Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 45 ... 289 290
Brillenpoetser

Ik ben eigenlijk heel benieuwd of vlaskov mee mag met astana en wat die zou mogen kosten als die in de selectie zit. Lijkt me een zeer interessante optie voor 750k.

Afwachten dan maar.

Imbatido

Eigenlijk wilde ik niet reageren op dit knappe staaltje zandstrooien, laat iedereen Nizzo er maar uitklikken op basis van Wallonië, maar laten we het toch maar ‘eerlijk’ houden. (Al geloof ik best dat je niet bewust zand strooit).

– In de eerste etappe leken ze voor Gibbons te gaan. Niet zo’n gekke gedachte: Gibbons uitspelen in een weinig betekenend rondje zodat hij zich vervolgens zonder morren in het treintje voor de Tour past.

@nasibal Eigenlijk wilde ik niet reageren op dit knappe staaltje zandstrooien, maar laten we het eerlijk houden (sorry, kon het niet laten). Nizzolo zat in de eerste etappe in het wiel van winnaar Ewan (zie vanaf 0:20). Maar hij liet het ineens lopen, waarna Gibbons (links in het wit met blauwe helm op 0:33) van ver uit de achtergrond hem nog passeerde.

https://twitter.com/sporza_koers/status/1294981686401400835

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

Wel grappig om te zien dat Sam de druk van de groene trui er afhaalt door wva naar voren te schuiven als favoriet. Ik ben benieuwd t zou maar zo kunnen als die veel heuvel etappes mee mag en mag sprinten.

Twaburov

Ik ben bereid gelijk 4M neer te leggen voor Vlasov.

Ajvenema

Ik merk vaak dat er een aantal renners op basis van eerdere prestaties ineens zoveel kosten dat ze niet meer zo interessant zijn. Aan de andere kant zie ik ook jongens die om uiteenlopende redenen niet geleverd hebben en nu ineens voor een mooie prijs wegmogen. Wie zien jullie als de koopjes en overpriced renners?

- Ik vind zelf Bernal eigenlijk te duur, maar als ie in orde is wil je hem niet missen, bovendien vermoed ik toch dat het merendeel hem heeft. Telkens wit+geel opstellen is wel heel aanlokkelijk.
- Dumoulin voor 4 miljoen vind ik eigenlijk ook teveel: Wat is de kans dat Roglic instort en Tom het 3 weken volhoudt?
- Nizzolo vind ik een leuke outsider, maar voor 3m moet ie echt flink presteren
- Colbrelli was vorig jaar natuurlijk uitzonderlijk, maar voor 3m moet ie dat kunstje min of meer herhalen...

Koopjes:
- Ala als ie in orde is.
- Bardet
- Uran, Zakarin, Higuita, Mollema: Allemaal wel potentie om boven hun punten te scoren MITS ze in orde zijn.

Wie zien jullie als de jongens die boven hun stand kunnen scoren, of juist overpriced zijn?

Jeffrey81

Duurder dan MAL zal ie toch hopelijk niet zijn. 1,5 of 2 miljoen lijkt me realistisch.

Twaburov

Koopjes:

Winnaar Dauphiné voor 1M.
Wereldkampioen 500k.
Topfavoriet groene trui 1.5M.

nasibal

'@Imbatido

Dank, dit was me ontgaan. Wel twee dingen die me opvallen (maar zomaar nietszeggend kunnen zijn)

- Hij zit niet strak in het wiel bij Ewan, hij lijkt zelfs een gaatje dicht te moeten rijden. Al kunnen we dit niet met zekerheid zeggen, aangezien het van buiten het beeld komt.

- Vlak voordat het beeld switched lijkt Ewan een kleine (reglementaire) beweging naar rechts te maken. Nizzo lijkt hier wel voor uit te moeten wijken. Ook dit kunnen we echter niet met zekerheid zeggen, het gebeurd in de flits waarmee het beeld switched.

- Vervolgens zien we inderdaad opeens een hoop renners vóór Nizzolo rijden, terwijl het van boven in eerste instantie dus leek alsof hij er met Ewan zo omheen kon rijden.

