Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 235 ... 289 290
nasibal

Zijn er voor dit soort acties geen straffen mogelijk? Wat Jungels hier doet slaat helemaal nergens op, waarom die zwiep op dat moment.

Ik denk eerder dat Roglic hier héél slim is geweest. Het is niet de eerste keer dat hij Poga dit soort cadeautjes doet. Als hiermee de 'afspraak' ontstaat dat Pogacar niet vroeg aanvalt in een etappe als deze spaart Roglic daarmee zijn teamgenoten.

danusz1986

289 punten! Gestegen van 312 naar 116 (99,7%). Net geen bolletjestrui en etappewinst. Dat zou de kers op de taart geweest zijn. Prima dagje!

Ajvenema

Ineos bakt er dus niks van als ze hun standaardopbouw niet kunnen afwerken? Tsja, in een tour waar landa en porte top5 gaan rijden, en ineos volledig door het ijs zakt neem ik mn verlies wel hoor. Volgend jaar beter:)

DKrikk

Ik zal er maar eerlijk voor uitkomen.
Bernal niet meenemen was een waardeloos idee.

@Phoenix0000 wat voor voodoo krachten heb jij?

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

En zo rijdt een goedkope Uran weer richting podium:)

Milanjacks

'@Nasibal

Er is een reden dat Jumbo de kopgroep maar 4:30 gunde, dan hadden ze de kopgroep wel 12 minuten gegeven. En het scheelt ook nog 8 seconde in het algemeen klassement. Ik geloof niet zo in dit soort afspraken.

kevinraar

Ik h3b vandaag 264 punten gescoord ben gestegen van 10146 naar 9240

La Primavera

Ondanks het alleen nog overhebben van Rogla, Poga, Lopez, Quintana en Dumo in de top 20 van het AK is een 90+ in ieder geval weer in zicht. Nu nog hopen dat Ewan de eindstreep in Parijs niet haalt en dan kan het alsnog een mooie Tour gaan worden. Wel jammer van het uitvallen van Higuita vandaag, die zou nog wel een keer in de aanval gaan denk ik.

Rawolf

Pogacar, Roglic, G Martin en Dumoulin zijn mijn enige renners in de top 20 van de uitslag en het klassement, oef. Vooral Mollema en Bardet hadden daar altijd bij moeten staan.

nasibal

Er is een reden dat Jumbo de kopgroep maar 4:30 gunde, dan hadden ze de kopgroep wel 12 minuten gegeven. En het scheelt ook nog 8 seconde in het algemeen klassement. Ik geloof niet zo in dit soort afspraken.

Als je de kopgroep 12 minuten geeft kan je Pogacar de overwinning niet beloven. Daarnaast kan de afspraak ook tijdens de slotklim gemaakt zijn. Bennet kon maar kort zijn werk doen door de aanval van Yates. Kan me goed voorstellen dat ze niet het risico wilden lopen dat Pogacar daarna direct zijn duivels zou ontbinden. De aanwezigheid van Mercato kan(!) ook nog eens reden zijn geweest om de kopgroep niet teveel ruimte te geven en in ieder geval Mercato voor de vallei terug te pakken.

Dat je niet gelooft in dit soort afspraken zou ik als ik jou was snel veranderen. Ze worden al sinds jaar en dag gemaakt en het is al helemaal niet voor het eerst dat ze gemaakt worden tussen Pogacar en boezemvriend Roglic. Denk bijvoorbeeld maar aan de Vuelta vorig jaar.

Of er hier weer sprake is van een afspraak weten we natuurlijk niet. Dat Roglic niet overdreven zijn best deed om over Pogacar te komen wel. Dat was heel duidelijk in beeld.

edit: Lees nu inderdaad wel dat Roglic zegt dat hij graag gewonnen had. Toch leek het er niet op dat hij echt veel te kort kwam. Dat weet hij dan goed te verbergen.

Laatst gewijzigd
Benzardi

'@kevinraar
Je doet weer mee :-)

bartje

'@nasibal, Roglic geeft in het interview anders de indruk dat hij liever wel had gewonnen..

Rawolf

Roglic zat gewoon stuk aan het einde, Pogacar had veel meer explosiviteit.

nasibal

'@Papa Bart

Ik las het inderdaad, zie mijn edit :)

Pim96

Alsof Roglic in een interview zou zeggen dat hij Pogacar liet winnen voor een bondje. Dat terzijde leek er gewoon niet meer in te zitten voor Roglic.

