Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 221 ... 289 290
shyguy

Toch Martinez erin voor Tom omdat ik verwacht dat hij er in de favorietengroep op het laatst niet meer aanhangt.
De teampunten durf ik wel te riskeren voor een mogelijke klapper van Martinez.

Roglic (C), Bernal, Martin, Bardet, Pogacar, Barguil, Pinot, Kämna en Martinez moeten de kastanjes uit het vuur gaan halen.

Punchen of verzuipen

Hier gaat Alaflip er wel in, al was het maar omdat hij truipunten (6) sprokkelt voor Bennett. Hirschi durf ik vandaag wel te banken na die inspanning van gisteren. Hij lijkt heel gericht etappes uit te kiezen en twee achter elkaar is niet echt een reële optie, denk ik. Pinot durf ik ook wel op de bank te houden. Met een zere rug zie ik hem weinig uithalen op hele gemene punchy klimmetjes en heb weinig indicaties gezien dat het weer goed zit met zijn rug.

S. Dauert

Pinot is naar mijn mening louter een optie voor teampunten Gaudu. Vandaag is het de vraag of er een A-Team weg mag in de vlucht (met bijvoorbeeld een Chaves) of dat de Nans Petersen van deze wereld weer vroeg op pad gaan.

Ik stel voor de ‘zekerheid’ wel Flip en Martinez op, verder de AK kleppers met kopman Rog of Pog. Die laatste twee gaan sprintend de streep over vermoed ik.

La Primavera

Ben niet onder de indruk van het niveau van Alaphilippe in deze Tour. Deze etappe lijkt mij te zwaar voor hem in deze vorm. Laat hem er vandaag buiten en gok op een renaissance van Pinot.

Jeffrey81

Ik denk dat Alaphilippe wel wil, maar ik twijfel of hij wel kán, gezien zijn optreden in de finale van gisteren en zijn toch ook minder krachtig ogende vorm dan anders. Het lijkt wel of er een stuk minder buskruit in zijn kuiten zit dit jaar. Nu heb ik mezelf vorig jaar gezegd dat ik hem nooit meer zou onderschatten, maar ik ga het toch niet met hem gokken vandaag. Haalt de negen niet...

Dumoulin ook niet, aangezien ik toch denk aan aanvallers vandaag, al durf ik het niet aan om één van hen dan ook kopman te maken. Pinot helaas ook niet, die mag me eerst weer overtuigen dat ie wat hersteld is. Sivakov idem.

Wie dan wel?

Roglic (C), Pogacar, Landa, Lopez, Martin en Bardet voor het AK
Nieve, Herrada en Martinez voor de vlucht

Bank: Pinot, Dummy, Flip, Sivakov en de sprinters.

Milanjacks

Ik snap ook niet echt waarom Gaudu voorbijkomt in de voorbeschouwingen. Reed geen Dauphine vanwege spijsverteringsproblemen en is hard gevallen in de eerste rit, zat echt niet lekker op de fiets de eerste week.

romanoww

"The truth is that it's long and I think that it can only get better. The pain is getting to me and when I push too hard with my legs it's difficult. The terrain makes me realise straight away that it's not quite right."

Niet echt bemoedigende woorden van Thibaut.

Westland95

Ala zit sowieso in de selectie, maar captain durf ik niet meer aan. Valt geen pijl op te trekken. Gewoon stabiel Roglic als captain.

nasibal

Ik denk dat Alaphilippe wel wil, maar ik twijfel of hij wel kán, gezien zijn optreden in de finale van gisteren en zijn toch ook minder krachtig ogende vorm dan anders. Het lijkt wel of er een stuk minder buskruit in zijn kuiten zit dit jaar. Nu heb ik mezelf vorig jaar gezegd dat ik hem nooit meer zou onderschatten, maar ik ga het toch niet met hem gokken vandaag. Haalt de negen niet…

Eigenlijk komen we weer een beetje bij het Coquard verhaal van gisteren. Een goede alaphilippe zou hier *iets* kunnen, maar is Alaphilippe goed genoeg? Daar is toch reden tot twijfelen voor.

Dat gezegd hebbende, een alaphilippe die hier 10e wordt vanuit een kopgroep kan ook meer dan uitstekend zijn. Hij pakt dan altijd nog méér punten dan de AK renner die 11e wordt. Steker nog, met zijn 6 truipunten pakt hij in dat geval net zoveel punten als de vent die 7e wordt.

S. Dauert

'@Milanjacks Ik denk FOMO. Maar dan kun je het halve peloton wel noemen of heel FDJ en half MTS opstellen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Als je vandaag aanvallers opstelt zou ik echt kijken naar renners die mogelijk gaan voor de bergtrui. Daar is dit een uitgelezen rit voor.

alexzsci

'@Nasibal

Heb zelf ook liever dat mensen Pinot opstellen inderdaad haha, maar zie zelf echt niet hoe je tot die beslissing kan komen tenzij je bewust een groot risico neemt om het verschil te maken.

@Jeffrey81

Bij mij gaat Dumoulin wel mee, beslissing komt voort uit een combinatie van de 8 truipunten, de kans op teampunten via Roglic (op deze aankomst in mijn ogen favoriet als de kopgroep het niet haalt) en de mogelijkheid dat hij zelf top 20 rijdt. Snap dat er ook een reële kans is dat hij door zijn rol buiten de punten eindigt, maar dan heeft hij dus nog genoeg om op terug te vallen via Roglic. De andere renners die ik zou kunnen opstellen zijn door minstens net zoveel vraagtekens omringt dus kies ik voor TD.

