Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 173 ... 289 290
kevinraar

ik dacht eerst met 6 sprinters dat ik er 1 of 2 te weining had zie nu dat wel mee valt heb ik voor morgen zelf 11 renner die ik zou willen opstellen moet helaas naesen en venturini op de bank zetten

Daan Brakenhoff

Als je Venturini toch gekozen heb zal ik hem morgen toch wel meenemen Kevin.

Jori

moet eerlijk bekennen dat ik van Hirschi hier meer had verwacht. Verliezen witte trui en buiten top 20 is wel kleine teleurstelling na zijn vorm van de Dauphiné. Ook omdat mijn klimteam al 4 man kwijt is door valpartijen (Kämna, Sivakov, G. Bennett, Martinez). Best wel zuur als je bedenkt dat ik mijn last-minute wissel Ewan-Sivakov naar MAL-Trentin last-last-minute nog heb teruggedraaid, maar dat is de tour. Duidelijk was wel dat als Ineos al met een schaduwkopman werkte, dat zeker niet Carapaz was. Echt bizar dat ze die hebben laten opdraven. Sta momenteel nog hoog, maar dat is dus onmogelijk te verdedigen tov teams met Lopez en/of Quintana. Pinot viel me vandaag behoorlijk mee na de valpartij, al rijdt hij normaliter hier toch wel minstens 4 plekken hoger.

Ik zie voor morgen trouwens echt niet wat er nou zo moeilijk aan is? relatief weinig hoogtemeters, geen gemene puisten voor de finish en is een hele licht oplopende sprint, maar toch niks serieus? enkel een rotonde nog vlak voor de finish. En een waarschuwing dat dit de gevaarlijkste etappe van de tour is, samen met 10 geloof ik

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Enkel dat laatste inderdaad. Verder gaan hier gewoon alle sprinters mee + WVA. Die laatste had ook GVA of Flip kunnen zijn, maar heb ze aanvankelijk niet voor deze etappe meegenomen dus dat gaan we ook niet doen. Plus de kans dat Greg daar weg rijd op het einde lijkt me kleiner dan dat het niet het geval is. Bennett cap over Sagan gezien ik nog niet heel overtuigd ben van zijn sprinten. Zekerheid geeft het wel, want die 5de plek zal van hem zijn.

Pietje Precies

'@Jori,

De Tour is by far het belangrijkste evenement voor iedere ploeg. In de Tour kiest Sky/Ineos al jaren voor een tactiek met 2 kopmannen.

Sky/Ineos in de Tour:
2019: 1 & 2
2018: 1 & 3
2017: 1 & 4

Carapaz wint vorig jaar met 2 vingers in zijn neus de Giro. Thomas en Froome bakken er niks van in de Tour de l'Ain en Ineos weet dat het niet goed gaat komen met allebei. In ieder geval niet met Froome. Daarom wordt Carapaz ingelicht dat hij naar de Tour gaat. Bij Ineos vertrouw ik erop dat ze goed zicht hebben op het niveau van hun renners.

Vervolgens rijden Thomas en Froome (logischerwijs) ook nog een waardeloze Dauphiné. En besluit Ineos beide niet te selecteren voor de Tour.

Aantal dagen later maakt Ineos de selectie openbaar en zit Carapaz erbij. Voor de buitenwereld natuurlijk een verrassing, maar Carapaz heeft zelf in een interview op 25-8 aangegeven al 15 dagen eerder ingelicht te zijn. Is natuurlijk alsnog een wijziging van de planning en niet optimaal, maar een stuk minder last-minute dan menigeen wellicht dacht.

De Scorito-keuze voor Carapaz (voor 4,5 miljoen) mag je vraagtekens bij zetten of bekritiseren. Zijn vorm was immers best een vraagteken. Maar goed dat is ook inherent aan het type renner als Carapaz, MAL, Mas, etc.

Wat in ieder geval bekend was is dat hij al meermaals heeft aangetoond een geweldige grote ronde renner te zijn en zodoende potentiële winnaar. Daarnaast heeft ie een fijne Scorito-punch en een realistische kans op best wat teamgenootpunten. Neemt niet weg dat 4,5 miljoen gortig is.

