Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 181 ... 289 290
Milanjacks

Cees had het grote voordeel vandaag dat de koers niet hard gemaakt werd. Nee zonder dollen ik zat er naast over Cees. Matig dagje paar punten boven gemiddeld. GVA en Trentin stellen zwaaaar teleur vandaag. Stuyven en Bennet captain redt nog enigzins de meubels. De straf voor Flip had voor mij ook niet gehoeven.

Doordat Martinez/Sivakov/Bennett en Kuss zwaar zijn gevallen is mijn klimequipe vrij dun. Ik stel morgen 6 AK mannen, Flip, Kuss en G.Bennet op. Alle ballen op Roglic morgen! Gezakt van 93 naar 87% helaas vandaag.

arjenzvob

Sportief @Milanjacks

Aanklampen

Ik had inderdaad ook niet verwacht dat Bol zo goed van voren zou finishen. Vooral die lead-out is wel erg indrukwekkend. Ik snap niet dat mensen Viviani konden kiezen.. die reed zo slecht... Vaak zijn het mensen in vorm die je het beste kan pakken waarbij ze natuurlijk wel op de fiets (Sivakov) moeten blijven zitten.

Voor morgen lijkt mij dat het weer een strijd tussen de AK gaat worden. Ik neig een beetje naar Kamna omdat ook bij de bookies er schijnbaar van uit wordt gegaan dat een vlucht een kans maakt.

Ik zou 75% kans op een strijd tussen AK mensen zeggen en 25% kans op een vlucht. Vooral als de vlucht renners hebben die ver staan komt dat Yates misschien nog wel goed uit.. Dan zijn de boni's ook weg aan de finish, die anders zeer waarschijnlijk naar Roglic zullen gaan. Nog even dubben..

Wat denken jullie van een vlucht? Voor type's als Herrada, Kamna,? Die staan al aardig ver..

Julius9K

'@Robert van Hall

Ik zou vol voor Superman Miguel Angel Lopez gaan! Hij lijkt zijn vorm perfect getimed te hebben en was gisteren uitstekend op een aankomst die hem niet 100% ligt. Hij is ook zeer constant en zal in principe alleen maar beter worden.

Nairo Quintana heeft sinds 2017 een enorm fluctuerend vormpeil tijdens grote rondes. Hij zal wel nog een paar goeie uitslagen rijden, maar evenzeer enkele slechte dagen waarop hij volledig door het ijs zal zakken. Vorig jaar reed hij bijvoorbeeld ook goeie uitslagen in het voorjaar (tweede in Paris-Nice, vierde in Catalonië) en was de vierde van de klassementsmannen op de eerste aankomst bergop op Planche des Belles Filles. Het belette hem niet om te kapseizen die Tour, en ik verwacht dit jaar een soortgelijk scenario.

Adam Yates en Esteban Chaves beginnen altijd heel sterk aan een grote ronde, maar door een minder recuperatievermogen gaan ze veel sneller stuk dan de overige klassementsrenners. Die zijn in de derde week niks meer waard.

Julius9K

'@Aanklampen

Als het een vlucht wordt lijkt Nicolas Roche mij de grootste kanshebber. Die is in uitstekende vorm en liet zich vandaag op zeven minuten rijden. Door de vlakke start wordt het een echte loterij om de kopgroep van de dag te bepalen, maar Roche lijkt mij de sterkste kandidaat op winst vanuit de vroege vlucht.

Daarnaast lijken Alexey Lutsenko en Alessandro De Marchi mij goeie kandidaten. Beiden hebben zowel de kracht om in de juiste ontsnapping mee te glippen als het klimvermogen om het af te werken. Ze hebben bovendien vrijheid in hun ploeg en beiden lijken in goeie vorm te zijn. Lutsenko werd zevende in de tweede etappe, De Marchi was goed op het Italiaans kampioenschap.

Andere namen: Dan Martin; Alexis Vuillermoz; Neilson Powless; Lilian Calmejane; Dario Cataldo.

