Blijft even koffiedik kijken natuurlijk.
om aan te haken bij het verhaal over aanvallers is het helemaal een beetje gokken:
Ten eerste omdat het opstellen van de juiste aanvallers op de juiste dagen iets is wat vaker misgaat dan goed gaat en dus een reëel risico is voor weinig punten in de "aanval" etappes.
Ten tweede weten we allemaal dat er tijdens een ronde van alles kan gebeuren. Ik noem maar even 2 types: Teuns & Schachmann. Allebei in een ploeg die rijden voor een AK renner (Buchmann & Landa). Als deze mooi hoog in het klassement blijven staan is de kans groot dat beide heren in het stramien van "werken voor de kopman" blijven. Mocht de kopman ten val komen / ziek zijn / of een slechte dag hebben dan kunnen de teugels los en worden het hele interessante renners.
Kan bijvb ook voor een Formolo opgaan die Pogacar in zijn ploeg heeft. Maar nogmaals het is een afweging en is onderdeel van de puzzel / visie / inschatting en het geluk van een ieder ;)
Ik kom ook uit op 8 waarschijnlijke sprints. Wat meespeelt is dat de lastiger te controleren etappes helemaal aan het begin van de Tour zitten, in de Vuelta zien we zo vroeg in de koers met regelmaat etappes met meer klimwerk in een massasprint eindigen. Daarnaast ook geen enkele echte punchetappe, gecombineerd met de mindere vorm van Sagan is er een goed argument om hem thuis te laten maar veel goedkopere opties zijn ook in twijfelachtige vorm.
Verder hoeft een Bol nou niet consequent bij de beste sprinters te zitten om zijn geld waard te zijn. Stel bijvoorbeeld dat hij 1 keer derde, 3 keer zesde en 2 keer negende wordt en verder buiten de punten valt, dan zijn dat 178 punten. Imo een redelijke score afgezet tegen dit budget, en er zit wel meer potentie naar boven in dan bij de meeste andere sprinters in zijn prijscategorie. Staat er bij mij vooralsnog in in ieder geval.
Qua aanvallers zijn er toch wel een aantal etappes waar ik het peloton niet voor zie gaan, en zie niet waar goedkope renners je genoeg punten gaan opleveren om te compenseren tegen mensen die succesvol risico nemen in die ritten...
Interessante benadering. Zeker omdat je, tenzij er dingen drastisch veranderen, Bernal niet vaak kopman gaat maken. Het lastige is dat ik in mijn klimselectie nu al beperkt wordt door het aantal plekken ipv budget. Bernal vervangen door 2 klimmers is derhalve geen optie. Bernal vervangen door een klimmer en een sprinter in theorie wel, ware het niet dat er geen sprinter is die ik per sé mis of geen budget voor heb. Of het moet Cees Bol zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.