Carapaz is voor mij juist een renner die er altijd graag meteen in klik. Maar dan wel als ie gewoon als duidelijke kopman was aangeduid met bijbehorende voorbereiding. Nu is het allemaal erg last minute, zit Bernal er ook nog altijd tussen, en is er dat bericht over zijn kuit waarvan ik niet weet wat ik ermee moet.
Ook zijn zijn resultaten dit jaar nog niet echt om over naar huis te schrijven.
Vooralsnog doe ik het nog altijd zonder Ineos renners. Ik snap overigens niet waarom mensen nu ineens Sivakov interessanter vinden dan hij eerder was.
'@MarcelMerkx
Die theorie was me al wel duidelijk, maar dan nog ;) Wie de laatste Ineos knecht is lijkt me echter niet zo interessant, aangezien het (voor mij) waarschijnlijk is dat Jumbo die er dan allang af gereden zal hebben. En inderdaad, die Jumbo knechten heb je voor een stuk minder zoals Ab zegt.
Enige is denk ik nog dat je dan wellicht heel veel vertrouwen in winst voor Bernal hebt, en dat je voor de teampunten gaat. Maar dan kun je weer net zo goed Castroveijo of Van Baarle nemen.
Carapaz (blijft een geweldige naam) is dus duurder dan Dumoulin, Pogacar en Pinot. Ik geloof dat ik deze laatste 3 dan toch interessanter vind. Daarnaast verwacht ik nog steeds dat de kaart Bernal volledig wordt getrokken en Carapaz dus soms moet knechten. Tenzij Bernal echt een blessure heeft en Carapaz in de tour alsnog naar voren wordt geschoven....
Het is dit jaar toch wel lastig nu alles zo lang op zijn gat heeft gelegen....
Bennett verzekert me toch nog even van zijn vorm. Ik vond hem in de Grand Tour ook al sterk ;), maar ik ben nu ontzettend gaan twijfel over Nizollo terwijl hij er eigenlijk vanaf dag 1 erin stond. Of is plek 5 in MSR zijn werkelijke vorm...
Het vraagstuk Colbrelli/Garcia wordt op zijn vroegst opgelost wanneer de teams (met bijbehorende plannen) bekend worden gemaakt. Idem ISN trouwens.
Nizzolo heb ik geen twijfel over. Die gaat gewoon mee. Parkoers past bij hem, en hij heeft toch goede resultaten sinds de herstart (en ook daarvoor trouwens)? Ik snap de twijfel niet?
Carapaz maakt geen enkele kans op een plekje in mijn team. Veel te duur en nog te weinig laten zien de laatste weken om ervan uit te kunnen gaan dat hij even top 5 rijdt. En het behalen van (veel) teampunten is ook maar de vraag nu Roglic beter lijkt dan Bernal.
Verder vind ik dit denk ik wel de lastigste Tour ooit qua Scorito. Veel twijfel over de subtoppers (MAL, Buchmann, Landa, Quintana, Yates, Bardet, Barguil, Valverde etc.) hun vorm, in sommige gevallen hun doelen (etappes of klassement) en dus of ze hun waarde wel op gaan brengen in punten. Ook zie ik dit jaar heel weinig interessante sprinters van rond de miljoen of lager om het sprinteam mee op te vullen... Als een Venturini, Mezgec en Greipel al 1,5 miljoen zijn...
Het was een beetje een kansloze zaak, voor Froome, maar ik vind het toch jammer dat hem dit niet gegund is. Had graag nog een keer de beste froome gezien. Een groot kampioen. Maar ja... die misselijke valpartijen.... gaan zoveel talentjaren verloren helaas.
Maar.... het is hoe het is. Ik heb nu zoveel budget over dat ik zelfs Porte overweeg. Ik zal dan een van de weinigen zijn, en blijft die op zijn fiets zitten, is dat een leuke verschilmaker denk ik. Zeker als je ook nog ruimte over houdt voor een deskundige vervanger mocht die vallen of niks presteren. Want zelfs dat kan met dit budget. Denk dat het sowieso niet verkeerd is om een extra ak-er mee te nemen. Als Buchmann fit genoeg is vervangt die Porte.
Ik ga dus starten met 10 ak mannen, dat is al wel bijna zeker. Verwacht veel valpartijen en uitvallers, zeker richting het einde. Zoals mijn ploeg nu staat, schuilen er maar twee gevaren: Bernal is supergoed of Flip pakt geel en houdt het heel lang vast. Verder bespeur ik geen enkele beer meer op de weg naar eeuwige glorie.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.