Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 284 ... 289 290
S. Dauert

Geëindigd op 94,1%. Als ik kijk naar de mannen in de top 10, miste ik maar twee namen echt in mijn selectie: Kämna en Hirschi. Van eerstgenoemde had ik initieel niet zoveel vrijheid verwacht met toen nog Buchmann in de selectie. Die viel weg maar toch niet alsnog Kamna gekozen. Hirschi vond ik een gok aangezien half Sunweb zou gaan aanvallen, maar wàt een puntenpakker is dat gebleken! Verder heb ik een talent van mezelf ontdekt, namelijk op vandaag na praktisch áltijd de verkeerde kopman gekozen. Heeft me toch een keer of acht a negen 50 puntjes gekost.

Verder een min voor Nizzolo, had Coquard of Bol kunnen zijn. Ook koos ik voor Impey want ik verwachtte wat vrijheid voor MTS. Die heeft me NUL punten opgeleverd, dus een zware min. Over Bernal en Pinot ga ik niet klagen; die hadden de meeste wel. Higuita heeft met 99 punten net niet aan zijn verwachting voldaan (100p/miljoen). Pedersen was een pareltje, evenals Mezgec.

@Starlynk Ben benieuwd! En gefeliciteerd met je 7e plek!

M@thijs

94,9% mis een aantal grote namen maar was heel succesvol met de opstellingen.
Mijn grootse misser is geen WVA anders had ik sws wel een bekertje binnengehaald.
Daarnaast geen kristoff en yates, maar die zullen meer mensen wel missen
Maar miste ook veel van de koopjes, geen hirshi, pedersen, kuss, kragh, kämna.

John Berger

1e deelname: zeer teleurstellend met 80,4%.
Tegenvallers: Pinot, G. Bennett, Theuns, Sivakov, Martinez en Bonifazio.
Ondanks hun uitvallen toch nog redelijk wat punten voor Bernal en Nizzolo, maar toch meer verwacht van hun.
In giro gaan we meer inzetten op klassement en minder op sprint ( in tour verhouding 9 klass + 9 sprint en 2 aanvallers).

Edd1e

'@milan Ga je dan ook vertellen dat Landa een miskoop is?

shyguy

Auw dit doet pijn. Door het eindklassement gezakt naar 94.9%, plaats 1995.

ben_pronk

Ik heb dit forum met veel plezier meegelezen en zo nu en dan adviezen waargenomen van verschillende spelers hier ;)
en geëindigd op een toch wel schamele 96,4%, dat is eigenlijk onder de maat omdat mijn overall wielerplek 31 is van de index, maar ah fijn het is niet anders. Het ontbreken van Hirschi en Kamna hebben me uiteindelijk genekt, en het hebben van El Viv + Valverde waren uiteindelijk niet de darkhorses wat ik hoopte.. :)

Maar goed. Ik heb een andere oproep voor de echte wielerliefhebber. Ik ben mede-administrator van een heel tof wielerspel waardoor je de koers nog beter gaat volgen, zeker als jouw renners het goed doen. Je beheert je eigen groep renners en probeert middels onderhandelingen je team te verbeteren. Ik weet dat Hartstikkebedankt bijvoorbeeld ook meedoet op een andere versie van dit spel. Die is volgens mij wel erg fanatiek hier :D

De link kan je vinden op:
https://wielerklassiekers3.actieforum.com/

Je kunt je inschrijven op:
https://wielerklassiekers3.actieforum.com/f8-inschrijvingen

Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Van de 30 plekken is er op dit moment 1 team vrij met toch wel grote talenten en o.a. onze Neerlandse Trots voor de grote rondes. Jawel, Tom Dumoulin. Mocht je vragen hebben, kan je altijd PM-en of meld je gewoon aan op het forum. Het team wat vrij is heet Novo Nordisk en heeft deze renners:

https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/e/2PACX-1vSAjSCQGSxaTwVAsVN4DFYL8_BTD8ckIhvmI2vPXoyXNm5jL2a2lf_ARDHiwysx42aSLUCxoVGkjSUy/pubhtml?gid=1955215086&single=true

Groet,
Ben

shyguy

Vooral de last minute keuze van Viviani ipv Colbrelli heeft dramatisch uitgepakt. Andere tegenvallers: Pinot, Barguil, Bardet,Nizzolo, Martinez en De Marchi.

exceed cf

Gelukkig viel de eindafrekening nog mee, wel gezakt maar nog in de top 100 geëindigd. Eerste wielrenbekertje is gelijk een gouden. Op naar de Giro en de klassiekers

Jofferde

97%. Ik stond nog op 98,9% maar door een dramatische eindscore van eindpunten toch geen bekertje.

