Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 236 ... 289 290
nasibal

Afhankelijk van wat Bora wil met de tussensprint dinsdag is Kamna dan mogelijk ook nog wel een goede optie.

alexzsci

Vandaag een keurige dag; MAL, Captain Roglic, Pogacar en Dumoulin zorgen voor de punten. G. Martin lijkt zoals verwacht terug te vallen naar zijn vooraf te verwachten niveau. Die gaat keurig punten blijven sprokkelen komende dagen denk ik.

Al met al stijg ik naar de 30e plek van Scorito, dus doe nog steeds mee voor een topklassering!

cautelous_turtle

Maar is hij het risico waard in plaats van een 8/10 team punten renner?

Milanjacks

https://twitter.com/LeGruppetto/status/1305204243503161351

Jungels die door een ambulance gevloerd wordt. Ziet er ook niet best uit.

Ik zat al voorzichtig naar de klimtijdrit te kijken maar dat wordt ook nog een hele puzzel. Normaal zie je dat mannen dat als een halve rustdag gebruiken, alleen nu sluit de tour af met een tijdrit. Zal mij niks verbazen als Flip daar 4de wordt maar hij kan ook zomaar 104de worden. En zo heb je een hele sloot aan renners die geen AK rijden, dit wel moeten kunnen maar realistisch geen kans hebben om de tijdrit te winnen. Wat dat betreft heb je aan De Gendt wel een goede die trekt zich altijd helemaal uit elkaar in zo'n tijdrit maar hij zit niet in mijn equipe.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Cautelous_turtle

Het gaat er meer om dat teams om mij heen grotendeels hetzelfde zijn of renners hebben die t.o.v mijn team nog punten gaan pakken. Kamna is de renner die ik heb t.o.v. hen. Ik 'moet' dus punten halen met Kamna om te stijgen, anders doe ik een 'Urannetje' en daar do eik het niet voor. Maar ik kan alleen punten halen met Kamna als ik hem opstel.

Laatst gewijzigd
cautelous_turtle

Als de rest net zo denkt als jij nasibal win je dus elke ronde een paar percentages door hem niet op te stellen ;)

nasibal

Ja zo werkt het dus niet op de plek waar ik momenteel sta ;)

Bozenik

Ik dacht altijd dat ik Scorito wel serieus nam, totdat ik op dit forum stuitte. Ben een meelezer sinds vlak voor de Tour en vermaak me meer dan prima met alle theorieën en discussies :) Het stimuleerde mij ook er weer wat meer tijd in te steken. Complimenten ook aan Nasibal, hoop voor je dat je de eerste plek nog kunt pakken.

Mijn bekertjes zijn alweer van een tijd terug, dus ik ben blij deze Tour weer goed mee te doen met nu >98,1%. Bol, Mezgec, Coquard en G.Martin blijken prima keuzes, helaas missen WvA en Hirschi in mijn team. Ik had de dominantie van JV bergop wat overschat, met zowel Roglic, Dumoulin, Kuss als Bennett in mijn team. Twee knechten plus Dumoulin was ook op voorhand misschien wat te veel van het goede, maar ik kon niet echt kiezen tussen Kuss en Bennett en was toen zo laf om ze allebei maar te nemen. Vandaag was de dominantie van JV zoals ik die in mijn hoofd had er wel, alleen zuur dat Pogacar nog dat sprintje won. Ondanks dat toch een fijne stijging tot nu boven de 98%. Qua klassementsrenners heb ik bijna niemand meer over (van de top-9 alleen de top-2) dus dat wordt op het tandvlees richting Parijs, al is het een geruststellende gedachte dat dit voor de meesten geldt.

Reus

'@nasibal;
ik hoop ook met Kämna (en Schachmann) nog wat plaatsen te stijgen. Hij heeft bewezen inmiddels weer goed te zijn... Zijn tweede plaats smaakt ongetwijfeld naar meer en ik denk (hoop) dat de BORA taktiek om Sagan aan het groen te helpen hem geen windeieren zal leggen. Om te proberen om Bennett buiten tijd te rijden zal deze vroeg in een bergetappe gelost moeten worden en vervolgens moet er flink doorgereden worden naar de streep om zijn achterstand zo groot mogelijk te maken. Dan is Kämma de perfecte renner om vooruit te gaan en de etappe hard te maken... en wellicht slaat BORA dan twee vliegen in één klap...

