Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 16 ... 289 290
Veltini

Ben je een tijdje aan het klikken staan er opeens 4 van AG2R in. Veel interessante renners voor dit parcours en ook nog eens gunstig geprijsd. Maar 4x AG2R voelt niet helemaal lekker.

Jasperdewaal11

Blijft even koffiedik kijken natuurlijk.

om aan te haken bij het verhaal over aanvallers is het helemaal een beetje gokken:

Ten eerste omdat het opstellen van de juiste aanvallers op de juiste dagen iets is wat vaker misgaat dan goed gaat en dus een reëel risico is voor weinig punten in de "aanval" etappes.

Ten tweede weten we allemaal dat er tijdens een ronde van alles kan gebeuren. Ik noem maar even 2 types: Teuns & Schachmann. Allebei in een ploeg die rijden voor een AK renner (Buchmann & Landa). Als deze mooi hoog in het klassement blijven staan is de kans groot dat beide heren in het stramien van "werken voor de kopman" blijven. Mocht de kopman ten val komen / ziek zijn / of een slechte dag hebben dan kunnen de teugels los en worden het hele interessante renners.

Kan bijvb ook voor een Formolo opgaan die Pogacar in zijn ploeg heeft. Maar nogmaals het is een afweging en is onderdeel van de puzzel / visie / inschatting en het geluk van een ieder ;)

Ajvenema

Van ag2r heb ik Latour, cosnefroy op pole position. Naesen zou kunnen, maar ik zie betere alternatieven. Venturini vind ik te duur, en voordat ik bardet erin klik moet ie een verdomd goeie dauphine rijden:)

Nul verstand

Zoo wat worden domme keuzes gemaakt en laten mensen zich makkelijk van hun stuk brengen.

Florian

'@Treneert 100% Kwiat.

hartstikkebedankt

Bol is op zich wel snel genoeg maar niet constant genoeg, beetje net als Bonifazio.

ditisdavid

Ik kom ook uit op 8 waarschijnlijke sprints. Wat meespeelt is dat de lastiger te controleren etappes helemaal aan het begin van de Tour zitten, in de Vuelta zien we zo vroeg in de koers met regelmaat etappes met meer klimwerk in een massasprint eindigen. Daarnaast ook geen enkele echte punchetappe, gecombineerd met de mindere vorm van Sagan is er een goed argument om hem thuis te laten maar veel goedkopere opties zijn ook in twijfelachtige vorm.

Verder hoeft een Bol nou niet consequent bij de beste sprinters te zitten om zijn geld waard te zijn. Stel bijvoorbeeld dat hij 1 keer derde, 3 keer zesde en 2 keer negende wordt en verder buiten de punten valt, dan zijn dat 178 punten. Imo een redelijke score afgezet tegen dit budget, en er zit wel meer potentie naar boven in dan bij de meeste andere sprinters in zijn prijscategorie. Staat er bij mij vooralsnog in in ieder geval.

Qua aanvallers zijn er toch wel een aantal etappes waar ik het peloton niet voor zie gaan, en zie niet waar goedkope renners je genoeg punten gaan opleveren om te compenseren tegen mensen die succesvol risico nemen in die ritten...

nasibal

Higuita doet ondertussen een Keldermannetjee

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Want? Gebroken nek?

Threeohthree

Vallen voor een grote ronde. Roglic wel erg gemakkelijk trouwens. Pogacar? Heeft waarschijnlijk met zijn voorbereiding te maken maar toch.

De Tourminator

Vandaag de tijd genomen om de etappe in de Dauphine te bekijken ..... Hier is veel duidelijk geworden zeg, Wat een macht van Jumbo of moet ik Roglic zeggen ....

Jeffrey81

Dani Martinez ook goed vandaag. Vorig jaar heb ik me daar aardig aan gebrand. Als ie zo door gaat doe ik dat denk ik lekker nog een keer. :)

Jeffrey81

'@303

hard gevallen? Ik zette net te laat de TV aan denk ik....

04398

Hopelijk piekt Roglic niet weer te vroeg net als in 2019 toen hij er in de laatste week van de Giro doorheen zakte terwijl hij daarvoor al weken dominant was.

nasibal

'@Jeffrey81

Pakte volledig onnodig een vluchtheuvel mee. Zat best wel even op de grond en kon later niet meer terugkomen bij de favorietengroep. Dit itt tot enkele anderen die er ook wat langer bij stonden.

Hoeft overigens weinig te zeggen, maar prettig is het niet voor hem.

Threeohthree

Valt mee volgens mij maar Dan Martin en Latour zaten er ook bij en bleef eerst even zitten. Verder niet meer in beeld gezien.

Jeffrey81

Ok, thanks. Goed om te weten, hij stond in de voorlopige lijst :)

Ajvenema

'@jeffrey: idem hier, in de vuelta dacht ik lekker alternatief te zijn door martinez te pakken ipv higuita. Pakte niet heel goed uit:) misch deze ronde weer als higuita niet fit lijkt

hartstikkebedankt

Ben bang dat we het boek Alejandro binnenkort ook dicht moeten slaan. Een punchaankomst is hij nog wel goed, maar niet meer dominant. Als het klimwerk wat serieuzer wordt dan kan hij met de beste 10-15 niet meer mee.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Guillaume Martin ook sterk hoor. Ben benieuwd of hij het de komenden dagen vol kan houden.

ditisdavid

Martin staat óf voor zijn doorbraak in een grote ronde, óf is de hype die volledig door het ijs zakt van dit jaar. Lastig allemaal. Was ook van plan óf Alaphilippe óf Higuita mee te nemen maar misschien is geen van beiden toch de betere oplossing na vandaag :)

Delric

Toch een etappe die je aan het denken zet. Bernal is goed, maar goed genoeg voor 6,5 mln? Voor hetzelfde geld koop je Buchman én Landa (oke, 500k tekort). Leveren die met z'n 2 en niet meer op dan 1 Bernal? Hou je ook weer geld over voor een upgrade van een andere renner...

nasibal

Toch een etappe die je aan het denken zet. Bernal is goed, maar goed genoeg voor 6,5 mln? Voor hetzelfde geld koop je Buchman én Landa (oke, 500k tekort). Leveren die met z’n 2 en niet meer op dan 1 Bernal? Hou je ook weer geld over voor een upgrade van een andere renner…

Interessante benadering. Zeker omdat je, tenzij er dingen drastisch veranderen, Bernal niet vaak kopman gaat maken. Het lastige is dat ik in mijn klimselectie nu al beperkt wordt door het aantal plekken ipv budget. Bernal vervangen door 2 klimmers is derhalve geen optie. Bernal vervangen door een klimmer en een sprinter in theorie wel, ware het niet dat er geen sprinter is die ik per sé mis of geen budget voor heb. Of het moet Cees Bol zijn.

danusz1986

'@ delric

Dus dan zou je geen Bernal, Thomas nemen voor een iets breder team. Althans als je geen Bernal gaat nemen neem je waarschijnlijk ook Thomas niet mee. Ik.laat 1 van de 2 thuis en de naam laat zich wel raden.

Aanklampen

Probleem met Bernal is ook dat hij niet de snelste aan de meet is i.t.t. bijvoorbeeld een Roglic of Pinot... Wanneer ga je Bernal ten koste van Roglic kopman maken?

De sprinters vallen mij toch wel tegen. Sonny lijkt nu niet vooruit te komen, maar wellicht traint hij alleen

1 2 ... 16 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.