Hier 325 puntjes vandaag met dus Sam als kopman. Nog een beetje mazzel met de bidon van Flip want had zelf Poga ipv hem. Beetje jammer dat Trentin niet aan sprinten toe kwam, maar goed. Inmiddels 6de overal dus mag zeker niet klagen. Morgen redelijk tricky dus nog maar even het parcours erbij pakken.
Ook ik ga redelijk goed met 99,4% nu. Heb alleen Bonifazio gekozen in plaats van Stuyven, dat gaat waarschijnlijk mijn miskleun worden. Doordat ze bij Trek af gingen wisselen heb ik die wissel op het laatst nog doorgevoerd.
Verder Buchmann in mijn team, die is blijkbaar nog aan het herstellen. Hopelijk komt dat goed en is hij de 2e helft van de Tour weer de oude. Hopelijk verliest hij morgen niet teveel tijd. Higuita valt verder beetje tegen doordat hij niet mee kon gisteren. Eens kijken hoe het morgen gaat.
Bij de mensen die vandaag venturini, mezgec, WvA, stuyven banken heb ik altijd de vraag waarom ze die renners dan kopen. Na twee weken, oke. Na hele slechte resultaten, oke. Zware valpartijen oke. Maar zowel stuyven als wout leken vandaag vrij duidelijk aangestip te hebben en deze finish lijkt me qua sprintfinale de beste finish voor mezgec en venturini in de hele tour, tenzij veel andere sprinters afstappen na etappe 12 ofzo. Morgen sivakov niet opstellen klinkt na deze week gewoon veel logischer dan geen stuyven/mezgec vandaag.
'@KJ
Ik heb na ruim beraad Venturini gebankt voor GvA. Verwachte een hardere koers en felle demarrage op het laatste colletje. Dan zou Greg een betere uitslag rijden dan Venturini. Helaas. Verder schatte ik Venturini in voor plaats 10-15 = tussen 12 en 22 pnt (+ 3 voor bollen Cosnefroy). Ik schatte Pogacar en Alaphilippe kansrijker in.
Spijtig genoeg heeft Venturini beter gepresteerd dan verwacht; met name Greg slechter (ook dan hij zelf zal hebben gedacht). Vind niet dat hier een apert foute keuze is gemaakt, wel had ik spijt van mij keuze toen ik zag hoe de etappe zich ontwikkelde.
Verder overigens WvA, Bennett, Ewan, Sagan en Nizzolo opgesteld.
Mwah, ik had venturini hier 10-12e verwacht (na ewan, bennett, sagan, bol, wout, nizzolo, mezgec, trentin, stuyven ongeveer, rond coquard en hoffstetter) +3 gratis punten, dus zon 25-21 punten, dan ligt daar het verschil. Vorige keer kwam ie niet aan sprinten toe, etappe 1 was minder zijn ding en toch al aardig. Greg vandaag op de bank. Snap de keuze wel, maar sprinters nu al niet opstellen doe ik zelf niet zo snel, tenzij ze aangeven te skippen ofzo.
'@nasibal je zegt vrij gedecideerd WVA, indien in selectie, te banken in het openingsweekend. Die vastberadenheid strookt totaal niet met de uber-zenuwachtige move 2 minuten voor de deadline. M.a.w. wie garandeert mij dat team nasibal met WvA in de selectie niet stiekem 2 minuten voor de deadline hem er toch inklikt? Even zonder gekheid, denk je niet dat etappe 2 toch ook al wel een beetje voor van Aert was en dat die "valpartij" van Dumo + fietswissel v Aert-Dumo roet in het eten gooide?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.