Milanjacks

'@Bozenik

Een WVA is niet heel belangrijk geweest gezien het feit dat als je hem altijd opstelde heb je ook zeker 3x tegen 0 punten opgelopen en als je hem niet altijd opstelde heb je zeer waarschijnlijk niet 3x de topnoteringen mee gepakt. Hirschi is eerder besproken de must have dit jaar.

Ludi

Zowel WvA als Hirschi zullen must have zijn als WvA een goede laatste 3 dagen neer zet en Roglic 2 truien pakt, vermoed ik. Ookal kun je tweede staan zonder WvA, hem wel hebben maakt het een stuk makkelijker.

Hopelijk gaat de sprint in Parijs door, anders baal ik wel met mijn team.

Geel truitje

Nasibal zie kamna nog zeker een x gaan en misschien wel 2 x ook alleen of ze dan de jumbo trein voor blijven is de vraag maar zou m nu zeker opstellen mooie troef na zijn val nu eind 2e begin 3e week lijkt hij goed hersteld

Suc6 !!

nasibal

'@Milan

Wva is tot nu toe een betere 1,5 miljoen sprinter gebleken dan Venturini en Mezgec (of in ieder geval niet onder gedaan voor) en pakt nog dagelijks truipunten. Gaat in de ITT ook een uitstekende notering rijden en meedoen in Parijs. Wint Roglic het AK en bergklassement komen daar nog een hoop bonuspunten bij. Denk dat dat toch een hele bepalende renner gaat zijn..

Laatst gewijzigd
S. Dauert

Als ik in het Scorito-puntenklassement kijk zijn tot nu toe de koopjes toch echt Hirschi dik op 1 en WVA op 2, overigens gevolgd door Mezgec en G. Martin. Op voorwaarde dat je ze juist opstelt natuurlijk.

vasnd

WVA is nu al het gouden ei gebleken. Jammer voor mij dat ik meer vertrouwen in een alternatief had. Het is jammer dat er daar boven op niet een paar etappes nog in slagorde gefinisht zijn, zoals bij SKY regelmatig het geval was. Vooralsnog heel veel waar voor je geld. Zo'n renner waarvan het plafond nog niet in zicht is.

Westland95

Ik hoop wel dat Wout voluit gaat in de TT. Hij wil natuurlijk ook graag winnen in Parijs.

Milanjacks

'@Nasibal

Op dit moment is die vergelijkbaar met een Mezgec, gewoon een hele goede scorito pick. Als alles wat jij zegt gebeurd dan veranderd dat alleen daar zitten nog wel een hoop mitsen en maren aan. Het is de vraag of hij kort gaat eindigen in Parijs en ook de TT is nog een vraagteken.

nasibal

'@Milanjacks

Ik denk dat het hebben van een anderhalf sprinter deze scorito editie vrij essentieel is geweest tot nu toe en daar gaat waarschijnlijk weinig aan veranderen. Een duurdere sprinter op die plek lijkt vooralsnog verloren geld en géén sprinter op die plek verloren punten.Alleen perfect opstellen van Pedersen brengt hier nog enige nuance in. Van de 3(?) anderhalf opties is WvA tot nu toe simpelweg de beste. In etappe 19 (als het een sprint wordt) en 21 gaat dit waarschijnlijk alleen maar uitlopen, daar er op dat moment geen teambelangen meer te verdedigen zijn. Dan hoeft hij niet eens in de ITT punten te rijden om de beste optie te zijn van die 3.

Ik kan me ook niet zo vinden in het niet opgesteld hebben van WvA wanneer hij punten pakte. In principe pakte hij de punten in etappes waar hij een meer dan logische pick was. Keren opstellen dat hij 0'de, ja dat kan. Hem niet opstellen in de etappes waar hij punten haalde is m.i. gewoon een inschattingsfout en heeft weinig met de 'waarde' van WvA te maken.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Nasibal

Ik ben het met je eens dat het een goede pick is, hij is alleen op dit moment nog niet onmisbaar zoals een Hirschi dat wel is, dat is het enige wat ik wou zeggen. Qua punten is Mezgec zeer vergelijkbaar, WVA heeft iets meer truipunten, Mezgec iets meer etappe punten. Allebei goede picks.

Om een voorbeeld te noemen WVA haalde 10 punten in de etappe die Primoz won, maar ik denk niet dat iemand hem daar opstelt. Alle punten die Mezgec heeft gehaald zijn bijna allemaal in de sprints gedaan dat je hem ook daadwerkelijk opstelt.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Milan

Mezgec pakt in 6 en 8 samen 16 truipunten. Dat cancelt je voorbeeld al. In vrijwel alle etappes dat Roglic in het geel rijdt is WvA (met het uit en tegenvallen van AK renners) ook eigenlijk altijd wel een valide pick geweest op plek 9.