Op naar de klassiekers en de Giro

De Condor van Echt

Bericht uit de Andes - terugblik TdF 2020

Een vreemde en eigenlijk frustrerende Tour geweest, zowel qua einduitslag als Scorito gewijs - in de categorie “klein leed”, dat wel. Zelfs een suf duimpje was hem niet gegund: 58 plaatsen te kort. Dat tekent precies het frustrerende.
Zijn post mortem analyse:
- pech met Nizzolo, Mollema en Bardet
- verkeerde keuzes: wel Pinot, wel Rolland, geen WvA
- meubels gered door Hirschi en Kämna

Wat leren we hiervan:
- altijd een reserve sprinter meenemen voor ‘zekere’ punten. 6 was te krap.
- je gevoel volgen als iemand echt steengoed is en je niet laten afleiden door berichten over teamorders.
- zelfs op een parcours dat gemaakt is voor aanvallers, moet je je niet teveel blind staren op die categorie. Dat is wat de Condor gedaan heeft. Van zijn 5 aanvallers vielen er 3 tegen (Alaflip, Cosnefroy en Rolland), en dat neemt plek voor ‘zekere’ punten van sprinters en ak-mannen in.
- er rekening mee houden dat in de TdF zodanig gecontroleerd gereden wordt, dat aanvallers slechts een enkele keer met 15-20 de eindstreep halen.

JoranBarca

Eerste Scorito-ronde achter de rug. Mede dankzij dit forum (vooral bij de teamselectie) uitgekomen op 94,8%.

Werkpoultje glansrijk gewonnen, maar heb toch onderschat hoe dicht het allemaal bij elkaar staat bovenin. 7 punten van het bronzen bekertje, terwijl ik in etappe 9, 16 en 18 een renner kopman heb gemaakt die 0 punten pakte.

Op naar de Giro, hopelijk pakken we dan wel een bekertje.

Laatst gewijzigd
Melkboer

98,9%.... geen gouden bekertje 😭

Ludi

Ik snap niet dat mensen flip aanhalen als reden dat ze niet goed hebben gescoord. Ja hij koj beter, maar zijn pickrate was extreem hoog ondank zijn prijs. Hij heeft nogsteeds een etappe gewonnen waar hij duidelijk vantevore ook de beste kopman was. Hij heeft in de eerste weekhelft met de ak mannen meegedaan om etappe overwinningen en goed vooraan gefinisht en in vluchten gezeten die het haalde en hem opeveren was relatief weinig risico door S Bennett. Ik vind flip een van mijn beste picks

zeewolde

De winnaar heeft 5797 punten dus de 100 punten per miljoen regel klopt bijna tot op de millimeter.

JapieJapo

Hier 98..8%^, 16 punten te weinig voor een gouden bekertje....
Ik heb het niet laten liggen in de dagopstellingen want vaak de juiste captain gekozen. Nee mijn team was niet goed genoeg met oa. Bernal, Nizzolo, Pinot, Higuita, Degenkolb en Sivakov. Dan mag ik blij zijn met dit resultaat, op naar de volgende spellen :)

Starlynk

'@KJ: Ja, grappig om sommige analyses te lezen hier :) Flip zit uiteraard gewoon zeer ruim in het optimale team!

Cerebral36

2 punten tekort voor 99,0. Top weer man.

Westland95

Half procentje erbij, 95.5% geëindigd. Plaats in de top 50 van de wielerindex blijft zo gelukkig wel behouden.

Ludi

Ik ken mijn eigen "fout", bennett ipv kuss en kopman vluchter ipv pogacar/roglic in die etappe dat hirschi bijna won en dan geen aanvallerkopman in die etappe dat kamna won. Als ik consequent had gedaan had ik iig 44 punten meer gehad over die 2 etappes.

@starlynk

Ik gok

Roglic
Pogacar
MAL
Flip
Yates
Mas
Kuss
Dumoulin

Bennett
Sagan
Van aert
Kristoff
Mezgec
Coquard
Bol
Pedersen

Hirschi
Martinez
Kamna
Kragh

Zoiets?

Cerebral36

Mensen die trouwens vragen of 99.4 genoeg is.....Serieus? Ga even lekker stukkie fietsen.

