Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 232 ... 289 290
DvH6

Toen was Carapaz ook nog op z'n huidige niveau geprijsd toch?

hartstikkebedankt

Tja Pinot spelen is naar mijn gevoel vandaag wel echt tegen beter weten in. Ik overweeg Van Aert op te stellen voor waarschijnlijk 8 en misschien 18 punten. Alaphilippe geloof ik ook geen top-20 in vandaag.

Warmebakker

Vooral zoveel mogelijk TJV opstellen vandaag. Als Roglic vandaag de etappe wint heb je daarmee 21 teampunten per ploeggenoot.

zomaareens

Zou higuita er eindelijk n beetje doorheen komen?

arjenzvob

'@wielerliefhebbervandeweek: wat vervelend dat ik je verveel. Jouw bijdrage is gelukkig enorm met je vraag 'Sivakov of Pinot'.
Zelf denk en hoop ik dat Pinot hem pakt vandaag. Sivakov gaat ook mee in de vlucht.

nasibal

'@warmebakker

Hoe kom jij tot 21?

DKrikk

'@nasibal ik denk dat hij er vanuit gaat dat de bergpunten bovenop de Colombier genoeg zijn om de bollen te pakken.

Westland95

Vandaag is voor Chaves.

Pim96

Vandaag klik ik ze er toch iets minder makkelijk allemaal in. Heb wel 7 vaste plekken alleen 2 die wat wisselen steeds.

Pinot heb ik vandaag wel vertrouwen in. Als je hem deze tour nog wil opstellen , dan moet je dat gewoon vandaag doen.

Sivakov begint er beetje doorheen te komen. Vorige bergetappe in de aanval. Toen nog niet goed genoeg, maar gister wel weer dichter dan de voorgaande touretappes. Zit zelf ook een beetje in mijn hoofd met de aanval van Bernal van gister. Voelt hij zich zo goed en gaat het vandaag alles open breken en voor de etappe? Dan kan Sivakov toch wat punten sprokkelen.

Martinez heeft gister lekker ontspannen in groep groene trui rond gereden. Zal lekker bijgekomen zijn van zijn overwinning. Als er een vlucht is en voor blijft, dan zit hij daar absoluut bij.

Dan heb ik ook nog wat teampunten voor van Aert, Alaphilipe of S.Bennett. Hou er niet zo van om op veilig te spelen, maar kan me wel zomaar mijn 99% plek kosten als ik dat niet doe. Lastig lastig lastig.

groppiestan

Ik heb mijn teampje voor vandaag weer redelijk staan.
Alleen zit ik nig te twijfelen tussen kamna en rolland.
Ik schat kamna hoger in, maar rolland hoeft natuurlijk met helmaal niemand rekening te houden en heeft zich stilgehouden gisteren.
Beide hebben wel interesse in de bollen lijkt mij.
Enige inzichten?, of is het gewoon een coinflip

Milanjacks

Ik ga vandaag voor het AK. Geloof niet zo in de kopgroep. Sivakov en Pinot zitten vandaag stevig op het bankje. In de argumentatie van Pim als je hem op moet stellen dan is het vandaag ga ik niet zo mee, hij is gewoon niet goed deze Tour dan kan je 4 miljoen knaken hebben gekost maar dan is het alsnog niet waard om hem op te stellen, mocht een Pinot al in de kopgroep zitten wat ik niet uitsluit dan zakt hij er mijn inziens sowieso doorheen. Hetzelfde geld voor Sivakov, sluit ook niet uit dat die in een kopgroep zit maar we hebben gezien wat er vrijdag gebeurde.

Gister een goede dag trouwens, na al het onfortuin nu weer bijna op 88%, het kan keren. Alaphillipe stel ik ook op, totaal geen vertrouwen in verder maar de 6 zekere punten zijn het wel waard om die gok te nemen, en ik heb weinig andere smaken. Scorito technisch twijfel ik alleen over S.Bennett en Martinez. Zoals eerder gezegd ik reken niet op een kopgroep maar op 8 zekere punten spelen is ook weer net laf, zeker gezien het feit dat de bookies wel vertrouwen hebben in de jonge Colombiaanse strijder.

Mocht het toch een kopgroep worden dan heb ik nog een matige wedtip, Jesús Herrada López voor 80,0 is waar ik mijn geld op heb staan.

Verder de discussie over Kamna. Ik hoor mensen steeds zeggen dat die moet knechten maar Buchmann staat in het AK bijna op een uur waarvoor moet die in hemelsnaam knechten? Het enige - zware - minpunt is dat die zich gister wel helemaal naar de getver heeft gereden. Voor die tussensprint vanmiddag hoeft weinig arbeid verzet te worden gok ik.

