Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 281 ... 289 290
El Mel

'@Stijn I’m coming for you. Ik sta op plek 11 en wil graag die top-10 algemeen nog in ;)

Wel echt ontzettend zuur dat Roglic z’n trui nog verliest. Ondanks dat het heel erg knap is van Poga, overheerst toch teleurstelling. Morgen maar een pleister op de wond van Wout!

Bozenik

'@ Jori

Valverde had in de Vuelta van 2018 meer dan 900 punten (uit mijn hoofd 915). Starlynk heeft toen berekend dat voor het ideale puntentotaal in die ronde je Valverde iedere (!) dag op moest stellen. Mooi volgend doel voor Pogacar ;)

Zie https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/scorito-vuelta-2018/page/127/

StijnvanA_

'@El Mel Jouw Trentin en zijn derde plek in het puntenklassement gaan me de kop kosten ben ik bang..

Pietje Precies

Wat een fijne dag zeg!

Qua Scorito had het wel iets mooier gekund. De 3 Visma's en Pogacar doen prima hun ding (had ze alleen wel in een andere volgorde verwacht), maar ik had gehoopt op meer punten van het groepje Martinez/Alaphilippe/Kämna.

Bijzonder ook dat het Carapaz vandaag niet is gelukt om bergpunten te pakken. Dat ie door Pogacar geklopt wordt, allez, maar zelfs ook door Porte, Wout, Mas, Bilbao en Martinez is wel zwak als je de eerste 30 km energie spaart. Maar goed, het is wat het is en maakt misschien ook niet eens uit (ik weet niet wie het bergklassement had gewonnen bij gelijke stand?)

Morgen zal ik in de daguitslag vermoedelijk weer wat zakken door mannen als Ewan en Pedersen. Qua eindklassementen is het wegzakken van MAL prettig, de mannen die hem inhalen vond ik stuk voor stuk minder goede keuzes. Maar goed, qua algemeen klassement punten scoor ik sowieso karig.

Mas pakt met het jongerenklassement ook nog een forse hoeveelheid. Maar hopelijk vang ik dat met Carapaz zijn bergklassement enigszins op. Trentin is fijn qua puntenklassement. Martinez en Kämna sprokkelen nog wat. Hopelijk eindigt Wout voor Ewan en Coquard in het puntenklassement.

Of eindwinst Pogacar ook qua Scorito (naast de portemonnee) gunstig voor mij is weet ik niet. Ik heb zelf 3 Visma's (Roglic, Tom en Wout). Geen idee hoeveel de luitjes boven mij er gemiddeld hebben. Dumoulin en Kuss worden immers niet écht must-haves op deze manier, dus wellicht staan er best wat luitjes boven mij zonder hen.

Al met al zal ik door de eindklassementen nog wel iets dalen vermoed ik. Maar ik had op de 1e rustdag nooit verwacht dat er toch nog een prima score in zou zitten. Ben na morgen benieuwd naar het optimale team!

Ragnar Lolbroek

Deze tour fnuikt wel een hele hoop 'Scoritoregels' moet ik zeggen.
- neem altijd Sagan, want die pakt groen -> Bennett pakt waarschijnlijk groen.
- neem nooit Porte, want die gaat op zijn plaat-> Porte rijdt podium.
- zet in op Sky/Ineos, want die winnen de Tour -> Bernal rijdt de Tour niet eens uit.

Wel... vandaag scoren we 260 puntjes en we blijven hangen op 99,3%. Pogacar flikt hetgeen weinigen waarschijnlijk verwacht hadden. Team Cipolla gaat dus inderdaad de billen dichtknijpen voor de eindafrekening van morgen.

Pietje Precies

Jep! Al valt en staat alles ook met de prijskaartjes.

