Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 282 ... 289 290
Masterw

Roglic of flipje, beide zekere punten roglic iets meer. Iemand idee?

Poeksel

EV van Roglic ongeveer een punt hoger.

Zadelpen

'@Jori en KJ

Dat stukje over verdriet gaat niet over mijn scorito prestaties.... wellicht mijn eigen schuld dat het misschien zo overkwam.

Verder bedankt voor het aanbod voor tips. Maar ik wil helemaal alleen een bekertje scoren, ooit. Op eigen kracht.

Even terug gekeken, heb er in een ongeveer 5tal jaren twee keer heel dicht bij gezeten. Waarvan een keer in algehele top 10, na een week of twee. En dat ik toen in 1 etappe 6 renners verloor in het ravijn. Daar ben ik nog steeds ziek van haha.

Maar nog even de tour afmaken en op naar de giro. Verwacht een redelijke eindscore. En dan eindigen op een procentje of 85 denk ik.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Masterw als je wilt 'gokken' op een stuntje; Flip
@arjan leijten; alleen een 'Abandon Pogačar' kan roet in het eten gooien voor UAE.

leonstar

Trivia vraagje voor de liefhebber:

Wie was de laatste “niet sprinter” die won op de champs elysees?

Laatst gewijzigd
Ludi

Vino

Daan Brakenhoff

Wel een wijze les geleerd zeg deze tour, Van Aert neem je altijd gewoon mee! Ik had hem expres niet gekozen omdat ik geen zin had om hem telkens bij de verkeerde etappes op te stellen. Nu toch zonde dat ik met Wout gewoon rond de top-10 had gezeten

Edd1e

Tja de volgende keer zal van Aert iets van 3,5 miljoen kosten. Dan is het weer een ander verhaal

DKrikk

En voor 3,5m zal hij dat geld ook nog waard zijn ook

RooniT

Wie als kopman vandaag?

Jeffrey81

Bol of MAL dus 😂

RooniT

'@Jeffrey81 🤣🤣🤣

Pietje Precies

'@nasibal, haha nee, helaas niet.

Ik mocht destijds (na etappe 9 in de Vuelta) maar 10 euro @81 inzetten. Ik had graag een veelvoud daarvan op Pogi ingezet. Gelukkig tijdens de Dauphine nog wel een behoorlijk bedrag @21 ingezet.

Dus ik heb gisteren wel vergelijkbaar met deze mannen staan schreeuwen naar mijn tv: https://twitter.com/TheRaceRadio/status/1307439460506718208

KV

'@ Daan: en neem je Van Aert zeker mee in de klassiekers? :-) beetje off topic, I know

Daan Brakenhoff

'@KV ik moet eerlijk zeggen dat ik het klassieker spel eigenlijk nooit speel. Vind de grote rondes veel leuker

alexzsci

'@Nasibal

Mijn punt was dan ook niet om te stellen dat Bol geen goede keuze was, ik kan me daar best in vinden namelijk. Maar meer om aan te tonen dat het niet zo veel verschilt met de MAL situatie, en dat het dus vreemd is als je de ene situatie ‘gekkenwerk’ vindt en de andere situatie ‘altijd de goede keuze’!

Daarnaast was de kans op die bergetappe voor Roglic en Pogacar inderdaad erg groot om hoog te eindigen. Maar ik vind het overdreven om te stellen dat er in een sprint van alles meer kan gebeuren. Tuurlijk is het iets meer een loterij, maar Bennett rijdt deze Tour in elke massasprint top 5, juist op de Champs is het zo dat dit waarschijnlijk weer gaat gebeuren. Hoe vaak in de laatste 10 jaar is daar nou een andere winnaar uitgekomen dan een topfavoriet? Vallen kan zeker, dit kan echter ook in de afdaling van een bergrit.

Nogmaals, ik zeg niet dat Bol een slechte keuze is, of dat MAL een goede keuze was. Ik geef simpelweg aan dat beide keuzes goed te verantwoorden zijn mbt bepaalde poulestanden. Mijn punt is niet om te zeggen dat de situaties identiek zijn. Meer om aan te tonen dat ze genoeg vergelijkbaar zijn om niet zo radicaal van mening te veranderen zonder ongeloofwaardig over te komen.

hartstikkebedankt

2016-2017 was het juist niet de topfavoriet die won op de Champs toch?

Laatst gewijzigd
alexzsci

Jaar daarna volgens mij, in de vorm van Kristoff. In ‘17 won Groenewegen.

Laatste 10 winnaars zijn:

Cavendish
Cavendish
Cavendish
Kittel
Kittel
Greipel
Greipel
Groenewegen
Kristoff
Ewan

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Greipel (2e keer) en Groenewegen reden niet zo'n beste Tour in het jaar dat ze wonnen

Rawolf

Vandaag wint EBH

Ludi

Groenewegen kwam wel steeds korter (ipv verder zoals bol nu) en is wel een "parijssprinter" imo en greipel is in die jaren wel net zo favoriet als sam bennett vandaag is (ewan mogelijk topfavoriet qua snelheid, maar grote sterke sprinters zijn vaak erg goed in parijs, zie kristoff, hagen, greipel).

alexzsci

'@hartstikkebedankt

Nee klopt, al was Groenewegen wel ongeveer de snelste sprinter dat jaar en gemaakt voor Parijs. Volgens de wielerflits voorbeschouwingen waren Dylan en Greipel in de door jou genoemde jaren allebei de als tweede genoemde topfavoriet en een van de drie topfavorieten. Wat mijn punt illustreert.

Het is ook niet zo dat altijd de topfavoriet wint, meer dat de Champs niet een ontzettend onvoorspelbare sprint is.

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

Viviani heeft goede benen vandaag heb ik gehoord in de wandelgangen.

Florian

Bol wint, punt :).

Lange

Vandaag Pogacar kopman gemaakt. Ik verwacht dat hij tegen alle verwachtingen vandaag, in het geel, alle sprinters fietsles geeft. Als het gisteren kan, kan het vandaag ook!

1 2 ... 282 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.