Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 203 ... 289 290
ditisdavid

Bergetappes voor de rustdag in recente grote rondes:
Vuelta 2019 -> etappe 16 vlucht, etappe 9 klassementsrenners
Tour 2019 -> etappe 15 vlucht
Giro 2019 -> etappe 15 vlucht
Vuelta 2018 -> etappe 15 klassementsrenners, etappe 9 vlucht
Tour 2018 -> geen bergetappes voor de rustdag
Giro 2018 -> etappe 9 en 15 klassementsrenners (in een ronde waar de vlucht het maar 2x haalde)

4 om 4 dus. Vergelijkbare kansen met bergetappes die niet voor de rustdag komen.

Zadelpen

Het leven is één grote chasse patate. Je zoekt naar aansluiting, en je wil er ook best nog voor vechten. Maar het zit er gewoon niet meer in.

Het lijkt team Zadelpen wel.

Ludi

Weer vlees noch vis zadelpen? :/

Zadelpen

Dat is correct KJ.

Pim96

Vandaag mooi aantal punten gescoord door voor Roglic als kopman te kiezen. Gestegen naar plek 233.

Ludi

Balen! Hopelijk pakt jouw zware ak team wel een mooie derde week en eindafrekening mee dan in ieder geval

Aanklampen

'Normaal' gesproken is zo'n rit gewoon voor de vluchters. Echter, als die groep maar niet wegrijdt, en doordat Ineos mee wilde glippen zag ik na een km of 30 wel de bui hangen.

Flip kopman maken is op zich heel logisch. Als er een groep zou wegrijden, is de kans redelijk groot dat hij erbij zit, te meer vanwege het slot. Roglic kopman maken is een veilige keuze, echter als de groep een man of 15-20 was, lager er weinig punten.

3,8% verlopen na kleine 95%. Pijnlijk maar wel een mooie etappe gezien. De vier jumbo's maken nu wel iets goed, helemaal als straks Wout ook nog groen pakt .....

Die wind op dinsdag lijkt uit noorden te komen.. niet ideaal voor waaiers... We gaan het zoen.

marconeuvel

Wat een dag, 10% gedaald. Mollema niet opgesteld, Martin niet opgesteld, Quintana, Lopez, Dumoulin niet opgesteld.. Drama..

jslk

4,9% geplust vandaag naar 96,3. Maar morgen zal er weer een duikvlucht ingezet worden....Hopen wind en een groep vooruit.

Aanklampen

Jsik, ik denk dat je morgen wel goed zit met je 96,3%...

Ragnar Lolbroek

Na 2 dagen blunderen en 2,5% zakken, heb ik vandaag wat behoudend gespeelt.
Blunders:
Gisteren per ongeluk Pinot als kopman geklikt, mijn bedoeling was Roglic.
Eergisteren Van Aert gebankt.
Ik had Pogacar kopman. Voor de rest alle AK minus Pinot. Kamna en martinez voor de aanval. Degendt,Gva en Wout gebankt.
274 punten en gestegen naar 97,6%. Valt dus nog mee. :)

jslk

'@Aanklampen, ja wellicht overleef ik 't morgen wel. Kijken wat de Coronatests brengen!

Phoenix0000

Precies dit.

1000 rankingpunten door het putje.
Had zeker in top 10 algemeen gekomen morgen met behoudende tactiek vandaag.

Nu dalen van 20 naar 30 en top 10 die uit het zicht verdwijnt

Pietje Precies

Ik heb wat foutjes gemaakt in de algehele selectie en door het tegenvallen van Carapaz + min of meer uitvallen van Pinot & Nizzolo zak ik iedere dag een beetje verder weg. Daarnaast vond ik vandaag een typische vluchtersetappe.

Zodoende heb ik het risico genomen en Alaphilippe kopman gemaakt. Daarnaast ook Daniel Martinez, Kämna, Benoot en van Avermaet opgesteld.

Carapaz en Dumoulin dus op het bankie en geen Pogacar captain. Carapaz en Dumoulin doen vervolgens ook wat ik vandaag van ze verwachtte, namelijk buiten de punten rijden als er gewoon een kopgroep voorop was gebleven.

