Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 44 ... 289 290
Barrygoal

geen idee, zie die 3 bij scorito staan en dacht dat het al definitief was

Valvuillerdemoz

'@Jeffrey: de twijfel over Nizzolo is omdat hij in een koers waar hij veel kansen heeft liggen, Tour de Wallonië, er helemaal niks van bakt.

Don Gielius

Op de officiële website staan de profielen ondertussen ook. Er wordt dit jaar niet alleen bonificatie uitgedeeld aan de finish, maar ook op sommige beklimmingen.

ARTICLE 25 | TIME BONUSES
Time bonuses are awarded at the end of every road stage and, therefore, not in the individual or team time trial. The first three riders receive 10, 6 and 4 seconds, respectively. Time bonuses, known as Bonus Points, are awarded on passes or the summit of hills at key locations on the route. There is 8 Bonus Points distribute in the 2nd, 6th, 8th, 9th, 12th, 13th, 16th, and 18th stages. The bonuses awarded are 8, 5 and 2 seconds to the first three riders classified.

kevinraar

Gelukkig had ik thomas en froome niet gekozen hoef ik niet me team aanpassen alleen bij ad had ik wel thomas moet ik iemand anders kiezen

callmeal

'@Don Gielius Dank voor de info. Erg jammer dat de tour mee gaat met dit soort populariteitsmaatregelen. Publiekslokkertjes.

Wat is er mooier dan 3 weken koersen en dan kijken wie er het snelst over doet? Bonificaties maken de sport minder rechtlijnig. Minder fair, en enkel leuker voor de oppervlakkige kijker. Straks wint Pinot nog de tour omdat hij net even wat vaker wat sneller sprint dan Tom, terwijl Tom hem in de tijdrit op een halve minuut zet. Wint dan de beste man?

Ach ja, er zal wel weer een Fransman een eindsprint in de benen hebben, daar gaat de ASO altijd mooi in mee.

Jeffrey81

'@Valvuillerdemoz:

7e na een valpartij in de tweede etappe was best indrukwekkend vond ik. Gisteren zaten er vrij zware hellingen in het einde waar Van Avermaet met wat anderen de koers heel hard maakte en waar een groot deel van het peloton niet kon volgen. O.a Ewan moest er ook af. MIsschien zat Nizzolo niet goed geplaatst op dat moment (al is ook dat geen goeie zaak uiteraard). Eerste etappe was inderdaad tegenvallend. Geen idee waar dat mis ging, heb ik niet gezien.

Dus al met al: ok, daar kun je over twijfelen. Maar het is een kleine steekproef.

Ragnar Lolbroek

Na het aanschouwen van de nieuwe Ineos trein wordt ik toch wat minder enthousiast. Goodbye Egan.

Ff offtopic: ik vind het leuk dat Cattaneo en Masnada herenigd worden bij DQS :)

hartstikkebedankt

Jammer dat Démare dit jaar de Tour niet rijdt, die is lekker in vorm.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Ik zit nu alleen nog te puzzelen met mijn laatste 750k man. Dus hierbij een uiteenzetting, ik verwacht niet dat jullie voor mij gaan kiezen, maar wellicht interessant om over na te denken. Stukje service van mijn kant.

Benoot - Vorig jaar de meeste punten gescoord van alle 750k mannen (op Asgreen na, maar dat waren veel teampunten). Wel uit de Dauphiné gestapt met rugklachten.

Naesen - Mag voor eigen kans gaan. Was in de Italiaanse koersen wel redelijk, maar in Wallonië vrij matig.

Lutsenko - Leuke renner voor een punch/ontsnapping, misschien nog wat teampunten van Lopez.

Rolland - Gaat ie voor de bollen? Was redelijk stabiel in de Dauphiné.

Teuns/Mohoric/Bilbao - Nog niet echt duidelijk wie er mee gaan. Resultaten na de coronabreak zijn ook niets bijzonders (Mohoric was aardig in de Strade en San Remo). Teuns en Bilbao mogelijk opties voor de klimtijdrirt. Daarnaast natuurlijk Landa als kopman.

Politt - Vind ik zelf altijd een leuke renner, maar scoort niet echt veel punten.

Herrada - Cofidis heeft dit jaar best een leuk team en hij kan zelf misschien top 20 finishen.

T. Martin/Gesink/Van Baarle/Kwiatkowski/Castroviejo/Amador - Verwacht ik zelf geen punten van, maar als je heel veel vertrouwen hebt in Roglic of Bernal en je wil graag goedkope teampunten...

De Gendt - Zal wel weer een keer in de juiste ontsnapping zitten, maar wanneer stel je hem op?

Degenkolb/Gilbert - Voor de vlakke etappes, teampunten voor Ewan of voor eigen kans gaan als Ewan gelost is.

Soler - Als hij meekan met de andere kopmannen is het echt een koopje, helaas is er nog geen enkel teken van vorm te bespeuren in zijn resultaten na de coronabreak.

Boasson Hagen - Blijf ik toch altijd een zwak voor hebben, maar dat is op basis van een lange tijd geleden.

Walscheid/Gibbons - Mocht Nizzolo weer eens vroegtijdig afstappen, heb je wel een goedkope sprinter voor de 5e-10e plek.

Doe er mee wat je wil, maar ik geef geen garanties. Elke renner heeft weer zijn plus- en minpunten, dus ik ben er zelf ook nog niet uit.

daan_zeelen_811806

Ik vind met jouw naam dat je toch gewoon moet kiezen voor EBH

Valvuillerdemoz

En ook voor Hagen

Mooi stukjje, Boasson en Hagen! Precies de overwegingen die ik ook bij ze heb. Alleen als ze zo uitgeschreven zijn wordt het wat overzichtelijker.