Van Lennard Kämna en - zeker - Jesus Herrada verwacht ik dat ze opgesloten worden in de strakke hiërarchie van hun team. Voor Cofidis telt enkel een topnotering met Fransman Guillaume Martin. Ik denk ook niet dat Bora (het klassement van) Emanuel Buchmann snel zal opgeven.

kevinraar

mij team voor morgen
roglic
bernal
pinot
dumoulin
pogacar
mollema
alaPHLIPPE
KUSS
G MARTIN

ik twijfel alleen nog voor mij kopman tussen de slovenen

daanbrkh

Sterk team Kevin!
Als je het save wilt spelen zou ik Roglic kopman maken

kevinraar

mij bergteam lijkt erg sterk mij sprint team is helaas wat minder

user26790

Etappe 6:
Bernal
Roglic (C)
Dumoulin
Pinot
Pogacar
Higuita
Kuss (teampunten)
Alaphilippe
S.Bennett (zekere truipunten)

Kämna en Martinez op de bank

Wacko

.

Ludi

Morgen een van de jongens mee in de kopgroep? Bennett of kuss (of wout, LOL) lijkt me nog niet zo gek eigenlijk.

Treenert

Voor diegene die Jungels hebben; die hoeft niet meer te babysitten bij Flipje. Outsider voor morgen.

Jasperdewaal11

Een beetje luxekeuzes heb ik:

Roglic
Pogacar
Bernal
Pinot
MAL
Quintana
G Martin
Mollema
Higuita
Kuss
Formolo

Moeten er toch echt 2 af. Higuita zakte er laatste x bergop wat doorheen, maar zal je net zien dat hij nu bij de pinken is. Formolo zou ten aanval kunnen gaan, wellicht als springplank voor pogacar ....hmmm keuzes.

Chef83

Lutsenko morgen .

Jasperdewaal11

Een beetje luxekeuzes heb ik:

Roglic
Pogacar
Bernal
Pinot
MAL
Quintana
G Martin
Mollema
Higuita
Kuss
Formolo
Flipje

Moeten er toch echt 3 af. Higuita zakte er laatste x bergop wat doorheen, maar zal je net zien dat hij nu bij de pinken is. Formolo zou ten aanval kunnen gaan, wellicht als springplank voor pogacar ....hmmm keuzes.

Jofferde

Wat denken jullie van Martinez morgen?

Fritsvh

h

beuluitdeheul

Voor morgen: Carapaz of Kamna?

nasibal

@nasibal je zegt vrij gedecideerd WVA, indien in selectie, te banken in het openingsweekend. Die vastberadenheid strookt totaal niet met de uber-zenuwachtige move 2 minuten voor de deadline

Haha klopt, maar het is eerder andersom ;)

Even zonder gekheid, denk je niet dat etappe 2 toch ook al wel een beetje voor van Aert was en dat die “valpartij” van Dumo + fietswissel v Aert-Dumo roet in het eten gooide?

Die vraag is op twee manieren te beantwoorden. Je kan zeggen: Ja, klopt. Gezien het verloop van de etappe kan je achteraf inderdaad stellen dat dat roet in het eten gooide. Maar uiteindelijk ging het bij mij om kansberekening:

Ik zag twee realistische scenario's. Het eerste was een vlucht die het einde zou halen. Dan wist ik zeker dat WvA daarachter niet om een top 20 plekje zou gaan sprinten vanuit het peloton. Het tweede scenario was dat op het laatst alles weer bij elkaar zou komen. Maar dat zou wel betekenen dat er relatief hard gekoerst zou zijn over die twee cols en dat er over die laatste 2 bergen al helemaal hard gekoerst zou worden omdat de favorieten daar doodsbang zouden zijn om tijd te verliezen. Verder (zoals de renners zelf ook riepen) kon je daar met zekerheid een aanval van Flip verwachten in zo'n geval.

