Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 227 ... 289 290
user26790

Ik ben weer terug in de 90 pnt. met 178pnt. Vandaag met EF mannen Kämna (zoals we hem in de Dauphine gezien hebben) en Hiquita. Team- en truipunten zijn goed voor 44 punten. Morgen zet ik alle aanvallers in. GvA, WvA, Ala en Stuyven en zekere team- en truipunten. Twijfels bij Sagan, Bennett (voor truipunten) en Kämna.

Milanjacks

Wat een dag, bijna weggepest van dit forum maar gelukkig ben ik er nog(Met dank aan de noodrem van Sivakov), Parijs is nog ver! Vandaag een goede dag met 183 punten, jammer dat Alaphillipe zich helemaal door het peloton laat zakken maar dat weet je met deze gekke Fransoos. Morgen vind ik een lastige dag. Ik denk niet dat een kopgroep het gaat halen. Alleen gezien de klimkunsten van Peter vraag ik mij ook af hoe hard Bora het wil maken. Het feit dat Sagan favoriet is bij de bookies verbaast mij. Gezien de verspilde energie van vandaag heb ik weinig vertrouwen in Alaphillipe. Ik neig meer naar Impey/Stuyven/Trentin. Als ik dan toch nog een dark horse voor morgen mag aanwijzen dan is het EBH.

Laatst gewijzigd
RooniT

Wat denken jullie van deze selectie (beetje op safe spelen met zekere punten en enkele aanvallers)?

- Roglic
- Pogacar
- Bernal
- WVA
- GVA (C)
- Dumoulin
- Lutsenko
- S. Bennett
- Sagan

Namen die ik absoluut moet toevoegen? Heb bv nog Flip, De Gendt, Benoot, Mohoric, ...

Merci!

hartstikkebedankt

'@Rooni Ik zou nog eens het parcours bekijken en alle namen die je noemt er langs leggen, ik weet niet of je veel plekken te verliezen hebt..?

hartstikkebedankt

AG2R heeft zojuist bevestigd dat Bardet met een hersenschudding de Tour verlaat

RooniT

'@hartstikkebedankt: eigenlijk niet veel, want is voor poule met het werk, dus vooral voor de eer... Sta voorlopig 4de en heb wat goed te maken omwille v zwakke keuzes de afgelopen etappes...

Pim96

Las ook net het artikel van Bardet. Buiten bewustzijn en bij het opstaan nog paar keer omvallen voordat je op de fiets stapt. Bikkel of niet zo verantwoordelijk? Ik neig meer naar het laatste, maar oké.

De Condor van Echt

Bericht uit de Andes - Rit 14

Allereerst wil de condor zijn missers met opstellen vandaag relativeren. Wat die arme Mollema en Bardet is overkomen, is supernaar. Na veel trainen en een periode van lange onzekerheid heb je jezelf klaargestoomd, je rijdt goed en dan gebeurt er dit. Wat een wrede sport is dit soms. De condor voelt met ze mee en sluit zich helemaal aan bij @papa Bart, die het prachtig verwoord heeft.

Dan de trivialere zaken. Pool-technisch leek het vandaag mee te vallen; nu geen slechte dag na een superdag. Maar hij baalt wel van zijn opstelmisser - de lezer mag zelf raden welke twee renners hij had laten banken vandaag :(. Gelukkig redde Rolland de meubelen, en bleef het verlies beperkt tot -/- 0,8% naar een nog steeds heel mooie 95,7%.

Maar..... dit alles is slechts ijdel vernis. Want zijn belangrijkste troeven om het verschil te maken zijn vandaag letterlijk uitgevallen (de hierboven genoemde jongens). Hij kan alleen nog maar hopen dat G.Martin toevallig een slechte dag had en dat Pinot nog eens wat moois laat zien. En voor de eindafrekening zou Rolland nog een lichtpuntje kunnen zijn. Afijn, hij kijkt bevreesd uit naar de ritten waar hij normaal gesproken zijn vleugels zou uitslaan. Hij trekt zich terug in de toppen van de Andes, ver boven de wolken en de mist, waar hij veilig is. En wendt zijn kop af van de etappe van morgen, waarvoor hij simpelweg nauwelijks serieuze opties heeft. Hij hoopte nog even op Coquard, totdat hij las dat die ook veel last heeft van pijn. Een ongeluk komt zelden alleen....

