Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 56 ... 289 290
Mindless

'@nasibal, met al die recente valpartijen en rugblessures is dat volgens mij onmogelijk, zeker aangezien die ook heel regelmatig betrekking hadden op renners die je juist zonder twijfel in je team zou willen klikken (zeg een Higuita, Cosnefroy, Pedersen - al valt over die laatste misschien te twisten).

Jori

De ploegleiders hebben al moeite om 9 fitte renners per team op te stellen, hoe moeten wij dan uberhaupt er 20 gaan vinden :p Buchmann, Roglic zitten nog met evt. blessures, sprinters is zo wazig als wat zonder definitieve teams en bijv. een rol van Kämna hangt grotendeels af of Buchmann meegaat.

Ik lees trouwens dat mensen Quintana afschrijven vanwege knieklachten. Zijn dat dezelfden die Carapaz afschreven in 2018 voor de giro, omdat hij knieklachten had? Of Mas in 2018 voor de Vuelta met knieklachten? Zeg zeker niet dat dit hetzelfde geval is, maar het verbaasde me vaak hoe sterk renners terugkwamen na knieklachten. Alsof de behandeling ervan ze een voordeel gaf op de volgende koers.

Cort staat zeker nog op mijn shortlist, maar ook op een soort van grijs-zwarte lijst na zijn Astana-tijd debacle. Toonde uitstekende vorm voor Corona-stop, na die tijd minder (eigenlijk enkel MSR daar als eikpunt) en bovendien bewezen in vorige deelnames dat er ook kans is dat hij niet mee sprint, als EF hem al uberhaupt meeneemt. Dus tenzij ze bekendmaken dat hij echt gaat sprinten, laat ik hem links liggen

Aanklampen

Scheelt, teams bestaan uit 8 ;-)

GlennTour

Ik kan het gemist hebben maar ik lees weinig over Miguel Angel Lopez?? Altijd top 8 in grote rondes, tot nu geen gezondheidsklachten, goede ploeg, veel punten,...
Leek me in een stijgende lijn in de Dauphiné.

Mindless

Quintana staat er bij mij voorlopig nog in... renners die uit voorzorg het rustig aan doen hebben bij mij juist een streepje voor, het is duidelijk dat zij echt hun pijlen vol op de Tour richten - hetgeen volgens mij sowieso een belangrijke graadmeter moet zijn voor dit spelletje.

Buchmann is weer een ander verhaal, daar zal ik toch echt positief nieuws over moeten horen wil ik hem er weer inklikken... en dan vervangt hij Quintana trouwens juist.

Ludi

'@nasibal Om heel eerlijk te zijn heb ik maar 1 "dure" ak renner waar ik niet aan twijfel, 2 "dure" sprinters, 2 "goedkope" klimmers en 1 aanvaller waar ik niet aan twijfel qua gezondheid.

Er gaan zeker 4 dure ak mannen mee met geen optimale voorbereiding achteraf, een aantal sprinters met vage vorm en een aantal aantal aanvallers die het kunnen doen. Klinkt pauber, hopelijk is dat toch goed genoeg dit jaar.

jsprunk

Team staat redelijk in de steigers. Nog een paar twijfelpuntjes, maar tevreden over de verdeling. Nog 750k voor één renner, liefst een aanvaller voor het middengebergte.
Nog wel afhankelijk van een paar updates over diverse pijntjes hier en daar.

marconeuvel

Ik heb mijn team al tig keer leeggegooid, maar Roglic en Bernal klik ik er steeds als eerste in. Na het bericht van Roglic op Instagram, begin ik zelfs aan hem te twijfelen..
Hopelijk geeft hij of zijn team nog duidelijkheid, en laat dat dan alsjeblieft positief nieuws zijn. Het zou wel enorm zuur zijn als hij ook niet mee kan (of wel mee, maar flink gehavend). Jumbo met een wereldploeg en dan krijg je dit..

