Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 17 ... 289 290
jesuistim

Bernal gaat hier gewoon mee. Geld genoeg voorlopig. Met Higuita > G. Martin is er weer een miljoen bespaard. Misschien toch nog ergens een half miljoen vandaan halen en Nizzolo voor Ewan inwisselen. Of toch Van Aert/Schachmann meenemen met het risico dat het alleen voor de teampunten en tijdrit is.

De Condor van Echt

'@delric Interessant. Mijn twijfel is: zelfs al gaan een Landa en Buchmann samen echt evenveel punten halen als Bernal (wat ik betwijfel), het kost ook een extra plaats die je niet aan een sprinter oid kunt geven. Ik ga eens puzzelen op zo’n scenario.

nasibal

Mijn twijfel is: zelfs al gaan een Landa en Buchmann samen echt evenveel punten halen als Bernal (wat ik betwijfel)

Die twijfel zou ik achterwege laten als ik jou was. Plek 9 en 11 leveren samen evenveel etappepunten op als plek 2. Voor elke keer dat Bernal 2e wordt moeten Buchmann en Landa wel 9e en 11e kunnen worden. Bernal heeft vervolgens alleen truipunten (incl eindafrekening) en evt plek één om méér punten te halen, terwijl Buchmann en Landa veel meer ruimte hebben. Buchmann en/of Landa moeten serieus tegenvallen om samen niet meer punten te halen dan Bernal.

De twijfel over plekken deel ik wel.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Alaphilippe, no brainer of toch te duur? Mijn dilemma is: Maar 4 heuvels en ga je 1 van je 9 klimmers banken in de bergen om Ala in de bergen wellicht een keer uit te zien schieten? Hij is op dit moment mijn grote dissonant voor een goed uitgebalanceerd team. Vorig jaar zo absurd goed maar heeft een ander doel en gaat nooit meer de ruimte krijgen die hij vorig jaar had. Zal wellicht 1 etappe veel tijd inleveren om wat ruimte te creeeren. Al zo vaak in-uit geklikt en inmiddels weet ik het niet meer :)

Chef83

Is cosnefroy vandaag ook gevallen ???

Ludi

Als je nou gewoon 18-22 renners zou mogen meenemen, zou heerlijk zijn.

nasibal

Als je nou gewoon 18-22 renners zou mogen meenemen, zou heerlijk zijn.

Nee hoor, dan had je 3 rondes verder geklaagd dat je graag 20-24 renners mee zou willen nemen.

Mijn dilemma is: Maar 4 heuvels en ga je 1 van je 9 klimmers banken in de bergen om Ala in de bergen wellicht een keer uit te zien schieten?

Goede vraag. Hierbij mijn tegenvraag: Voor welke prijs zou je Alaphilippe meenemen als je hem alléén in de heuveletappes op zou stellen + als 9e man in de sprintritten. Is vervolgens het verschil tussen die imaginaire prijs en zijn daadwerkelijke prijs voldoende om een gokje met hem te nemen als 10/11e klimmer. In dat geval zou je hem of idd nooit opstellen, of je 9e (en evt 10e) klimmer idd moeten banken. Is de ruimte die dat je geeft en de kans/hoogte van evt meerwaarde t.o.v. je 9e (en evt) 10 klimmer dat waard?

Mijn 8e en 9e klimmer zijn sowieso nooit duur. Dat zijn sowieso vaak geen jongens die steevast top 5 rijden, al is het omdat er maar 5 jongens top 5 kunnen rijden per etappe. Ik zou dus dan voor Alaphilippe óf een relatief goedkope renner banken óf een dure renner die tegenvalt (en dus sowieso een miskoop is zonder dat het iets te maken heeft met alaphilippe), óf ik zou Alaphilippe zelf banken.

Stel dat ik Alaphilippe in de heuveletappes en sprintetappes 2 miljoen waard vind. Dan zou ik als ik hem bank 1,5 miljoen banken in de bergen. Mijn 8e en 9e renner vallen ook ongeveer in die prijscategorie doorgaans (misschien 2 miljoen) en als een subtopper van pakweg 4 miljoen tegenvalt maakt het niet uit of ik die bank of dat ik hem opstel voor 0 punten. Het is sowieso weggegooid geld.

Dan is dus praktisch de vraag: Vind ik 1,5 miljoen banken het de kans waard dat Alaphilippe ook in de bergen een grotere puntenpakker gaat zijn dan de renner die ik bank? Of kan ik een groter of zekerder verschil in punten realiseren door die 1,5 miljoen anders te investeren. Of moet ik die 9e klimmer dan wel helemaal niet meenemen en gewoon voor Alaphilippe gaan. Of geldt in het geval van die 9e klimmer dan exact dit verhaal ipv voor Alaphilippe...?

Laatst gewijzigd
Ludi

'@nasibal: 16-24 ook prima, het verplichte 20 precies is voor mijn gevoel en puzzel gewoon niet altijd wat ik zou willen. Dat bedoelde ik er vooral mee. Met dit budget zou ik liever wat meer 500-1.5m mannen meenemen om te kijken hoe de vorm blijkt dan per se 20, op dit moment. Kan nog veranderen.

Bv zou ik 3m van bijvoorbeeld een trentin mogelijk liever verdelen in 2m bol voor de 4-5 mogelijkheden die hij krijgt en 1m voor greg in de overige etappes dat ik trentin zou opstellen. Bijvoorbeeld he. Of Sagan opdelen in Bol en Trentin.