In de beginfase heeft Alaphillipe het meermaals geprobeerd. Daarna gooide ie helaas demonstratief de handdoek in de ring. Benoot heeft het toen een keer geprobeerd, Kämna heeft een keer geprobeerd, Daniel Martinez heeft het een keer geprobeerd. Van Avermaet hield zich lange tijd afzijdig, maar heeft het vervolgens een paar keer écht vol geprobeerd.

Later leek Benoot er zeer gunstig met oa Kragh en Hirschi vandoor te zijn. Maar besloot geloof ik Boasson Hagen totaal onverklaarbaar volle bak dat gat dicht te rijden voor andere ploegen..

Weer even later werd de situatie nog een stuk gunstiger met Daniel Martinez, Kämna en Benoot in de kopgroep. Mollema besloot dat feestje te verpesten. Pinot blies de boel en zichzelf op. Castroviejo die er naartoe rijdt. Hirschi die veel te goed is. Visma die blijkbaar weer zin hadden om met hun krachten te smijten.

Zoveel momenten dat het totaal anders had kunnen gaan en de score vandaag dus ook totaal anders was geweest. Helaas ook behoorlijk wat aparte tactische keuzes die dat verhinderden. Ik blijf het bijvoorbeeld ook twijfelachtig vinden hoe Visma voor de tweede dag op rij met de krachten smijt, terwijl er wederom geen gevaarlijke mannen voorop waren.

Enkel wat mogelijke vooruitgeschoven pionnen, maar echt realistisch was dat nou ook weer niet vandaag. Daarnaast kan je er dan ook voor kiezen om ze juist dermate ver weg te laten rijden, dat ze nutteloos worden als pion. Het oproken van met name Gesink en van Aert begrijp ik zodoende weinig van.

De klassementsrenners die je daar vandaag pijn mee hebt gedaan, zijn helemaal geen concurrenten van Roglic. Daarnaast als je de échte concurrentie pijn had willen doen, dan had je dat in etappe 6 moeten doen. Toen was Bernal bijzonder kwetsbaar. Ik denk dat enkele klassementsrenners daar over 2 weken met spijt op terug zullen blikken. Voor vandaag zag ik Bernal slechts als een outsider, na vandaag beslist niet meer.

En het is indrukwekkend hoe goed Visma sinds de hervatting is. En ze staan er natuurlijk ook hier weer buitengewoon goed voor. Maar het zou mij toch niet verbazen als ze later in de ronde de rekening gepresenteerd krijgen voor dit gedrag. In etappes waarin je mannen als Gesink en van Aert wél nodig hebt.

Spijtig trouwens dat Hirschi wederom niet won :(

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

'@pietje Mooie en goede analyse. Helemaal herkenbaar.

Jori

Ik heb wat foutjes gemaakt in de algehele selectie en door het tegenvallen van Carapaz + min of meer uitvallen van Pinot & Nizzolo zak ik iedere dag een beetje verder weg. Daarnaast vond ik vandaag een typische vluchtersetappe.
Hier hetzelfde, maar dan met Ewan ipv Carapaz. Kämna, Martinez, Sivakov hun valpartijen helpen ook niet mee en denk eigenlijk hetzelfde ook over Bennett. Kuss lijkt me overigens ook wel gehinderd, maar die heb ik dan weer niet :p Grap is dus dat ik nog op 99% sta, maar zodra de ak-mannen er meer doorheen komen en types Landa, Quintana, Lopez, Bardet, Mollema punten gaan scoren, zal 90% halen al onverwacht zijn.

Weer even later werd de situatie nog een stuk gunstiger met Daniel Martinez, Kämna en Benoot in de kopgroep. Mollema besloot dat feestje te verpesten. Pinot blies de boel en zichzelf op. Castroviejo die er naartoe rijdt. Hirschi die veel te goed is. Visma die blijkbaar weer zin hadden om met hun krachten te smijten.

Idd heel bijzondere koers. Zeer attractief, maar bijzonder dat TJV voor mijn gevoel zo onnodig woekerde en daarmee bijv. Dumoulin weer extra minuten aansmeerd, zonder de hoop dat hij dus later zou kunnen herstellen en ook gewoon de eigen kopman isoleerde. Als het neit kan, dan kan het niet. Maar als Roglic een defect had gehad of lek had gereden, was dat het moment dat hij toch de tour verloor. Tuurlijk kan je niet altijd de controle houden, maar dit was compleet onnodig. Dat Mollema niet mag, snap ik. Maar Castroviejo? En dat dan besluiten als de vluchters elkaar al hebben
gevonden en draaien, betekent dat je ook nog eens meer mankracht moet offeren dan simpelweg 1 die op het wiel sprint of die vlucht gewoon 20 minuten voorsprong laat nemen.

