Volgens Thijs Zonneveld is het nadeling voor Dumoulin dat Kruijswijk niet meegaat, omdat TJV nu eerder wordt gedwongen om een kopman te kiezen..... Interesting, zo had ik er nog niet naar gekeken
Hij was ook verrast dat Jansen (voor het vlak) meeging ipv Tolhoek (voor bergen). Blijkbaar zijn ze dus zo positief over de klimmers (snap ik ook met Bennett, Kuss en van WVA in de vorm van hun leven), dat ze een ander profiel kiezen. Wie weet biedt dit toch weer individuele kansen voor van WVA als hij zich niet helemaal hoeft op te blazen in de bergen...
Ik snap niet zo goed waarom WvA nu méér kansen zal hebben "als hij zich niet hoeft op de blazen in de bergen" terwijl TJV letterlijk zegt dat WvA nu belangrijker (namelijk: latere pion) in de klimtrein wordt en zich dus méér zal moeten uitwringen in de bergen dan in het originele plan.
Als WvA meer en langer moet meeklimmen kost dat toch meer energie die hij tekort komt in eventuele leuke aanvalsetappes?
'@surplace: Ik snap die redenering niet helemaal. Zou denken dat ze juist later hoeven te kiezen omdat ze een extra knecht kunnen meenemen die het werk kan doen. Maar ik ben net wakker:)
@poeksel: Nou, ik heb 2x3 man staan, en ik twijfel daar nu toch een beetje over... Aan de andere kant, hoe vaak is het nou voorgekomen dat er daadwerkelijk iemand is afgestapt met covid, 1x? 2x? Bidden dat het publiek zich een beetje weet in te houden...
Eigenlijk is het jammer als ie niet gaat, als ie met twijfel gaat valt er iig nog wat te gokken:)
Maar idd, dat bericht klonk niet heel goed. Zelfde geld voor Roglic trouwens, viel me ook tegen dat die niet gewoon alweer lekker aan het fietsen is. Ik heb ook geen idee hoe snel zo'n lijf vol schaafwonden herstelt, en wat de invloed op vorm is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.