Laatst gewijzigd
martijnzoeteman

Tweede bekertje gewonnen, dit keer op 99,5% geëindigd. Een paar beschouwingen over het selecteren van renners van mijn kant:

- je kan stabiel scoren met bekende namen, maar voor een echt goed resultaat (95% of beter) heb je 1-3 goedkope aanvallers nodig. Mijn beste resultaten kwamen door Aru van 500.000 (lang geleden alweer), Mohoric in de giro toen die 750.000 kostte, Carapaz van 750.000 en dit jaar Hirschi van 500.000. Het zijn volgens mij overigens nooit de namen die iedereen noemt zoals dit jaar Cosnefroy.
- Aan renners die top 10 rijden maar nooit aanvallen heb je in grote rondes niks bij scorito. Dit jaar extra duidelijkheid met Uranus, Porte, Mas etc. De renners die een derde week nog dingen recht proberen te zetten leveren meer punten op, al waren die er dit jaar opvallend weinig.
- Kies bij het selecteren van aanvallers voor jonge renners die in de winning mood zijn, en dus niet voor renners met een goed verleden ( zie dit jaar Hirschi en kamna vs. Types als van avermaat en De Gendt).
- over sprinters heb ik nog weinig zinnigs te melden, maar zoek naar renners die altijd meesprinten voor plek 6 of 7. Types als Viviani laten altijd lopen als ze zien dat ze niet winnen.

Voor velen zullen het open deuren zijn, maar ben benieuwd naar jullie ideeën!

martijnzoeteman

Tweede bekertje gewonnen, dit keer op 99,5% geëindigd. Een paar beschouwingen over het selecteren van renners van mijn kant:

- je kan stabiel scoren met bekende namen, maar voor een echt goed resultaat (95% of beter) heb je 1-3 goedkope aanvallers nodig. Mijn beste resultaten kwamen door Aru van 500.000 (lang geleden alweer), Mohoric in de giro toen die 750.000 kostte, Carapaz van 750.000 en dit jaar Hirschi van 500.000. Het zijn volgens mij overigens nooit de namen die iedereen noemt zoals dit jaar Cosnefroy.
- Aan renners die top 10 rijden maar nooit aanvallen heb je in grote rondes niks bij scorito. Dit jaar extra duidelijkheid met Uranus, Porte, Mas etc. De renners die een derde week nog dingen recht proberen te zetten leveren meer punten op, al waren die er dit jaar opvallend weinig.
- Kies bij het selecteren van aanvallers voor jonge renners die in de winning mood zijn, en dus niet voor renners met een goed verleden ( zie dit jaar Hirschi en kamna vs. Types als van avermaat en De Gendt).
- over sprinters heb ik nog weinig zinnigs te melden, maar zoek naar renners die altijd meesprinten voor plek 6 of 7. Types als Viviani laten altijd lopen als ze zien dat ze niet winnen.

Voor velen zullen het open deuren zijn, maar ben benieuwd naar jullie ideeën!

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik ben op 89% gefinished. Mwa.... kon slechter. Maar heb geen enkel moment zicht gehad op meer.

Fouten die ik heb gemaakt deze tour, zijn eigenlijk hetzelfde als de goede dingen die ik heb gedaan. Geen Bernal op de gok dat die niet goed genoeg is. Maar dan kies ik mensen die ook niet zeker zijn in de hoop dat ze wel goed zijn. Vreemd denk ik nu, kies dan voor meer zekerheid, maar dat durfde ik niet met Porte, of Yates. Bovendien, met die namen, wat is zekerheid dan? Buchmann, Quintana. Waarvan de laatste gewoon goed was tot die weer viel. Dat zit dan ook niet mee. Is Pinot een fout? Misschien, maar meestal als die uitvalt, heeft die al een sloot punten. martinez, in de vorm van zijn leven die snel ligt. Ook niet echt boffen.

Degenkolb, Nizollo. Tsja... fout of hadden die best goed kunnen scoren?

Geen Flip. Ook best aardig gezien, alhoewel, je moet dan wel punten scoren, meer dan flip nu, en dat heb ik nagelaten.

Gva, trentin. Niet echt vrolijk van. Venturini had ik natuurlijk wva voor moeten hebben. Maar ok... achteraf is het makkelijk praten. Benoot is misschien mijn zwakste keuze denk ik.

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten. Zie jullie snel in de giro. Die lijkt op maat gemaakt voor team Zadelpen...

Laatst gewijzigd
Poeksel

99.2% gehaald ondanks veel keuzes die ik achteraf liever niet gemaakt had (Jody, Pinot, TD, Niz, Quin, Cosn, Trentin, G. Bennett). Wel behoorlijk effectief met de dagopstellingen, daarmee kun je veel goedmaken.

StijnvanA_

.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 284 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.