Kan dus inderdaad zijn dat hij daar niet goed genoeg was. Kan ook zijn dat hij eerst veel energie heeft verspeeld in de sprintvoorbereiding en daarna ingesloten raakt omdat hij zelf niet helemaal goed reageert op Ewan die rechts z'n lead-out voorbij steekt. Vervolgens komt hij ingesloten te zitten en laat hij lopen. Ik heb werkelijk geen idee, kan beiden zijn.

Maargoed, dit soort dingetjes overkomt Ewan notabene ook elke grote ronde wel eens. Zelfs in de Grand Tour ;) Terecht dat je het even opmerkt wel natuurlijk :)

Jeffrey81

Oneens Twaburov.... die gaan alle drie aan teamorders vastgeketend zitten....

Laatst gewijzigd
Twaburov

DFM is kopman bij EF in de Tour.

MichielH

'@jeffrey81: Voor wat betreft die laatste twee heb je waarschijnlijk gelijk. Maar als Martinez bergop de betere lijkt te zijn van Uran en Higuita, dan gaan ze daar natuurlijk wel mee verder.

SurPlace

'@ajvenema, grotendeels eens met je analyse.

- Bernal zou 4 weken geleden 6,5 prima zijn
- Dumoulin zit ook stukje hoop in, maar ga hem meenemen nu Kruiswijk in kreukels ligt
- Nizzolo van 5 jaar geleden zou 3 miljoen ok zijn en lijkt weer meer die vorm te benaderen
- Colbrelli idd te duur

- Alaphillipe is idd goedkoop, omdat hij nooit verzaakt
- Ik geloof niet in Bardet nu hij weggaat
- Eens dat de 2 miljoen allemaal kunnen presteren

Mijn inbreng voor te duur:
- Yates, omdat hij minder is dan zijn broer
- Viviani, omdat het niet duidelijk is of hij het bij cofidis ook kan
- Mas, gebaseerd op 1 goede ronde)
- Bonifazio, 2 miljoen?? Hoe dan?
- Stuyven (vooral gebaseerd op voorjaarsklassiekers

Goedkoop:
- Kuss en Bennet (maar begrijp het wel als ze 4 weken geleden zijn geprijst)
- Martin & Martinez natuurlijk, maar vooral door Dauphine
- Greg?

nasibal

Ik merk vaak dat er een aantal renners op basis van eerdere prestaties ineens zoveel kosten dat ze niet meer zo interessant zijn

Ik vind vooral dat Trentin en Alaphilippe (grappig dat jij hem bij de koopjes zet) slachtoffer zijn van hun eigen eerdere succes:

- Trentin

Was altijd die sterke aanvaller met teampunten (bij QS), welke je vervolgens in de lastigere etappes (of als de sprintkopman al naar huis was in de bergen) ook kon uitspelen in de sprint. Voor een prijs van altijd rond de 2 miljoen steevast een hele mooie optie. Kon prima tegenvallen voor die 2 miljoen, maar kwam uiteindelijk altijd goed uit de verf

Inmiddels wordt hij door Scorito toch gewoon als dure sprinter geprijst. Ik snap het wel, hij kán meedoen in de sprints, is nog steeds die sterke aanvaller en ook nog steeds beregoed op lastige aankomsten. CCC heeft echter nooit laten zien Trentin als pure sprinter uit te spelen. Vaak werd bijvoorbeeld een kaart als Koch gespeeld. Dat de sprinters van CCC nu niet mee zijn, kan ook wat weggeven van de tactiek. Trentin sprint natuurlijk wel eens mee en zal de vrijheid hebben, maar maakt daar lang niet altijd gebruik van. Zelfs als hij dat nu wel gaat doen, hoe ver gaat hij dan komen? Ver genoeg om in de sprints 3 miljoen te kosten? In de aanvalsetappes heeft hij vervolgens natuurlijk ook Greg en teampunten zit er ook niet echt in. Voor mij moet Trentin echt het onderste uit de kan gaan halen om misschien nét die 3 miljoen waar de te zijn. Voor wederom 2 miljoen had ik hem nog overwogen.

