Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 58 ... 289 290
Barrygoal

Roglic durf ik niet, bernal wel. totaal geen vertrouwen in dat hele ineos dit jaar. Ik heb alle etappes dauphine gekeken vanaf 15:00. En bernal niet 1 keer op kop gezien, kon tempoversnellingen niet aan, kwam als laatste van groepjes aan.

Jordi010

Welke 2e rangs sprinters zien jullie regelmatig Top 10 eindigen? Denk dan aan Stuyven, Bonifazio, Coquard, Greipel, I. Garcia, Venturini, Mezgec... Lastig om hier de goede uit te pikken.

SurPlace

'@ajvenema, Thijs zegt eigenlijk dat Steven Kruijswijk na Roglic & Dumoulin de beste is. Maw Jansen gaat Roglic Dumoulin niet helpen. Je hebt dus 2 kopmannen. Die wrs als laatste overblijven. Met Steven erbij had je er in de finale miss nog 3 en kun je Kruijswijk offeren indien nodig. Nu zal Dumoulin of Roglic eerder geslachtofferd worden. Je wil de keuze voor opofferen zo laat mogelijk doen. Mocht Roglic of Dumoulin instorten in 3e week, dan hoop je dat de andere er nog kort opstaat

Maar zo had ik er zelf ook niet naar gekeken hoor :)

Laatst gewijzigd
SurPlace

'@Punchen of verzuipen, wat ik bedoel met betreft WVA is dat hij minder op het vlakke hoeft te doen omdat Jansen en Martin nu het meeste voor hun rekening gaan nemen. Maw WVA is wrs fitter in de vlakkere (miss ook paar heuvel) etappes. In deze etappes houdt WVA wrs meer over voor de finale. En kan miss dan nog meesprinten

In de bergen moet hij uiteraard meer werk doen. Maar met zijn huidige vorm zie ik hem wel snel genoeg herstellen om bijv zelfs op de champ de elysees mee te gaan sprinten...

Maar miss geef ik nu teveel info weg ;)

Punchen of verzuipen

'@SurPlace: Dankjewel, ik hoor wat je zegt, maar ik ben het er niet mee eens :-P In mijn beleving is 'je werk als knecht doen' op het vlakke toch wat minder belastend dan 'je werk als knecht' in de bergen doen en zo lang mogelijk proberen aan te klampen om je kopmannen te ondersteunen. (Ik heb Kwiat, toch ook geen koekenbakker, weinig zien aanvallen en sprinten naast zijn rol als wagon in de klimtrein). Dus zoals ik de situatie lees verschuiven zijn knechttaken nu naar koerssituaties die onder de streep meer energie gaan kosten, dus blijft er netto minder energie over voor aanvals- en sprintactiviteiten.

Maarrrr, ik maak natuurlijk ook maar een inschatting. Kan goed dat jouw inschatting de juiste blijkt te zijn.

Imbatido

Over Van Aert in HLN:
Door het forfait van Steven Kruijswijk voor de Tour schuift Van Aert een plekje op in de hiërarchie. Verandert dat iets aan zijn persoonlijke ambities? “Neen.” Al ligt er op de laatste dag van de Ronde van Frankrijk - wanneer er niet meer geknecht moet worden - nog een mooie kans voor Van Aert. “Spurten op de Champs-Élysées zit wel in mijn hoofd. Ik heb al tegen de ploegleiding gezegd dat ik er me daar zal tussen gooien.”

https://www.hln.be/sport/wielrennen/van-aert-blikt-na-zege-in-bk-tijdrijden-meteen-vooruit-op-tour-spurten-op-de-champs-elysees-zit-in-mijn-hoofd~a8f48bbb

Maakt het er allemaal niet makkelijker op. Ze hebben bij Jumbo-Visma overal zo goed over nagedacht dat ze het wellicht niet willen riskeren dat Van Aert onnodig bij een valpartij betrokken raakt in een sprint. Zou natuurlijk onvergeeflijk zijn als Roglic en Dumoulin op die manier een renner kwijt zouden raken.

SurPlace

'@Punchen of verzuipen, we agree to disagree. Ik durf niet om WVA heen. Hij lijkt zo bevrijd nu hij weer mag fietsen :D

madeinstars

Ik verwacht WvA eigenlijk in etappe 1 en 2 al (beetje afhankelijk van het koesverloop uiteraard). Dan nog champs elysees en hier en daar nog een andere mogelijkheid. En hij heeft ook nog eens gezegd in de tijdrit goed te willen zijn... Lijkt me reden zat om 'm mee te nemen. En anders verdient ie altijd nog de nodige teampunten.

Ajvenema

'@surplace: Oja, dat zou inderdaad kunnen. Wat me in de Dauphine opviel was dat ze al vrij snel met 4 mannen zaten, waarvan 3 kopmannen. Op die manier hou je inderdaad niemand over om te knechten, en moet je toch al snel een kopman offeren. In de tour heb je meer goeie helpers natuurlijk, maar persoonlijk zie ik het positief voor Tom. Jumbo wil vast niet te snel met maar 1 kopman komen te zitten.