Qua Sagan wist ik dat we een vrije matige uitvoering te zien zouden krijgen, die hopelijk gedurende de ronde qua niveau zou verbeteren. Daarnaast lag het parcours hem dit jaar ook een stuk minder. Ik was er zodoende op voorbereid dat het niet zo'n enorm puntenaantal zou worden als voorgaande jaren. Maar met dit budget en het relatieve prijsverschil kon je wederom niet om hem heen. En dat blijkt (ondanks magere prestaties) ook wel weer.

Een Porte heeft altijd de potentie gehad om podium te rijden in de Tour. Sterker nog, er waren jaren dat ie de Tour zelfs had kunnen winnen. Maar er kleefde altijd een groot risico aan hem inderdaad. Voor een laag prijskaartje mag dat, maar als zo iemand 4 miljoen of meer moet kosten (in het verleden). Tja, dan niet.

Inmiddels had ik ook écht niet meer het idee dat een top-6, laat staan een podium, erin zat voor Porte. Is voor mij qua klassement dé verrassing van de Tour. Maar voor een zacht prijsje had ik hem er misschien wel in geklikt. Maar voor 3 miljoen natuurlijk niet. Tof dat het hem eindelijk is gelukt om dat podium te pakken!

Qua Sky/Ineos weinig te zeggen. Van zo'n ploeg verwacht je inderdaad veel meer. Desondanks hebben Bernal en Carapaz alsnog wel redelijke puntenaantallen opgebracht, maar het is niet wat je van verwacht. Dit jaar waren beide wel gecalculeerde risico's in tegenstelling tot voorgaande jaren.

Vroeger had Scorito ook nog de 5m limiet, waardoor een Froome altijd een must-have was. Mooi dat ze tegenwoordig ruimer durven te gaan qua prijskaartjes.

Hopelijk doen ze dat in de toekomst ook aan de onderkant. Een hoop renners zouden geen 0,5 maar 0,25 miljoen moeten kosten. En 1,25 miljoen zou wat mij betreft ook een welkome toevoeging zijn. Die sprong van 1 naar 1,5 miljoen is vaak een te grote.

Laatst gewijzigd
roburger

Wat een spannende ontknoping van de Tour! De tijdrit was één en al genieten.

Threeohthree

Mits Mezgec en Porte nog een extreem goede uitslag gaan rijden gaat die Porte ook nog de top 10 Scorito punten in. Mas dan weer wat minder, maar goed nog steeds meer dan Landa en Uran die mooi eindigen maar verder toch vrij weinig opleveren uiteindelijk.

Wat betreft de prijzen helemaal eens met Pietje. Daar wil ik zelfs nog wel aan toevoegen dat ze bepaalde renners ook gratis mogen maken van mij. Dat kan wat mij betreft prima bij een aantal vrijbuiters van ploegen waar teampunten niet heel erg van belang zijn. Zo had je bv Geschke gratis kunnen maken, rijdt ergens 7de uiteindelijk en had nog wel teampuntjes kunnen sprokkelen als Trentin groen won (zeer kleine kans natuurlijk maar daarom leuker dat zo'n renner gratis zou zijn).

Maar goed de reden dat ze dit niet zullen doen is waarschijnlijk omdat het een stuk meer werk kost. Hopelijk leveren de WK's + nieuwe Topcoach spellen wat extra centjes op zodat dit allicht mogelijk zal zijn in de toekomst :).

Edd1e

'@Daan Dijkema de meeste mensen hebben drie of zelfs vier jumbo renners, dus die verloren teampunten van Roglic gaan weinig uitmaken.

Van Aert is nu toch wel het koopje van deze tour, ook boven Hirschi. Er zal straks niemand in de top10 zitten die geen van Aert heeft.
Sta nu op 99% zonder van Aert, maar met Trentin en Landa moet de 99% wel lukken.

Edd1e

PS Ik vraag me ook af hoe Bernal zich verhoudt met betrekking tot het ideale team. Het zou mij niet eens verbazen als hij hier in zou zitten, aangezien hij in de eerste etappes relatief veel punten heeft gehaald. En als hij hier niet in zit voor welke prijs dat wel zou zijn.