Als Buchmann niet was gevallen, was ik altijd voor Buchmann gegaan i.p.v. Carapaz. Maar de andere 3,5 miljoen renners zie ik op plek 5-10 eindigen in GC. Hebben niet "dé Scorito-factor", hebben naast hoge pieken ook diepe dalen (met name Quintana), hebben geen interessante extra's van jongerenklassement, hebben weinig kans op ploeggenootpunten, sommige vallen vaak, sommige zijn vaak de lul in een waaier-etappe, etc.

Solide keuzes, maar voor allen wordt het denk ik lastig om hun prijskaartje waard te gaan zijn. MAL vond ik dan nog de meest interessante uit dat 3,5m rijtje. Die heb ik serieus overwogen, nadat ik hem in de Dauphiné al verrassend goed vond voor zijn doen (in voorbereidingskoersen).

Bij Carapaz lag de ondergrens denk ik lager, maar de bovengrens aanzienlijk hoger. Die had de potentie om een onmisbare renner in je selectie te worden. De meningen kunnen verschillen hoe groot die kans was.

Meestal neem ik dat gecalculeerde risico niet, dit keer wel. Andere optie was Ewan er nog bijnemen, maar ik vond het aantal sprintetappes te laag om zowel Bennett als Ewan mee te nemen. Die hebben het kopmanschap nodig om hun prijskaartje écht waard te zijn. Zeker omdat Ewan duidelijk was geen moeite te gaan doen voor de groene trui.

Vervolgens lijk je te willen zeggen dat Sivakov voor de Tour hoger in de pikorde stond dan Carapaz (?). Goede renner natuurlijk, maar kwam ook gehavend uit de Dauphiné en heeft nog nergens laten zien dat hij in de Tour top-5 kan rijden. Laat staan podium of winnen.

Misschien kan ie dat over een paar jaar wel, maar ik geloof er niks van dat hij boven Carapaz in de rangorde stond. En zo handelde de ploeg in koers in ieder geval ook niet na zijn valpartij. Neemt niet weg dat het voor 2m denk ik een solide Scorito-keuze was die klote uitpakt voor je.

Anyway, ik vind het flauw en onjuist dat je zo reageert. Ik had na mijn teampresentatie ook niks meer over Carapaz kunnen schrijven in de hoop er niet aan herinnerd te worden door iemand. Maar ik verkies er voor om dat niet te doen en kom er als het ware voor uit dat ik vermoedelijk een verkeerde keuze heb gemaakt.

nasibal

'@Pietje

Ik geloof ook wel dat Carapaz op papier de scchaduwkopman was en niet Sivakov. Feit is echter dat ondanks zijn vertekenende 6e plek in Burgos hij daar echt als een krant rondreed. Zn overwinning in Polen was knap, maar niet op het terrein waarvoor je hem hier zou meenemen. Vervolgens moest hij opgeven na een val en Lombardije had ik hem ook echt wel langer mee verwacht. Die 13e plek is daar ook wel een beetje vertekenend hoor.

Persoonlijk vond ik er alles op wijzen dat Carapaz nog niet aan zijn topvorm zat, terwijl Sivakov het tegenovergestelde liet zien. Ik was dus niet zozeer bang voor de rolverdeling, maar meer voor het feit dat Carapaz naar huis zou worden gereden terwijl Sivakov er nog 'lachend' bij zat. Normaal maakt dat niet uit, omdat Sivakov volgens het skyregime toch in het treintje had gemoeten, maar dit jaar is het treintje geel.

