Door Higuita als kopman uit te spelen gezakt naar de 3e plaats. Valt me nog mee.
Buchmann valt me best aardig mee ondanks zijn 17e plek. Niet echt zijn ding zo'n explosief sprintje, ik verwacht dat hij er in de langere bergetappes wel zal staan.
Morgen nog een beetje twijfel tussen Pedersen en Pogacar. Maar verder wordt dit het:
Bennett (c)
Ewan
Alaphilippe
BoL
GvA
Coquard
Nizzolo
Sagan
Hebben jullie het al gezien? Hugh Carthy in de top 20 vandaag, op een aankomst die hem niet ligt. Dat gaat de man van EF worden!
Verder de eerste aankomst bergop overleeft met m’n teampje. De verwachtte namen lijken er allemaal te staan. Voor mijn team lijkt dat te betekenen dat ik het in de bergen moet doen met de grote 5 plus Martin. Voor de overige plekken hoop ik de juiste aanvallers te kunnen selecteren.
8 man bij de beste 11 in de dag uitslag, 341 punten en dan in de WF-poule een plek zakken. Het leek toch zo'n topscore 🤣
Mijn 9e man, Nieve, was een 0 en dat lijkt net het verschil te zijn met de top-topscores. Desondanks natuurlijk zeer tevreden.
Ook negatief verrast door Bardet, die 16e wordt. Hopelijk laat hij het nog een keer lopen, want als hij zo dichtbij blijft in het AK wordt het een enorme miskoop. Ik zag hem als luxe-vluchter, maar hij lijkt voorlopig eerder een anonieme AK-man te gaan worden die niet van mijn bank af zal komen 😡
Vandaag 308 punten en daarmee schade beperkt. 97,4%
Even kwijt met wie ik het discussietje had over winst Pogacar of Roglic, waarbij ik gokte op Pogacar... Gefeliciteerd haha! Pogacar 2e was gelukkig nog steeds een prima keuze als kopman.
Voor morgen:
Bennett (c)
Sagan
Trentin
Nizzolo
Coquard
Bol
Alaphilippe
WvA
GvA
Ik verwacht veel van mijn Belgen.
Edit: gevonden met wie ik het discussietje had: @madeinstars van harte!
'@Jeffrey ik dacht dat je Bardet ook had opgesteld, excuus.
Ik hoop dat we Etappe 5 en 7 gewoon gaan sprinten en dat er in etappe 6 en 8 geen kopgroep ruimte krijgt. Na etappe 6 Roglic in het geel dan kan ik met vier Jumbo's, Witte trui, Groene, Gele trui de zogenaamde overgangsetappes door.
Pfff
Kiezen uit Sam, Luka, Matteo, Jasper, Giacomo, Peter, Greg, Bryan, Wout, Tadej, Flip en Roglic.
3 mensen banken waarvan enkele minimaal 9, 10 of 12 punten al hebben.
Dit soort etappes zijn aan de ene kant ook juist de leuke. Je moet goed kijken na het profiel, de laatste vijf km, de wind, en de aanloop daarvoor.
Ik verwacht dat Kristoff, Bol en Viviani lastig hebben te overleven, vooral als Bora volle bak de laatste 3 a 4 km rijd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.