Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 283 ... 289 290
nasibal

Maar meer om aan te tonen dat het niet zo veel verschilt met de MAL situatie, en dat het dus vreemd is als je de ene situatie ‘gekkenwerk’ vindt en de andere situatie ‘altijd de goede keuze’!

Het punt is dat het dus wél verschilt met de MAL situatie.

Je hebt twee dingen om mee rekening te houden:
a) Hoe groot is de kans dat je kopman een goede uitslag rijdt
b) hoe groot is de kans dat de logische kopman een slechte uitslag rijdt

Als B namelijk een hele kleine kans is kan je er dus eigenlijk maar heel weinig mee winnen. Je kan stellen dat het gekkenwerk is om een risico te nemen waarbij je weet dat linksom of rechtsom de uitbetaling heel laag gaat zijn. Hoe je het ook went of keert: In het MAL scenario is B per defintie een veel kleinere kans dan vandaag in het 'Bol'-scenario. Het risico is misschien vergelijkbaar, maar de kans op een hoge uitbetaling is nu wél aanwezig. Daarin verschilt deze situatie.

Daarnaast was de kans op die bergetappe voor Roglic en Pogacar inderdaad erg groot om hoog te eindigen. Maar ik vind het overdreven om te stellen dat er in een sprint van alles meer kan gebeuren

Elke vorm van 'pech' in de finale of net iets minder goed zijn kost je in een bergrit eerder 2 a 3 plekken, terwijl het in een sprint direct je top 20 kan kosten. Dat verschil zie jij zelf ook wel neem ik aan. Genoeg voorbeelden ook weer van in deze Tour. Denk aan de 18e plaatsen van Ewan en Bol als voorbeeld.

Vallen kan zeker, dit kan echter ook in de afdaling van een bergrit.

Maar welke invloed heeft een valpartij in een afdaling van een bergrit met aankomst bergop op de uitslag en welke invloed heeft een valpartij in de laatste kilometer van een sprintrit op de uitslag? Ook dat verschil zie je denk ik wel.

Laatst gewijzigd
Ludi

De kans dat roglic en pogacar significant achter MAL zou eindigen was terug te brengen naar de kans dat vluchters vooruit bleven, MAL deze zou oprollen, Roglic en Pogacar niet. OF dat MAL zou sprinten voor plek 20 n pogacar niet, en dat was niet reëel (zie één dag eerder). Dus eigenlijk hoopt je dat MAL minuten zou pakken op Pogacar en Roglic. Die kans was enorm klein. Punten verschil van MAL tov Roglic was naar mijn mening max 10 positief en mogelijk 20+ negatief (zie uran die dag). Verwachting zeker negatief.

Vandaag was Bol tov Bennett max 50 punten verschil realistisch gezien, zowel positief als negatief, al schat ik het gemiddelde op -10 tot -20.

MAL kiezen was dus niet slim en vrij nutteloos en in verwachting niet positief, bol vandaag kiezen kan als je het risico op een grote swing wil, maar is in verwachting natuurlijk niet per se positief.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Dan druk je het op het einde nog lief uit met "niet per se positief" ;)

Verder eens met wat je schrijft

Milanjacks

Ik vind het toch grappig dat het weer over MAL gaat nadat ik een grapje over Cees Bol maak.

arjenzvob

Wat was precies de grap Milan?

Ludi

Zwaarder uitdrukken vond ik niet gebaseerd. Champs sprint lijkt me voor beiden prima. Ik verwacht van Bennett gemiddeld een hogere notitie.

ditisdavid

Geen goede uitslag, vrees dat ik onder de 95% ga zakken...

Edit: 94.7. Zonder Van Aert, en met überhaupt maar 6 van de 13 best scorende renners, zat het er ook nauwelijks in, heb maar drie toptienplekken gemist met mijn dagopstellingen. Mijn (nipt) slechtste eindresultaat in een Tour, maar wel een waar ik in iedere andere ronde tevreden mee zou zijn, dus niet al te veel te klagen.

