Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 233 ... 289 290
vasnd

Pinot sprong wel steeds kortstondig mee in ontsnappingen, maar het viel mij op dat hij altijd een teammaatje mee had en vervolgens ook zelf mee ging draaien. Mijn analyse: hij wil iets terug doen voor de ploeg. Past ook bij mijn beeld van de beste man. Ik verwacht hem vandaag dus weer mee, voor eigen glorie.

Laatst gewijzigd
Poeksel

"Pinot zal het geweldig vinden om voor de derde keer te winnen op de favoriete berg, maar helaas na zijn rit gisteren, waar hij aanviel maar de benen niet had, moeten we ons realiseren dat de vorm amper genoeg is. Aan de andere kant was het beeld hetzelfde in 2015, waar hij alsnog won in Alpe d'Huez. Klasse ontkent zichzelf niet en daarom mag je Pinot nooit afschrijven, die houdt van het hele ontwerp van deze etappe met veel lange beklimmingen en veel hoogtemeters. "

Oftewel, iedereen heeft gelijk ;)

Jori

'@AR-Pharazon: Mooie beschouwingen, kan ik zeer goed van genieten!

Ik deel volledig je mening over Pinot, echter is er 1 bijzonder iets in mijn ogen: Hij zit nog op de fiets.
Pietje heeft idd uitgelegd hoe commercieel de tour is (dank daarvoor nog overigens) en ik zal daar wel niet genoeg inzitten om de daadwerkelijke impact te begrijpen. Maar als Pinot toch echt 1000x zo beroerd is en er ook geen herstel in zit, waarom dan nog rondrijden in de tour? Ga naar de Giro, bereidt je voor op Lombardije, LBL of knuffel nog een paar dagen extra je lama. Juist door af te stappen zou hij unieke kansen krijgen op monumenten, door een vermoeid tourveld (Alaphilippe, Pogacar etc.) en ontbrekende starters door de Giro (Fulgsang oa). Of, ze geloven dat het dus nog kan en dan is vandaag wel een echte Pinot etappe. Madiot gelooft overigens daar ook in, getuige het feit dat ze bewust Reichenbach en Pinot gisteren hebben laten lopen sparen.

Maar dat is inderdaad slechts nog een theorie erbij, jouw laatste zin zegt alles eigenlijk qua wat we echt weten

Franky122

14 juli is in verband met corona ook uitgesteld naar 14 september. Ergo, morgen wordt Pinot mijn kopman.

Milanjacks

'@Jori

De hele alinea die je net getypt heb kan je met één term samenvatten: wishful thinking.

Sloddies

Bij Sloddies zit Pinot op de bank. Neemt vandaag en morgen nog effe rust, spaart zijn rug en gaat het dan overmorgen naar Villard de Lans proberen in de vlucht.
Die dag houden de AK-toppers zich nog rustig in afwachting van de Madeleine en Col de Loze op woensdag.

Vandaag wordt een harde koers, zonder snelle kopgroep, omdat Bennett en Sagan punten voor groen willen. later als de bergen komen lijkt het mij slim voor Jumbo om Bernal nog een slag toe te brengen, nu hij nog niet in beste doen is. Roglic kopman vandaag.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Milanjacks

De fysieke malheur van Pinot is denk ik een hele valide reden om hem níet mee te nemen. Net zoals dat 210% zekerheid dat hij vandaag in ieder geval iets zal willen proberen een valide reden is om plekje 9 aan hem te geven ipv aan een sprinter. Daar zal iedereen vervolgens zijn eigen keuze in moeten maken.

Vergeet ook niet dat zekere punten ook niet heilig zijn. Je kan best nu nog 6 etappes lang voor 8 zekere punten gaan, maar dat zijn uiteindelijk 'maar' 48 punten en het kan best zijn dat je concurrentie in enkele etappes voor diezelfde zekere punten kiest waardoor je niets uitloopt. Vervolgens rijd in één van die 6 etappes een renner die jij niet hebt (of niet hebt opgesteld) top 10 en ben je alles wat je mogelijk uitgelopen bent direct weer kwijt.

Je zal dus érgens een keer moeten inspelen op een mogelijk(!) pak punten over de zekere punten. Daar ik geen fan ben van gokjes om gokjes (eerder al besproken) moet je dit in mijn ogen dus alleen doen als er echt een mogelijkheid is. En dan komen we weer terug bij het begin van deze post: Stel je dat er géén mogelijkheid is, want malheur, of stel je dat er met zekerheid een mogelijkheid is, want hij gaat het proberen?

Dat is een beetje dezelfde vraag als: "wat is de bovenkant van een muntje, kop of munt?" of: "is 50% een grote of een kleine kans"?

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Ik zal er maar eerlijk voor uitkomen.
Bernal niet meenemen was een waardeloos idee.

Ludi

Fijn dat we kunnen wisselen tot na de start. Pinot achteraan bij SKA, dan maar kamna weer. S bennett had ook gekund, maar maar paar seconden bedenktijd.

Connotador

Renners achterin zegt soms erg weinig volgens mij. Alaphilippe zat net ook achterin.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik ben weer terug van vakantie gaat dramatisch moest voor een week lang me dagopstelingen doen sta nu dus op maar 74 procent

nasibal

Ha Kevin, welkom terug!

Heb je wel een fijne vakantie gehad? Waar ben je geweest?

