Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 49 ... 289 290
Pim96

Om even op de namen van Brillenpoetser in te gaan:

Mollema: Rijdt altijd erg stabiel. Ook na de corona periode scherp. Zie hem zeker top 10 rijden als hij de ruimte krijgt en niet voor Porte moet knechten. Ik overweeg ook om hem toch in mijn team te zetten.

Poels: Zie ik eerlijk gezegd niet voor een goed klassement gaan. Zal toch voor Landa moeten knechten als hij na dag 2 als op 6 minuten staat (heeft altijd een dag waarop hij veel verliest).

Jungels: Werkelijk geen idee waar hij staat en waar hij voor gaat rijden. Geen uitgesproken kopman in de ploeg dus mag denk ik wel voor klassement gaan als hij wil. Ik ga me er niet aan branden, omdat er meer alternatieven zijn in die categorie.

Sivakov: Goede klimmer, overtuigend in dauphine, doet mee voor witte trui. Zeker de kwaliteiten om top 10 te rijden, maar zal niet de uitgesproken kopman zijn. Hoeveel vrijheid zal hij krijgen?

Martinez: Zie ik wel een goed klassement rijden. De kans dat hij voor Higuita moet rijden is echter ook aanwezig. Zal inderdaad in ieder team zitten dus verschil maak je er niet mee.

Martin: De laatste weken genoeg over gesproken. Niet veel aan toe te voegen. Lijkt dit jaar de stap te zetten naar de top 10. Winnen zal hij alleen niet.

Latour: Had ik erin staan dit jaar, want mocht voor het eerst voor eigen klassement gaan zonder Bardet. Nu Bardet toch meegaat en hij een slechte dauphine reed heb ik hem eruit geklikt.

Ludi

'@Poeksel alle 2m-3m mannen kunnen 12e eindigen en beter fietsen dan Martin vorig jaar en dan heb je nog 11 duurdere renners. Volgens mij. Niet alle klassementsrenners worden een klassementsrenners top 12. :/

Ajvenema

Ik wil soms bepaalde renners graag hebben omdat ik er een zwak voor heb, omdat ze me eerder punten hebben opgeleverd, of omdat ik hoop op een onwaarschijnlijke doorbraak.
In dat kader wil ik bijvoorbeeld altijd graag Jungels meenemen, goed mee gescoord en sympathieke gast. Ook in de giro opgesteld voor 3miljoen ofzo, waardoor een goeie score ook echt noodzakelijk was. Dom achteraf.

Deze Tour heb ik in dat kader Dumoulin. Ik mag hem, wil hem er graag bij, maar volgens mij is de kans dat én Roglic tegenvalt, én Tom er al drie weken staat vrij klein. Zelfde een beetje met Nizzolo, ik mag hem wel, aardige ervaringen mee, maar hij kost wel gewoon 3 miljoen waardoor ie ook echt structureel top5 ofzo moet rijden. OF Colbrelli, vorig jaar top, maar voor 3 miljoen moet ie dat kunstje dus per se herhalen.

Aan de andere kant heb je mannen als Zakarin, mollema, latour, Mezgec die iets minder sexy zijn maar misschien juist wél boven hun budget uit kunnen stijgen.

Wat vinden jullie de koopjes en overpriced renners?:)

Rawolf

Ik wil dan weer graag Hirschi of Cosnefroy in mn team, beide 250k goedkoper dan ze hadden moeten zijn en verwacht er veel van in de heuveletappes. Maar de plekken zijn schaars en het budget dwingt niet.

Wout van Aert vind ik ook veel te goedkoop, hij gaat echt wel kansen krijgen. Als iemand met 2 vingers in zn neus een Touretappe voor je team kan winnen ga je m niet tegenhouden. Die kans(en) gaan er komen, net als vorig jaar waar er eigenlijk ook geen kansen zouden zijn. En de tijdrit natuurlijk.

Laatst gewijzigd
M@thijs

Nog niet genoemde overpriced renner onze colombiaanse kabouter van arkea

hartstikkebedankt

Knieklachten vind ik aardig link, maar anders zal hij er wel staan denk ik. Van het eerder genoemde rijtje neem ik sowieso Poels en Latour niet, die staan beide op de zwarte lijst.