Gefeliciteerd aan iedereen die zijn poule heeft gewonnen, zijn eerste bekertje heeft, zijn record heeft verbroken. Op naar de Giro en de klassiekers!

Edit 2: 11 punten tekort voor de 95% :p

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

218e geworden, laatste week helaas erg gedaald. Iemand enig idee of 99,4% genoeg is voor een goud bekertje?

Jori

Typische afsluiting: Venturini, Bol en Ewan die (nog maar eens) de sprint verknallen, waardoor ik tot slot ook nog buiten de 99% val. 15 puntjes meer en damage control was genoeg geweest.

Laatst gewijzigd
vevie

Weer een erbarmelijke Tour voor mij. 74%... Een hard gelag.

- Bernal uitgevallen
- Buchmann had ik na z’n val in de Dauphiné niet moeten kiezen
- Pinot die weer wat tegen komt
- Martinez die na z’n valpartij natuurlijk nog wel een rit wint, maar hoopte op een top 10 voor het AK
- Dumoulin waar ik een top 5 van had gehoopt
- Sagan die teleurstelde, maar die heeft dan tenminste voor iedereen teleurgesteld
- Nizzolo die al zo snel afstapte
- Higuita die mijn verwachtingen niet waarmaakte
- Weer teveel verkeerd opgesteld en uiteindelijk gewoon een matige twintigtal overall

Conclusie: ellende!

Op naar de Giro. Maar goed, dat wordt weer een hele kluif.

Laatst gewijzigd
vevie

218e geworden, laatste week helaas erg gedaald. Iemand enig idee of 99,4% genoeg is voor een goud bekertje?

Dat is genoeg. 99% is genoeg. Gefeliciteerd, mooie ronde heb je dan gedraaid.

danusz1986

Zo het zit er weer op. De nummer 1 (c), 2,3,6,7,9,13 en Poca en Roglic in de dagetappe.

Totaal aantal punten 5608

Wielerflits Poule 34e
Overall 62e

Op 99.8 punten geëindigd. Ik ben benieuwd hoe dit zou zijn als Roglic de tour had gewonnen en mijn 3 jumbo's 24 punten erbij kregen. Al met al prima tour en op naar de Giro.

Laatst gewijzigd
rev

Plekje 127 99.7% me eerste wielren bekertje ;)

Laatst gewijzigd
Starlynk

7e! Yes, voor het eerst top 10! :D Was nog ff billenknijpen vandaag na de verrassende ontwikkelingen gisteren, maar het is gelukt! Zelfs met 4 uitvallers :)

Zal het optimale team ook nog ff uitwerken en hier posten. Denk dat het morgen wordt.

Sjas Patatje

Toch nog een mooie afsluiter met 1031 punten en daarmee net boven de 90% geëindigd.

Wat ging er goed? Goede sprinters gekozen met de gevestigde namen, met daarbij Coquard en Venturini. Daarin miste ik wel Pedersen en Mezgec. Viviani was een "dure" gok uiteindelijk.
Daarbij ook veel goede klassementsrenners gekozen met Poga, Roglic, Landa, MAL en Dumoulin.

Ik zie dat de winnaar ook gewoon een Bernal en Pinot in zijn selectie heeft. Waar heeft hij het verschil gemaakt? Door de juiste renners uit het goedkopere segment te kiezen, zoals Hirschi, Coquard, G. Martin, Mezgec. Mist alleen een MAL, als ik het vergelijk met mijn team.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

En we eindigen het spel op plekje 387. Dat is met dichtgeknepen billen toch nog een gouden beker. Dit is dan ook mijn eerste. Joepie. We trekken een Westvleteren 12 open. :)

Ludi

Hier met 98,5%, balen van geen truipunten van mijn 3 extra jumbos en bennett ipv kuss. Verder tevreden. Ik had bol + lopez over ewan en bennett overwogen, maar kan hier mee leven.

