Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 222 ... 289 290
Jeffrey81

'@cautelous_turtle:

Ja

Jori

Ik had dus Hirschi, eruit geklikt toen hij zover achterin zat met pech in neutralisatie en toen er terug ingeklikt toen ik een kopgroep zag met namen als TJ en Bonifazio

Laatst gewijzigd
nasibal

Damn, Ewan niet opgesteld vandaag.

Het zou inderdaad prima zo'n dag kunnen worden met 83 sprinters in de kopgroep, bang voor de tijdslimiet.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Nu al oorlog, dat wordt leuk. Vluchters moeten wel heel erg sterke klimmers zijn vandaag.

Jeffrey81

Ik ben het nog niet eens met de kopgroep. Gaarne even terughalen en opnieuw starten aub :)

S. Dauert

Leuk voor de Flipdiscussie dit.

hartstikkebedankt

Alaphilippe heeft gewoon gezegd dat hij vandaag heeft opgeschreven

S. Dauert

Exact.

De Condor van Echt

Bericht uit de Andes - Rit 13

Gisteren kon de condor weer naar de ijle hoge luchten opstijgen, met een puike daguitslag (vooral dankzij zijn kopman Hirschi). + 4,2% naar 96,5%. Hij blijft last van hoogtevrees houden; dergelijke goede dagen werden tot nu toe steevast gevolgd door slechte. Vandaag heeft alle potentie om weer zo'n slechte dag te zijn, omdat hij in dit soort ritten door de strategie van teams als TJV het koersverloop telkens niet goed voorspelt.

Maar gezien het lastige terrein en de huidige situatie in het ak verwacht hij dat TJV niet gaat controleren. Dan is de vraag of een ander team dat gaat doen, om boni's op de een na laatste col en de finish op te rapen. Het scenario dat de meesten verwachten is dat de vlucht flink de ruimte krijgt. In dat geval verwacht de condor echter dat het profiel vervolgens zo geaccidenteerd is dat de meeste vluchters niet sterk genoeg zullen zijn, er op elke col aanvallen zullen zij om de groep uit te dunnen enz., zodat er hooguit 10 aan de meet overblijven. Een ander scenario (Bruyneel) is echter dat Astana of TBM een indianentruc uithalen door een mannetje mee te sturen. En dan kan het tussen de ak-mannen wel eens koers worden om de rit zelf!

Kortom: het devies is conservatief opstellen, met slechts weinig ruimte voor vluchters. Bovendien lijken er deze Tour weinig sterke aanvallers te zijn, op Hirschi na. Maar omdat die al veel inspanningen heeft geleverd en niet voor de bollen lijkt te gaan, lijkt het niet waarschijnlijk dat die vandaag mee gaat. Dus die mag vandaag als beloning van de condor lekker uitrusten op de bank. ;) . Toch neemt hij twee aanvallers mee, conform redenering @nasibal - na vandaag zijn er nog maar weinig kansen voor aanvallende klimmers.

Na heel lang twijfelen, wikken, wegen, en in de 10 sec voor de start het volgende geklikt:
1 Pogacar (c) - stond wel gelijk vast. Beste renner momenteel en heeft belang bij aanval op slotklim
2Roglic
3 Bernal
4 Bardet (is de regional de l'etape - zelfs even kopman geweest)
5G. Martin
6 Mollema (hoewel slotklim niet ideaal is voor hem, anderzijds is hij wel goed op de iets kortere klimmen)
7 S.Bennett (truipunten)
8 Rolland (last minute erin geklikt voor Dumoulin - als laatste testcase of hij voor bollen wil gaan en cf. redenering @nasibal)
9 Alaphilippe (last second erin geklikt voor Cosnefroy: zelfs zonder dubbele punten slotklim zijn er 26 bergpunten te verdienen, dus het sprookje zal over zijn voor die arme Benoît. En hij is niet goed genoeg voor korte uitslag vandaag. Alaphilippe erin, niet omdat hij nou zo goed is, maar hij heeft iig truipunten voor S.Bennett. De berichten in de media geloof ik niet zo, omdat hij natuurlijk ook geweldig toneel kan spelen.)