Balen van mijn colombianen vandaag. Kost me aardig wat plekjes. Al heb ik bij Quintana dan weer altijd hoop dat hij alsnog een etappe meepakt als hij er doorheen zakt. Hopen dat hij wat kan herstellen op de rustdag.

Laatst gewijzigd
Benzardi

De konijnen van team De Duracelli's zijn weer tevreden vandaag met hun 282 puntjes.
We zijn gestegen naar 95,4% en daarom is in huize Benzardi een flesje bier open getrokken.

Wel jammer dat G Martin op een verkeerde moment pech kreeg, anders had hij best wel top 10 kunnen rijden vandaag.
Dat was ieder geval het commentaar van Benzardi, volgens het Bier magazine "Het Fluitje"

S. Dauert

Armstrong heeft ons vijf compléte Tours voor de gek gehouden, natuurlijk ‘laat’ Rog deze aan Pog. Hier kon hij de Tour niet winnen, maar wel verliezen!

Franky122

Zwaar depressief na vandaag. Ineos geveld door ongeluk, erg jammer om te zien. Doe je niks aan helaas.

arjenzvob

Arme Franky122. En je was nog wel zo overtuigd.

Ik hoop dat ik binnen de 90% mag blijven. Hopen op de juiste vluchters!

Westland95

De opgave van Mollema en Bardet en het wegzakken van Martin en Bernal komt mij bijzonder goed uit. Met een beetje geluk gaan we nog naar de 95%. Hopelijk gaat Sivakov nu ook knallen in de laatste week.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Vandaag na het terugkijken van de Tirreno nog een flashback naar de Giro, maar dan naar die van vorig jaar.

Ik herinner mij dat vrij veel mensen Tao, zelfs na zijn prijsverhoging, geselecteerd hadden en vervolgens baalden van de 'pech' die ze hadden met zijn valpartijen. Nou is dat natuurlijk ook zuur, maar stilaan kunnen we ook wel concluderen dat het eigenlijk geen 'pech' was. De beste man valt haast vaker dan dat ie niet valt joh.

----------

Qua Scorito een mager dagje voor mij. Echter valt het mij nog mee hoe weinig ik daal met enkel Roglic (C), Pogacar, Dumoulin en G. Martin. Het scheelt dat de andere top-15 renners (haast) stuk voor stuk te duur waren, waardoor de meeste mensen er slechts eentje meer hebben dan ik (+ Kuss hebben).

Je gaat nog altijd erg lekker Nasibal! Wat denk je, is het allerhoogste schavotje mogelijk in Parijs?

Laatst gewijzigd
Ludi

Tao doet me denken aan zakarin, weet niet waarom

Berend

Nou met Higuita er uit worden de opstellingen maken wel makkelijker, minder klimmers hoeven op de bank ;-)

Ik mag nog steeds niet klagen, vandaag gezakt naar plek 146 overall (99,6%).
Top 100 is nog in zicht, als ik de goede kopmannen blijf kiezen. Vandaag Roglic captain, kan ik mee leven :)

Laatst gewijzigd
nasibal

Je gaat nog altijd erg lekker Nasibal! Wat denk je, is het allerhoogste schavotje mogelijk in Parijs?

In dat geval zal Kamna uitslagen moeten gaan rijden en Martinez in ieder geval z'n 4e plek JK vast moeten houden. Keusnefreu top 5 bollen en Pogacar eindwinst zou me ook niet slecht uitkomen.

Geen van dat alles is onmogelijk, dus vooralsnog maak ik wel kans denk ik. Maar niet per definitie meer dan enkele anderen.

Sivakov 2 keer in een succesvolle aanval zou me overigens ook geen windeieren leggen. Het lastige is wel dat ik eigenlijk verplicht ben om Kamna nu op te blijven stellen. In de etappes zoals vandaag, waar dat uiteindelijk in 0 eindigt, kost me dat kostbare zekere punten. Al had ik natuurlijk Pinot er buiten kunnen laten vandaag.

Laatst gewijzigd
cautelous_turtle

Kamna gaat nog wel punten pakken in de tijdrit toch? Verder zou ik hem niet opstellen eigenlijk..

1 2 ... 235 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.