Het heeft dus niet zozeer met pikorde te me maken.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Pietje:
Het ging mij meer erom dat Ineos het slecht heeft gedaan. Ze konden Carapaz simpelweg niet klaar krijgen in die minieme tijd, nadat een valpartij hem ook verder terug had geworpen. Op basis van de historie van Ineos snap ik heel goed dat mensen hem overwegen, ook omdat hij als een echte joker je poule zou kunnen winnen

Om toch nog volledig inhoudelijk te reageren:

Sky/Ineos in de Tour:
2019: 1 & 2
2018: 1 & 3
2017: 1 & 4

2017 was natuurlijk bizar, Landa was daar niet een schaduwkopman en liet zelfs in een bepaalde etappe Froome ter plekke. 2018 met Froome en Thomas was het logisch en meer kijken of er iig 1 goed is, gezien Froome daarvoor nog de Giro had gereden en Thomas zich ook nog moest bewijzen in het grote rondewerk. 2019 werkte het idd perfect.

Carapaz wint vorig jaar met 2 vingers in zijn neus de Giro. Thomas en Froome bakken er niks van in de Tour de l’Ain en Ineos weet dat het niet goed gaat komen met allebei. In ieder geval niet met Froome. Daarom wordt Carapaz ingelicht dat hij naar de Tour gaat. Bij Ineos vertrouw ik erop dat ze goed zicht hebben op het niveau van hun renners.

Vervolgens rijden Thomas en Froome (logischerwijs) ook nog een waardeloze Dauphiné. En besluit Ineos beide niet te selecteren voor de Tour.

Aantal dagen later maakt Ineos de selectie openbaar en zit Carapaz erbij. Voor de buitenwereld natuurlijk een verrassing, maar Carapaz heeft zelf in een interview op 25-8 aangegeven al 15 dagen eerder ingelicht te zijn. Is natuurlijk alsnog een wijziging van de planning en niet optimaal, maar een stuk minder last-minute dan menigeen wellicht dacht.

De Scorito-keuze voor Carapaz (voor 4,5 miljoen) mag je vraagtekens bij zetten of bekritiseren. Zijn vorm was immers best een vraagteken. Maar goed dat is ook inherent aan het type renner als Carapaz, MAL, Mas, etc.

Volledig eens, maar je verhaal berust op 1 ding: "Bij Ineos vertrouw ik erop dat ze goed zicht hebben op het niveau van hun renners." De voorbereiding van Carapaz viel dus alleszins behalve mee, die valpartij zat hem dwars en die switch kwam al sowieso te laat, zeker voor een Carapaz die zo gericht piekt naar zijn doelen en verder onzichtbaar is in een jaar

Als Buchmann niet was gevallen, was ik altijd voor Buchmann gegaan i.p.v. Carapaz. Maar de andere 3,5 miljoen renners zie ik op plek 5-10 eindigen in GC. Hebben niet “dé Scorito-factor”, hebben naast hoge pieken ook diepe dalen (met name Quintana), hebben geen interessante extra’s van jongerenklassement, hebben weinig kans op ploeggenootpunten, sommige vallen vaak, sommige zijn vaak de lul in een waaier-etappe, etc.

Solide keuzes, maar voor allen wordt het denk ik lastig om hun prijskaartje waard te gaan zijn. MAL vond ik dan nog de meest interessante uit dat 3,5m rijtje. Die heb ik serieus overwogen, nadat ik hem in de Dauphiné al verrassend goed vond voor zijn doen (in voorbereidingskoersen).

Bij Carapaz lag de ondergrens denk ik lager, maar de bovengrens aanzienlijk hoger. Die had de potentie om een onmisbare renner in je selectie te worden. De meningen kunnen verschillen hoe groot die kans was.


Volledig mee eens

Vervolgens lijk je te willen zeggen dat Sivakov voor de Tour hoger in de pikorde stond dan Carapaz (?). Goede renner natuurlijk, maar kwam ook gehavend uit de Dauphiné en heeft nog nergens laten zien dat hij in de Tour top-5 kan rijden. Laat staan podium of winnen.

Misschien kan ie dat over een paar jaar wel, maar ik geloof er niks van dat hij boven Carapaz in de rangorde stond. En zo handelde de ploeg in koers in ieder geval ook niet na zijn valpartij. Neemt niet weg dat het voor 2m denk ik een solide Scorito-keuze was die klote uitpakt voor je.