Pietje Precies

Voor het optimale team is het niet relevant (want die bepaalt achteraf wie je opstelt), maar voor een realistisch optimaal team is het 'gunstige' aan Bernal dat ie is uitgevallen. Hoe raar dat misschien in eerste instantie ook klinkt.

Maar daarmee bedoel ik dat het gunstig is voor je poule als slechte renners uitvallen, want dan stel je ze tenminste ook niet meer op. Vrij zeker dat best wat lui Bernal in hun dagselectie hadden staan, de dag dat ie niet meer van start besloot te gaan. En ik denk dat veel mensen met Pinot nog enkele 0-punters gepakt hebben. Of met Higuita. Etc.

Zoals bij ieder spel dat werkt met dag/ronde-opstellingen (bijv ook Topcoach) is twijfel rondom je renner/speler killing. Helaas ga ik er zelf ook nog te vaak mee de mist in. Al is het bij wielrennen soms ook overmacht (door valpartij/ziekte).

Daaraan verwant vind ik het dus jammer dat Trek tijdens deze Tour voor het eerst open communiceert wie zij die dag uitspelen (want ik heb geen Stuyven en Pedersen). Dat was voorheen altijd een raadsel en dat kost je gewoon een boel punten. Door 0-punters of door mislopen van 30-punters. Dit keer helaas niet.

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Waar lees je dat dan? En wie gaat er morgen? Ik hoop Stuyven ;-)

S. Dauert

Vandaag is voor Pedersen! En misschien zelfs wel ‘alles’...!

Poeksel

0,25 of gratis gaan ze niet doen, dan is het idee van verplicht twintig renners weg.

Jeffrey81

Vandaag alles op captain Bol in een ultieme poging boven de 95% te komen en vooral om mijn vriendenpooltje te winnen. Duimen jullie mee? 😉

Ludi

Gratis of 0.25k maakt het spel juist fijner zonder dat ze hoeven te gaan lopen prutsen met vrij in te vullen keuzes. Ik zou dan ook liever de 20 zien stijgen, maar dat lijkt me uitgesloten.

Milanjacks

'@Jeffrey

Cees Bol als captain lijkt mij altijd een goede keuze, is toch wel erg rap op het vlakke.

Over de discussie over 250k ben ik het mee eens. Maar ik vind ook dat er renners moeten zijn die 2.25m en 2.75m zijn etc. Als je nu een renner van 750k kiest ben je verplicht om een andere renner van 750k te pakken want anders hou je 250k over wat vrij frustrerend is.

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Kans zit er dik in dat Stuyven ook top 20 rijdt. Bij trek rijden ze niet echt voor elkaar hebben we gezien.

Milanjacks

'@nulverstand

Klopt en sowieso met het wegvallen van de bonus voor mijn Jumbo's heb ik weinig smaakjes over.

arjenzvob

'@Milanjacks Wat is er precies frustrerend aan 250k overhouden? Niemand zegt dat het budget op moet.

Milanjacks

'@Arjen

De facto kost die 750k pick je dus 1 miljoen als je er maar één kiest dat vind ik raar.

alexzsci

'@Milanjacks

Je moet me het volgende even uitleggen; enkele dagen geleden vond jij de keuze voor MAL als captain op de Col de Loze letterlijk gekkenwerk. Momenteel lijkt de keuze voor Bol als captain voor vandaag jou 'altijd een goede keuze'? Dit is toch compleet tegenstrijdig ten opzichte van elkaar?

In het geval van MAL waren je standpunten dat alhoewel hij na Roglic en Pogacar misschien wel de topfavoriet was, hij veel minder zeker was dan de eerstgenoemden en dat dit dus altijd een onnodig risico was, sterker nog gekkenwerk! Ook al hadden mensen er profijt bij om een risico te nemen met oog op de stand in een poule, dit was voor jou een niet te aanvaarden risico omdat MAL er waarschijnlijker doorheen kon zakken dan de andere twee, zonder in acht te nemen dat hij de dag ervoor de beste bergop was van de favorieten en dat de Col de Loze op 'zijn' favoriete grote hoogte eindigde.

