Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 48 ... 289 290
Sjonge Jonge

Gewerkt voor van Avermaet toen de rest van CCC er niet meer bij zat.

KV

Nizzolo DNF’je vandaag. De twijfels groeien...

Nul verstand

Je moet sowieso geen van de 3 miljoen sprinters halen..

SurPlace

'@Nul verstand en dan de mindere goden voor 1,5 kopen?

Nul verstand

'@surplace, daar twijfel ik een beetje over. Venturini is geen topsprinter, maar net als vandaag werd hij wel vierde. Dus wellicht wel in veel ritten punten.

Denk dat ik veel sprintersritten opvul met renners die teampunten en truipunten opleverden. Wat mij betreft stel ik er daar gewoon 4 of 5 op per rit.

Laatst gewijzigd
SurPlace

Ja die had ik idd ook op radar. Maar ga er wrs toch 2 van de 3 milj kiezen. Sprinters leveren nu eenmaal veel op in scorito en zijn goed op te stellen 😊

Phoenix0000

'@nul verstand

Probleem daarbij is de onvoorspelbaarheid van de eerste week. Kan maar zo dat je paar etappes hebt waarbij je niet kunt opvullen.

Ludi

Ik denk dat het invullen voor top 10 qua sprint en quasi sprint etappes makkelijker en goedkoper is dan die voor in de bergen. Er zijn 20+ 2-6.5m klimmers volgens mij..

barceman

Ik zie meerdere mensen zeggen dat ze de 3 miljoen sprinters niet opstellen. Dan ben ik wel benieuwd welke jullie wel opstellen? Want vind de 2 miljoen sprinters echt een klasse minder en daaronder zie ik nog geen 1 koopje.

Brillenpoetser

Owk ik wil de aankomende dagen een paar stellingen brengen over de mindere goden in t peloton en hun rollen voor de tour.

Stelling 1:

Mollema, poels, martinez, sivakov, g. Martin, latour en jungels zijn interresant voor het algemeen klassement.

Phoenix0000

'@bril

Nee. Allemaal niet. Niet genoeg om prijs te verantwoorden.

Sjonge Jonge

Ja: Martinez, G Martin
Wellicht: Mollema, Sivakov
Nee: Poels, Latour, Jungels

Mijn bescheiden mening...

Brillenpoetser

Het is niet voor mezelf maar meer voor de discussie. Ik zeg ook niet dat ik 100% of 0% achter de stellingen sta.

dvansteenis

Eens wat betreft Mollema, Martinez en G. Martin, maar wel voor plek 7 tm 10. De rest zie ik geen top 10 rijden, maar ik laat me graag verrassen. Overigens hebben alle drie de bovenstaande ook minpunten. Martinez hebben we het nog nooit 3 weken vol zien houden. Mollema is afhankelijk van Porte, lijkt me. Hoe langer Porte hoog staat in AK hoe meer Mollema zal knechten? En G. Martin leuke Dauphine, maar met de tegenstand in de Tour na 3 weken nog steeds zo sterk? En hoe zijn de TT kunsten van Guillaume?

Jori

'@ Timber: Als je als kopman wordt uitgespeeld in de Giro, dan ga je niet opeens als 3e man mee achter Sivakov, denk ik.
Hele voorbereiding switchen valt mee, ze waren er al duidelijk mee bezig toen ze hem terugtrokken vanwege een "blessure" bij de giro d'emilia

@ Hartstikkebedankt: valt toch wel mee toch? Kwiat reed daar ook op goed moment als 2e of 3e man rond. Is natuurlijk extremer voorbeeld, gezien Sivakov meer pure klimmer is. Maar bij Ineos zie je het vaker gebeuren, ook toen bijv. met Henao en zelfs Bernal eerst jaar tour (waar hij overigens nog steeds geweldig was).

Ik neem iig Sivakov niet mee zonder verdere berichtgeving dan het ene bericht waar alle ballen op Bernal is en ze maar een andere tactiek gaan toepassen

nasibal

Ik hoor hier elke keer de vraag voorbij komen of Martin het wel 3 weken vol kan houden. Ik zou graag een aantal wedervragen presenteren:

- Hoeft een renner van 1 miljoen het ook twee weken vol te houden of is het meer dan prima als hij in 4 bergetappes mooi scoort, met alles daarboven op als bonus?

