Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 31 ... 289 290
Ludi

Jansen of tolhoek lijkt me. Jansen lijkt mij de betere optie gezien hoe goed van Aert mee kan klimmen en zou van Aert ontlasten en ook beter zijn voor mogelijke waaierdagen en van Aert voor in de valleien

Treenert

https://www.youtube.com/watch?v=EQrIry0T3Sw

Toch niet onaardig dat Coquard vandaag nog 12e wordt na die fietswissel.

Platje

Wordt wel tijd dat wielerflits het omslaan van die pagina's gaat oplossen, erg irritant om de URL te veranderen in een pagina eerder (ook al is het een seconde werk). Wat betreft de poule: ik heb een lijstje met renners die ik op dit moment graag wil hebben maar ga pas de laatste 2 dagen het team compleet maken met al deze onzekerheid.

Platje

Omslaan

Laatst gewijzigd
Ludi

Kan dit omslaan probleem worden opgelost?

Aanklampen

IK heb een lijst van circa 35 renners die ik volg obs uitslagen, vorm, en blessures.. Vooral blessures lijken nog wat wijzigingen op te leveren.

Vervolgens vul ik 21 etappes in met 9 renners en schat hun uitslag in op 1-3, 4-6, 7-10, 11-15 en 16-20 en hang daar een gemiddeld aantal punten aan. Ik ziet bijna 1/3 sprint. 1/3 AK en 1/3 vlucht. Vooral vlucht is lastig, omdat je daarmee vaak zekere punten weggooit (trui) voor de mogelijkheid dat een vluchter mee is....

Daarnaast kijk ik naar momentum bij ploegen. Ploegen die in een flow zitten. trekken dat vaak door., Bora leek zo'n ploeg maar dan vallen ze om, ook een Buchmann die voor mij een zekerheidje was. Peter de Grote eigenlijk ook omdat er vaak toch weer staat. Kamna is een black horse, die volgens mij belangrijker wordt als Buchmann niet meegaat, en dan vooral voor de zwaardere vluchtetappes.

Sprinters die ik meeneem zij EBH, Greipel, Bonafazio, Viviani, PS, Bennett en Prades..

Laatst gewijzigd
JimKro

Wat is het ‘omslaanprobleem’ dan precies? Ik snap het niet helemaal.

Kannibaal van Schepdaal

Daarom kun je dus best wachten op de definitieve selecties, of je selectie voorlopig met enig voorbehoud opmaken.

Ik ga er namelijk vanuit dat Prades en andere Venturini's helemaal niet zullen starten in de Tour.

Zo zijn er wel meer patriotten die wel op de voorlopige deelnemerslijst staan en interessant lijken, maar uiteindelijk niet de definitieve lijst zullen halen.

Ajvenema

Wie is Prades?

Ceramiche Ariostea

Prades, wel een interessante zandstorm die hier op komt zetten na zijn val in de Ronde van Polen.

Poeksel

Ja die doet vast niet mee. Venturini daarentegen "is overigens nog in de running voor een plekje in de Tourkern" volgens Naessen.

Ludi

Prades gaat nooit op tijd herstellen.

Mij zou het best uitkomen als venturini ook thuis blijft.

SurPlace

'@Aanklampen, ik kan me helemaal volgen in de omschrijving van jouw tactiek. Ik volg deze aanpak ook.

Het puzzelen om uit die 35 vervolgens het beste team te maken, vind ik het leukste. Daarom begin ik ook altijd vroeg en blijf schaven. Ik ben nu heel tevreden met wat ik in het team heb kunnen krijgen, maar op basis van wallonie, zal ik nog wel wat schuiven met sprinters...

Maar de Scorito voorpret vind ik net zo leuk als Scorito tijdens de Tour zelf

Imbatido

Ik denk dat Venturini wel meegaat bij Ag2r. Nu Bardet en Latour weggaan zullen ze niet meer vol hun kaart trekken lijkt me maar meer aan de langere termijn denken met renners als Cosnefroy en Venturini.

Bob

Cosnefroy heeft het aan zijn rug toch? Die is uitgevallen in de DL.

Boasson en Hagen

Ik heb mijn team voorlopig wel compleet, even de ontwikkelingen van aankomende weken in de gaten houden.
Ik twijfel alleen nog tussen Bennett en Kuss als 1 miljoen knecht voor teampunten (en evt. zelf kort eindigen). Beiden lijken in topvorm. Zal niet veel uitmaken lijkt me?

MichielH

Ik zou dan toch voor Bennett gaan, omdat ik verwacht dat hij als laatste knecht uitgespeeld gaat worden. Maar ook dat is natuurlijk nog niet geheel duidelijk, zeker als in de tour blijkt dat Kuss de betere blijkt. Maar vooraf denk ik dat dat het plan is.

Aanklampen

Prades rijdt heel goed in het zand........

callmeal

Was het een week geleden nog veel te krap in de tourpoule met een kandidaat of 20 voor de 7 AK plekken in mijn team, is het nu lastig om 7 fitte mannen op papier te krijgen. Het kan raar lopen.

Pantano

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar Tommie Dumoulin gaat bij mij mee iig 💪

Astarloa

Ben toch wel benieuwd naar de renners waarmee je echt een goed resultaat kunt halen in de poule. Lees vrijwel alleen over renners die eruit gekukeld worden na een valpartij en de bekende puntenpakkers. Maar wie gaat deze editie nou echt de dark horse worden? Kamna? Sivakov? Misschien zelfs een Mollema voor deze prijs?

nasibal

Misschien zelfs een Mollema voor deze prijs?

ssst!

hartstikkebedankt

Voorlopig kom ik enkel nog tot een lijst renners die ik niet mee wil en een kort lijstje dat sowieso mee gaat. De eerste lijst wordt steeds langer, dus misschien heb ik er straks nog maar 20 over :p

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

Dark horses moet je toch aan martinez, sivakov, Martin, fromolo, poels en jungels rekenen imo die is de bergen punten kunnen pakken en miss leuk ak kunnen rijden.

user27296

BORA-hansgrohe in zak en as voor Tour de France na valpartijen

BORA-hansgrohe zit in de problemen met hun selectie voor de Tour de France, zo meldt ploegleider Enrico Poitschke aan Radsport-news. De ploeg zag hun renners voor de Tour bij verschillende valpartijen afgelopen weekend geblesseerd raken.

'Het is een drama dat dit zo kort voor de Tour begint', zo vertelt Poitschke over de val van Gregor Mühlberger en Emanuel Buchmann in het Critérium du Dauphiné. 'Ze waren uitstekend in vorm en hebben niks fout gedaan bij hun val. Het waren andere renners die voor ze vielen. Ze hadden geen enkele kans en hebben een zware klap te verduren gekregen. Gelukkig hebben ze niks gebroken, maar het kan dagen duren voordat ze hersteld zijn en opnieuw kunnen trainen. Dit is een flinke aderlating voor de Tour.'

Daarnaast brak Maximillian Schachmann bij een aanrijding met een auto in de Ronde van Lombardije zijn sleutelbeen. 'We weten niet hoe snel hij kan revalideren en weer kan trainen. We weten alleen dat we maar twee weken tot de Tour hebben. Dit is een heel groot vraagteken voor ons.'

BORA-hansgrohe: 'We moeten realistisch blijven'
'We moeten realistisch blijven', stelt de ploegleider. 'Als drie van onze beste coureurs niet kunnen trainen door een val, kun je niet verwachten dat ze de Tour op topniveau rijden. We gaan ons best doen, want ze zijn nog altijd gemotiveerd. Helaas moeten we de situatie accepteren zoals die is.

1 2 ... 31 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.