Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 231 ... 289 290
Benzardi

Mijn pareltje S. Kragh doet het uitstekend, hij heeft al 106 punten voor mij gehaald.
Vandaag goed gestegen naar 93,7% stond op 89,2%

Morgen weer mijn AK rennetjes en dan noem ik een.....................

Bernal
Roglic (C)
Dumoulin
Blauwe vogel genaamd Pinot
Pogacar
Landa
Lopez
Martin
Martinez.

Pietje Precies

@Ar-Pharazon, ik heb dus wel ‘den Greg’ in de gelederen. De kans dat die vanuit de kopgroep scoort acht ik ook een stuk waarschijnlijker dan Sagan.

Echter, ben ik wat minder zeker over dat “altijd meesprinten bij een groepssprint”. Dat heeft hij deze ronde logischerwijs nog niet vaak gedaan en mits Trentin er nog fit bij zit (die zou ook in de aanval kunnen gaan), zie ik hem ook morgen wel weer de sprint aantrekken voor Trentin… of meespringen met een late aanval.

Lastige luxe-problemen zijn het! Op papier heb ik wel een lekker cluppie staan. Helaas tevens best wel wat expected points op het bankie

Niet alleen op papier bleek het een lekker cluppie, ook in de daguitslag. Helaas geen punten voor 'den Greg', maar ik was qua captain gelukkig 'gewoon op safe' voor Sagan gegaan. Uiteindelijk verliep de koers haast exact zoals ik verwachtte, had enkel een iets grotere kopgroep verwacht. En ik wist niet dat de finale zo gevaarlijk was.

Trentin pakt eindelijk punten, maar weet zelfs tegen deze mannen niet verder dan een 7e plek te komen... verder zorgen Mezgec, Naesen, Pogacar en allerlei klassementspunten voor een keurige dagscore. Het begint eindelijk weer een beetje ergens op te lijken! :)

Voor de etappe van morgen is het wel zonde dat Kämna vandaag zo heeft moeten beulen. Die is weer écht goed, mja, zal nu morgen wel een 'rustdag' nemen vrees ik.

-----

Ik heb wel een haat-liefdeverhouding met Sunweb. Ik had Hirschi @75 in etappe 2 en vandaag Mezgec @80. Wederom een misgelopen jackpot :(

-----

Verder kan ik waarschijnlijk ophelderen wat er met Coquard vandaag gebeurde. Hetzelfde gebeurde namelijk laatst ook met van Aert, die volgens de data zogenaamd continu achter het peloton sukkelde. Maar dan wel continu andere luitjes die losten inhaalde en soms wat dichter op het peloton reed en som wat verder.

De uitleg hiervoor is een fietswissel. De data registreert waar de eerste fiets is, maar weet niet dat die inmiddels op het dak van de ploegwagen staat. Coquard was dus eigenlijk niet bijna terug in het peloton, maar moest inderdaad al vroeg lossen en reed sindsdien in de bus.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Pff valt er nog wat te maken van een Pinot of Higuita morgen? Door het wegvallen van Mollema heb ik ruimte voor 1 v/d 2.
Of toch maar voor truipunten gaan.....

Sloddies

De kopgroep met GvA en consorten is er nooit gekomen. Dit houdt voor de Sloddies in:++ goed dat GvA vervangen is als kopman door Sagan. -- 44 punten gemist voor de niet opgestelde Mezgec. Dacht dat die met een grote kopgroep vooruit geen punten zou halen.
Gevolg: middelmatige score, en door naar vuurwerk morgen. Maar gewoon Roglic (c) en denk dat Martinez en Kamna op herhalingsoefening willen.

cautelous_turtle

Vraagje voor de echte kenners; wat moet ik met Sivakov morgen?

Chef83

Gewoon opstellen

Nul verstand

Moet wel weer aardig op niveau zijn, maar zou me niet verbazen als hij zich net als eergisteren weer moet laten afzakken. Wat dat betreft kun je misschien beter voor truipunten gaan.

touseef1212

me working on my blog driver booster pro key visit for more details

ivo001

'@DerMeister
Dit staat onder de uitslag op PCS:
Timelimit 15%, or 05:08:24 (+40:14)

touseef1212

founf something new must visit https://serialkeypremium.com/

Jofferde

'@ivo001 oke, bedankt.

@jasperdewaal ik zou voor Pinot gaan, hopen dat hij nog voor een ritzege gaat. Anders kost het je slechts 8 zekere punten

@catelous_turtle goede vraag. Ik persoonlijk verwacht dat het voor de AK mannen wordt morgen

Jasperdewaal11

'@dermeister valt wat voor te zeggen maar Pinot kwam vandaag met groep groene trui binnen. Dan kan je 2 dingen zeggen:

1) hij is aan het sparen voor morgen op de colombier waar hij al eens won

2) hij is gewoon slecht en kan niet beter.