Voor wat het waard is, heeft hij voor morgen voorlopig
Sagan (c). There is simply no alternative voor deze “poor man’s Van Aert”
Alaflip. Geen benen, maar ja, wie dan wel??
Hirschi. Hoop in bange dagen
Roglic
Dumo
Poga
S Bennett (trui, hopelijk is hij niet ziek)
Cosnefroy (Lavenu heeft de hint van het stukgevallen witte condor-ei met rode stippen niet begrepen, aan de rit van vandaag te zien. Truipunten dan maar.)
Laatste plek: twijfel tussen Bernal en Ewan (hoewel die lang niet meer zo goed klimt als voor de covid-break - Hatta dam! - en geen team meer over heeft)

Voor nu: bonne rétablissement à Romain, en Bauke: hasta la Vuelta!

Franky122

'@milanjacks ik vind jou een aanwinst voor het forum!

La Primavera

'@milanjacks Excusé moi voor eerder vandaag, sloeg nergens op om op de man te spelen. En je had ook nog eens gelijk betreft Sivakov! ;)

Kaassoufflé

Trentin als kopman morgen.. beetje risico nemen om bovenaan de poule te staan. Zou Coquard nog wat kunnen morgen of is dat toch te zwaar?

alexzsci

'@Soef

Met betrekking tot Coquard geldt voor morgen denk ik hetzelfde als datgene wat gister uitvoerig is besproken op dit forum.

Een Coquard in goede doen kan dit absoluut aan, maar alles wijst er op dat Coquard niet in goede doen is. Sinds zijn valpartij klaag hij steen en been over de last die hij hiervan ondervindt, ook vandaag heeft hij aangegeven dat de pijn nog niet minder is geworden. Daarnaast zat hij er in etappe 12 ook niet meer bij.

In mijn beleving wijst dit er op dat hij er ook morgen niet meer bij gaat zitten, maar de berichtgeving is aan iedereen om zelf te interpreteren. Ik neem in ieder geval Mezgec morgen mee en heb geen plek voor Bryan.

Zadelpen

Morgen gaat Gibbons winnen denk ik.

Pietje Precies

'@Ar-Pharazon, ik heb dus wel 'den Greg' in de gelederen. De kans dat die vanuit de kopgroep scoort acht ik ook een stuk waarschijnlijker dan Sagan.

Echter, ben ik wat minder zeker over dat "altijd meesprinten bij een groepssprint". Dat heeft hij deze ronde logischerwijs nog niet vaak gedaan en mits Trentin er nog fit bij zit (die zou ook in de aanval kunnen gaan), zie ik hem ook morgen wel weer de sprint aantrekken voor Trentin... of meespringen met een late aanval.

Lastige luxe-problemen zijn het! Op papier heb ik wel een lekker cluppie staan. Helaas tevens best wel wat expected points op het bankie

----------

Dat zou heel straf zijn Zadelpen. Vandaag nog één van de zwakste mannen in koers door zijn val eerder in de ronde / maagproblemen

Laatst gewijzigd
Westland95

Met een afgestapte Mollema en Bardet en een minder wordende Martin, zou er bovenin de poule nog best wel eens een kentering kunnen gaan ontstaan.

Milanjacks

'@Pietje

Sterker nog Greg heeft nog helemaal niet meegesprint. Tenzij je een 20ste plek meesprinten noemt. Verder werd die altijd 38ste oid. Ik denk dat Bora de koers vandaag hard gaat maken en dat we een vergelijkbare etappe(reduced sprint) krijgen als de etappe die WVA won waar Sagan niet mee kon sprinten doordat die uit zijn pedaal vloog. Ik heb Mezgec niet in mijn selectie maar die zou ik zeker op durven stellen vandaag. Ik heb weinig vertrouwen in Flip maar gezien het feit dat het maar twee punten minder zijn dan een Jumbo stel ik hem toch maar op.

Stuyven is mijn captain vandaag, ik denk dat de kans dat Stuyven eraf gereden gaat worden bijna nul is.

Laatst gewijzigd
S. Dauert

De mogelijke scenario’s vandaag... om gek van te worden! Wie wil er rijden, wie wil er controleren, ik zie alles gebeuren van een kopgroep via AK mannen tot een sprint.

madeinstars

In een etappe als deze kies ik maar voor Trentin als kopman. Die kan zowel vanuit de vlucht, als vanuit het peloton bij een sprint van een uitgedund peloton goed scoren.