@Svenvdb: Ik speel wel met het idee om Roglic thuis te laten. Mede dankzij zn negatieve post van gister. Dat gecombineerd met zn vroege goede vorm zie ik hem nog wel fout uitkomen met zn piek. Disclaimer: Ik heb echt geen verstand van blessures en pieken:) Bernal zie ik wat dat betreft niet snel uit m'n team verdwijnen want die kon opzich prima mee, en kan wellicht nog wat procentjes bijpakken in de komende weken. Er gaat veel afhangen van de berichtgeving en insider info:)

Pieter_Pannenkoek

Het blijft gewoon koffiedik kijken met Roglic. Ik laat hem staan puur op mijn gevoel en neem Bernal niet mee ook op gevoel. Kan best eens verkeerd uitpakken, maar ook goed. We gaan het zien in de 1e bergetappe.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Bernal en Roglic gaan hier allebei gewoon mee. De categorie 3-3.5M klassementsmannen is net zo onzeker, Carapaz wil ik gewoon niet en de 4M-mannen en dure sprinters heb ik al.

Jeffrey81

Ik heb inmiddels ook een enorm geval van FOMO omtrent Van Aert. Aan de ene kant geloof ik heilig (en dat heb ik hier eerder al gezegd) dat ie echt vooral in een knechtenrol mee gaat, maar aan de andere kant.... als hij nu inderdaad al laat doorschemeren voor de tijdrit te willen gaan, en ook nog in Parijs wil sprinten....dan is dat misschien sowieso al de 500K meer waard dan het kiezen voor Bennett of Kuss. Tel daarbij op dat Van Aert gewoon een enorm puntenpotentieel heeft als ie ook elders nog voor een kans (of kansen!) kan gaan......

Vandaag heb ik m er voor het eerst even ingeklikt. (Martinez, Kamna en Trentin out, Van Aert, Higuita en Venturini in). Eens even kijken hoe dat voelt de komende dagen.... Martinez vs. Higuita is sowieso nog een vraagstuk op zichzelf, haha

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Jonas Koch ook bij de selectie van CCC. Nadelig voor Trentin?

Ragnar Lolbroek

dat Duits artikel over Buchmann is al gepubliceerd op 18 augustus en het interview is dan waarschijnlijk afgenomen op 17 augustus. De inhoud van dat bericht blijft natuurlijk niet geweldig positief. Maar tussen 17/18 augustus en vandaag kan er wel al een positieve ontwikkeling zijn. Afwachten dus tot Bora met definitief nieuws naar buiten komt.

zomaareens

Yes Martinez vc Higuita... das een lekkere idd... Higuita altijd mn keuze voor de dauphine... valpartij en goed presteren van martinez...ai ai ai

SurPlace

'@Jeffrey81, ik heb FOMO voor veel Jumbo renners, haha. Ik wil er eigenlijk 5 maar da ga nie

Ajvenema

'@Jeffrey: Bij van Aert heb ik gewoon het idee dat je je er geen buil aan kan vallen. De kans dat ie die 1.5 miljoen niet waard gaat zijn zie ik veel kleiner als de kans dat je als een van de weinigen een enorme puntenpakker mist. Al zou je kunnen beargumenteren dat Kuss of Bennett meer etappepuntenpotentieel heeft in deze setup. Moet je alsnog gaan gokken wie van de twee die laatste man gaat zijn.

Poeksel

'@jeffrey81: Van Aert pakt in andere etappes (van zichzelf) punten dan Bennett/Kuss, dus die kun je niet 1 op 1 vergelijken.

kevinraar

Dit is mij team bij de ad poule

Bernal
Roglic
Dumoulin
Pinot
Mollema
Pogacar
Higuita
Carapaz
Quintana
Lopez
Alaphlippe
Van avermaet
De Gendt
Sagan
Ewan
Benett
Viviani
Kristoff
Bol
Colbreli

Laatst gewijzigd
de Tour

Iemand enig idee hoe het met David Gaudu is? Kan de Tour du Limousin niet kijken...Hoe fiets die daar rond? al is het niet echt een parcours voor hem..

Ik lees meer mee dan ik reageer, altijd leuk om de discussies te volgen!

Bij de reacties over Stuyven en zn terreasje moet ik altijd even glimlachen;)

Nylz

Ok

jsprunk

Colbteli lijkt me wel een dark horse inderdaad

madeinstars

Gaudu rijdt als een natte krant rond. Denk dat ze een probleem hebben FDJ qua support voor Pinot. Alleen Reichenbach lijkt in orde. Ze kunnen beter Demare gewoon meenemen.

Wat Colbrelli betreft: die vind ik eigenlijk altijd te duur voor het aantal punten dat 'ie daadwerkelijk pakt. Voor dat geld neem ik 10 keer liever Trentin mee en die is eigenlijk al te duur.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Mijn tip voor het team dat het meest in de aanval te vinden is: CCC. Voor diverse renners van het team kan hun toekomst er vanaf hangen...

Zadelpen

Ik zit kwa aanval nu op lotto en ccc. Maar vraag me af hoe het met Benoot gaat.

1 2 ... 58 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.