Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 179 ... 289 290
vasnd

Oh oh CCC waar zijn we mee bezig. Meelijwekkend.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ja, die hadden wel gewoon voor Trentin mogen gaan....

nasibal

@nasibal: had je dat niet ook met je selectie aan het begin dat je tijd tekort had? Wat een zenuwachtig gedoe. Je komt altijd stabiel over.

Ja dat ging precies om deze wissel. Ik zat de hele zaterdagochtend mezelf te overtuigen liever Bol/Stuyven/WvA te willen dan Ewan/Pedersen/Cosnefroy. Toen ik mezelf uiteindelijk overtuigd had 15 minuten voor deadline de wissel ook daadwerkelijk doorgevoerd.

Juist omdát ik altijd zo stabiel ben begon ik vervolgens alsnog te twijfelen. "Wsaarom gooi ik een zeer doordachte keuze die ik al dagen heb staan alsnog om, dat is toch stom?". Dat gedachtenproces ging een tijdje door en met nog 2 minuten op de klok er maar aan toegegeven en de wissel ongedaan gemaakt. Maar doordat ik er zo de hele ochtend mee bezig was geweest was ik overtuigd dat het wél een goede wissel was. Dus ben toen begonnen met de betreffende 3 jongens er weer uit te klikken maar kon dit niet snel genoeg doen. LIever 20 renners mee dan 17 doordat ik niet optijd kon wisselen, dus toen toch besloten het te laten staan zoals ik het op dat moment had. Ewan/Pedersen/Cosnefroy dus.

Maar ach, zoals gezegd zou het geen probleem moeten zijn als Ewan in etappe 1 en vandaag gewoon top 5 had gereden. Wat denk ik prima had gekund, ook achteraf.

Zenuwachtig gedoe inderdaad. Sla je de spijker mee op de kop.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Waarom was Bol een twijfelgeval voor je, nasibal?

Florian

Ben je nu wel tevreden met die keuze of niet? @Nasibal

nasibal

'@Poeksel

Ik wist van Bol dat hij een goede sprinter was, daar twijfelde ik niet aan. Maar doordat hij geen koersen meer had gereden (en z'n trein ook niet in volledige samenstelling) én op die paar dagen vorig jaar na eigenlijk geen ervaring had in het gedrang van de Tour was er (voor mij) veel onzekerheid over z'n huidige situatie.

Met Ewan/Sagan/Bennet/NIzzolo had ik vier topsprinters die ik meewilde. Mezgec was voor mij het 'anderhalfmiljoentje' die ik als 6e sprinter mee wilde. Ik wilde daar in eerste instantie nog maar één sprinter aan toevoegen en dat ging vervolgens tussen Bol en Coquard. Wegens bovenstaande onzekerheid voor Coquard gekozen. Had Bol wél (goede) koersen gereden was hij het geworden.

@Jan Raas

Hangt er een beetje van af welke keuze je bedoelt. Eigenlijk was mijn definitieve keuze dus Bol/v.Aert/Stuyven ipv Ewan/Pedersen/Cosnefroy, maar heb ik nu dat laatste staan. Als Ewan elke rit top 5 rijdt is de Ewan variant denk ik prima. Het was juist het risico hierop dat dit niet ging gebeuren dat me deed twijfelen. Nu inderdaad blijkt dat hij er 2x niet bij zit in etappes waar dat op papier makkelijk had gekund baal ik natuurlijk. Toch denk ik dat het nog wel recht te zetten is.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Jammer van Jasper Stuyven..

arjenzvob

Flipje tijdstraf? Wow.... Dat scheelt een heleboel punten! Wtf!

daanbrkh

'@Nasibal, niet getreurd, Pedersen is etappe 7 weer aan de beurt.
Waarschijnlijk had je met Van Aert net zoals als vele andere al 2x een 0punter gepakt. Dan had je na die etappe winst van Ewan ook liever voor Ewan gekozen.
De tour duurt nog lang en ik zie Ewan Pedersen en Cosnefroy nog aardig wat punten pakken. Of stuyven, Van Aert en Bol er meer pakken weet niemand

Berend

Oef, Sagan als kopman was een veilige keus, maar vooral blij dat ik Bol en v Aert gewoon netjes heb meegenomen ;-)

Dagscore 353 en weer gestegen naar 99,9% overall (41e nu). Als ik Higuita gister geen kopman had gemaakt... Maar ja, fouten maakt iedereen. We gaan gewoon lekker door!

En ik ben genoemd in de Rode Lantaarn podcast haha, want ik stond na het eerste weekend 2e ;-)

BartS16

Slaan

Jori

Probleem is dat hoe dichter je op de deadline komt, hoe meer er bekend wordt. (gevalletje wie van Trek gaat er sprinten bijv.) Dus gisteren zoeken naar wie er zou gaan sprinten, was niet nuttig, enkel een goede indicatie (maar geen zekerheid en nu heb je ook opvulpunten). Stuyven was logisch op basis van dat Pedersen en Theuns al eerder mochten. Ook zijn specifieke coureurs (zoals WvA, Dumoulin, GvA) vaak beter leidend dan je eigen inzichten, maar je verlaat niet direct je eigen inzichten en wordt slechts langzaam aan bekeerd. Iig, dat geldt voor mij.

