Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 22 ... 289 290
Pim96

Latour en Higuita eruit geklikt voor Martin en Martinez. En ook nog eens 1.5 miljoen extra te besteden. Dat geeft best een lekker gevoel. Geen idee alleen waar ik het nog ga besteden.

Tjaanameistro

Wie zien jullie eigenlijk als heuvel sprinters?

droomteam

Nu ik Scorito moet betalen doe ik niet meer mee , Enkel alleen met gratis spellen , En een tourpoul t,Loo die wel , Maar blijft het lezen hier , Geef dus ook geen commentaar die er in of er uit of Voor de Gein proberen ! Heb wel de officele Tour gids gehaald daar gaat Stef Clement wel voor 6 a 7 sprint etappes !

Wellens Nietens

Alaphilippe gebruikt de Dauphine om duidelijk te laten zien dat hij absoluut geen gevaar vormt voor het klassement dit jaar zodat ze hem in de Tour lekker laten aanvallen.

Nul verstand

Je komt niet onder Bernal uit. Ik heb gehoord dat sommigen dan liever een Landa + Lopéz (of een andere verglijkbare geprijsde renner) halen. Maar Bernal haalde vorig jaar meer dan 600 punten en Landa nog niet eens 200. Nou dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij.

Stijn Lemmens

Hoe beoordelen jullie Jasper Stuyven? Hij heeft een vrij anonieme Ronde van Polen achter de rug en rijd nu geen koersen meer tot de Tour?
Gaat die goed zijn?

Volgens mij gaat die echt een andere rol krijgen als andere jaren, nu ze met Porte en Mollema voor het klassement gaan.
Mads Pedersen is al geblesseerd na zijn val. Voor mij is het koffiedik kijken

Laatst gewijzigd
Ludi

Alle ballen op theuns

Stijn Lemmens

Hoe beoordelen jullie Jasper Stuyven? Hij heeft een vrij anonieme Ronde van Polen achter de rug en rijd nu geen koersen meer tot de Tour?
Gaat die goed zijn?

Volgens mij gaat die echt een andere rol krijgen als andere jaren, nu ze met Porte en Mollema voor het klassement gaan.
Mads Pedersen is al geblesseerd na zijn val. Voor mij is het koffiedik kijken

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Hoe beoordelen jullie Jasper Stuyven? Hij heeft een vrij anonieme Ronde van Polen achter de rug en rijd nu geen koersen meer tot de Tour?
Gaat die goed zijn?

Volgens mij gaat die echt een andere rol krijgen als andere jaren, nu ze met Porte en Mollema voor het klassement gaan.
Mads Pedersen is al geblesseerd na zijn val. Voor mij is het koffiedik kijken

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

De Bernal-paradox ga ik lekker laten liggen tot de Dauphiné gedaan is. Dat in en uitklikken van renners schiet ook niet op.

Stijn Lemmens

Het is raden naar de rol die Stuyven gaat krijgen, en ook gissen naar zijn vorm!
Rijdt ook geen voorbereidingskoersen meer!

arjenzvob

'@nul verstand: met dat verschil dat Jumbo veel sterker lijkt en Bernal dus niet zeker is van wederom zoveel punten. En Landa heeft nu een hoop knechten die voor hem als absolute kopman rijden.

Nul verstand

Landa is ook wel een beetje een overschatte renner. In de Giro van 2014, toen hoe hij met Kruijswijk de Mortirolo opreed, vond ik hem echt sterk. Hij zal nu ongetwijfeld hogere wattages trappen, maar nu zijn er toch vaak een paar renners beter dan hij. Zie vorig jaar en het jaar ervoor, toen hij het moest afleggen tegen Kruijswijk. Daarnaast is het niet echt iemand die (goed) sprint.

Die knechten zijn alleen leuk als je een keer een mindere dag hebt. Dan kan een Caruso wel wat voor je betekenen, maar anders ook niet.

Landa is natuurlijk wel een onwijs goede renner, maar liever 1x Bernal dan 2 Landa types.

Laatst gewijzigd
PBA

Wie kan duidelijkheid verschaffen bij team Israël. Welke sprinters gaan naar de tour. Zabel, Hofstetter, Greipel en of Barbier. En voor wie wordt de sprint dan aangetrokken?

Ludi

Bernal neem ik waarschijnlijk gewoon mee, als schaduwkopman, letterlijk. Als roglic niet goed genoeg is de tweede of derde week mag hij kopman worden.

arjenzvob

Bernal 6.5 en Landa 3.5. Verwacht je dat Bernal die 3 miljoen meer waard is, puur speltechnisch gezien, dan moet je hem zeker nemen. Dat weet ik dus nog niet zo zeker. Maar we hebben nog even...

@pba: dat weet niemand. Rustig wachten op de selecties wat dat soort vragen betreft

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Ik denk Babier, ga hem zeker volgen in de Tour de Wallonie

Kannibaal van Schepdaal

Bernal kost dubbel zoveel als renners die op dit moment op zowat hetzelfde niveau rondfietsen.

Als je geld te veel hebt, kan je hem pakken, maar zonder hem kan je 9 goeie klimmers nemen, 1 goeie heuvelaanvaller om kopman te maken, 1 goeie heuvelsprinter om kopman te maken en 9 goeie sprinters waarvan de meesten een heuvel over kunnen.