De klassementsrenners die je daar vandaag pijn mee hebt gedaan, zijn helemaal geen concurrenten van Roglic. Daarnaast als je de échte concurrentie pijn had willen doen, dan had je dat in etappe 6 moeten doen. Toen was Bernal bijzonder kwetsbaar. Ik denk dat enkele klassementsrenners daar over 2 weken met spijt op terug zullen blikken. Voor vandaag zag ik Bernal slechts als een outsider, na vandaag beslist niet meer.

Dit was eigenlijk wel het beste nieuws van de dag en zou zelfs nog een eventuele meerwaarde van Sivakov/Carapaz kunnen betekenen. Niet veel zullen een extra ploegmaat van Ineos hebben, dus met Bernal in geel en wit krijg je ineens een opvuller van al 11 punten, wat met je vele uitvallers en blessure-gevallen meer dan welkom is. Moet hij natuurlijk nog wel ergens uitpakken, maar eerder begon in te twijfelen aan zijn selectie. Qua criteria selecties vond ik het glashelder dat ik hem niet kon laten liggen, overigens. Net als het niet nemen van Landa, Lopez en Quintana

Ik blijf het bijvoorbeeld ook twijfelachtig vinden hoe Visma voor de tweede dag op rij met de krachten smijt, terwijl er wederom geen gevaarlijke mannen voorop waren.

Ik ook, maar eigenlijk met name dom en niet twijfelachtig.

En het is indrukwekkend hoe goed Visma sinds de hervatting is. En ze staan er natuurlijk ook hier weer buitengewoon goed voor. Maar het zou mij toch niet verbazen als ze later in de ronde de rekening gepresenteerd krijgen voor dit gedrag. In etappes waarin je mannen als Gesink en van Aert wél nodig hebt.

Eens. Sowieso kan het natuurlijk al dat bijvoorbeeld een Bennett of Kuss (of zelfs WvA) al te vroeg hebben gepiekt. Daarnaast doe die jongens ook wel verschrikkelijk veel. Die waaieretappe natuurlijk bijzonder dat Bennett en Kuss al zoveel daar moeten doen, terwijl dus Jansen en Tony Martin ontbraken (eraf door dat scherpe bora begin, maar volgens mij had dat echt niet gemogen, dit hadden ze wel moeten hebben overleefd).

Spijtig trouwens dat Hirschi wederom niet won.

Eens, ik geloofde precies in dezelfde voorspelling. Alaphilippe had daarnaast afgelopen dagen veel gedaan, terwijl Hirschi maximaal zat te sparen achterin de bus. Hirschi dus kopman leek me logischer, ook omdat daar nog altijd minder naar gekeken wordt dan Alaphilippe. En zelfde soort kwaliteiten: kan aardig klimmen, goede punch, goede sprint an kan geweldig dalen. Perfect dus om zo'n type (Alaphilippe of Hirschi) kopmaken te maken hiervoor.

@Nasibal: Ik denk dat wij duidelijk verschilden van mening over de kans voor de vluchters én de verwachtte grootte van de kopgroep. Hier geen enkel moment getwijfeld om Roglic of Pogacar te nemen als kopman.

Verder kan ik ook wel zeggen dat ik me gruwelijk heb verpakt aan Mollema. 3e dag dat hij kort eindigt in een sprintje van een kleine groep. 109 punten al, door enkel Valverdiaanse sprintjes te doen eigenlijk. Je wist natuurlijk dat Mollema zo in elkaar stak, maar had verwacht dat dat enkel voor hele verre ereplaatsen zou zijn en het verschil daardoor minimaal. Desalniettemin erg lang natuurlijk is ieders selectie gezeten door goede vorm, zachte prijs en gewoon de wil om zo'n heerlijk type als Mollema nog wat extra te mogen supporteren.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Ik denk dat Carapaz nog weleens als aanvaller ingezet kan gaan worden.
Wat is er met Higuita aan de hand? Haalt toch niet het niveau dat je mag verwachten? Of heb ik teveel verwacht van m?
Gaat ie nog een keer een etappe uithalen of zit dat er ook niet in?