Dan haal ik meer hoop uit een higuita die wel in de voorste groep finisht maar goed. Ik gooi wel een muntje op ;)

Chef83

Wat denken we van sivakov en flipje voor morgen ?

Of toch maar voor van aert gaan .

Pietje Precies

Gewoon opstelluh

brambo

Iemand een idee hoe Tejada het doet? Vooral aan het knechten of morgen toch eens vluchters kansen, had wat meer activiteit van hem verwacht voor de Tour.

Jeffrey81

Tejada staat bovenaan voor de Barbero award 👍🏻

Jofferde

'@jasperdewaal kun je ze niet beide meenemen?

-Wielerfan

Morgen lijkt het me toch echt n rit waarbij de klassementsmannen om de rit gaan strijden.

Mannen als Martinez of Kamna bijvoorbeeld zullen moeten gaan knechten voor hun kopman.

Mijn voorkeur gaat dan eerder uit voor teampunten dan voor aanvallende klimmers die een kopman boven zich hebben staan.

La Primavera

'@Wielerfan Welke kopman bedoel je precies in het geval van Kamna? Buchmann staat namelijk 25e op bijna een uur.

raymankapeens

Ga ff lekker iemand anders vervelen touseef Ahmed. We hebben aan arjen al genoeg haha

Laatst gewijzigd
nasibal

Mannen als Martinez of Kamna bijvoorbeeld zullen moeten gaan knechten voor hun kopman.

Kamna zal sowieso niet hoeven knechten voor z'n kopman. EF heeft er ook een handje van om een deel van de renners 'vooruit' te sturen en de kopman relatief alleen te laten. Ik vermoed eerder dat Higuita inmiddels meesterknecht is van Uran en alleen als het nodig is.

-Wielerfan

'@La Primavera

Nee daar heb je gelijk in.
Ik was even in onderstelling dat Buchmann hoger stond in het klassement.

@Nasibal
Zouden ze echt mannetjes vooruit gaan sturen nu dat Uran er echt zo goed voorstaat. Trouwens mannen als Pogacar, Bernal etc zullen proberen tijd goed te maken. Dan gaat het rap op zo n berg als de Colombier en worden evt vluchters denk ik snel ingerekend.

Pietje Precies

Het grappige is dat je, ondanks dat je totaal mis zit, toch nog een beetje gelijk hebt. Het zou namelijk kunnen dat Kämna door het knechten vandaag voor zijn kopman, zich morgen koest houdt. Of dat hij zich koest moet houden voor een volgend offensief voor zijn kopman. Maar dan heb ik het natuurlijk over zijn kopman Sagan en niet kopman Buchmann.

Het is vrij bijzonder om "in de war te zijn" qua Buchmann. Over Buchmann gesproken: schrijf hem maar op voor morgen. Lastige renner om te peilen, maar ik heb zo mijn vermoedens. Wellicht dat Kämna morgen dus wel degelijk moet knechten voor zijn kopman, mochten ze samen in de vlucht geraken.

En ja EF stuurt iedere lastige etappe één of meerdere renners mee. Dat heeft ze al een fraaie ritzege opgeleverd en een 1e plek in het ploegenklassement. Die tactiek blijft op zeker ongewijzigd.

Maar goed, ik heb liever ook dat mensen hun Martinezjes en Kämnatjes etc op de bank zetten. Dus vergeet al het bovenstaande mensen, niet opstellen die lui, want die gaan morgen gewoon knechten ;)

Overigens is het niet evident om morgen ook daadwerkelijk in de kopgroep te geraken als klimmer zijnde. Bij dit soort etappes denk ik ook altijd weer terug aan die mooie Giro etappe die Schachmann won.

Zat ie in een kopgroep met oa van Emden en van Poppel. De Pedersen vs van Poppel Scorito Giro! Boy dreigde voor de eerste keer in de ronde punten te gaan pakken, maar gelukkig werd ie ondanks een voorsprong van 15 minuten ofzo alsnog ingerekend door het peloton en eindigde ie braaf buiten de punten.

Goeie ouwe tijd

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Sivakov of Pinot?

nasibal

De Grand Colombier is voor Pinot wel een beetje wat Willunga Hill voor Porte is. Ik durf die gok wel te nemen vandaag. Nog even besluiten wie er voor op het bankje blijft, dat zal Roglic niet zijn.

@Pietje

De boy van poppel Giro! Ik pink even een traantje weg in nostalgie. Ook van verdriet overigens.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 231 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.