- Deze jongen is niet 'nieuw'. Rijdt al 4 jaar in het profpeloton en heeft al 3 Tours uitgereden. In welke van deze 3 tours heeft hij aangetoond 'zijn' niveau geen 3 weken vol te kunnen houden? Zijn niveau lag tot op heden gewoon wat lager (maar is wel elk jaar verbeterd).

Voor mij is het gewoon een renner die de volgende stap heeft gemaakt. Ik dicht hem geen top 5 toe, maar ik zie ook geen reden om me zorgen te maken. Zakt hij er wel doorheen, prima. Zie tegenvraag 1.

We moeten ons niet te blind staren op clichés. Alhoewel, doe gerust je ding :D

Laatst gewijzigd
Don Gielius

'@Brillenpoetser
Interessant zijn voor het algemeen klassement levert toch niet noodzakelijk veel punten op. Zeker niet met dit deelnemersveld. Vorig jaar had ik Barguil voor 1m. 2 of 3 keer rond plek 10, even veel keer een lage top 20 notering en uiteindelijk geruisloos 10e in het algemeen klassement. Goed voor zo'n 100 punten.

Leuk als opvulling, ja. Maar dat kostte wel een plek in alle bergetappes. Zo'n G. Martin zal in het beste geval niet veel beter doen maar zal wel in veel ploegen staan na zijn goede dauphine. Ook met Martinez valt er nog weinig verschil te maken.

Ik wacht in ieder geval nog even af en overweeg serieus om dat geld in echte aanvallers te steken, die een vergelijkbaar aantal punten opleveren in etappes waar het veel moeilijker is om 9 renners in de punten te hebben.

kevinraar

Wekje 2 van deze 3 zouden jullie kiezen
Higuita
Stuiven
Sivakov

Heb nu al
8 klassenent/klimmers
3 aanvallers
6 sprinters

ditisdavid

Ik denk dat er maar 1 relevante vraag te stellen valt voor Martin, en ook voor bijvoorbeeld Martinez: hebben ze te vroeg gepiekt? Zo nee, dan zijn ze simpelweg te goed om niet hun miljoen waard te zijn.

Pirata

Welke zou je zelf kiezen Kevin? Volgens mij is dat velen malen leuker dan dat ‘wij’ voor jou gaan kiezen welke renners je moet nemen. Verdiep je gewoon lekker in de etappes, de berichtgeving van ploegen en kies voor de renners die jijzelf goeie kansen toedicht in de komende Tour.

M@thijs

'@kevin de 2 die niet gebesseerd zijn.

kevinraar

Ik twijfel tussen alle drie

Ludi

Martin, martinez, kamna, bennett, kuss zijn voor 1m makkelijk in te passen in een team en hebben bijna allemaal ook nog wel een leuke bonus. Met veel minder budget had ik ze sowieso allemaal genomen. Nu moet je gaan afwegen of een Buchmann 2.5m punten meer pakt dan Kamna, Dumo 3m punten meer pakt dan Bennett/kuss, Martinez 1m punten minder pakt dan Sivakov en of Landa 2.5m punten meer pakt dan Martin. Als het antwoord nee is, of Ewan 1.5-3m punten meer pakt dan venturini / nizzolo.

Dat is best een puzzel.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het valt me op dat bijna de hele top 20 van vorig jaar meedoet. Thomas is uitgevallen, Kruijswijk onzeker.Dan heb je dit jaar ook o.a. Carapaz, Dumoulin, Lopez, Pogacar, Yates, Pinot, Mas, Higuita, Martinez, Siviakov en Mollema die top 20 zouden kunnen rijden en dan vergeet ik vast nog mensen. Dus iemand als G. Martin kan best beter rijden dan vorig jaar en toch weer 12e eindigen.

Laatst gewijzigd
dvansteenis

'@nasibal wat ik met die opmerkingen bedoelde is, dat G Martin vorig jaar 6x top 20 finishte, 12e algemeen werd, 14e als beste etappe en bij scorito 62 punten haalde. Zo’n renner geef ik liever geen plek. Als hij het nu iets beter doet dan wordt hij pakweg 10e. Dat hij steeds 14e wordt, lukt dus 3 weken lang. Lukt 10e ook?

1 2 ... 48 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.