madeinstars

Bij Carapaz is het ook allemaal hangen en wurgen hoor. Ik weet niet of hij goed genoeg gaat zijn om een echte aanvaller te zijn deze tour. En het is maar de vraag of hij niet gewoon de enige bij Ineos is die nog enigszins bij Bernal in de buurt kan blijven en dus die rol zal moeten gaan vervullen. Bovendien gaat 'ie nog wel wat extra minuutjes aan z'n broek moeten krijgen, wil Jumbo hem enigszins laten rijden.

zomaareens

Volgens mij had Carapaz pech in de waaiierrit..?
In de Giro vorig jaar ging ie ook pas in de tweede helft kort rijden

zomaareens

Maar Higuita.. die valt gewoon iets tegen niet? hangt elke keer maar aant elastiek

nasibal

Ik denk dat wij duidelijk verschilden van mening over de kans voor de vluchters én de verwachtte grootte van de kopgroep. Hier geen enkel moment getwijfeld om Roglic of Pogacar te nemen als kopman.

Ik denk dat we het over de kans wel eens waren. Die was 384%. Over de grootte had ik 2 scenario's in gedachten, allebei er wel vanuit gaande dat het een enorme strijd zou worden om er in te komen:

1: Bij een enorme strijd en totstandkoming op het vlakke zouden er misschien wel 20+ renners in de kopgroep zitten, maar daarmee ook 'knechten' (voor teamgenoten in de kopgroep) en slechte tot dramatische klimmers. Het blijft een lastige pyreneeën-etappe met 2 hele lastige klimmen er in. Deze knechten en minder klimmende jongens zouden in mijn ogen voor de finish wel weer in het peloton terugwapperen. In de Lutsenko etappe eindigde volgens mij zelfs een van de originele vluchters uiteindelijk in de laatste bus, terwijl hij 12 minuten voorsprong had in eerste insantie

2; Hoewel de tactiek van Jumbo misschien oerstom lijkt kon je er donder op zeggen dat ze vandaag weer tempo gingen gaan rijden op de klimmen én in de afdalingen. Als dat ver achter een kopgroep is dan hoeft dat voor de kopgroep niet uit te maken. Maar als de kopgroep dus niet vóór de eerste klim zou ontstaan zou het nog een heel stuk moeilijker worden om weg te rijden. De kopgroep zou dan niet alleen kleiner zijn, maar ook minder voorsprong krijgen. Die zou dan na de eerste klim mogelijk wel weer uitbreiden, maar teruglopen op de laatste klim. Dit zou in mijn ogen dus al geen 20+ kopgroep worden en er was ook weer een kans dat er voor de finish mannen zouden terugwapperen. Dat het dusdanig sccherp zou worden als nu het geval was had ik overigens ook niet voorzien.

Ook al was ik dus zeker van een kopgroep, ik schatte de kans van 20+ renners aan de finish heel klein in. Persoonlijk schatte ik het op max 14. Dat is arbitrair ja, maar ook wel gebaseerd op inmiddels vele grote rondes scorito-ervaring.

Alles wat ik hoefde te doen voor pakweg 14 kopmanpunten was de juiste onder de kopmannen te maken. Na enkele bergetappes leek me die keuze niet heel lastig. Vervolgens waren er heel veel variabelen die dat aantal van 14 konden verhogen en slechts weinig die het konden verlagen. Zelfs bij een nuller was mijn verlies maximaal(!) 50 geweest en alleen op degenen die de winnaar als kopman hadden. En laten we eerlijk zijn: De kans dat je hier een kopman in de aanval had gehad was misschien wel reëel, maar dat hij vervolgens ook echt wint was niet per definitie groter dan dat mijn kopman 14e zou worden. Eigenlijk had ik op basis van kans dus ook wel kunnen stellen dat mijn verlies maximaal 36 zou zijn.

Als ik vervolgens keek naar de voor de hand liggende aanvallers kopmannen dan zag ik eigenlijk alleen Benoot, Hirschi, Alaphilippe, Greg en Lutsenko. Ik kan geen enkele andere naam verzinnen met dusdanig veel kans om in de ontsnapping te zitten én om het af te werken, dat het het risico ook waard is om hem kopman te maken. Greg viel hier eigenlijk voor mij al af vanwege de Marie Blanc én een mogelijkheid op Scenario 2.