Jeffrey81

Ik vind Pinot, Sivakov, Higuita, en/of Alaphilippe opstellen echt wishfull thinking idd. Het is niet dat ze het nu ineens goed gaan doen omdat iemand hier ze in hun team heeft opgenomen.

Zelf laat ik Pinot, Sivakov en Flip lekker op de bank (Higuita heb ik niet) en gok ik het liever met Herrada, Nieve en Martinez. Kan ook net zo goed nul punten zijn, maar op de 6 puntjes van Flip na zie ik de eerste drie sowieso geen punten pakken. Truipuntjes opstellen had ook gekund, dat zouden er 20 zijn geweest, maar het is een stuk bevredigender als mijn drie aanvallers 20 punten pakken. Of méér natuurlijk! 😁

Laatst gewijzigd
Rawolf

Nieve opstellen lijkt me eerder wishful thinking dan Flip, heeft nog amper een camera gezien die ervaren Spanjaard.

Jeffrey81

Klopt Rawolf, al komt dat ook deels doordat Yates in het geel reed. Maar bij Nieve heb ik in ieder geval nog het gevoel dat hij er een keer uit kan komen. Geen negatieve dingen van gezien zeg maar. Bij Pinot, Sivakov en Flip is het voor mij duidelijk dat ze gewoon niet goed genoeg zijn momenteel.

kevinraar

heb een fijne vakantie gehad daardoor wel de afgelopen week weinig punten gescoord hopelijk gaan de laatste 7 etappes wel goed kan ik nog wat stijgen dit is mij team voor vandaag

roglic
pogacar
bernal
g martin
dumoulin
kuss
alaphlippe
pinot
s benett

heb nog sivakov die rijd slecht en mollema ligt er helaas uit

nasibal

Zelf laat ik Pinot, Sivakov en Flip lekker op de bank (Higuita heb ik niet) en gok ik het liever met Herrada, Nieve en Martinez.

Uiteindelijk is dat hetzelfde 'gokje' als Pinot maar met 'betere renners'. Op papier dan, want op die 3 (2, Martinez natuurlijk niet) is ook voldoende aan te merken. Die renners moet je echter wel in je team hebben om ze op te kunnen stellen. En eerlijk is eerlijk, ik vermoed dat het hebben van die renners (met als gevolg het ontbreken van anderen) tot nu toe eerder punten gekost heeft dan opgeleverd.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Valt mee denk ik nasibal. Ik heb ze redelijk effectief ingezet. Nieve en Martinez vier keer, en Herrada vijf keer. Totaal 104 punten gehaald. (helaas Herreda niet opgesteld toen hij vijfde werd.) Nu weet ik niet exact welke truipunten ik in die etappes (extra) kon opstellen, maar ik denk dat 104 meer is dan wat ik met de truipunten had kunnen halen.

Ludi

Die crash was ook echt lelijk, vol met zn koppie tegen het asfalt.

Aanklampen

Abondon Higuita. Klote Jungels. Wat een onnodige zwieper!

nasibal

'@Jeffrey

Ik bedoel niet zo zeer dat het je in je dagopstellingen punten heeft gekost, maar in je 20-tal. Als je kiest voor Nieve en Herrada heb je 2 renners die geen puntenkanonnen blijken (vooralsnog) op 2 plekken waar je voor hetzelfde geld (achteraf) wel puntenkanonnen had kunnen hebben.

Stel een team heeft Herrada en Nieve (ik weet even niet hoe het bij jou zit) maar daardoor géén Hirschi en Kamna dan kan dat vooraf misschien een prima keuze hebben geleken, maar je tot nu toe wel punten hebben gekost. Of althans, niet opgeleverd. Vervolgens moet je dan dus met Herrada en Nieve eerst die achterstand weer in gaan lopen, voordat ze van waarde kunnen gaan zijn.

Abondon Higuita. Klote Jungels. Wat een onnodige zwieper!

TJa, je kan ook stellen dat HIguita gewoon voor zich moet blijven kijken. Beiden hadden wat beter op kunnen passen.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Zijn er voor dit soort acties geen straffen mogelijk? Wat Jungels hier doet slaat helemaal nergens op, waarom die zwiep op dat moment.

nasibal

Zijn er voor dit soort acties geen straffen mogelijk? Wat Jungels hier doet slaat helemaal nergens op, waarom die zwiep op dat moment.

Nu overdrijf je wel een beetje hoor. Hij zwaait af naar de zijkant op het moment dat hij niet weg komt (of om andere reden niet voorop wil rijden). Dat is niet gevaarlijker dan je opeens dwars door iedereen terug laten zakken. Het is ook een beetje de verantwoordelijkheid voor de renner achter je om uit te blijven kijken ipv achterom te gaan zitten turen.

Dat het een lullig voorval is, is absoluut zo.

Jeffrey81

Snap ik, Hirschi en Kamna heb ik inderdaad niet. Maar dat is weer complex aangezien ik met name een Hirschi weer in andere etappes had ingezet dan Nieve en Herrada. Maar goed, het zou kunnen natuurlijk. Hopelijk kan Herrada dan vandaag weer een stukje compenseren 😉

Milanjacks

'@Nasibal

Ik heb zelf nooit op niveau gereden maar het lijkt mij een hele vreemde manoeuvre, voor wat het waard is Stef is het met mij eens.

Voor wat het waard is ik heb 2,5 euro(80,0) op Herrada en hij zit mee in de kopgroep. En lijkt met Rolland hier de beste klimmer.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 233 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.