Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 200 ... 289 290
mschuts

Ik zie Pinot vandaag echt niet mee gaan ivm zijn rug. Wellicht later in de tour dat hij wel voor een etappe wil gaan mocht zijn rug dan wat beter aanvoelen.

Ajvenema

'@jori: ja, ik denk inderdaad dat martinez gewoon (nog) niet zo goed is in dat meezitten:)

DKrikk

Keukeleire zegt in een interview dat EF hoopt dat Martinez in de laatste zware week weer mee kan doen om de overwinningen. Dat zelfde zegt Kämna over zichzelf...die kijkt vooral uit naar de rustdag.

Tot zover de 1m mannen....

Kris Vroem

Stellen jullie ook zo iemand op als stuyven. Puur voor een misschien een 10de plek uit de vlucht ofzo?

Derailleurtje

Men roept Van Avermaet, maar is dit niet te zwaar voor de beste man?

De Condor van Echt

'@ajvenema en @jori: bedankt voor de inzichten!
@dkrikk Bedoel je deze?
https://www.wielerkrant.be/nieuws/2020-09-05/keukeleire-zit-in-met-dauphine-winnaar-gelooft-in-herhaling-prestatie-uran-uit-2017-en-tipt-op-roglic-voor-eindwinst

Kämna vooral voor truipunten Sagan opgesteld inderdaad...

Kris Vroem

'@Derailleurtje greg was best wel goed in de afgelopen vlucht waarin hij mee zat. Misschien zal ie t wel afleggen tegen een aantal betere klimmers in de vlucht. Maar hij kan vandaag echt wel top 10 eindigen als ie meezit in de vlucht lijkt me

Jori

zijn huidige klimprestaties (niet tijd van binnenkomen, maar moment tot lossen) zeggen heel anders, dat is het probleem xD

ditisdavid

Ik moet risico nemen om überhaupt kans te maken op een redelijke einduitslag met de manier waarop mijn team instort. Alaphilippe kopman vandaag, ongetwijfeld zal vandaag de dag zijn dat het peloton wél de vlucht terughaalt.

TimCarpentier

Al gezocht maar niet echt gevonden.

Misschien iemand die hier iets weet over de intenties van Naesen en Stuyven?

vevie

'@ditisdavid: ik heb hetzelfde. Nu op safe spelen gaat me geen 90% of meer opleveren. Ik wil nu zelfs GVA erin klikken, maar denk dat hij op de laatste col niet sterk genoeg is om eraan te blijven en dus door het peloton wordt terug gepakt

nasibal

Ik moet risico nemen om überhaupt kans te maken op een redelijke einduitslag met de manier waarop mijn team instort. Alaphilippe kopman vandaag, ongetwijfeld zal vandaag de dag zijn dat het peloton wél de vlucht terughaalt.

ik heb hetzelfde. Nu op safe spelen gaat me geen 90% of meer opleveren. Ik wil nu zelfs GVA erin klikken, maar denk dat hij op de laatste col niet sterk genoeg is om eraan te blijven en dus door het peloton wordt terug gepakt

Besef wel op welk moment in de tour je dit roept en welk parcours we tot nu toe hebben gehad. Het zou heel goed kunnen dat een groot deel van de mensen die nu 90+ staan een team hebben wat perfect past bij wat we tot nu toe hebben gehad en minder bij wat we nog gaan krijgen. Misschien past jouw team daar wel veel beter bij. De AK mannen zijn ook pas 1 keer echt getest nu. Het kan zomaar dat de verhoudingen over een week anders liggen.

Als dat deel gaat terugvallen kan(!) jij nog stijgen. Ik ben zelf vaak genoeg van een plek buiten de top 1000 naar een plek in de top 300 gestegen in de laatste week.

Laatst gewijzigd
roburger

Mijn aanvallersequipe voor vandaag:
Alaphilippe
Hirschi
Bilbao
Kämna (ook teampunten)

Aangevuld met vaste punten:
Roglic
Bernal
Pogacar
Sagan
Martin G

Hopen op een mirakel!

Ludi

Bilbao, dat vind ik nou eens een toffe naam voor vandaag.

vevie

Besef wel op welk moment in de tour je dit roept en welk parcours we tot nu toe hebben gehad. Het zou heel goed kunnen dat een groot deel van de mensen die nu 90+ staan een team hebben wat perfect past bij wat we tot nu toe hebben gehad en minder bij wat we nog gaan krijgen. Misschien past jouw team daar wel veel beter bij. De AK mannen zijn ook pas 1 keer echt getest nu. Het kan zomaar dat de verhoudingen over een week anders liggen.