Voor mensen met Lutsenko en Benoot ben ik niet bang. De kans dat die naast die 2 goedkope renners ook nog 2 uit het rijtje Pedersen/Cosnefroy/Hirschi hebben acht ik zeer klein. Voorlopig stond ik voor deze etappe met die 3 namen nog ver voor op Lutsenko en Benoot.

Hirschi was een 'logische' keus inderdaad op basis van zijn sparen, kwaliteiten, teamrol en uitspraken. Maar nog steeds een gok met ballen. Hirschi heeft al een lage pickrate, zou mogelijk niet door iedereen opgesteld worden en al helemaal niet door iedereen kopman gemaakt worden. Ook dat durfde ik dus wel aan.

Alaphilippe had ik niet eens in mijn selectie gisteren. Mijn inschatting was vooraf dat hij misschien nog wat méér tijd zou willen verliezen. Met de achterstand die hij nu had en de voorsprong die een kopgroep gisteren mogelijk zou krijgen zou hij weer kort in het klassement komen te staan. Te ver om mee te doen voor een goed AK (ook gezien zijn mogelijkheden) maar te kort om in de 3e week direct weer in een lange vlucht te zitten. Het leek mij dus logischer om vandaag nog even lekker in de bus krachten te sparen en minuten te verliezen. Kennelijk had hij toch een aanval aangekondigd (heb ik gemist) dus ik zat hier niet volledig goed met mijn inschatting. Aan de andere kant waren zijn pogingen (voor Alaphilippe's doen) 2 natte scheetjes en liet hij het vervolgens lopen. Ik had het in ieder geval 'half-goed' denk ik dan. Zit hij er wél bij ben ik de lul, maar goed, voor uiteindelijk max 36 puntjes dus. Die gok wilde ik wel nemen.

Verder kan ik ook wel zeggen dat ik me gruwelijk heb verpakt aan Mollema. 3e dag dat hij kort eindigt in een sprintje van een kleine groep. 109 punten al

Gezien het verder parcours gaat hij dit misschien nog 3 keer doen.Misschien 4. Waarschijnlijk sowieso niet in de etappes waar er een AK man als eerste over de streep komt. Ik verwacht er dus maximaal zo'n 100-150 punten nog bij, Daarmee kan je zeggen dat hij het voor zijn prijs prima heeft gedaan straks. Maar een goudmijntje is het niet. Natuurlijk had ik hem nu wel liever gehad dan Sivakov.

@Pietje

Je verwoord exact hoe ik de koers lange tijd beleefd heb. Zeker omdat ik in plaats van Alaphilippe Martinez er in had staan. Ook blij om te zien trouwens dat Sivakov en Kamna meermaals probeerden mee te zitten. Die komen er nog wel doorheen voor die 3e week.

@Zomaareens

Ik denk niet dat Higuita veel slechter is dan in de Vuelta waarin hij het zo goed deed. Er staan simpelweg gewoon meer sterke mannen aan de start dan in de Vuelta (en dan in de kleinere rondjes)

Laatst gewijzigd
Jori

1: Bij een enorme strijd en totstandkoming op het vlakke zouden er misschien wel 20+ renners in de kopgroep zitten, maar daarmee ook ‘knechten’ (voor teamgenoten in de kopgroep) en slechte tot dramatische klimmers. Het blijft een lastige pyreneeën-etappe met 2 hele lastige klimmen er in. Deze knechten en minder klimmende jongens zouden in mijn ogen voor de finish wel weer in het peloton terugwapperen. In de Lutsenko etappe eindigde volgens mij zelfs een van de originele vluchters uiteindelijk in de laatste bus, terwijl hij 12 minuten voorsprong had in eerste insantie

Hier zaten wel GvA en Lutsenko bij. Mannen die op respectievelijk 3 en 5 minuten stonden. MS heeft de voorsprong wel op laten lopen, maar wisten altijd vanuit de rekensom dat ze niet het geel op het spel zouden zetten en hebben ook vroegtijdig gasgegeven om het dicht te rijden. TJV zou het juist geweldig vinden om een type GvA in de gele trui te zien rijden, dacht ik.

