Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 30 ... 289 290
ditisdavid

'@Kj
Trentin gaf na afloop aan nog niet geheel pijnvrij te zijn en in combinatie met de regen daarom tijdens de koers besloten te hebben niet te sprinten.

Tjaanameistro

Mijn selectie is denk ik wel klaar hoewel ik nog wel twijfel over de sprinters die ik heb en de hoeveelheid

Ludi

Duidelijk, hopelijk voelt hij zich de komende dagen wat beter. Wil em niet op de wip zetten

Papa Bart

Het is bij elkaar genomen toch wel een slagveld, al die klachten en pijntjes. Voor de lol had ik zo ongeveer de eerste dag dat het kon een team samengesteld, om dan elke etappe vast te kunnen ‘bemannen’. Dat team slaat helemaal nergens meer op. En dat nog even los van de vraag of de tour zelf Parijs wel haalt...

Uiteindelijk is míj́n methode de volgende:

Zo’n beetje een week voor de tour de inmiddels complete startlijst, etappes en nieuws bij elkaar nemen, en een geheel nieuw, vrij definitief team opbouwen zonder naar SCORITO zelf te kijken, en per etappe provisorisch de opstelling maken. Dat is hoe dichter de tour Parijs nadert wel steeds speculatiever natuurlijk, maar mijns inziens moet er nog steeds een dag opstelling te maken zijn mét reserve, zodat er nog wat te schuiven valt, een aantal keren was het aantal uitvallers zo groot dat van een behoorlijke opstelling geen sprake meer was. Een dag of twee van te voren, los van calamiteiten, is het team af, ook al omdat dan bijvoorbeeld weersomstandigheden voor de eerste week (waaiers bv) met redelijke zekerheid meegenomen kunnen worden. Als laatste kijk proef en voel ik dan of het gelukt is om een zo goed mogelijke balans te vinden met de hele mix van overwegingen. Ik ga dus eigenlijk niet mee met cijfermatige kans berekening, percentages enzomeer maar doe meer aan vrije inschatting. Wellicht ook de reden dat ik maar een paar keer in de top 100 algemeen heb mogen vertoeven 😎😎 Van de andere kant had ik eens een zekere Uran mee...

Hoe leuk ook om te lezen, ik doe zelden mee met die laatste gekke dagen van wikken en wegen, wisselen, draaien en keren hier op het forum.

Als eerste overweging had ik het bestaan om heel Ineos links te laten liggen, en daarvoor een roedel Bora’s te selecteren. Dat lijkt nu niet de juiste zet..

Chef83

Wat is er vandaag met landa ,porte en quntana gebeurd ? Ik heb het vandaag helaas niet kunnen volgen .

nasibal

Wat is er vandaag met landa ,porte en quntana gebeurd ? Ik heb het vandaag helaas niet kunnen volgen .

Zaten niet bij de juiste slag en hebben vervolgens gewoon lekker de krachten gespaard.

ditisdavid

Quintana heeft opgegeven met klachten aan de knie waar hij al eerder aan geblesseerd was en is uit voorzorg afgestapt.

Landa en Porte zijn vrij vroeg in de etappe ingestort, Landa zat in eerste instantie nog in de kopgroep.

King Kelly

Prachtige plannen met aanvallende renners, maar het type De Gendt, Boasson Hagen, Latour, Mollema, Formolo; die gaan misschien in 1 of 2 etappes echt punten pakken. Moet je ze dan wel geselecteerd hebben .... ;-) Dat is vaak mijn uitdaging, ze wel hebben, maar niet opstellen.

Stijn Lemmens

Formolo bergtruikandidaat

04398

Landa had last van krampen

Reyn

Stelling: Alleen TJV en Ineos zijn in staat om de winnaar van de TdF te leveren. Andere ploegen zijn niet sterk genoeg. De kopman van deze andere ploegen zou dan significant beter moeten zijn dan die van TJV en Ineos, wat nergens uit blijkt. Plaats 1&2 en misschien ook wel 3 voor Roglic/Dumoulin/Bernal /Thomas.
Als Pinot deze keer eens gespaard blijft van pech zie ik hem als de enige bedreiging voor het podium. Plaats 3/4.

SurPlace

'@reyn, als blessure roglic meevalt zeg ik ja voor plek 1 en 2 met bernal

Ik denk dat dumoulin niet sterk genoeg is voor podium. Zelfde voor Thomas. Pinot, Pogocar maken denken ik beste kans voor plek3. En dan heb je hele grote groep die in top10 kan eindigen.

Ludi

Ben benieuwd of sivakov beschermde status krijgt

Ajvenema

Ik vond Dumoulin wel echt indrukwekkend voor iemand die er zo lang uit is geweest. Verbeterde ook veel tijdens de afgelopen 2 weken. Heeft ook gewoon bergen kopwerk verricht, en dan toch telkens redelijk kort eindigen. Blijft een gokje, maar een podiumplek zou me niet verbazen. Van Thomas snap ik echt niks. Je wilt jezelf toch testen in de laatste en enige voorbereidingskoersen? Dan ga je toch niet lopen cruisen? Kan ie dit nog goedmaken in twee weken, of heeft ie lopen sandbaggen?

@janraas: Ja, de minder dure sprinters maken de dilemma's vandaag niet makkelijker:) Opzich zegt 1 etappe nog niet zoveel, volgens mij gaan we nog een stuk of 3/4 van deze etappes zien...

Laatst gewijzigd
Ludi

Als ewan en bennett steeds 1/2 worden gaan ze met.dit budget uiteindelijk misschien toch nog allebei mee haha

Stijn Lemmens

Ik heb Trentin toch de sprint zien aantrekken das tot een positief teken

Nul verstand

Dan kun je net zo goed Colbrelli kopen. Van hem weet je wel dat die 100% fit is.

danusz1986

Normaal in fitte doen neem ik ze allebei mee.

Phoenix0000

'@Daan

Ja, zeker op dit parcours

Warmebakker

Dumoulin echt op de goede weg. Voorlopig erin voor Buchmann

danusz1986

Idem dito! Kan nog Landa of Mal vervangen voor Buchmann. Nog even afwachten.

Valvuillerdemoz

Dumoulin staat er bij mij vanaf het begin al in. De Columbianen Higuita, Quintana en Bernal zitten momenteel bij mij op de schopstoel. Denk dat ik alleen Martinez overhoud en dan toch wat versterking in de sprintkern aanbreng.

-Wielerfan

Zien jullie Stuyven mee sprinten?
Mocht die mee gaan sprinten en een aantal keer in de heuvels van voren zitten dan kan die toch de nodige puntjes opleveren🤔

jsprunk

Als Kruijswijk de Tour inderdaad niet haalt, zal Teunissen reserve zijn. Met een kopman minder en een piloot voor het vlakke extra, opent dit deuren voor Van Aert om voor eigen kansen te rijden?

Ceramiche Ariostea

'@jsprunk Teunissen heeft een knieblessure, heeft geen wedstrijdkilometers gemaakt en mist volgende week ook het NK dat is dus absoluut geen optie om een Kruijswijk te vervangen indien dat nodig is.

1 2 ... 30 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.