Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 226 ... 289 290
nasibal

'@Dermeister

In theorie Mezgec sowieso denk ik, afhankelijk van de kopgroep die gaat lopen. Denk dat Impey zolangzamerhand ook wel eens wat wil. Bol is een ander verhaal. Dit lijkt een uitstekende etappe voor Kragh, die zich de rest van de tour natuurlijk compleet weggecijferd heeft. We zagen dat bol ook al een specifieke rol was toebedeeld in het plan wat Sunweb had om uiteindelijk Hirschi naar de winst te piloteren, het zou me niets verbazen als hij morgen weer een dienende rol heeft.

Ludi

Morgen is een groot vraagteken bij mij. Paar truipunten gaan mee, verder nog even kijken.

Vind het er wel een voor greg!

Pim96

Morgen ook weer een lange etappe met 194 km. Vooral begin best pittige klims. Laatste kilometers vlak, maar wel net daarvoor nog wat steile hellingen voor een vluchter ala Gva (?) om weg te springen. Ik zie dit als een ideale etappe voor een type Stuyven. Alaphilipe stond lang als captain, maar na 2 dagen vlucht en toch niet zulke topbenen hmm. Twijfel tussen Gva en Stuyven voor het kopmanschap morgen. Even nachtje over slapen nog.

Ajvenema

Morgen wordt gewoon weer één grote Bora shitshow om Te proberen sagan weer in het groen te hijsen, met als resultaat een suffe pelotonsprint

hartstikkebedankt

Morgen weer pittig inderdaad, kiezen tussen zo'n Mezgec voor 0 zekere punten of Roglic voor 10 met weinig kans op meer eigen punten

cautelous_turtle

Is morgen een goede etappe voor Wout van Aert?

nasibal

Venturini zou morgen wel eens top 10 kunnen rijden, u hoort het hier als eerste!

De Kamikaas

Na een aantal mindere dagen, weer wat gestegen. 96.6% op dit moment. Prima voor mijn doen

Ragnar Lolbroek

Jumbo heeft het feestje uiteindelijk niet verkloot. Zoals reeds gezegd waren Martinez en Kamna hier mee. Wel jammer dat Guillaume uit de top 10 valt. Heb nu nog maar 4 man bij de eerste 10. Dan kan het nog wel eens moeilijk worden om de 99,6% die ik nu heb, vast te houden. Voor morgen heerst nu de twijfel wie kopman te maken. Het gaat nu nog tss Flipje, Greg en Wout.

Papa Bart

'@Pietje Precies: uiteraard bleven uit de keuze Martinez, Flip, en Higuita, Flip en Higuita in de dagopstelling staan, en had ik nu juist alleen Martinez eruit gehaald, dus Papa is weer onnodig gezakt. Dat heb ik tot mijn grote droevenis veel te vaak...

Veel erger vind ik eigenlijk het uitvallen van Mollema. Ik heb die een paar jaar geleden eens niet in mijn team opgenomen, waarin hij het niet alleen scorito technisch, maar ook in het AK goed deed. Nog even los van de sympathie, dat verschrikkelijke stoempen, dat Groningse rammen, hij fietst zelfs met de wind mee en bergaf nog alsof hij de Ventoux zes keer te steil aan het beklimmen is. Sindsdien is het voor mij een erezaak dat Mollema zolang die nog fietst als eerste het team wordt ingeklikt.

Dat gezegd hebbende, door de bank genomen is ondanks het uitvallen/tegenvallen van een aantal renners mijn team nog steeds in balans met een mooie mix aan aanvallers, AK mannen, en sprinters. Achteraf bekeken, ik heb een aantal teams/scenario’s tijdens het selectie proces gehad waarin het hele Ineos niet voorkwam. Dat had een betere keuze geweest, zo lijkt het.

Een mix gaat ook mijn opstelling voor morgen worden: vaste punten en één of twee jokers. GvA gaat mee, Sagan gaat mee, als kopman zelfs, maar ik twijfel of ik Flip niet gewoon nog een keer opstel, of Stuyven meeneem....

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Overigens bij die val van Mollema en Quintana dacht ik Martin ook te zien liggen. Er lag in ieder geval een cofidis renner. Iemand meer info?

Jofferde

'@nasibal bedankt voor je inzichten

nasibal

Heb nu nog maar 4 man bij de eerste 10. Dan kan het nog wel eens moeilijk worden om de 99,6% die ik nu heb, vast te houden

Uiteindelijk denk ik dat dit wel meevalt. De renners die nu wegvallen zijn tot nu toe ook nog geen renners geweest die veel hebben bijgedragen aan het puntentotaal in de top.

M.a.w: Het feit dat je daar staat heb je vooralsnog grotendeels te danken aan andere goede keuzes in je team en minder met de nu wegvallende renners. Teams die nu onder jou staan zullen dus eerst moeten hopen dat betreffende renners niet blijven presteren. Vervolgens moeten hun alternatieven voor jouw weggevallen renners het beter gaan doen. Maar gaan (bijvoorbeeld) een Quintana en een Uran nu nog karrevrachten aan etappepunten binnenslepen? Porte misschien wel, maar die heeft een pickrate van -10 denk ik. Het enige spannende worden uiteindelijk de eindelijk de punten in de eindafrekening denk ik. Dan is het zuur als je maar 4 renners in de top 10 hebt een een ander 7.

