Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 21 ... 289 290
vasnd

'@nasibal dat is een goede vraag en ik vraag het me nu ook af. Hij zal in eerste instantie vast niet als superknecht of speerpunt meegaan zijn naar de Tour maar als gedeelde kopman. Ik zag filmpjes op Instagram voorbij komen (jaja) en hij heeft gedurende de Corona pause flink doorgetraind en staat messcherp. Als hij bloedtechnisch in orde is zie ik hem stiekem mooie dingen doen. Niet per se dat hij de Tour gaat winnen natuurlijk, maar het is een sterke aanklamper en met 2 dominante ploegtreintjes kan hij potentieel weer ver komen zoals het jaar dat hij 2e werd (2017?).
Wat iedereen niet moet vergeten is dat de klim van gisteren niet per sé heel Tour-esque is. Op dit soort profiel en percentages doen de Kruiswijkjes en Dumoulins het wat minder dominant dan een Roglic of Pinot. Ik vond Buchmann indrukwekkend, toch ook een diesel, en Pinot lijkt er ook klaar voor.

Speedyvreter

Higuita+Bennett of Nizzolo+Quintana?

callmeal

'@arjenzvob & @Smartijn Oke ik chargeerde misschien een beetje, maar het feit blijft dat er grotere ´zekerheidjes´ zijn als je een meesprintende puncheur zoekt

Valvuillerdemoz

'@Martijn Prinzen: Waarom kiezen? Ze kunnen alle vier toch prima mee?

callmeal

Straffe aanval van Formolo op het moment, zou UAE dan toch beter zijn dan gister deed vermoeden?

hartstikkebedankt

Want Formolo had nog geen vorm getoond door 2e te worden in Strade Bianche en 16e in MSR?

04398

'@vasnd, hoe weet je dat Zakarin goed heeft door getraind tijdens de corona pauze. In Polen was hij in geen velden of wegen van voren te bekennen.

Nul verstand

Formule gebruikt vandaag wel de goede formule.

Aanklampen

Higuita bij koersdokter geweest.....Toch wel last van zijn valpartij. Vind Tejay er best goed uitzien.. Leuke optie voor Higuita als die geblesseerd is.

vasnd

'@04398

Niet. Maar ik refereer (zie de voormalig 2e plek) dan ook naar Uran 😉.

hartstikkebedankt

Die MAL is ook aardig verbeterd in 1 week, die was vorige week behoorlijk matig.

Cerebral36

Damn wat is dat Jumbo een sterk collectief zeg

S. Dauert

Het werd ergens gevraagd, maar nog even ter referentie het winnende Scorito tourteam van vorig jaar (met aantal Scorito punten):

584 BERNAL Egan
498 THOMAS Geraint
299 KRUIJSWIJK Steven
292 BUCHMANN Emanuel
345 PINOT Thibaut

635 ALAPHILIPPE Julian
342 VAN AERT Wout
249 BENOOT Tiesj
168 TEUNS Dylan
191 VAN AVERMAET Greg
210 DE GENDT Thomas

560 EWAN Caleb
648 SAGAN Peter
507 VIVIANI Elia
403 TRENTIN Matteo
324 GROENEWEGEN Dylan
348 MATTHEWS Michael
322 COLBRELLI Sonny
256 STUYVEN Jasper
237 TEUNISSEN Mike

Waarbij dient te worden opgemerkt dat Teunissen uitgewisseld kon worden door Muhlberger voor hetzelfde puntenaantal.

@Zadelpen: uit respect rijd ik momenteel met een zwart randje tape rond mijn eigen zadelpen. Ik hoop dat we de komende periode wederom zullen genieten van je vocabulaire virtuositeiten!

04398

Hoe meer we koersen, hoe meer vertrouwen ik begin te krijgen in Jumbo. Ik denk dat ik qua klassement volledig inzet op Jumbo en Ineos thuis laat.

Ps: kan volgende week ook zo maar weer anders zijn.

Pantano

Martinez (EF) blijft er toch wel erg makkelijk bij elke keer, terwijl Uran weer moet lossen en Higuita nog last heeft van de valpartij.

Zou Martinez voor een klassement kunnen gaan in de Tour? Nog niet eerder een goed klassement gereden in een grote ronde...

Ludi

Evenepoel ook niet ;)

Ajvenema

Moet ik nou serieus gaan twijfelen over bernal?

RemcovanderMaas

'@ajvenema, moet niet maar kan wel ;-)
Zonder Bernal kun je ook een aardig team samenstellen en als Ineos niet echt zo sterk is als voorgaande jaren .....
Dilemma’s dilemma’s dilemma’s

danusz1986

'@Dauert

Een ding is zeker zoveel sprinters (sommige heuvels) gaat het winnende team dit jaar niet hebben denk ik.

Phoenix0000

Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen Daan.
7 zou nog best kunnen met een verdwaalde 8ste.

Klassement kun je vrij eenvoudig redelijk goedkoop afdekken zonder Ineos. Kun je de winst pakken in die 7 / 8 sprint / wat zwaardere sprintritten.

Delric

Ja de Bernal discussie is gister al op gang gekomen. Voor 4 mln zou ik hem nog wel mee willen nemen, maar 6,5 mln. Gaat ie die opbrengen, ook kijkende naar het parcours, de aankomsten bergop en zijn punchkwaliteiten in de laatste meters. Hij zal best bij de eerste 5 eindigen en jongeren trui 1 of 2 worden. Die eindklassement punten zijn dan max 100 punten. 5x gemiddelde 3de is 200punten. Nog 50 teampunten links en rechts. Zit ik pas op 350. misschien nog ergens een verrassing. Maar dan nog, ik zie die 500 nog niet gebeuren. Ik begin hier serieus een x te overwegen. Sta open voor andere berekeningen.

Ab Normaal

Ik heb nog zoveel geld over dat ik uit armoede onderhand Viviani er in klik, puur om het geld op te maken en ik toch nog een sprinter kan gebruiken.

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Ab

Hoeveel sprinters heb je met Viviani dan? Ik momenteel 4 heuvel en 3 snellere sprinters.

danusz1986

https://www.wielerflits.nl/nieuws/tiesj-benoot-met-rugklachten-uit-dauphine/

Hmm stond sinds het begin erin en nooit naar omgekeken.

Ludi

'@Delric: bernal en vloeibare venturini (8m) zou je kunnen veranderen in een 4.5m sprinter en een 3.5m ak man. In de 4-7 sprints ga je in verwachtinging ~20 puntjes extra pakken en mogelijk wat truipunten. In de bergetappes waar je bernal opstelt verlies je mogelijk een paar plekjes en je verliest vermoedelijk wat trui punten die dagen en op het einde.

Kun je zeggen: ja maar ik heb ewan en bennett al en alle 3.5m die ik wil ook (landa, quintana, lopez, kruiswijk, buchmann) .

Oke dan kan je hetzelfde doen voor Sagan en bijvoorbeeld Porte.

Kun je zeggen: ja maar die heb ik ook al!

Als je sagan, bennett, ewan, bernal, venturini, landa, quintana, lopez, kruiswijk, buchmann en Porte in je team hebt zou ik maar eens nadenken waarom je Roglic niet in je team hebt of 8 500k renners meeneemt.

1 2 ... 21 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.