Heb nu Degenkolb en Kwiatkowski. Maar Naessen vindt ik ook wel interessant vanwege de vrije rol die hij heeft. Maar inderdaad in Wallonië, geen resultaten, at all.
Dan Kwiatkowski, die heeft zeker geen vrije rol, integendeel. Aan de andere kant: als Kwiato nu heel misschien ook ooit wel eens wat meer vrijheid krijgt...

Trouwens, Vuillermoz en Valverde gaan bij mij ook niet (meer) mee.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Kiezen op basis van sentiment is me al eens fataal geworden, dus Eddy gaat hem niet worden denk ik. Hoewel hij het vorig jaar aardig deed, is het beste er toch wel af.

MichielH

Ik zou voor Benoot gegaan zijn, maar na de nieuwsberichten over zijn rug, zou De Gendt bij mij de 2e keuze zijn.

Kannibaal van Schepdaal

Rolland en Herrada lijken wel in orde en kun je zo in etappe 8 en 9 opstellen.

ditisdavid

Tenzij Rolland denkt voor een klassement te kunnen gaan.

Punchen of verzuipen

Als Roglic fit aan de Tour begint zou ik altijd voor goedkope teampunten met Gesink/Martin gaan. Gaat onder de streep bijna altijd meer opleveren dan van die dagjesuitkiezers als De Gendt c.s.

jesuistim

Of Grossschartner/Muhlberger (mits fit), voor teampunten Sagan en evt een gelukkige ontsnapping.

GlennTour

Carapaz gaat zich toch niet zomaar tevreden stellen als knecht van Bernal. Hij zal wel 2de kopman zijn.

Eerst absolute kopman in de Giro en dan zomaar knechten in de Tour. Denk niet dat een Giro-winnaar daar tevreden mee is.

Tjaanameistro

Doorgaan

Tjaanameistro

Doorgaan.

Boasson en Hagen

Ik heb zelf nu trouwens Degenkolb en Mohoric. Maar nu ik het zo uitgetypt hebt lijkt Lutsenko opeens een goede keuze. Eerst maar eens de definitieve selecties (met name die van Bahrein) afwachten. Teuns had trouwens ook rugklachten in de Dauphiné, ter aanvulling.

nasibal

Ik heb nu zoveel budget over dat ik zelfs Porte overweeg. Ik zal dan een van de weinigen zijn, en blijft die op zijn fiets zitten, is dat een leuke verschilmaker denk

Zo dacht ik ook heel even, maar toen bedacht ik me dat niemand álle AK mannen mee heeft. Porte rijdt verrassend goed maar dicht ik geen top 5 plek toe. De kans dat een ander team een AK man heeft die in het "Porte-team" ontbreekt en ongeveer rond dezelfde positie rijdt is wat mij betreft relatief groot. Uiteindelijk scoort Porte dan prima punten, maar maak je weinig verschil. Dat is overigens geen argument tégen Porte, maar je parel zal het niet worden ben ik bang

@Jeffrey: de twijfel over Nizzolo is omdat hij in een koers waar hij veel kansen heeft liggen, Tour de Wallonië, er helemaal niks van bakt.

Eigenlijk wilde ik niet reageren op dit knappe staaltje zandstrooien, laat iedereen Nizzo er maar uitklikken op basis van Wallonië, maar laten we het toch maar 'eerlijk' houden. (Al geloof ik best dat je niet bewust zand strooit).

- In de eerste etappe leken ze voor Gibbons te gaan. Niet zo'n gekke gedachte: Gibbons uitspelen in een weinig betekenend rondje zodat hij zich vervolgens zonder morren in het treintje voor de Tour past.

- In de 2e etappe valt Nizzolo op 8(?) km van het einde. Zonder hulp bij het terugkomen en zonder hulp bij de sprint (Gibbons DNF) eindigt hij 7e

- 3e etappe was zwaar. Zoals gezegd moest bijvoorbeeld ook Ewan lossen. De eerste renner van NTT komt al op achterstand binnen. Nizzolo is de 2e renner van NTT die binnenkomt. Hier heeft hij dus ook 0 hulp gehad om te overleven in het peloton. Dit in tegenstelling tot Demare, Degenkolb en Bennet.

Het laatste argument zou natuurlijk ook prima in de Tour kunnen gebeuren en daar wederom in zijn nadeel spelen, maar het zegt me relatief weinig over een mindere vorm bij Nizzolo.

Ludi

Welke sprinters zullen afstappen na etappe 11, dat is mijn grootste vraagteken.

zeewolde

En wordt de laatste etappe uberhaupt gereden? Scheelt ook weer een sprintkans. Ik hoorde maandag op de radio Raymond Kerckhoffs suggereren dat de Tour ook wel eens zou kunnen eindigen op zaterdag op de Planche des Belles Filles.

Laatst gewijzigd
SurPlace

'@Nasibal, dank voor deze info. Zeer gewaardeerd, begrijp ik beter waarom hij niet uit de verf kwam...

@Boasson en Hagen, ik heb zelf een zwak voor Teuns, reed geweldige Vuelta en natuurlijk een superetappe in tour vorig jaar. Maar is hij idd fit, mag hij van ploeg/Landa/

Lutsenko geloof ik ook in!

Ik heb zelf Teuns en Asgreen vooralsnog....

1 2 ... 44 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.