Westland95

Een schamel procentje gestegen, bijna weer de 90 in. Jammer dat Ala en Siva niet wegbleven, Ala lijkt in geen velden of wegen op de Ala van vorig jaar. Hopelijk morgen een slagje slaan met Trentin.

alexzsci

Vandaag een keurige dag gedraaid, of althans mijn twijfelende keuzes pakken redelijk tot prima uit, in ieder geval blijf ik op 99,7% steken.

Minpunt van de dag is wellicht het wegvallen van G. Martin uit de top 10 maar hoeveel punten scheelt dit nou echt de komende dagen, tot nu toe pakte hij toch niet bijster veel punten. Ik zie dit ook niet als het definitief erdoorheen zakken van G. Martin, eerder het terugvallen naar zijn (vooraf verwachte) werkelijke niveau. Die gaat de komende dagen in de minder steile bergritten doen wat hij goed kan, tussen plek 10 en 15 eindigen. En dat is helemaal prima voor die 1 miljoen!

Met betrekking tot morgen ga ik trui-punten aanvullen met een handje sprinters en een verdwaalde aanvaller. Zie de rit wel in een sprint eindigen, Bora moet toch ergens die etappezege gaan boeken zou je zeggen?

Schafdamen

zal trek niet een aantal konijn uit hoge hoed gaan toveren? Pedersen of Stuyven bijv

Ludi

Vraag is, hoe gaan ze sagan over die bergen tillen maar bennett niet terug laten komen. Ben benieuwd

marconeuvel

Laatste plek gaat bij mij tussen Mezgec, Rolland, Martinez en Bernal.
Eigenlijk verwacht ik van de eerste drie namen niemand in de aanval en met Bernal pak ik in ieder geval nog wat zekere puntjes. Maar de potentie van de eerste drie is hoger. Eergister Rolland niet opgesteld; dat wil ik niet nog een keer meemaken.

dewim

Hoi, ben nieuw hier. Tof om te lezen dat er veel kennis is. Hieronder mijn team:
Pogacar
D Martinez
Roglic
Bernal
Dumolin
Bardet
Alaphilippe
Pinot
Bennett
Cavanga
Higuita
G Bennett
M Pedersen
Hofstetter
Sagan
Ewan
Bol
Formolo
Nizzolo
Degenkolb

Heb nu 85.7%, een paar keer een foutje gemaakt bij de opstellingen en wat pech gehad met uitvallers. Dit geldt natuurlijk niet voor mij alleen :-)

Westland95

Benieuwd of er morgen weer een omvangrijke kopgroep wegrijdt.

Ludi

Ik kan me niet voorstellen van niet, tenzij iemand de slag mist en héél graag met WvA wil sprinten, eigenlijk

Punct

'@signore

Dat was Périchon, volgens het Medisch bulletin

ditisdavid

Als Sagan niet weg mag van Deceuninck, zie ik Bora wel proberen te controleren. Hoewel vooral Bora de laatste twee dagen een jasje uit heeft gedaan.

Rawolf

Bora heeft wel een team met klasbakken, die recupereren wel.

Sagan leek in de rit waar hij een DQ kreeg ook wel wat sterker dan in eerdere sprints, kwam daar nog krachtig opzetten. Bora's enige probleem is WvA, ze kunnen bennett en Ewan eraf krijgen en de rest kan Sagan hebben op WvA na dus.

Ze kunnen het proberen maar Schachmann zou ook weer in de aanval kunnen gaan, heeft kwaliteiten om t af te maken in een sprintje van een vroege vlucht.

alexzsci

Ben zelf nog zoekende naar mijn kopman, normaal gesproken had ik Alaphilippe bedacht als mijn onomstreden kopman tijdens deze etappe. Maar zijn inspanningen en mindere vorm van de laatste twee dagen maken het zeker geen voor de hand liggende keuze.

Een andere optie is Hirschi, de man die al zoveel moois heeft laten zien deze ronde, echter denk ik dat de klimmen in de finale niet lastig genoeg gaan zijn voor hem om (solo) weg te rijden. Daarnaast vind ik dit ook een behoorlijke gok, omdat hij vrij lukraak zijn dagen lijkt uit te kiezen en verder geen moeite steekt in de ritten tussendoor.

Wellicht is het meest realistische en zekere idee dus rekenen op een rit die gecontroleerd gaat worden door Bora en gaat eindigen in een uitgedunde massasprint. In dit geval lijkt Sagan, binnen mijn ploeg althans, de aangewezen kopman. Hij zal namelijk ook blijven sprinten voor een hoge noteringen als de zege al vergeven is. Het lijkt er wel op dat DQS hem niet laat gaan via een ontsnapping, wat zijn routes tot punten kleiner maakt. Ook lijkt Van Aert tot nu toe sneller maar die gok durf ik niet aan.

Het liefst zou ik persoonlijk iemand opstellen als kopman waarvan je weet dat die altijd meesprint in een groepssprint, maar die ook via een aanval weg kan blijven. Mocht ik Greg in de selectie hebben was ik daarvoor gegaan, bij gebrek hieraan neig ik echter naar Sagan.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 226 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.