Verder was Mezgec voor mij eergisteren absoluut een zekere pick, maar kan ik me voorstellen dat er teams waren met 9 minstens net zo plausibele opties.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Mijn zegje in de vergelijking Hirschi vs van Aert: de 'onmisbaarheid' van de punten is belangrijk in de evaluatie.

Dat is het lastige en het geniale aan aanvallers. Het is lastig om ze op de juiste momenten op te stellen en de kans op een 0-punter is reëel, maar als het je lukt om ze selectief op de juiste momenten op te stellen zijn het enorm waardevolle punten. Neem bijvoorbeeld de punten die Hirschi in etappe 12 pakt. Die zijn enorm waardevol. Het alternatief pakt 6 punten ofzo.

Maar goed, aan het eind van het liedje geldt volgens mij wel vaak dat als je tenminste 3x in de top-5 van de dagklassering bent geëindigd je in het optimale team komt. Haast ongeacht het prijskaartje. En natuurlijk al helemaal als je maar 0,5 of 1,5 miljoen hebt gekost.

Zo'n Ewan is daar deze Tour misschien nog wel het beste voorbeeld van. Voor 4.5 miljoen is zijn puntenaantal best karig, maar desondanks is hij eigenlijk onmisbaar (er van uitgaande dat hij ook in Parijs nog een topklassering rijdt)

Bernal was voor 6.5 miljoen eigenlijk te duur. Maar om bovenstaande reden (in combi met het ruime budget) desondanks onmisbaar. Vanuit die gedachte heb ik ook het risico met Carapaz genomen. Die had de potentie om onmisbaar te worden (en dat hadden de 2.5 - 3.5 miljoen renners imo niet).

De gedachtegang blijkt denk ik juist. Ik had echter geen Carapaz maar Ewan moeten pakken. Kost behoorlijk wat procenten.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Pietje

Ik ben benieuwd of Powless zich nog low key in dat optimale team gaat fietsen de komende dagen. Of was die duurder dan 500k? Zou in theorie (als je geen rekening houdt met opstellen) nog over pedersen kunnen wippen.

Bij Bernal is denk ik vooral het probleem dat onder normale omstandigheden het budget wat je met hem (eigenlijk zonder hem dus) zou uitsparen slechts deels in goede renners te stoppen zou zijn geweest. Eigenlijk zou je dan zeker 2 miljoen stoppen in renners die óók te duur waren en niet per sé nodig. Toch ben ik benieuwd hoe ver Klein Gokje met deze keuze gaat komen bijvoorbeeld. Zou hem nog wel eens goed uit kunnen gaan komen.

Laatst gewijzigd
Treenert

25-08-2020
@KJ: Ik heb zo’n vreemd voorgevoel dat Ineos deze Tour als een kaartenhuis in elkaar dondert en Bernal de Eijffeltoren dit jaar niet ziet.

Milanjacks

'@Nasibal

Dat zijn ook de enige keren dat dat is gebeurd, als je gaat turven laat WVA op die manier meer truipunten liggen, tenzij je hem altijd opstelt als negende pick inderdaad.. Het ligt allemaal enigzins aan je selectie of WVA een valide 9de pick is. Het kan zo zijn, het kan niet zo zijn. Ik stel dan liever een Kuss op die nog kans heeft om top 20 te rijden(ookal is dat ook maar 1x gebeurd deze tour). Als je vier jumbo's hebt zijn die truipunten voor WVA vaak te verwaarlozen(Want je stelt ze bijna nooit alle vier op, en dan delft WVA toch het onderspit).

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Renners als Powless zijn tegelijkertijd ook weer het probleem van het optimale team. Want een renner van het kaliber Powless ga je praktisch nooit correct wel/niet opstellen. Op die manier zat van Baarle geloof ik in de Vuelta 2018 in het optimale team, met enkel een 5e plek in de ITT, een 2e plek in een vluchtersetappe en wat truipunten via Kwiatkowski. Tja.

Over dat optimale team moet als het ware een realisme-sausje gegoten worden. Een voorspelbaarheid-van-de-gepakte-punten-factor. Maar goed, dan wordt het wel arbitrair.

Das ook gelijk een belangrijk verschil tussen de grote ronde spellen en het klassiekerspel (waar je geen dagopstellingen hebt, enkel 1 grote selectie).

Laatst gewijzigd
1 2 ... 236 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.