Dan lijkt het mij wel duidelijk wat ik ga doen.

GlennTour

6.5mln voor Bernal lijkt op dit moment idd veel.
Voor 6.5mln moet je er bovenuit steken. Roglic zou nu de 6.5mln wel waard zijn.
Al denk ik niet dat het probleem bij Bernal zelf ligt maar bij het team Ineos.
Wat moet die gast doen als hij steeds op de laatste klim nog maar 1 knecht heeft?
Kwiatowski had vandaag geen trap op kop gereden en moest al lossen, Chris Froome was waterdrager, en Thomas moest plots ook lossen.
En dan zitten er van Jumbo 4 te wachten op Bernal...
Tenzij die van Ineos met zand strooien lijkt het vrij duidelijk welke ploeg nu gwn de beste is.

vasnd

'@glenn uiteindelijk eindigde het gewoon simpelweg met een groep vol kopmannen die voor de winst sprinten. Hij was gewoon zelf niet goed genoeg.
Edit: of denk je dat als zijn ploegmakkers nog net even harder dan Jumbo die klim op waren gaan beuken dat hij dan de etappe won? Ik zie het niet gebeuren.
Edit2: De ploeg komt in dit soort situaties in beeld op het moment dat er initiatief genomen kan worden omdat er zwakte bij de concurrentie is, maar meneer kopman de knal er liever nog niet zelf op geeft. Leek me niet van toepassing vandaag en gisteren.

Laatst gewijzigd
Franky122

Ik blijf het altijd mooi vinden hoe Sky/Ineos de lezers van dit forum elk jaar weer in de maling neemt. Die Thomas heeft nog geen enkel jaar goed gereden voor de Tour, vorig jaar zelfs een dnf in etappe 4 van de Tour de Suisse, wordt 2e in de Tour. Froome hetzelfde verhaal, al die kopmannen werken zich naar een Tourtopvorm toe en het maakt ze echt geen donder uit of ze hier 2e of 61e worden. Bernal laat ook duidelijk lopen om niet al zijn krachten te verspillen, Sivakov eindigde zelfs hoger!

Wat Jumbo Visma hier doet is mooi voor de Nederlanders, maar objectief gezien oerdom. Roglic piekt nu en laat met zijn haantjesgedrag zien de allerbeste te zijn samen met WVA, rookt in the process al zijn knechten en schaduwkopmannen op, om dit in de Tour als een boemerang terug te krijgen. Dat sentiment wordt vast versterkt door de ploegleiding, maar wees niet boos als Ineos straks wederom de Tour wint met 2 mannen in de top 3, terwijl Roglic er in de derde week doorheen zakt en Tom en Steven al te laag staan.

Brillenpoetser

Ik mis in de discussie over bernal toch dat je hem kopman kan maken als zij vorm groeit. Bij mij staat hij er in elk geval nog in en twijfel nog niet om hem te vervangen. Tuurlijk heb ik roglic er naast en goeie kopmannen.

Mijn team bestaat nu uit 6 klassementsmannen 4 klimmers 5 aanvallers 5 sprinters. Waarvan gezegd moet worden dat ik van 2 aanvallers verwacht dat er een meesprint en een leadout is en punten pakt. Van 2 klimmers denk ik dat die kopman worden en goed ak gaan rijden.

Ik twijfel alleen tussen pinot en poga. Pinot en de tour is nooit een succes en rijd hem vaak niet uit maar lijkt in bloedvorm. Poga lijkt nog minder in vorm maar verwacht meer dat hij de ronde uitrijdt en dan top7 en miss top 5 kan rijden als zn vorm goed blijkt.

Verder hoor ik de naam van degenkolb eigenlijk niet. Is toch goeie sprinter voor slechts 750k en pakt zeker teampunten van ewan. Niemand die hem overweegt?

vasnd

'@Franky122 dat is gewoonweg niet waar. Sky stond altijd in vol ornaat in de Dauphiné en won die ook steevast. Dat is ook al meermaals hier gezegd trouwens. Thomas knalde vorig jaar onderuit en de dokter hield 'm uit koers vanwege angst voor hersenschudding. Dus, rammelend verhaal.
Dat de uitkomst nu anders is zal ze dwingen nog een stap te moeten maken als ze de Tour willen winnen, maar das een ander verhaal.

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

Wat mij trouwens ook verbaasd is dat iedereen aangeeft dat de dauphine gezien Word als trainingsrondje door ineos zoals ze ieder jaar doen. Daarom waren Thomas en froome er altijd zo dominant dus da lijkt me echt onzin plus dat dit jaar compleet anders is ingedeeld door corona. Ieder een heeft genoeg rust gehad en weinig echt koers rimte gepakt en dus vol met energie. Dus dat oproken van je team in de dauphine kan wat mij betreft ook de prullenbak in.

Kannibaal van Schepdaal

'@Franky122 Toen Thomas vorig jaar 2de werd in de Tour, kon hij door een val in de Ronde van Zwitserland niet laten zien of hij in vorm was.

Toen Thomas in 2018 de Tour won, won hij voorafgaand ook de Dauphiné.

Froome won dan weer drie keer de Dauphiné voor hij later de Tour won. Bij zijn vierde Tourzege werd hij een paar weken eerder vierde in de Dauphiné.

Nog argumenten?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 22 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.