Vandaag zijn Ewan en Bennett toch redelijk goed te vergelijken met Pogacar en Roglic. Die twee zijn deze ronde met afstand de twee beste sprinters gebleken en zijn dan ook voor vandaag de twee logische en meest veilige keuzes. Daarachter is Bol ook wel te vergelijken met MAL, al is Bol in mijn opinie zelfs minder voor de hand liggend dan MAL als derde favoriet door de aanwezigheid van WvA, maar dat terzijde.

Bol is dus wellicht, net als MAL toentertijd, de derde optie vandaag, die zeker de moeite waard kan zijn om het verschil te maken als de stand in een poule daarom vraagt. Bol kan er echter, zoals jij in het geval van MAL beargumenteerde, ook zeker doorheen zakken getuige zijn 18e plaats in de meest recente massasprint. Dus kan je mij uitleggen hoe je zo totaal tegenstrijdig denkt over deze vergelijkbare situaties?

Poeksel

'@Ar-Pharazon: in principe is het verstandig om altijd voor max EV te gaan, maar op de laatste dag kan gaan voor een bepaalde klassering een reden zijn om daarvan af te wijken.

nasibal

'@Pietje

Kan je al gaan rentenieren obv deze Tour?

@Ar-pharazon

Ik kan me vinden in je redenering. Je ziet echter een belangrijk verschil over het hoofd:

De etappe met MAL was een bergetappe. In principe was de kans héél groot dat logische kopmannen Pog en Rog top 5 zouden rijden. Misschien 6e of 7e, maar om lager te eindigen moesten ze er echt enorm doorheen gaan zakken. Daar waren geen tekenen voor. Je kon er dus donder op zeggen dat zelfs ALS MAL voor die 2 zou eindigen, het verschil in de daguitslag nooit heel hoog zou zijn. De maximale winst die je er mee kon behalen woog dus mogelijk niet op tegen het risico dat MAL niet zou doen wat hij deed.

In sprints ligt dat anders. Zeker in een Champs-Elysees spurt die toch altijd net even wat anders is dan andere sprints. Een topsprinter kan goed zijn, maar net slecht gepositioneerd waardoor hij er niet aan te pas komt. In een sprint doen er uiteindelijk ook méér mensen mee. Waar je in een bergetappe er vanuit kan gaan dat de logische kopmannen we lvooraan eindigen kan een logische kopman in een sprint opeens 18e worden. Uit het pedaal klikken, opgesloten zitten etc, kost je in een sprint zomaar een top-20 klassering terwijl het je bergop misschien een plekje kost. Dan heb ik het nog niet eens over valpartijen gehad. Valpartijen kunnen ALTIJD gebeuren, maar zijn in een massasprint (of de voorbereiding ervan) natuurlijk vaker aanwezig en zorgen dan ook direct voor oponthoud, ook als de sprinter niet eens zelf op het asfalt ligt. Een valpartij in de slotmeters van een bergetappe gebeurt eigenlijk niet en hindert ook niet direct de renners achter je.

Rijdt Bol hier naar een 3e plek (wat gewoon goed mogelijk is, zeker op de Champs Elysees met een goed treintje) en Bennet of Ewan overkomt iets, wat dan ook, waardoor zij 18e worden, dan pak je gelijk heel veel punten op iedereen die betreffende renner als kopman had. Veel meer dan de pakweg 10 die je mocht verwachten in de MAL-etappe.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je er vandaag op moet gokken, of dat je sowieso op Bol moet gokken, maar wel dat beide situaties niet zo vergelijkbaar zijn als dat jij stelt :)

Laatst gewijzigd
Hello France

Ik weet dat het onmogelijk is, maar zou Jumbo, tegen beter weten in, nog iets proberen of is zelfs een laatste stuiptrekking voor het geel geen optie ?

1 2 ... 281 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.