Ik wou zeggen na de eerste echte bergetappe (deze dus), het meer dan waarschijnlijk is dat Sivakov hoger zou staan dan Carapaz. Vanwege de geëtaleerde vorm in Dauphiné, zijn status als wereldtalent (bij beloften maakte hij als enige het Bernal moeilijk) en simpelweg feit dat dat gejojo van Ineos een wanhoopsdaad was waar ik totaal niet in geloofde. Misschien idd een beetje cru van mij uitgedrukt, maar duidelijk was dat de voorbereiding van Sivakov volgens schema verliep en zelfs beter, terwijl Carapaz tegenvallende resultaten had en zijn piek ook veel later zou liggen. Dat schema was mijns inziens dan niet opeens herschikbaar naar de tour. Dat Sivakov nog geen podium reed, lijkt mij niet meer relevant. Tegenwoordig lijken de talenten geen extra tussenstap meer nodig. Carapaz zelf was al het bewijs, Pogacar, Bernal nog meer voorbeelden. En met jongerenpunten en mogelijke teampunten Bernal, nog een extra reden.

Anyway, ik vind het flauw en onjuist dat je zo reageert. Ik had na mijn teampresentatie ook niks meer over Carapaz kunnen schrijven in de hoop er niet aan herinnerd te worden door iemand. Maar ik verkies er voor om dat niet te doen en kom er als het ware voor uit dat ik vermoedelijk een verkeerde keuze heb gemaakt.

Mijn reactie was ook vooral niet naar jou bedoeld, maar meer een herinnering naar wat Ineos er voor potje van heeft gemaakt. Je plukt top kandidaat 1 voor Girowinst weg om hem uit vorm te deponeren in de tour, waar hij blijkbaar moet klaarspelen om die TJV trein te ontregelen? Jij hebt je inschatting gemaakt op het feit dat voorheen Sky/Ineos altijd foutloze belissingen maakte naar en in de Tour, vorig jaar mijns inziens idd nog het grootste bewijs dat ze weten wat ze doen. Maar zoals Nasibal aanhaalt, dit vond ik toch echt een brug te ver, zelfs voor de wonderwerkers van Ineos.

Pietje Precies

Ik had onderstaande reactie al getypt richting Nasibal:

In Lombardije moest hij net als vele lossen toen Vlasov goed tempo ging rijden. Daarna is hij volgens mij niet meer in beeld geweest. Hij had daar denk ik tussen plek 8 en 30 kunnen eindigen afhankelijk van de interesse om nog door te rijden. Hermans doet dat bijv wel en wordt 9e, Majka doet dat niet en wordt 24e.

Hij zat inderdaad zeker niet aan zijn topvorm, maar dat was denk ik ook niet zo erg. Je kan ook te vroeg in vorm zijn. En waar je bij een hoop andere renners weet dat het dan ook niet of amper gaat verbeteren, is Carapaz wel een bijzondere snuiter.

Hij zal altijd een renner blijven die enorm veel beter presteert in grote rondes dan in koersen van een week of eendagskoersen. Als je dat laatste een must vindt om iemand te selecteren, dan moet je hem dus links laten liggen. En misschien is dat ook wel verstandiger hoor bij dit spelletje.

Ik wist dat ik een gecalculeerd risico nam door hem te nemen en dat dit zomaar kon gebeuren. Gegokt en verloren lijkt het op. En je mag het ook prima een domme gok vinden, maar ik vind het wat flauw om nu achteraf te doen alsof je zijn huidige niveau en rol exact wist. Terwijl ik juist mezelf kwetsbaar opstelde door een ieder eraan te herinneren dat ik helaas met hem de mist in ben gegaan.

Van niemand weet je precies wat zijn niveau gaat zijn (zelfs Roglic was vandaag onzeker en daarom een heerlijk hoge odd :D) en zeker niet bij iemand met zo'n variantie als Carapaz. Ik kon mezelf in ieder geval goed vinden in de odds die Carapaz voor de Tour kreeg. Zijn kans om top-10 te rijden werd aanmerkelijk lager geschat dan bijv die van MAL of Landa. Maar zijn kans op eindwinst werd daarentegen aanmerkelijk hoger geschat.

