Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 47 ... 289 290
nasibal

Kan iemand iets zinnigs zeggen over Uran? die lag eind vorig jaar toch in de kreukels?

Als hij iets presteert is het puur geluk.

Timber

Uran meenemen als je wilt gokken en het verschil wilt maken. Kan zomaar weer top tien rijden na een anonieme voorbereiding. Vorig jaar ook netjes 7e.

Valvuillerdemoz

'@Nasibal. Haha, inderdaad, ik heb hem ook niet. 😁 Puur geluk voor degenen die hem wel hebben.
Als Mollema goed presteert daarentegen, had je dat al lang kunnen zien aankomen. Voor degenen die hem niet hebben.
Sivakov is dan weer voor voor de kenners. Als je die hebt en hij presteert goed, dan ben je een echte kenner. Als die niet presteert, is dat pure pech en heel erg onterecht!

Laatst gewijzigd
danusz1986

Coquard prima in de laatste etappe van Wallonie. Paar 1e catogorie bergjes.

En poh Demare! Waarom gaat hij niet mee naar de tour.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Ok, maar Guy Niv gaat sprinten voor ICA!

nasibal

'@Valvuillerdemoz

Kijk, jij hebt er kijk op!

Ludi

Lijkt me duidelijk

Bruine Anjer

Goedemiddag! Sinds dit jaar betrokken bij het puzzelen van de tourspellen van Scorito. Sinds het klassiekerspel ongeveer elke post op de Scorito forums gelezen en inmiddels ook klaar om mijn hersenspinsels te delen. Ik ben vrij zeker van mijn klassementsmannen en sprinters, maar ben erg benieuwd wat jullie denken over de volgende namen:

- D. Teuns: Wat mij betreft een ideale aanvaller voor in de heuvels en in het hooggebergte. Vraag is echter of hij zich volledig weg moet cijferen voor Landa? Wat denken jullie? Is hij het waard of hoef ik er niet aan te beginnen?

- T. Wellens: Heeft geen kopman in zijn ploeg waar hij voor moet beuken, dus mag voor eigen kansen gaan. Geeft zelf aan voor een etappezege te gaan. Als hij er een paar keer leuk bij zit wellicht zelfs kanshebber voor de bollen. Ik hoor echter niemand over hem. Weten jullie iets dat ik niet weet?

I. Garcia: Heeft leuke dingen laten zien, maar nog niet in een grote ronde. Iemand enig idee hoe hij zich verhoudt tot teamgenoot Colbrelli? En is Garcia goed genoeg?

- D. Martinez: Na de Dauphinee geen verrassing meer. Wat ik me echter af vraag is of hij voor een top 15 klassement gaat, wat hem minder interessant maakt, of dat hij lekker aanvallend gaat koersen? Vraag is natuurlijk ook of ze hem uberhaupt laten gaan na zo'n Dauphinee?

- D. Formolo: Geweldige renner voor in je team (heb een zwak voor punchers). Dit geldt echter wel alleen als hij zich niet volledig hoeft weg te cijferen voor een Aru of Pogacar. Is dit het geval?

Valvuillerdemoz

'@Nasibal: Nou dat weet ik niet; vooralsnog heb ik geen Sivakov 😬

nasibal

'@Valvuillerdemoz

Dat bevestigt slechts mijn punt. Sivakov gaat Barbero uit de boeken rijden.

De Tourminator

'@threeohthree Ik weet uiteraard dat Schachmann zijn sleutelbeen heeft gebroken, maar bij Bora wisten ze nog niet of hij kan starten in de tour. Blijkbaar gaat Scorito er van uit dat hij zeker niet zal starten.

Ludi

'@nasibal vind jij Sivakov zón slechte keuze dan?

Jori

Slechte keuze vooraf niet, maar wel eentje waar het mee moet zitten.
Won Kwiatkowski ook niet bijv. de Ronde van Polen vorig jaar of jaar daarvoor? Was toen ook mega sterke knecht voor Ineos, maar door de knechtenstructuur van Ineos leverde dat haast amper extra punten op vergeleken met de goedkoopste man. Bij de meeste renners van 2 miljoen hoeven ze enkel goed te zijn en dan leveren ze punten op. Bij Sivakov komt daar bij dat hij nu 2 kopmannen (Bernal en Carapaz) voor zich heeft. Die zal zich dus sneller dan zich lief is op kop moeten zetten, als dat nodig is en zelfs moeten laten lopen van het team als hij klaar is om te sparen. Al is duidelijk te lezen in pers statement dat ze deze tour toch anders zullen moeten rijden, dus ws in eerste instantie eerst TJV al het kopwerk laten doen.