Gezien het verder parcours gaat hij dit misschien nog 3 keer doen.Misschien 4. Waarschijnlijk sowieso niet in de etappes waar er een AK man als eerste over de streep komt. Ik verwacht er dus maximaal zo’n 100-150 punten nog bij, Daarmee kan je zeggen dat hij het voor zijn prijs prima heeft gedaan straks. Maar een goudmijntje is het niet. Natuurlijk had ik hem nu wel liever gehad dan Sivakov.

Vind Mollema best wel prima ogen, die krijgt natuurlijk ook nog wel wat punten via zijn 8e-10e plek in het klassement straks en in de echte bergritten is het natuurlijk ook een prima man om op te stellen. En met een alternatieve strategie van TJV kan hij ook zomaar weer naar een 6e plaats rijden in bijv etappe 12, 14. Die klimtijdrit moet hem ook wel passen en nog een paar andere etappes waar het slot hem ook wel moet liggen (13 en 16). Ik geloof dat Mollema echt wel op 300-350 punten gaat uitkomen nu.

2; Hoewel de tactiek van Jumbo misschien oerstom lijkt kon je er donder op zeggen dat ze vandaag weer tempo gingen gaan rijden op de klimmen én in de afdalingen. Als dat ver achter een kopgroep is dan hoeft dat voor de kopgroep niet uit te maken. Maar als de kopgroep dus niet vóór de eerste klim zou ontstaan zou het nog een heel stuk moeilijker worden om weg te rijden. De kopgroep zou dan niet alleen kleiner zijn, maar ook minder voorsprong krijgen. Die zou dan na de eerste klim mogelijk wel weer uitbreiden, maar teruglopen op de laatste klim. Dit zou in mijn ogen dus al geen 20+ kopgroep worden en er was ook weer een kans dat er voor de finish mannen zouden terugwapperen. Dat het dusdanig sccherp zou worden als nu het geval was had ik overigens ook niet voorzien.

Iets met een ezel en een steen.

Alles wat ik hoefde te doen voor pakweg 14 kopmanpunten was de juiste onder de kopmannen te maken. Na enkele bergetappes leek me die keuze niet heel lastig. Vervolgens waren er heel veel variabelen die dat aantal van 14 konden verhogen en slechts weinig die het konden verlagen. Zelfs bij een nuller was mijn verlies maximaal(!) 50 geweest en alleen op degenen die de winnaar als kopman hadden. En laten we eerlijk zijn: De kans dat je hier een kopman in de aanval had gehad was misschien wel reëel, maar dat hij vervolgens ook echt wint was niet per definitie groter dan dat mijn kopman 14e zou worden. Eigenlijk had ik op basis van kans dus ook wel kunnen stellen dat mijn verlies maximaal 36 zou zijn.

En hoeveel zou je missen als je een vluchter had die niet meezat tov een ak-man? Ik denk dat je "veilige" keuze een stuk minder "verwachte punten" (kans keer verwachte uitkomst).

Als ik vervolgens keek naar de voor de hand liggende aanvallers kopmannen dan zag ik eigenlijk alleen Benoot, Hirschi, Alaphilippe, Greg en Lutsenko.

Eens, hoewel ik een Grösschartner/Mühlberger, Herrada, G. Izagirre, Molard/Madouas, Formolo, Dan Martin ook wel zou durven spelen mocht ik ze hebben en al die andere namen niet. Mss zelfs Schachmann, al zou zo'n jongen mij echt teveel tijd gaan kosten om continue maar uit te vinden hoe het met het herstel gaat en of hij al eventuele plannen zou hebben.

Hirschi was een ‘logische’ keus inderdaad op basis van zijn sparen, kwaliteiten, teamrol en uitspraken. Maar nog steeds een gok met ballen. Hirschi heeft al een lage pickrate, zou mogelijk niet door iedereen opgesteld worden en al helemaal niet door iedereen kopman gemaakt worden. Ook dat durfde ik dus wel aan.

Hoewel ik niet geloof ik met al vroeg in het spel een afwijkende keuze te maken, om maar een soort wanhoopsoffensief te starten, geloof ik ook niet in dit verhaal. Dat hij een lage pickrate heeft, doet voor mij niks af aan het feit dat hij de beste keuze vooraf is. Daarnaast zullen extra punten nog goed van pas komen als je later moet opboxen tegen teams die bijv. Ewan eruit hebben gelaten en daarmee Quintana/Lopez/Landa erin hebben gepuzzeld. Dan kunnen je Hirschi punten weleens net helpen om alsnog daar boven te eindigen. Zeker zo vroeg in het spel kan je nog weinig zeggen (of iig ik :p) over hoe het verdere puntenscenario zich zou kunnen ontvouwen en speel ik de beste opties uit binnen mijn team, ongeacht wat anderen doen. Dit zou totaal anders zijn als we in de laatste 3 ritten zitten en ik een bekertje of top 10 zou moeten verdedigen.