Als dat deel gaat terugvallen kan(!) jij nog stijgen. Ik ben zelf vaak genoeg van een plek buiten de top 1000 naar een plek in de top 300 gestegen in de laatste week.

Je hebt zeker gelijk. Ik heb echter Buchmann, Dumo en Pinot. Pinot is al eraf en ik weet niet of Dumo en Buchmann zo gaan verbeteren dat ze de sterkere renners kunnen volgen in de 3e. Ik verwacht dan nog het meeste van Buchmann, die er dan maybe wat doorheen is gekomen en hersteld van z’n valpartij in de Dauphiné.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@nasibal
Ik heb 4 klassementsrenners over (Roglic, Pogacar, Bernal, Landa), daar valt weinig mee goed te maken helaas.

nasibal

Ik heb 4 klassementsrenners over (Roglic, Pogacar, Bernal, Landa), daar valt weinig mee goed te maken helaas.

Ik snap dat dat zo lijkt. Als je nu echter kijkt welke renners er daarachter nodig lijken(!) op dit moment zijn dat bijvoorbeeld MAL, Uran, Bardet en Yates. Teams met die namen zullen nu boven je staan. Maar wie hebben zij geslachtofferd t.o.v. jou om die namen te hebben? Gaan die namen in de 3e week ook nog goed zijn?

Er is een reeele kans dat deze namen er alsnog doorheen zakken (M.u.v. Mal misschien, maar Landa hoeft niet per sé voor hem onder te doen). Dan hebben zij in de laatste week ook nog maar 4 namen en is het weer gelijk.

Het kan ook zijn dat je nu dik blijft zakken. In dat geval is je scorito gewoon prullenbakrijp en gaan rokjes je alleen ergens in de marge nog een heel klein beetje helpen. Als ze goed uitpakken natuurlijk.

@Vevie Buchmann kan via Sagan ook nog een hoop punten pakken. Dumo zelfde verhaal via Rogic. Teampunten voor geel en groen in de eindafrekening zijn totaal 42 punten. Daar komen nog eens 14 punten per etappe bij dat je ze beide opstelt. Die 2 renners kunnen zomaar gezamelijk nog eens meer dan 100 punten op gaan leveren zonder zelf een uitslag te rijden. Als je bedenkt dat een gemiddelde renner 3x een top 10 moet halen om die 100-grens te doorbreken is dat geen kattenpis.

Verder zijn dit renners met een relatief grote pickrate. Met jouw zijn er dus nog vele anderen die dezelfde renners niet meer op kunnen stellen. Daar ga je niet per definitie op verliezen dus.

Over het algemeen denk ik dat tot nu toe vooral teams met WVA en Bol geprofiteerd hebben. De vraag is waar ze die 3,5 miljoen vandaan gehaald hebben. Meest voor de hand liggende is uit Ewan (dat is redelijk voordelig) of uit Bernal (hoe voordelig dat is moet nog blijken). Ook uit Pinot zou voordelig zijn. Elke andere keuze kan een verkeerde keuze blijken te zijn in de 3e week óf minder voordeel hebben opgeleverd tot nu toe.

Laatst gewijzigd
Jun Allrich

Zoals gewoonlijk word je in scorito gruwelijk gestraft voor je (foute) keuzes.

Ik had de volgende giganten gekozen:
E. Bernal
P. Roglic
T. Pogacar
E. Buchmann
M. Landa
M. López
G. Martin

A. Valverde
P. Sivakov
G. Bennett
B. Jungels
D. Martínez
J. Alaphilippe
W. van Aert

P. Sagan
S. Bennett
C. Bol
B. Coquard
L. Mezgec
G. Nizzolo

Maar als ik dan zie dat ik geen Ewan, Pinot, Dumoulin gekozen heb en dat juist die mannen zwaar tegenvallen dan kan ik toch naar boven blijven kijken....Sta nu op 98%

Ludi

Iedereen en hun moeder willen vandaag inderdaad in de vlucht. Mooi!

Lange

Prachtig dat gejakker om weg te komen. Genieten. Hoop niet dat he lukt tot aan de klim. Oorlog berg op.

vevie

'@nasi: laten we het hopen. Anders beleef in een behoorlijke keldering van 99,9% naar wederom ‘een scorito Tour om snel te vergeten’.

Gelukkig lijkt dit iig een rit voor de vluchters te worden. Nu nog de juiste namen in de vlucht.

danusz1986

Zal toch niet met Pinot en Martinez he

ditisdavid

Wat is deze etappe haha

B100

Halve kopgroep op t bankje, manman

vasnd

Knip

Laatst gewijzigd
1 2 ... 200 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.