Kannibaal van Schepdaal

Een klimmer van 1 miljoen die kopman is én in vorm, en zomaar in de top tien kan eindigen in het klassement, dat lijkt mij de definitie van een koopje. Zo zijn er twee, en als twijfelachtige podiumkandidaat forfait moet geven, nog een derde. De namen circuleren hier al een tijdje op het forum.

Ludi

Kanibaal, is de.derde Aru? ;D

Timber

Als er al geknecht moet worden door Martinez zal dat m.i. In eerste instantie voor Uran zijn en niet Higuita.

ditisdavid

Denk niet dat men bij EF veel op kop zal hoeven te rijden, tenzij Higuita in een positie voor ritwinst zit, dus knechten hoeft niet direct een probleem te zijn. Daarnaast zal de ploeg er op dit parcours heel snel achter zijn wie de benen heeft om een klassement te rijden, als Martinez de beste is zal hij dus snel zijn plek afgedwongen hebben.

M@thijs

'@kj dat geloof je toch zelf niet. Ik ben fan van de beste man maar met dit geweld heb ik geen plekje voor hem vrij gehouden.

ditisdavid

'@M@thijs tuurlijk niet, de derde is Izagirre. ;)

Florian

Ik zou graag willen wat iedereen zijn verhouding qua klassementsmannen en sprinters is. Zit er zelf nog beetje mee te worstelen. Ik kom er uiteindelijk wel uit, maar ik ben gewoon benieuwd, that's all :) .

Pirata

Mijn verhouding op het moment is 6 klassementsmannen, 4 klimmers, 6 sprinters en 4 aanvallers. Daarbij gezegd is het zo dat sommige renners tot een bepaalde categorie gelden maar ik ze eigenlijk ook tot een andere categorie reken ;-). Bijv. een klimmer die zich ook zo maar kan ontpoppen tot klassementsman of een aanvaller die mee sprint.

Ik hou me eigenlijk nooit echt heel actief bezig met de verdeling, ik vul per etappe in wat ik denk nodig te zijn om punten te scoren. Moet eerlijk zeggen dat het dit jaar wel lastiger is om dat te doen, omdat ik vind dat er in de eerste week echt een paar etappes tussen zitten die anders zouden kunnen verlopen dan dat ik denk.

krypton

Tot nu toe heb ik 6 dure (2 miljoen of meer) AK's, 2 goedkope AK's, 6 sprinters, 3 aanvallers/punchers en 3 voornamelijk voor knechten/teampunten. Misschien dat één van de teampunten nog een goedkope aanvaller gaat worden, maar wanneer stel je ze op he?

Kannibaal van Schepdaal

De derde is een ex-wereldkampioen bij de profs :)

Ludi

Cavendish?! ;)

Florian

Lamslaan

Nul verstand

Hoe zit het met het herstel van Bonifazio? Sterke sprint mits in vorm natuurlijk. Anders zeker het overwegen waard.

Kannibaal van Schepdaal

'@Kj Hahaha, jep die bedoelde ik. Een echt koopje.

Brillenpoetser

'@kannibaal wereldkampioen junioren tijdrijden of wegwedstrijd?

Rawolf

Mijn verdeling volgens de scoritolabels momenteel is 6 klassement, waarvan 1 niet voor het klassement gaat.

4 klimmers, waarvan 1 sowieso en mogelijk 2 man voor het klassement gaan

6 sprinters

1 knecht die ik kan opstellen in vlakke ritten voor teampunten en hoge top 20

3 aanvallers, vooral voor heuveletappes.

Echte parels in de 500k categorie vind ik Hirschi en Cosnefroy, die kunnen zomaar 100+ punten pakken met goede noteringen in heuvelritten. Maar met dit budget is 500k renners geen must

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

'@Brillenpoetser: Bij de profs.

Kannibaal van Schepdaal

'@Brillenpoetser: Ook bij de Junioren blijkbaar, excuus.

Stuff

Wat vinden we voor 500k van De La Cruz? Bergtrui in Dauphine.
Mag hij in de Tour ook op pad? Of moet hij knechten voor Pogacar...

1 2 ... 49 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.