Milanjacks

'@Dauert

Gezien de dag van morgen en de inspanning van gister lijkt mij een dag voor het AK zo goed als uitgesloten. Er zijn genoeg ploegen die belang hebben bij een gereduceerde sprint. Ik zie een kopgroep niet snel ruimte krijgen tenzij alle klimmende sprinters in die kopgroep zitten, scorito technisch kom je dan op dezelfde namen uit(Stuyven, Trentin, Sagan, Mezgec, Venturini(na de val van Bardet). Normaal gesproken zou Bora hier Schachmann naar voren kunnen schuiven maar dat zie ik na gister ook niet gebeuren.

Mocht er dan toch een kopgroep het halen zet ik mijn geld op Lutsenko(odd van 40,0)

@madeinstars

Het lijkt mij logischer dat GVA als vooruitgeschoven pion vandaag uitgespeeld gaat worden, tenzij alle klimmende sprinters in de kopgroep zitten zie ik mannen niet snel weg rijden met Trentin en Stuyven.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Bora gaat gewoon weer bennett lossen en van aert sprint niet mee ivm schrik van vorige keer. Sagan wint voor trentin

alexzsci

'@Pietje Precies @Milanjacks

Ik denk dat ik het een beetje slecht verwoord heb, in een behoorlijke massasprint heeft Greg tot nu toe inderdaad amper gesprint. Ik doel echter meer op een flink uitgedunde groep, waarin Greg het type renner is die altijd wil sprinten ook al is het voor een 4e plek oid.

Als voorbeeld hiervoor zou ik etappe 12 willen aanhalen, waar Greg nog 14e wordt. Hetzelfde geldt overigens voor Stuyven. Mezgec bijvoorbeeld zat er daar ook nog bij maar sprint niet mee.

Het ‘probleem Trentin’ snap ik wel, heb Greg zelf niet in de selectie dus hoef mijn hoofd hier niet over te breken.

S. Dauert

'@milanjacks Goeie analyse. Er zal redelijk vol gekoerst worden tot aan de eerste tussensprint, daarna denk ik demarrages op het 5-7% klimmetje. Daar zullen de usual suspects bij zitten, maar dan is het nog 100 kilometer tot aan de streep. Doet me denken aan de eerste etappe van de Dauphine dit jaar; maar die had een veel lastigere finale.

danusz1986

Captain is zeer lastig.

Van Aert, Sagan of Alaphillipe.

Mag van Aert meesprinten, Alaphillipe wordt alleen maar minder en heeft gister zich aardig ingespand. Er is niet echt een veilige keuze vandaag.

Jori

'@Pietje Precies @Zadelpen: Feit dat Gibbons startte met een ribbreuk en daarop is gevallen in de eerste gevallen kan ook niet echt meehelpen.

Interessant trouwens dat Sunweb gisteren blijkbaar wel hun huiswerk had gedaan voor de etappe. Die hebben berekend dat onder de omstandigheden de bergtrui gewoon naar Roglic gaat (of degene die het geel draagt in Parijs). Daarom dus ook collectief krachten sparen voor vandaag. Echter qua profiel, past het meer bij SKA dan Hirschi. Toch, durf Hirschi er maar eens naast te zetten deze etappe.

Momenteel Bernal op het bankje ondanks 10 zekere punten. G. Bennett de voorkeur doordat als het een sprint wordt hij grote kans 10 punten extra heeft met WvA of als het een sprint achter de vluchters wordt zoals 2 etappes terug, hij als TJV trein-knecht nog best nipt daarna binnenrijden voor bijvoorbeeld een plekje 16 of dergelijken en zo minieme punten kan sprokkelen. Moet hij er overigens nog wel bijzitten, lijkt toch momenteel de man na Gesink en voor Kuss, WvA, Dumoulin, eigenlijk erg tegenvallend voor de vorm die hij liet zien. Gevolg van eerdere valpartij of gewoon slecht, erg prettig oogt het niet. Maar als hij erbij zit, rijdt hij dus voorop in de trein :p

arjenzvob

'@Jori: die smiley met dat tongetje. Je gebruikt hem echt vaak. Is dat om je mening kracht bij te zetten of uitgeput na zulke lappen tekst? Zomaar even off-topic benieuwd. Je zult het wel weer irritant vinden, maar het valt me op.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 227 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.