High risk - high reward zou je hem kunnen noemen. Of het verstandig is bij dit spelletje om zo iemand te selecteren ligt er ook deels aan wat je doel is. Ik verwacht in ieder geval dat hij gedurende de ronde nog wel verbetert / minder verslechtert dan de concurrentie. Mja, het verschil is momenteel zo groot, dat dat vermoedelijk ook weinig zoden aan de dijk zet.

Wat ik op mijn beurt frappant vond, zowel qua Scorito als op de betting market, was het enorme vertrouwen in Higuita. Mensen die hem vandaag zelfs doodleuk captain maakten. Zonder hem recent ook maar 1x goed te hebben zien klimmen + überhaupt zelden heeft laten zien de wereldtop te kunnen volgen/verslaan.

-------------------------------

Ik had Jori zijn bericht dus nog niet gelezen voor ik bovenstaande tikte. Denk dat we redelijk op 1 lijn zitten.

Ben wel met je eens dat het een wanhoopsdaad van Ineos is. Maar misschien vind ik het nog niet eens een gekke wanhoopsdaad. Het was denk ik wel pittig geweest om aan Thomas te verkopen dat hij mede/schaduwkopman in de Giro zou worden.

En vooral: gisteren of eergisteren vertelde Wuyts tijdens de koers over het financiële belang van de Tour voor Hansgrohe. Weet het exacte verhaal niet meer, maar hij noemde in ieder geval percentages per koers. Was echt schrikbarend hoe éxtreem belangrijk de Tour financieel is voor de sponsor

Stel dat Carapaz wel goed was geweest. Of dat hij er in week 3 staat en daarmee de kans op eindwinst voor Bernal vergroot... dan is dat het waarschijnlijk waard voor de ploeg

Laatst gewijzigd
SurPlace

'@jori @nasibal @pietje precies, ik heb carapaz zelf niet ik scorito, maar schrijven we hem niet een beetje te snel af na deze etappe? Of bedoelen jullie puur als eindwinnaar?

Verliest een beetje tijd, maar kan komende 3 dagen weer beter worden. Als hij eind week 2 en week 3 nog gaat vlammen, kan hij zijn punten nog best waard zijn. Potentiele winnaar? Nee. Goede puncher zeker. Je hebt natuurlijk wel grote kans dat hij vaak niet mag, omdat Bernal ok lijkt te zijn. Dus achteraf was MAL wrs beter. Quintana zal er nog wel ergens doorheen zakken toch?

Barrygoal

Nieuw dilemma sta op 98.9 % en heb voor vandaag zelfde opstelling als maandag waarmee ik 29 e vd dag was:
Bennett
Sagan
Ewan (C)
Nizzolo
Trentin
Bol
Coquard
Pogacar
Flipje
Maar nu lees ik dat Wout van Aert deze etappe heeft aangekruist omdat laatste gedeelte licht omhoog gaat.
Eigenlijk had ik het vertrouwen al in hem opgegeven, maar na zijn slotstuk van gisteren en intervieuws welke ik lees moet hij erin , maar wie gaat eruit? Twijfel tussen flipje ( 10 bonuspunten) en Coquard welke me slechtste sprinter is met een 8e en 9e plaats. nog andere tips?

Jozty

.

Punct

De rotonde op 250 meter is verwijderd, mensen.

https://www.hebdo-ardeche.fr/actualite-8933-combien-va-couter-le-passage-du-tour-de-france

De dorpsgemeenschap is 47.000 euro lichter nu.

rednax

omslaan

Punct

'@jeroen

Poga of Flip eruit.

Maxime1980

'@Milanjacks, je hebt helemaal gelijk :-) ik laat Flip er uit en kies voor Mezgec!

Bart9

...

RemmertW

Ik vond Carapaz geen gekke keuze. Het is de renner waar je een dergelijke poule door kan winnen. Maar het is geen goede keuze als je doel is 90 procent halen.
Klassement met goede punch die door weinig mensen gekozen wordt. Zijn vorm is echter extreem onzeker, al is de giro ook weer niet zo ver weg. Mocht hij er toch staan doe je gouden zaken.
Hij zakt er in elk geval niet volledig door gisteren. Ik heb zeker nog hoop op een sterke 2de en 3de week!

zomaareens

Higuita viel tegen gister. kunnen we daar nog wel iets van verwachten?