Met Alaphilippe wel het gokje genomen, renner die wel heeft bewezen vaak diep te kunnen gaan. Daarnaast had het zowel voor plekje in kopgroep als uit peloton gekund, mits het rustige etappe zou zijn. Al was het ook wel keuze uit nood, Dumoulin was niet echt praktische keuze vooraf zoals Pietje beargumenteerde en was wat meer opportuun met kiezen voor Alaphilippe en Martinez tov 8 en 6 truiputen van Sagen of Bennett

@Tompot: Dat drama van de hele ploeg opsouperen voordat het echte werk begint? Net zoals gisteren dus? :p

Laatst gewijzigd
Ajvenema

De uitslag is extra wrang doordat ik de hele strijd om de vlucht heb zien te kijken, waarin al mn vluchters bezig waren. Had echt heel anders kunnen aflopen als er wat vroeger een vlucht was weggeraakt. Tegen de tijd dat we aan de voet van die eerste berg kwamen was het wel een beetje over.

Waardoor kwam het volgens jullie dat de vlucht niet eerder wegkwam? Teveel gretigheid vanuit de vrijbuitersploegen, of toch de Ak ploegen (jumbo, UAE) die zelf voor de boni's wilden gaan?

Imbatido

Gisteren al met al goed weggekomen met Hirschi als kopman. Ik had ook een grote kopgroep verwacht en dat de klassementsploegen vervolgens voor plek 15-20 zouden rijden en eigenlijk in random volgorde over de finish zouden rollen. Gelukkig dus alsnog een goede kopman gekozen, maar had mooier kunnen uitpakken.

Het probleem gisteren was denk ik met name dat na zaterdag alle klassementsrenners nog in de running waren en dus potentieel gevaarlijk. UAE (Pogacar), Astana (MAL), Ineos (Bernal), Arkea (Quintana), EF (Uran) en Jumbo zelf ook natuurlijk, en dat geen van die ploegen elkaar vooruit wilde hebben.

Toen er eindelijk een ongevaarlijke kopgroep weg was was alleen NTT het er niet mee eens en ging het alsnog niet door.

Jumbo-Visma is daarna denk ik vooral volle bak gaan rijden omdat ze 1) die tweede groep wilden terughalen en 2) het de laatste kans was in de Pyreneën, het nu rustdag is, en er een aantal vlakke etappes volgen. En ze wilden toch iedereen en misschien Bernal in het bijzonder testen. Dat beulswerk van Gesink en Van Aert heeft in ieder geval opgeleverd dat een aantal renners weer tijd heeft verloren. Vooral Yates en MAL, en Quintana en Uran een beetje.

Punchen of verzuipen

Volgens mij waren er bij de totstandkoming van de vlucht drie dingen tegelijk aan de hand die in combinatie met elkaar voor chaos zorgden:
1) Het was al vrij snel duidelijk dat Ineos wel oor had naar een mannetje in de vlucht. Als reactie ging Jumbo ook regelmatig meespringen en/of terughalen met bijvoorbeeld WvA om Ineos te schaduwen.

2) Avontuurploegen die de slag missen. Na ongeveer een uur leek er eindelijk een groepje écht weg van zo'n 8 man, met o.a. (uit mijn hoofd) Hirschi, Roche, Benoot. Toen ging het breed in het peloton, tempo omlaag, met o.a. Jumbo voorop. Toen besloot NTT na een klein minuutje dat ze toch echt de slag gemist hadden, wurmden zich door de eerste rij en gingen toch weer koersen.

3) Alaphilippe/Sagan/Bennett: Alaphilippe was echt hard aan het koersen om in de vlucht te komen. Het gebeurde een paar keer dat Sagan ook meegelipte en Alaphilippe (paar keer met Devenyns) steeds na omkijken moest concluderen dat ze toch niet door konden rijden. Want met Sagan erbij zouden ze Bennett schade kunnen toebrengen in de strijd om het groen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 203 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.