Of flip in asgreen (dsq aspect) benoot (aanval aspect) schachmann (tijdrit optie) en cosnefroy mee nemen. Ja of niet. Maar nu kan ik die optie niet kiezen en kijken wat beter uit komt.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Nasi Jeetje man daar vraag je me wat haha :) Het is eigenlijk simpel. Het is of Ala mee en Ewan niet, of Ala mee en Sagan Ewan Bennett alle 3 :)

Kip

Ineos nog niet in vorm:

INEOS started strong. Halfway into the final climb they still had their whole team in Group 1. Van Baarle, Castroviejo and Kwiatkowski did long pulls, but it fell apart quickly after.

4.6km - 5 riders remaining
2.8km - 2 riders
2.3km - Bernal isolated

Tjaanameistro

Gaat G.Martin voor een klassement in de tour?

Rawolf

Ja

De Condor van Echt

'@nasibal Over de Bernal-redenering: Buchmann en Landa zouden inderdaad evenveel ritpunten moeten halen in de bergen. En in de eindafrekening zal het ook goed komen. Maar Bernal zie ik wel truipunten halen (wit + geel) wat bij de anderen minder waarschijnlijk/onmogelijk is. De vraag is dan of de ruimte die Landa/Buchmann naar boven hebben dat compenseert. Anderzijds, zoals @AbNormaal al aantoonde, zal tot rit 13 geel in andere handen zijn. Denk dus dat je gelijk hebt.
Blijft over het argument van het aantal plekken. Aangezien plekken schaarser zijn dan budget, hou ik Bernal er toch maar in.

De kwestie-Alaphilippe is nu ook opeens interessant, omdat hij nu in de Dauphiné tegenvalt - of op zijn minst de lijn van de eendagskoersen niet doortrekt. Ik ga maar eens twee scenario’s maken, om te kijken hoe die 1,5-million euro question dan uitvalt...

danusz1986

Als ik bijvoorbeeld Bernal niet zou nemen dan heb ik daardoor Quintana/Landa/Bennett en anders Bernal/Higuita en Trentin. Mijn twijfel is Quintana wordt die zijn 3 miljoen waard. ZIJn laatste jaren heeft hui ruim onder de 200 punten gescoord. Dan is 3 miljoen wel erg veel.

Ab Normaal

'@Daan Dijkema
Je kent de slogan toch: behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst

Malathion

Wat een hoop getrokken conclusies na een dag Dofine.

Ik zie uit naar de dagkoersen van morgen.

Benzardi

Deze overmacht van Jumbo kan nog wel eens tegen hun kunnen werken.
Ik bedoel dat niet negatief................maar als er een leuk kopgroepje weg is, dan gaan ze toch naar Jumbo kijken.

Nu ff wat anders :-).............................Team De Duracellis heeft Martinez aangetrokken voor weinig.
Het is nog geen zekerheidje , maar de teambaas is wel blij met de progressie die hij laat zien

Het kan wel mijn jaar worden zei onze vriendelijke vriend Martinez in een persoonlijk gesprek met Teambaas Benzardi

danusz1986

'@Tompot
De vraag is of zijn ploeg waar hij nu inzit sterker is dan bij Movistar of tenminste evensterk.

@Ab
Gelukkig niet, maar het helpt wel als het zo is haha

Valvuillerdemoz

'@Tompot en Daan Dijkema: Correctie: we zien een heel andere Quintana dan de laatste jaren bij Movistar en hij kost niet 3 maar 3,5mijoen.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Bernal eruit geklikt maar ik voel me nu toch een beetje naakt en ongemakkelijk zonder Ineos.. hoewel het team wel mooi is zo.

Laatst gewijzigd
SurPlace

Geen Ineos is mij te risky. Ik heb de etappe gekeken en de INEOS trein was toch wel indrukwekkend. Ze hielden het alleen net niet lang genoeg vol. Ik denk dat ze Dumoulin op het rooster wilde leggen, omdat hij eerder bij een valpartij was betrokken. Het is gaaf om te zien dat TJV domineert, maar eens met @Benzardi dat het ook nadeling kan gaan werken. De overmacht is nu zo groot. Ik heb wel een andere Jumbo renner op de radar gekregen die ik er maar weer in heb geklikt.

De grootste tegenvaller van vandaag was voor mij Pogacar. Ik twijfel al langer, het is knap wat hij laatste 1,5 jaar laat zien, maar hij blijft gewoon jong. Ik vind het wel een hele gave explosieve renner, dus hopelijk trekt hij nog bij de komende etappes...

La Primavera

'@SurPlace Eigenlijk vielen alle jonkies op Martinez na tegen vandaag. Bernal slechtste van de toppers, Pogacar en Mas slecht, Higuita valpartij kijken hoe dat komende dagen gaat en Sivakov een heel korte beurt. Hopelijk knallen er hier nog een aantal van de komende dagen, want de jongeren worden nog lastig kiezen zo.

Kannibaal van Schepdaal

Heel mijn team overhoop gegooid na één bergrit in de Dauphiné. Eigenlijk wel logisch, want eindelijk zien we de waardeverhoudingen bergop.

Momenteel in mijn team: de gele trui, de groene trui, 3 ploegmaats van de gele trui en 10 renners tussen 3 en 4,5 miljoen, aangevuld met wat goedkope klimmers in vorm en goedkope sprinters die een heuvel over kunnen.

Ach, morgen zal een groot deel wellicht opnieuw op de schop gaan.

Treenert

Wie is straks de laatste in het treintje van JV voordat de kopmannen het overnemen? Kuss, Bennet ........... ?

De Condor van Echt

Ik zou eerst de volgende ritten afwachten en niet te snel conclusies trekken obv 1 rit.

1 2 ... 17 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.