Milanjacks

Na het eindklassement uit de 95% geknalt topsport is keihard. Veel geleerd deze scorito, mijn opstellingen waren vaak de juiste maar zonder Hirschi, WVA, Mezgec, Martin en Pedersen waren er toch net iets teveel gaten in mijn selectie. Miskopen waren Trentin, Pinot, Degenkolb, Benoot, G. Bennett, Sivakov en Nizzolo.

arjenzvob

Een analyse van mijn tour.
Min:
Pech met het uitvallen van Nizzolo, Mollema, Formolo, Bernal. Allemaal mannen met een potentie aan punten. Sivakov en Pinot die vielen en daardoor ook niks meer waard werden.
Trentin en GvA qua parcours goede keuzes, maar hebben hun potentie totaal niet gehaald.
Martinez mwah. Flipje mwah. Dumoulin mwah.
Lutsenko: leuk dat hij een etappe won, maar verder kwam zijn potentie er niet uit.
Roglic iets onder mijn verwachting gescoord door niet te winnen.
Sagan: had ik iets meer van verwacht.
Bol leek boven zijn potentie te gaan scoren. Uiteindelijk toch ietwat tegengevallen.

Grootste tegenvaller: Mohoric. Het parcours was perfect voor hem maar zat meer dan ik had gedacht gevangen in het Landa-regime. Man man man, wat heb ik me daar aan geërgerd.

Plus:
Coquard deed vaak leuk mee en scoorde redelijk goed.
Bennett was zijn geld meer dan waard met overwinningen en de groene trui.
Van Aert heeft prachtig gescoord.
Pogacar natuurlijk fantastisch.

Geëindigd op 83,7%. Bah.

Iedereen met een bekertje: van harte!

Marsthinaikos

Tevreden, 98,9%. Op naar het klassiekerspel en Giro😀

Threeohthree

'@Starlynk: Gefeliciteerd! Nog netjes gedaan met een teleurstellende Higuita, een uitvallende Mollema, en het niet hebben van Hiirschii en Kämna. Je hebt dan wel Kuss en Pedersen die veel waard zijn maar toch vooral de daguitslagen goed gedaan.

Ik ben zelf uiteindelijk 58ste geëindigd dus mag ook zeker niet klagen. Al blijft het zuur dat ik niet de ballen heb gehad om Kämna in die ene etappe captain te maken. Als ik dat + een aantal andere keuzes beter had gedaan dan zat er ook voor mij een top 10 zeker in. Dat motiveert enorm, dus op naar de giro :)!

Laatst gewijzigd
danusz1986

Als ik de 100 punten per een miljoen aan hou dat kom ik tot de volgende conclusie.

Geld waard (volgens 100 punten per miljoen)

Pocagar, Roglic, Bennett, Sagan, Alaphillipe, WVA, Coquard, Mezgec, Martin, Pedersen, Kuss, Martinez

Geld niet waard (volgens 100 punten per miljoen)

Ewan, Lopez, Dumoulin, Bernal, Nizzolo, Benoot, Naesen en Pinot.

Gelukkig 12 van de 20 boven of gelijk aan hun waarde. Prima!

Edd1e

Het uitvallen van Bernal kan je geen pech noemen, de voortekenen waren er al. Hij heeft nog aardig gescoord en zit gewoon in het team van de nummer 1.
Trentin een miskoop noemen gaat een beetje ver, die heeft gewoon redelijk gescoord.

Milanjacks

203 punten voor 3 miljoen is toch wel erg mager. Zeker als je het vergelijkt met de prestaties en de kosten van een Bol, Coquard, Venturini en Mezgec

SvenVDB

Hier op 97% geëindigd op plaats 1176. Jammer genoeg 2 puntjes te kort om de eindwinst in mijn vriendencompetitie te winnen.

Miskopen waren Pinot en Buchmann en in mindere maten Trentin, Bernal, Martinez, Cosnefroy, Benoot.

Al bij al tevreden over mijn tour!

1 2 ... 283 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.