Tour de Fifi

Niemand die op successen van Kämna gokt na het uitblijven van positief nieuws over Buchmann?

Barrygoal

Ik wacht het af tot volgende week vrijdag , zijn nu nog zoveel twijfel gevallen. Bernal bijvoorbeeld, die heb ik eruit gehaald. Die is z’n bedrag alleen waard als ie de tour wint, maar dat zie ik nooit gebeuren. Buchman idd, roglic ,

Brillenpoetser

Stelling 2: sprinters als mezgec, venturini, stuyven, garcia, bol, bonefazio en coquard mag je van verwachten dat ze 5x top 10 rijden.

Pirata

Er zitten wel een aantal renners tussen die dat gaan doen verwacht ik.

Pim96

Venturini en coquard verwacht ik wel een aantal keer in top 10. Mezgec gaat denk ik weer voor specifieke etappes kiezen, maar zal vast wel paar keer top 10 rijden. De rest vind ik te onzeker.

Bol: weinig gereden na corona en wat heeft hij nou eigenlijk bewezen?

Bonifazio: Kan heel goed rijden of compleet door de mand vallen

Stuyven: Twijfelachtig welke etappes hij gaat sprinten

Garcia: geweldige renner, maar zie hem toch maar weinig mengen in echte massaspurts.

Kannibaal van Schepdaal

'@Jori: 'eikpunt' :)

Sjonge Jonge

Ivan Garcia naar het EK.
Zou zijn ploeg dat toestaan als hij in de 'Tour bubbel' zit?

Stuff

Over Buchmann, vrijdag of zaterdag wordt beslist of hij mee doet. Onderstaand artikel stemt nog niet heel hoopvol.

https://www.swr.de/sport/mehr-sport/radsport/artikel-nach-sturz-buchmanns-tourstart-unklar-100.html

Poeksel

Vast niet. Daarnaast hebben ze al een sprinter en heeft hij getekend bij een ander team.

Imbatido

'@Sjonge Jonge: Colbrelli mag niet meedoen aan het EK van Bahrein, dus zal Garcia Cortina wel geen Tour rijden. En die gaat ook weg natuurlijk. Colbrelli zal dus wel de sprinter van dienst zijn. En voor de rest waarschijnlijk alles op Landa met Poels, Teuns etc.

https://www.bicitv.it/2020/08/20/niente-europei-anche-per-colbrelli-bloccato-dalla-bahrain-al-suo-posto-in-azzurro-ce-jacopo-guarnieri/

Kannibaal van Schepdaal

'@Imbatido: Dat zat eraan te komen.

Kannibaal van Schepdaal

'@Stuff: Dat wordt wellicht niets. Als hij al aan de start komt, lijkt mij dat vooral goed nieuws voor wie hem niet in zijn team heeft. Helaas, want hij zag er heel goed uit in de Dauphiné.

krypton

Ben ook benieuwd of Trek Pedersen of Stuyven laat sprinten in de Tour. In de etappe die Pedersen in Polen won hadden ze een heel treintje opgezet voor Pedersen, die het ook nog afmaakte tegen Ackermann. Was dat gewoon een keer een probeersel of willen ze Pedersen ook in de Tour uitspelen?

Laatst gewijzigd
Mardy BumBum

Gekke vraag: elke bergetappe Roglic, Dumoulin, Kuss en Bennett opstellen. Zou dat nog wat goede punten op kunnen leveren?

Pirata

Als 1 van die 4 de etappe wint zeker.

Bob

'@Krypton Die vraag hebben we allemaal :-)

M@thijs

'@Mardy stel 1 wint de etappe en rijd geel 1 rijd rond de 8e plek en de andere 2 buiten de top 20 dan zijn dit 140 punten dit is evenveel als de 3e 4e 5e en 6e allemaal in je team, maar dan voor een prikkie van de prijs. De vraag is echter of dit scenario realistisch is.

1 2 ... 56 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.