Koenblom16

'@Jori @pietje

Ik zou carapaz nog niet te vroeg afschrijven. Vorig jaar tijdens de giro stond hij in etappe 11 maar liefst 3:12 achter op Roglic. We weten allemaal hoe snel dat opeens omsloeg

marconeuvel

'@Punct goed dat die rotonde is weggehaald. Ik denk dat niemand zit te wachten op weer een levensgevaarlijke en stressvolle finish.

Barrygoal

De rotonde hebben ze weg gehaald, Dus WvA gaat m pakken vandaag!

Laatst gewijzigd
JvdBrink

Grote twijfels over m'n opstelling.

Bennett, Ewan, Nizzolo, Sagan, Trentin en Coquard zijn wel zeker van hun plekkie.
Laatste 3 plekken te verdelen onder:
Mezgec
GvA
WvA
Flip

Flip levert 16 punten op mits Bennett vandaag meer punten voor het groen haalt dan Sagan. Mocht Bennett de etappe winnen zijn het er zelfs 26 voor Flip, lijkt haast een must.

Aankomst lijkt perfect voor type Mezgec maar eventueel ook WvA waar dus ook geruchten over zijn dat ie vandaag wel mag. Even verder gekeken en zie tot etappe 12 in ieder geval geen 'WvA-aankomsten' meer dus dat gerucht zou kunnen kloppen.

GvA zou kunnen sprinten of via een uitval hoog kunnen eindigen, misschien de meest onzekere van de 4. Toch zijn dit de aankomsten waar ik um voor meegenomen heb, een luxeprobleem?!

Niemand heeft hier de oplossing, maar wel benieuwd hoe er over deze laatste keuze gedacht wordt :)

Laatst gewijzigd
madeinstars

Bol of WvA vandaag?

mart1202

Wie van het trek trio mag er sprinten vandaag.. Dat is mijn grote twijfel

Jori

In Lombardije moest hij net als vele lossen toen Vlasov goed tempo ging rijden. Daarna is hij volgens mij niet meer in beeld geweest. Hij had daar denk ik tussen plek 8 en 30 kunnen eindigen afhankelijk van de interesse om nog door te rijden. Hermans doet dat bijv wel en wordt 9e, Majka doet dat niet en wordt 24e.

Hij zat inderdaad zeker niet aan zijn topvorm, maar dat was denk ik ook niet zo erg. Je kan ook te vroeg in vorm zijn. En waar je bij een hoop andere renners weet dat het dan ook niet of amper gaat verbeteren, is Carapaz wel een bijzondere snuiter.

Eens, al is het natuurlijk wel vervelend als mannen als Vlasov en Fuglsang ver boven je eindigen die ook naar de Giro werken, dus al verder staan qua vorm (zoals je aanhaalt, ook niet te vergelijken, maar iig Carapaz ver van zijn normale niveau) en ook een Bennett die daar gewoon 2e wordt en pas 3e of 4e man bergop is voor TJV. Maar de tijdslijn van Carapaz is toch bizar? Werkt toe naar de Giro, rijdt nog niet zo geweldig als bij hem is bekend, een valpartij in Polen werpt hem verder terug en dan denk Ineos, mwoa, die vorm, dat kunnen we wel een maandje opschuiven?!

Ik snap van jou de gok heel goed. Scorito scores worden gewoon gemaakt met het hebben van ploeggenoten van klassement leiders en de top 5 van de klassementen. Carapaz heeft een betere kans daarop dan bijv. een Landa of Lopez. Wat ik echter niet snap, is dat Ineos zoiets doet? Ik geloofde meer in dat Thomas nog kon verbeteren en er kon staan dan Carapaz

Hij zal altijd een renner blijven die enorm veel beter presteert in grote rondes dan in koersen van een week of eendagskoersen. Als je dat laatste een must vindt om iemand te selecteren, dan moet je hem dus links laten liggen. En misschien is dat ook wel verstandiger hoor bij dit spelletje.