Met betrekking tot Alaphilippe ben ik zelf ook nog enorm in dubio verzonken. Twijfel tussen hem en Hirschi, neig momenteel naar Flipke, mede door het uitblijven van iets van een berichtgeving die indiceert dat Hirschi voor de bollentrui gaat.

Milanjacks

'@Rawolf

Het enige zinnige dat je daar over kan zeggen is dat Nans Peters en Cosnefroy het op zeker wel zullen proberen om hier mee te zitten(of in ieder geval één van de twee). Ik denk echt deze etappe te zwaar is voor Cosnefroy om kort te eindigen(of het peloton moet echt stil staan). Peters, Skuijns, Powless en Pacher hebben misschien plannen voor de bergtrui maar weinigen zullen die meegenomen hebben. Mocht je Hirschi hebben dan zal ik hem altijd het voordeel van de twijfel geven al blijft dat ook een gok.

Boasson en Hagen

6 zekere namen:
Roglic (C)
Pogacar
Bernal
Lopez
G. Martin
Mollema

6 twijfelgevallen:
Kämna
G. Bennett
Alaphilippe
Pinot
Lutsenko
Sivakov

Kan zelfs nog voor S. Bennett of Sagan gaan voor truipunten. De rest is ook geen garantie op punten. Maar aangezien ik vol inzet op Roglic neem ik waarschijnlijk G. Bennett mee voor teampunten, Kämna als gokje en Alaphilippe, omdat hij aangaf het toch weer te gaan proberen (ook denk ik niet dat het gaat lukken). Lutsenko ook gevallen samen met Zakarin, Pinot nog te veel last denk ik, en als Sivakov de eerste bergen over komt gaat hij hooguit knechtwerk doen.

nasibal

Bij mij gaat Dumoulin wel mee, beslissing komt voort uit een combinatie van de 8 truipunten, de kans op teampunten via Roglic (op deze aankomst in mijn ogen favoriet als de kopgroep het niet haalt) en de mogelijkheid dat hij zelf top 20 rijdt. Snap dat er ook een reële kans is dat hij door zijn rol buiten de punten eindigt, maar dan heeft hij dus nog genoeg om op terug te vallen via Roglic. De andere renners die ik zou kunnen opstellen zijn door minstens net zoveel vraagtekens omringt dus kies ik voor TD.

Deze redenatie had ik eerst ook. De redenatie zelf is natuurlijk redelijk solide, al is er maar één renner nodig om een deel van die punten te verpesten. Toen bedacht ik me dat er nog wel enkele ritten gaan komen waarin dit het geval is, maar minder ritten waarin de alternatieven eventueel interessant zijn. Begrijp me niet verkeerd, je moet altijd opstellen waarvan je de meeste punten verwacht. Maar ALS je wat wil met de alternatieven, dan zal het in een rit als deze moeten.

Hangtieniedanstaatie

En nasibal, welke snack zit er vanavond in de frituur?

Laatst gewijzigd
cautelous_turtle

Pogacar of Roglic kopman?

nasibal

En nasibal, verwachten we vandaag Alaphilippe en Lutsenko weer eens in de vlucht?

Als er géén berichtgeving rond Ala was geweest had ik gezegd dat het over het algemeen minder ala's ding is om het te proberen bij een bergop finish. Dat zou het overigens nog steeds niet uitgesloten hebben, wel minder waarschijnlijk.

Met het uivallen van Izagirre zou het me niets verbazen als Lutsenko vandaag MAL dienst heeft.

S. Dauert

Ik heb zelf geen Sivakov, maar als ik hem kon opstellen zou ik dat vandaag wel doen. Die wordt beter en beter en Bernal hoeft alleen maar de NS te volgen met luitenant Kwiato om zich heen. Zelfde geldt voor Kämna, die gaat vandaag toch willen meezitten gok ik. Maar zoals altijd kun je ook een nulscore met ze halen 🙃 Lutsenko zal bij MAL blijven vermoed ook ik.

Laatst gewijzigd
Jofferde

Iemand die me kan helpen?
Als laatste man de keuze uit: Barguil, Pinot of zekere punten van S. Bennett

nasibal

'@Dermeister

Wat is je eigen ingeving?

hartstikkebedankt

Vraag jezelf af waarom je Barguil hebt meegenomen

Jofferde

Mijn eigen ingeving is Barguil.
Omdat ik de stiekeme hoop heb dat hij naar de Tour gekomen is voor de bollentrui.

Maar aangezien Quintana er nog goed voor staat, is de kans natuurlijk erg aanwezig dat hij bij Quintana moet blijven. Ook in dat scenario kan hij kort finishen (rond plek 15).

vevie

Ik gooi maar Buchmann, Martinez en Higuita erin. Kans op niente, noppes nada is groot, maar nasi gaf het idd al aan: als je ze al nog gaat opstellen, dan in dit soort ritten. Anders kun je er meteen een streep door doen. Dan neem ik die zekere paar punten van een Sagan, bijv, maar voor lief. Gooi ook Ala erin en parkeer Benoot toch maar op de bank, ondanks dat ik hem er ook in wil gooien. Bergop lijkt het toch te hard voor hem te gaan tegen sterkere klimmers. En als hij er toch vandaag bij zit: tja.

Laatst gewijzigd
nasibal

Fijn dat we na de neutralisatie nog 2 minuten hadden. Toch Hirschi er weer uitgeklikt voor Dumoulin. Cosnefroy valt net 20 seconden te laat aan.

1 2 ... 221 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.