Laatst gewijzigd
Kaassoufflé

Roglic (C)
Kuss
Dumoulin
Pinot
Pogacar
MAL
Bernal
Kämna
Martinez

Op de bank heb ik nog Sivakov (genoeg hersteld voor een top 10?), Flip (energie over?), en WvA (mogelijk 21 punten bij winst Roglic).

Wat vinden jullie?

alexzsci

Helaas een wat late recap, het weekend speelde me gisteravond toch parten wat dat betreft. Maar goed, al met al een goede dag gehad. De keuze voor Hirschi pakt, al dan niet onbedoeld, uitstekend uit en kopman Sagan pakt ook genoeg punten vanuit zijn positie. Dit in combinatie met de nodige truipunten zorgt ervoor dat ik stijg naar 99,9%, nu nog vasthouden de komende dagen.

Met betrekking tot vandaag;

ik verwacht dat de klassementsrenners vandaag wel voor de zege gaan rijden. Ik ga dus niet all-out op aanvallers en laat een Pinot en een Hirschi vandaag denk ik thuis. Ondanks mijn verwachting dat vandaag voor de klassementsrenners is, stel ik Esteban Chaves wel op. Hij heeft al enkele beslissende vluchten gemist en zal toch zeker vandaag mee willen zitten, in dit scenario hoeft hij natuurlijk niet te winnen om punten op te leveren. Tot slot stel ik Roglic op als kopman, het lijkt na afgelopen dagen eerder vreemd om dit niet te doen, dus ook ik ga hierin mee.

@arjenzvob

Mooi dat jij het aandurft met Pinot, ikzelf stel hem namelijk niet op vandaag. Hij heeft al meerdere keren geprobeerd om mee te zitten in de kopgroep, maar elk van die dagen is hij er ook keihard doorheen gezakt. Ik gun het hem van harte, en zou het ten zeerste aanmoedigen mocht hij de rit winnen, maar tot dat hij ergens op camera iets van een goede berg oprijdt stel ik hem niet meer op. Hij lijkt niet eens de beste optie binnen zijn eigen ploeg momenteel. Benieuwd welke redenatie jij volgt om tot het WEL opstellen van Pinot te komen?

@Milanjacks

kan me vinden in veel wat je zegt, het opstellen van Alaphilippe echter niet. Hij heeft de afgelopen 3 dagen geprobeerd om te winnen en heeft veel energie verspeeld, daarnaast bleek hij eergisteren al te slecht te zijn in een kopgroep met 10 minuten voorsprong. Ik brand mijn vingers niet meer aan de mindere vorm van Flipke vandaag!

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Ik ga iedere bergetappe Hirschi + Martinez + Kämna op blijven stellen denk ik, enige alternatief is totaal 20 veilige punten van S Bennett + Sagan + Alaphilippe. Verder vandaag mijn 4 resterende klassementsrenners (het huidige podium en Landa) aangevuld met Dumoulin en G Bennett. Verder op de bank: Pinot en Benoot. Ga geluk nodig hebben om stand te houden gezien ik tot 97% ben geklommen...

Laatst gewijzigd
S. Dauert

Als het 14 juli was, zou ik Pinot laten staan in mijn ploeg.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Ditisdavid

Dit lijkt mij toch net wat te zwaar voor een Hirschi, ik ben jaloers dat ik hem niet in mijn tour pooltje heb, maar Hirschi zakte er in etappe 4 ook doorheen toen hij zijn witte trui aan het verdedigen was, en die etappe ging niet van de meet af aan op tempo, en die was een stuk makkelijker dan vandaag. Hij kan klimmen, maar dit lijkt mij een brug te ver.

@Ar-Pharazon

Ik geloof ook totaal niet in Flip alleen ik geloof zo mogelijk nog minder in Sivakov en Pinot, het is meer het gebrek aan keuze waarom ik hem opstel + 6 zekere punten.

Laatst gewijzigd
alexzsci

'@Milanjacks

Het lijkt mij ook te zwaar voor Hirschi om te winnen. Echter, als je hem opstelt hoeft hij natuurlijk niet de rit te winnen om toch van waarde te zijn in scorito. Als hij gaat, maar het te lastig vindt kan hij altijd nog top 20 eindigen en eventueel een gooi doen naar de bollentrui.

Tuurlijk, het is wat zwaar voor hem, maar hoeveel potentiële aanvallers zijn er in deze vorm nou echt beter bergop? In mijn opinie niet zo veel dat het onmogelijk is om punten te pakken via Hirschi vandaag. Als je hem opstelt dan reken je er dus niet per se op dat hij de rit gaat winnen, maar wel dat hij in goed genoeg vorm is om top 20 te eindigen.

Dat gezegd hebbende, ik stel hem persoonlijk vandaag niet op!

arjenzvob

'@Ar-Pharazon: onderbuikgevoel. En het zien sparen van Pinot. En het gevoel van trots bij hem. Gecombineerd met een vleugje tegen beter weten in. Maar ik heb niet zo gek veel meer te verliezen, aangezien ik rond 92% hang.