Het zijn gevaarlijkere renners om te selecteren, maar zulke renners kunnen prima. Nibali gaat bij mij bijvoorbeeld bijna altijd mee. Mij ging het dus meer om de tijdslijn van het schuiven, de valpartij en vormloos, waarvan dat laatste dus nog minst belangrijke was.

Van niemand weet je precies wat zijn niveau gaat zijn (zelfs Roglic was vandaag onzeker en daarom een heerlijk hoge odd :D) en zeker niet bij iemand met zo’n variantie als Carapaz. Ik kon mezelf in ieder geval goed vinden in de odds die Carapaz voor de Tour kreeg. Zijn kans om top-10 te rijden werd aanmerkelijk lager geschat dan bijv die van MAL of Landa. Maar zijn kans op eindwinst werd daarentegen aanmerkelijk hoger geschat.

High risk – high reward zou je hem kunnen noemen. Of het verstandig is bij dit spelletje om zo iemand te selecteren ligt er ook deels aan wat je doel is. Ik verwacht in ieder geval dat hij gedurende de ronde nog wel verbetert / minder verslechtert dan de concurrentie. Mja, het verschil is momenteel zo groot, dat dat vermoedelijk ook weinig zoden aan de dijk zet.

Dit is o zo waar! Reden ook waarom uiteindelijk Ewan bij mij in de selectie is beland en ik bizar veel 1 miljoen mannen als klimmers heb aangeklikt. Martinez, G. Martin, Kämna, G. Bennett en feit dat ik met 10 klimmers + Alaphilippe + Hirschi ben gestart. Ook juist het mooie van het spel: Zelfde observatie, verschillende aanpakken om het probleem te overkomen

Wat ik op mijn beurt frappant vond, zowel qua Scorito als op de betting market, was het enorme vertrouwen in Higuita. Mensen die hem vandaag zelfs doodleuk captain maakten. Zonder hem recent ook maar 1x goed te hebben zien klimmen + überhaupt zelden heeft laten zien de wereldtop te kunnen volgen/verslaan.

Bijzondere is dat die slotklim dus helemaal niet zo zwaar was. Enkel was dat zonder ene Wout van Aert gerekend. Die ramt het pak echt volledig uiteen. Zelf ging ik er vanuit dat het lichter zou zijn en we dus met een grotere groep inclusief Higuita zouden sprinten. Sterker nog, ik sloot een onbelangrijke vlucht ook niet uit. Zou Roglic nog voor een 4e plek hebben gesprint? Daarom ging ik als kopman voor Alaphilippe, die mij juist de zekerdere factor leek, zowel uit groep der favorieten of late aanval. Ik had hier voor de etappe dus ook een goed gevoel over opstellen Hirschi. Voor een klassement overigens zie ik Higuita niet echt, maar dat maakt hem eigenlijk enkel interessanter: Lekker ritzeges en eventuele bollentrui. Bovendien vond ik deze rit en rit 2 wel echt voor hem om uitslagen te rijden. Beetje geluk heeft hij dan het wit en top 4 stand in geel, zou daarmee leuke opvuller kunnen zijn in etappes. Heb Higuita overigens niet, die valpartij maakte hem te onzeker en mijn enthousiasme voor Hirschi is simpelweg niet te temperen :p

Tour financieel aantrekkelijk was ik me van op de hoogte (lees iets te vaak reacties van Lefevre), maar exacte cijfers wist ik niet. Maar juist daarom had ik verwacht dat G gewoon zou starten vooraf. Bliksemafleider, grote naam en van wat ik hoorde had hij zich iets overtraind, maar zou hij er wel staan in de tour. Zou hem zeker niet aan hebben gedurfd, maar goed.

@SurPlace: Normaliter ben ik het wel met je eens. Maar etappe 6 en etappe 8 wordt het weer flink, dan was etappe 4 eigenlijk maar een licht opwarmertje. Maar Carapaz kan er zeker nog doorheen komen, intrinsieke kwaliteiten heeft hij er gewoon voor.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 173 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.