Iets verder redenerend zou je kunnen stellen dat in scenario 1 het niet zo uitmaakt wie je op zou stellen, zo'n vlucht is heel lastig te voorspellen. In scenario twee kon je wat mij betreft iig met zekerheid 8 AK mannen opstellen. De vraag is vervolgens: Voeg je WvA toe aan die 8, of ga je voor een 9e AK man. Beide zou valide zijn denk ik, maar dan kom ik op die kansberekening, of beter, welke denkbare scenario's zijn er die het meesprinten van WvA beinvloeden:

1) Hangt hij er uberhaupt nog aan?
2) Gaat hij sprinten als er een klein groepje gaat rijden, of gaat hij dat echt alleen doen als het voor de winst is?
3) Als de boel uit elkaar getrokken gaat worden op die 2 klimmetjes, wie van Jumbo hangen er dan nog aan en wie is er dan de lul als(!) er wat gebeurt?

Het antwoord op 1 was niet te geven, anders dan dat er een kans was dat hij er af zou liggen. Met de nadruk op kans, ik zou niet eens een specifiek percentage kunnen geven, maar de kans was er zeker. Het antwoord op 2 was duidelijk nee denk ik. Het antwoord op 3 was voor mij dat er wederom een goede kans was dat tegen die tijd Gesink, Martin en Jansen al bedankt zouden zijn voor de bewezen diensten. Nu kon ik natuurlijk nooit voorspellen dat Dumoulin zou vallen, maaar áls er wat zou gebeuren was er een hele reeele kans dat WvA zou moeten helpen. De kans dat er wat gebeurt op zo'n parcours in het openingsweekend van de Tour is daarnaast ook groter (wederom ga ik me niet wagen aan een arbitrair percentage) dan op welke andere dag in welke andere koers dan ook.

Dat waren dus enkele dingen die de kans dat WvA zou meesprinten kléiner zou maken dan "100%". Voor mij maakte het de kans dusdanig klein dat ik in mijn selectie ook een 9e man had die ik liever opstelde dan WvA (Als ik hem in mijn selectie had gehad), maar groot genoeg om WvA wel een valide keuze te vinden mocht iemand anders daar wél voor gekozen hebben. M.a.w: Ik had dan liever een AK man die door geen tijd te willen verliezen met zekerheid top 20 rijdt in dat scenario, dan een WVA die misschien meesprint met kans op winst, maar misschien ook niet en dan buiten de top 20 eindigt.

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Kanma of Martinez?

Berend

Voor morgen vrij zeker de volgende mensen:

AK: Roglic, Dumoulin, Bernal, Pogacar
Klimmers/AK: Higuita, Mollema, G. Martin
Flip: Alaphilippe

1 plek over voor: Valverde, Martinez of Chaves.

Best lastig maar vooralsnog laat ik Martinez en Valverde op de bank en gaat Chavez de bergtrui pakken.
Op de streep pakt Pogacar het geel, maar ik stel G. Martin op als kopman en die sprint naar plek 3.

Goede dag voor team Berend Botje.

WaarisJoop

'@Julius9K thanx, ik heb Lopez gekozen!

marconeuvel

Laatste plekje vandaag voor Martinez, Alaphilippe, Rolland (staat pas op 1:10 dus mag niet mee in de vlucht?) , Impey (misschien vlucht, misschien truipunten Yates) of Sam Bennett (truipunten).
Ik gok dat de meesten hier Flip zouden kiezen?

Jasperdewaal11

Ik vraag me af of Flip de stijlste stukken wel overleefd als er doorgetrokken word.

madeinstars

Als er doorgetrokken wordt zeker niet. Nu het geel niet meer heeft, heeft het ook weinig zin voor hem om aan te haken op hangen en wurgen, denk ik. Zou me niks verbazen als hij vandaag laat lopen, zodat hij zaterdag in de vlucht van de dag kan.

1 2 ... 181 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.