Ik vind het toch wel het melden waard dat onze ouwe vos Richie Porte nog steeds niet is gevallen en bovendien (ondanks zijn eigen bericht voor de tour niet mee wilde doen voor het AK) lekker meesluipt bovenin het klassement.
Maar Parijs is nog ver en zodoende zit er nog een verraderlijke afdaling in vandaag, eentje waar een zekere J. Bruyneel het ravijn op zocht.
Richie pas je alsjeblieft een beetje op vandaag!
Zelf Sivakov tot 30 seconden voor deadline gehad. Maar zag hem niet vooraan zitten, itt Van Baarle, Castro en Carapaz.
Ik wou voor een vluchter gaan, maar Hirschi, Sivakov, Alaphilippe, Kämna en Martinez neit voorin gezien (wel bijv. Carapaz), dus had niemand om daar echt te selecteren. Martinez direct na deadline volledig achteraan gesignaleerd, zonde van het plekje dus .
Uiteindelijk voor Roglic gegaan. Leek me zekerder met de gravelstrook (ploeggenoten mee), normaliter beter sprintje (deze tour wel 2x verloren van Pogacar maar toch) en over algemeen betere daler.
Ik wilde sowieso een vluchter als kopman en dan ging het al snel tussen Hirschi en Sivakov. Uiteindelijk denk ik Sivakov in deze etappe gewoon de sterkere van de twee. Vooralsnog pakt het zo uit dat Hirschi in de kopgroep zit en Sivakov niet, maar dat wil nog niet zeggen dat Hirschi het hier ook kan afmaken.
Verder is deze kopgroep gewoon 'te groot'. Dat het zo na de sprint relatief stil gaat vallen en er van achteruit nog gesprongen gaat worden sluit ik niet uit.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.