- Alaphilippe

Was altijd die lekker gunstig geprijsde aanvaller waar de 'maar wanneer stel je hem dan op?- vraag niet voor gold. Uit te spelen op lastige aankomsten én prima kans op teampunten. Die laatste 3 dingen gelden nog steeds, maar sinds hij vorig jaar opeens een klassement reed geldt 'Gunstig geprijsd' absoluut niet meer. Dat terwijl juist dat klassement dit jaar helemaal niet aan de orde is.

Hij staat er overigens bij mij wel in. Om bovengenoemde voordelen en omdat het gewoon een zeer interessante renner is voor het openingsweekend. Is het niet zwaar genoeg kan hij mogelijk profiteren van Bennet, is het wel zwaar genoeg zal hij zelf een rol spelen. Een koopje zou ik hem niet noemen, eerder 500k tot 1 miljoen te duur. Op basis van het totale budget en overige prijzen gelukkig wél betaalbaar.

Een 'koopje' vind ik (net als jij) Mollema. Kan in theorie(!) natuurlijk exact hetzelfde als wat enkele andere renners moeten gaan doen voor 2x zijn prijs. In dit budget kan je echter prima 6 van die duurdere (zekerdere?) renners opstellen, aangevuld met goedkopere renners dan Mollema die niet per sé een mindere keuze zijn. Heb je Mollema dan ook echt nog nodig?

Laatst gewijzigd
MichielH

De prijs van Stuyven lijkt me vooral gebaseerd op zijn Tour van 2019.
Met negen (!) keer top 10 in etappes.

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@Twan Vergeet je de topfavoriet voor bollen niet, 500k?

Imbatido

'@nasibal

In het begin van het filmpje op 0:02 zit Gibbons in het wiel van Merlier/Ewan. Op 0:12 zie je Nizzolo naast Ewan/Merlier zitten. Het is lastig te zien wat daarna gebeurd, en kennelijk moet Nizzolo een klein gaatje dichten, maar voor iemand in vorm zou dat een kleine moeite zijn. Maar op 150 meter (0:30) moet hij al gaan zitten en is zijn sprint voorbij. Ruimte was er genoeg. Gewoon niet goed genoeg zou ik zeggen.

SurPlace

'@MichielH, goed punt :)

SurPlace

omslaan

n3razzurri

'@SurPlace

Peter van 5 mln mag ook niet ontbreken in zijn strijd om 5x naar een 4e plaats te rijden.

nasibal

Uitslaan

dwightsel

Ik hoor niemand over kristoff.... koopje of te duur?

Nul verstand

Naar mijn inziens zijn al die 3 miljoen sprinters (inclusief Viviani) te duur voor hun huidige vorm, maar veel goedkope sprinters heb je ook niet.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

'@Michiel

Tuurlijk, maar in principe is hij dus gewoon derde man.

Tenzij Twaburov zijn gelijk kan bewijzen dan, want die lijkt meer te weten...?

Laatst gewijzigd
krypton

Dat is het probleem: er zijn veel te weinig sprinters waar je redelijk zeker bent van stabiel in/rond de top 5. Dan kom je toch echt uit bij de dure jongens.

Viviani heeft wat mij betreft alweer vaak genoeg bewezen altijd wel top 5 te sprinten in een grote ronde. Die gaat gewoon mee bij mij. Zeker bij afwezigheid van Groenewegen, Bouhanni, Gaviria, Ackermann etc.

Ajvenema

'@surplace:

Eens met al die overpriced renners. Stuk voor stuk mannen die eigenlijk bijna geen koopjes kunnen zijn, voor dat geld krijg je safere opties.

Ook eens met de koopjes: Het is met Kuss, Bennett en v aert echt extreem makkelijk om 4 Jumbo's in je team te stoppen. Denk dat dat wel een beetje overdreven is overigens.

Bij Greg vraag ik me af of ie zoveel beter is dan Naesen in een vrije rol. Op basis van resultaten na de herstart zou ik zeggen van wel, maar dan moet je wel weer ergens 750k extra vandaan halen.

1 2 ... 45 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.