Milanjacks

'@Ar-Pharazon

De sfeer bij Sunweb is uitstekend na de etappe overwinning gister, ze hebben eerder al laten weten niet voor de bergtrui te gaan(logisch gezien de puntentelling). Hirschi werd juist zo geroemd dat hij etappe's uit kiest en zijn rust pakt in de ander dagen, vandaag heeft hij niet met rood omcirkeld lijkt mij. Het lijkt mij heel sterk dat ze Hirschi nu mee sturen in een etappe waar die zelf geen kans ziet om te winnen. Ik denk eerder dat Hirschi zijn pijlen op morgen richt. Sunweb had vrijdag ook een rustdag en het zou mij niks verbazen als dat vandaag weer het geval is, vandaag de champagne laten zakken en morgen weer va banque.

ditisdavid

'@Milanjacks
Niet akkoord, in etappe 9 rijdt hij weg op de Hourcère, van oa Martinez en Kämna waarvan wel duidelijk is nu dat ze de benen hebben, en dat was bijna net zo'n zware klim als de slotklim vandaag. In deze vorm rijdt hij minimaal topvijf mocht de vlucht het halen, denk ik.

En morgen is de rustdag ;)

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Ditisdavid

Etappe 9 was qua profiel wel even net wat makkelijker dan dit werk. Ik doelde op de volgende etappe, morgen is inderdaad dan een rustdag. Maar dit is het mooie van de koers, we gaan het zien.

nasibal

'@Pharazon

De vraag is vooral ook wie je anders opstelt. Ja je kan een sprinter opstellen voor groenetruipunten. Dat idee zal ik niet direct veroordelen. Maar verder?

Dit is niet zomaar een etappe. Dit is een etappe die "Pinot" uitschreeuwt met letterlijk alles. Natuurlijk kan het dat de fysieke malheur te groot voor hem is, maar weten we dat echt even "zeker" als dat we "zeker" weten dat een G Martin of een Sivakov hier in de punten gaat rijden?

Uiteindelijk is het, met vele andere renners, een uitstekende renner 9 pick denk ik. De vraag is vervolgens welk smaakje je uiteindelijk net even lekkerder vind dan de andere opties.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Nasibal

Maar het fysieke malheur van Pinot was toch overduidelijk? Sorry maar al die probeersels dat die in de kopgroep komt en er dan volledig doorheen zakt zegt mij genoeg. Verder denk ik dat iedereen het lastig gaat hebben om 9 renners te selecteren die realistisch in de top 20 kunnen komen daar ben ik het wel mee eens.

Pim96

Wat betreft Pinot sluit ik me bij @arjenzvob aan. Is een trotse Fransman en kent de Colombier op zijn duimpje. Won hier ook al eens. Ja niet de beste vorm, maar hij zal echt wel wat willen proberen hier.

Bij mij is het of 8 zekere punten met S.bennett of een gokje met Pinot. Ga die gok maar een keer wagen.

alexzsci

'@Milanjacks

Ik stel Hirschi zelf ook niet op, en kan me in je huidige argumenten goed vinden. Het ging mij er meer om dat morgen niet per definitie te zwaar hoeft te zijn voor Hirschi, maar op basis van de andere argumenten kom ik ook tot de conclusie dat opstellen vandaag geen zin heeft!

@Arjenzvob

Het zien sparen van Pinot ben ik het niet zo mee eens, in de afgelopen bergetappes probeerde hij telkens mee te zitten in de ontsnappingen en was hij simpelweg te slecht. Dat was geen sparen, dat was proberen en tegenvallen. Ik ben persoonlijk niet zo een fan van opstellen gebaseerd op 'onderbuikgevoel' maar dat ligt wellicht aan mijn eigen onderbuik. Als je er in je kleine tour poule en algemene poule al wat uitzichtlozer voorstaat dan kan Pinot natuurlijk wel een differential zijn vandaag, dat snap ik dan weer wel goed.

@Pim96

Ik vind het argument 'hij zal echt wel wat willen' niet zo veel hout snijden persoonlijk. Tuurlijk zal hij wel wat willen, alle afgelopen dagen wilde hij wel wat, maar al die dagen bleek hij oo simpelweg te slecht. Het enige argument voor opstellen van Pinot lijkt dus een beetje voort te komen uit 'onderbuikgevoel' 'romantiek' en 'eergevoel'. Allemaal mooie aspecten van het wielrennen maar in mij beleving geen efficiënte aspecten van een spelletje zoals Scorito. Ik baseer me liever op de daadwerkelijke feiten die we hebben kunnen zien; de afgelopen keren dat Pinot in de aanval ging werd hij er simpelweg afgereden omdat hij niet goed genoeg was!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 232 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.