Verder eens over Ewan, al moet ik wel zeggen dat het lastig was andere sprinters te vinden en daarom toch maar overstag gegaan omdat in andere segmenten het ook erg makkelijk besparen was. Sprintuitslag zegt ook genoeg: WvA sprint keertje mee, maar kan je niet vast op rekenen. Stuyven sprint ook slechts 1 op de 3 ritjes mee, net als Theuns en Pedersen (wat voor Pedersen en Theuns prijs wel acceptabel is, als je vooraf weet wie er gaat). Hofstetter sprint alleen als Greipel er niet meer is, vooraf had ik Greipel wel verwacht dat hij iig 3 sprints aan zou kunnen, dus ook geen optie. Bonifazio toont ook wederom zijn betrouwbaarheid. Achteraf gezien had ik met een sprinter minder toegekund, maar durfde niet vanuit te gaan dat ik direct al goede opvullers zou hebben (rit 2 had ook gewoon naar een random vluchter kunnen gaan als TJV het niet zo onwijs kort had gehouden). Trentin leek overigens nog een leuke koop die ik had gemist (vreesde teveel dat hij en gva elkaar in de weg zouden zitten), gezien hij ook nog beetje groene intenties had. Toch mooi voor mij dat hier dan de kaart GvA wordt gespeeld en geen Trentin.

Vandaag ondanks dat ik Ewan heb, een erg mooie uitslag door Bennett te verkiezen als kopman. Gezien mijn selectie lijkt me morgen prima om weer hetzelfde te doen: Geen vlucht, geen tempo, enkel laatste km een beetje gas en sprinten. Anders wordt het wel lastig met mijn bergequipe.

nasibal

'@Daan

Ik denk ook wel dat het zich weer recht kan trekken hoor. Maar je hebt toch liever nu de punten dan dat je er nog op moet gaan hopen.

WvA zou ik echter altijd gebankt hebben in het openinsweekend. Ik snap de 'verontwaardiging' hier niet zo. Het was heel duidelijk dat géén risico lopen prioriteit nummer 1 was daar. Ik denk dat WvA dat zelf ook heel erg belangrijk vind, ook na zijn crash vorig jaar. Daarbij: Een renner die zo 'makkelijk' wint als hij zal er minder moeite mee hebben een kans te laten schieten omdat hij weet dat er echt nog wel eentje komt. Als er één ding zeker was, was dat het openingsweekend hectisch zou worden, zeker met de voorspelde regen. Er zou maar iets hoeven gebeuren en WvA zou niet meedoen.

Laatst gewijzigd
mart1202

da fuck, tijdstraf alaphillipe (20 sec) voor het aanpakken van een bidon

Jori

Alaphilippe pannenkoek. verliest de gele trui...

Aanklampen

Yates Geel, Flip 20 sec straf. Ik had Flip niet opgesteld. Nu gaan die 8 punten naar Mezgec. Voor mensen met Flip in de opstelling is het wel pijnlijk

Jasperdewaal11

Nou blijlbaar kan Bol dus prima een captain zijn ;)

Ben ook blij dat Mezgec en Venturini acte de presence blijven geven. 325 puntjes is het vandaag.

Waar ik vooraf een sprint team samenstelde om vooral niet al te veel te verliezen, pakt het tot nu toe beter uit en stijg ik zelfs naar 98,3 %. Dit kan zomaar heel leuk worden.

Valvuillerdemoz

Op 17 km van de finish een bidonnetje gepakt ipv 20 km. En dan raak je je hele trui kwijt. Soms is het maar goed dat er een jury is Pfff! Gelukkig raakt zo'n beetje iedereen die punten van Alaphillipe dan kwijt.

ditisdavid

Alaphilippe, Roglic, Pogacar, Bennett en Mezgec opgesteld dus mijn verlies blijft beperkt tot 6 punten geloof ik. Stiekem niet onvoordelig.

Laatst gewijzigd
vevie

'@berend botje, ik kelderde gisteren ook door Sergio. Jammer, want stond ook 99,9%. Maar goedz, wie niet waagt...

Valvuillerdemoz

O wacht. Ik heb geen opvullers opgesteld vandaag dus die extra puntjes van een Bernal, Roglic, Pogacar mis ik nog. Toch nog eens 200 plekken extra gezakt dus. 🤨

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Vandaag uiteindelijk 291 punten, 97,1%

Morgen Flipje captain. Die zal gebrand zijn om zijn trui terug te pakken! Of misschien moet ik nog even rustig nadenken, maar een Flipje die zo gestraft wordt vliegt als een raket!

Jori

Als Hirschi toch gisteren neit gelost was, had hij nu ws wel vol kunnen houden en het geel gepakt xD
Had Bol toch ook weer wat extra puntjes opgeleverd :p

nasibal

'@Arjen

Ik twijfel. Het kan ook zijn dat flipje nu denkt: 'fuck it' en tijd gaat verliezen voor de aanval. Terwijl hij anders morgen z'n geel had verdedigt.

Pom titcock

Wat een beest he, bol morgen maar weer kopman dan?

1 2 ... 179 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.