Je krijgt dus een boel onduidelijkheid over een goede renner. Vaak is het toch makkelijker om een renner te kiezen die wel goed is, maar niet in een ingewikkeld team zit. Daarnaast is nu toch wel Roglic de favoriet voor het geel en zijn die knechten toch wel een stukje goedkoper, terwijl bijv, Kuss zich ook nou niet direct de mindere toonde van Sivakov.
Aan andere kant is Sivakov wel enorm potentieel punten kanon. Bernal in geel is al 11 teampunten, Sivakov kan in het wit dan ook nog wel hoog staan als het meezit (hoe realistisch is dat trouwens, als Bernal al geel heeft, heeft Sivakov ws wel ergens moeten knechten of juist eerder krachten sparen) en kan daarnaast ook nog rituitslagen halen

Laatst gewijzigd
Kaassoufflé

Demare in bloedvorm. Die wil ik wel in mijn tourteam, helaas gaat hij niet mee..

04398

'@detourminator, bij een gebroken sleutelbeen kan je pas na ongeveer 6 weken weer sporten, lijkt me dus niet dat onze Duitse vriend wonderbaarlijk snel hersteld en een goede conditie opbouwt voordat de Tour begint volgende weekend.

Ludi

Demare mag voor 4m ofzo zeker mee ja

Kaassoufflé

4m neem ik meteen mee in deze vorm

Gilaso

Weet iemand hoe het staat met jongens als Bonifazio, Higuita en Cosnefroy? Voor mij jongens om mee te nemen indien ze fit genoeg zijn.. Ik lees alleen nergens iets over deze heren. Alvast bedankt!

Ajvenema

Omslaan

Pirata

Omslaan

Timber

'@ Jori. Sinds wanneer gaat Carapaz mee als kopman? Moet ineens zijn voorbereiding switchen, gaat daarom volgens mij gewoon mee als man achter Bernal en Sivakov.

hartstikkebedankt

Sivakov staat toch veel hoger in het treintje dan Kwiat destijds? Carapaz is nou ook weer niet zo goed in vorm, als Bernal iets tegen zit dan hebben ze dadelijk niemand.

Benzardi

'@ BOASSON EN HAGEN

Mooi stukje op blz 45
Maar ik mis Søren Kragh Andersen in je rijtje,die vond ik sterk rijden in de Dauphiné.

Brillenpoetser

Ik had eerst bennett in mn team en had ook kuss ter overweging. Alleen vraag ik me wel af hoeveel knechten daadwerkelijk zelf gaan scoren. Top 20 rijden als knecht met veel loopwerk Word nog een zware opgave met dit deelnemersveld.
Dan moet dus de kopman de etappe winnen voor slechts 10 punten en als de kopman de tour wint zijn dat ook maar 24 punten. Lijkt me lastig voor een sivakov, bennett en kuss om dan genoeg punten te pakken voor die prijs.
Aanvallers voor de bergen blijven ook lastig vaak genoeg worden ze net op tijd bijgehaald en alsnog maar top 20 tm 10 en dan moet je net die goeie etappe uitkiezen.
Ik kies daarom voor de beste 6ak mannen (inmijn ogen) van dit moment en 2 renners die voor dezelfde prijs als bennett en kuss die hoge ogen kunnen gaan gooien.
Ook bij de sprinters neem ik de beste 4 mee aangevuld met 2 sprinters die net boven de rest uitsteken alles wat daaronder zit is redelijk onvoorspelbaar en heb ik ook het budget niet meer voor. Om dan voor 3erangs te gaan daar waag ik me niet aan. dan maar ploeggenoten van de top waar ik ook als aanvaller punten van verwacht.

Chef83

Heeft trentin vandaag voor avermaet gewerkt ? Of kon hij niet mee?

1 2 ... 47 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.