Bank: DFM (lijkt er nog helemaal niet doorheen te komen en lijkt me beter op langere en hogere klimmen)
Kämna (te onzeker). Hirschi en Cosnefroy: zie boven.

Punchen of verzuipen

Bovendien pak je met Flip zekere truipunten voor Bennett, dat maakt het voor mij veel makkelijker om hem erin te klikken ten koste van, bijvoorbeeld, Martinez en Pinot.

alexzsci

'@Nasibal

Ik na lang twijfelen ook Hirschi eruit geklikt voor Alaphilippe, ondanks de hoop dat Hirschi zich op de bollentrui gaat richten besloten dat de berichtgeving eerder wees op een vlucht van Alaphilippe. Dit lijkt momenteel, onder voorbehoud, de goede keuze te zijn geweest gelukkig.

Met betrekking tot Tom Dumoulin ben ik het eens met je redenatie, is vandaag maar net waar je voorkeur naar uit gaat denk ik.

Ben wel benieuwd wat Sivakov gaat kunnen vandaag, lijkt nu mee proberen te zitten in een kopgroep. Heb hem zelf niet dus zou het prettig vinden als hij zijn vorm nog niet heeft hervonden of door stalorders wordt tegengehouden later in de rit.

Jeffrey81

Pff....dit wordt een enorme Scorito baaldag zo. Vluchtscenario prima voorspeld, maar de uitvoering is helaas niet met de juiste mannen voor mij.

Hoe vaak is die ^!$#&-Powless aan de beurt voordat Martinez een keer mag?!

Hopen maar dat het mooie koers wordt dan.

danusz1986

Pinot ingewisseld voor Kuss. Ga is gauw terug in het peleton.

Ajvenema

'@Daan: hahaha, ja precies

DvH6

Nou, DFM is nu op z'n minst in beeld geweest, dat is al veel

nasibal

'@Daan

Rustig aan. Je hijgt me in de nek op de ranking, dus kan dit soort 'foutjes' wel waarderen ;)

alexzsci

En de mensen die net als ik Pinot hebben gepasseerd vandaag zullen nu wellicht even balen. Ik ook, maar verwacht toch dat hij tekort gaat komen in deze zware rit, zelfde scenario voor hem als vorige bergrit. Ook toen was hij bedrijvig in de eerste kilometers om er daarna doorheen te zakken. Laten we daar op hopen dus haha!

Pietje Precies

Ik heb vandaag 4 aanvallers opgesteld en dat zijn Alaphilippe, Martinez, Pinot en Kämna.

Hopelijk doet Visma vandaag wel een keer normaal. Helaas lijkt dat wederom niet het geval te zijn :(

Jeffrey81

Martinez luistert wel goed.... Hahaha

vevie

Kan een mooi dagje worden als Martinez en Ala allebei top 10 rijden.

La Primavera

Laatste keer dat ik Higuita op stel vandaag... dat EF ziet er altijd leuk uit vooraf maar is een vreselijke Scorito ploeg.

Pietje Precies

Wederom is er geen GC gevaar. Enkel met de la Cruz en Sivakov mogelijk vooruitgeschoven pionnen. Verder allemaal ongevaarlijk spul dat gewoon voor de dagzege koerst...

Please doe eens gunnen Visma...:)

JimKro

M’n mannen rijden voorop, maar Jumbo gaat het toch niet wéér verpesten!?

Edit: Voor mij exact dezelfde 4 Pietje ;)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Straks zijn Gesink en van Aert eraf met nog ontzettend ver te gaan.. hebben ze dan hun zin?

ditisdavid

Het gekke is dat Jumbo in de Giro en Vuelta geen enkele moeite had met de vlucht laten gaan. Hoe moet je hier vooraf nou op rekenen...

1 2 ... 222 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.