hoe goed Bernal nou echt is.

nasibal

'@Jori

Je hebt gelijk hoor. En laten we eerlijk zijn: In mijn hetze tegen Venturini heb ik nog wel eens de neiging een karikatuur van mezelf te worden ;)

Wat morgen betreft:
Bij mij gaan Ala en Hirschi gewoon mee. Kans dat dat beide een 0 wordt, maar dat heeft morgen elke andere willekeurige naam op die twee plekken ook. Of je moet een ploeggenoot van Sagan opstellen. Roglic lijkt me hier een zekerheidje als kopman. Gaat onafhankelijk van hoe groot de groep nog is aan de finish altijd meesprinten, al is het maar om niet het risico te lopen op een gaatje te rijden. De vraag is simpelweg hoeveel vluchters er dan nog voor rijden en wie dat zijn.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@nasibal: kan niet anders dan het met je eens zijn. Venturini kan echt niet sprinten en zeker niet in een fatsoenlijk word tour peloton. Is leuk voor de GP Camembert, maar de tour is wel even wat anders.

kevinraar

mij team voor morgen

zeker in mij team
bernal
roglic
dumoulin
pinot
pogacar
mollema
alaphlippe

heb nog 2 plekken over heb de keuze uit deze renners
sivakov
kuss
jungels
g martin
sagan heeft zekere punten

Daan Brakenhoff

Martin+Kuss

Pantano

Een 100% score tot nu toe en 8ste in het algemeen klassement van de 40.000. Ik had een slechtere start kunnen hebben 😜

Pantano

Een 100% score tot nu toe en 8ste in het algemeen klassement van de 40.000. Ik had een slechtere start kunnen hebben 😜

1 2 ... 161 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.