Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 60 ... 289 290
El Mel

'@KJ Er komt wel iemand in me op;)

Aanklampen

Rara, wie zou dat nou zijn.

Even iets anders, weet iemand waar je de hoogtemeters per etappe kunt vinden? Ik heb behoorlijk goed gezocht vind ik zelf maar ik heb ze nog niet gevonden..

SurPlace

'@Wienk33, eens ik ben voor MAL gegaan (ook op advies van dit forum)

SurPlace

'@Pieter, dat lijkt me idd een goede optie :)

Poeksel

'@aanklampen Bedoel je dan iets als https://cdn.touretappe.nl/images/tour-de-france/2020/etappe-1-profiel.jpg?01 of iets anders?

arjenzvob

'@aanklampen: La flamme rouge is perfect!

Ludi

Nvm

Laatst gewijzigd
Aanklampen

niet geheel. Die profielen helpen zeker alleen kun je soms nog niet goed zien hoeveel hm het echt zijn. Sommige etappes lijken voor de sprinters maar hebben dan nog 2.500 - 3.000 hm. Dan kun je door veel namen gewoon een streep zetten.

Het gaat me dan vooral om die etappes die toch wel geaccidenteerd zijn maar niet geheel duidelijk over hoeveel hm je nu spreekt. Je kan natuurlijk gaan tellen maar ik hoopte dat er ergens een lijstje is..

callmeal

Goed staaltje zandstrooien van @Wienk33 en @Surplace . Geloofde het bijna, totdat ik mij herinnerde dat Landa gewoon prima scoorde in de Giro. Hij deed de Giro-Tour combi en was in het begin van de tour gewoon niet op niveau. Dat je dat aanhaalt als argument hier is natuurlijk niet helemaal transparant. Volgende keer beter he!

Imbatido

Interessant dat Guarnieri zich heeft afgemeld voor het EK. Zouden ze bij FDJ dan Démare toch nog meenemen naar de Tour?

Kannibaal van Schepdaal

'@imbatido: Even de Sherlock uithangen, mooi.

Ludi

Demare, ooeehhh gooit heel mn team mogelijk weer om als ie 3.5-4.5 zou zijn

ditisdavid

Sites als LFR zijn heel nuttig, maar de gebruikte hoogtegegevens van Google en OSM zijn van middelmatige nauwkeurigheid waardoor het hoogteverschil altijd in meer of mindere mate overschat wordt. (De hoofdreden hiervoor is dat als een weg een brug over gaat of in een helling ingesneden is, dit wordt geïnterpreteerd als een stuk omhoog + omlaag). Is daarom lastig om het aantal hoogtemeters dat LFR aangeeft, als een betrouwbare indicator te gebruiken.

arjenzvob

Ze maken een mooi treintje voor Bol! Klik...

ditisdavid

'Bol kan niet klimmen'
De etappe die hij vorig jaar in Californië won gezien? Of alle andere keren dat een groot deel van het peloton eraf ligt en hij kort rijdt? Het is geen Sagan natuurlijk, maar sommigen lijken te denken dat hij een type Mareczko of Guardini is...

Stuff

'@Imbatido

Kun je Italiaans?

https://twitter.com/jacopoguarnieri/status/1296801032840916992?s=21

Volgens mij meld ie zich af omdat iemand in z’n omgeving Corona heeft. Meer kan ik er niet van maken.

Mindless

'@callmeal, Sssst

Ludi

Hij is qua klimmen vergelijkbaar aan een groenewegen of jakobsen denk ik. Wat minder dan kristoff maar beter dan marezco.

nasibal

https://www.procyclingstats.com/race/paris-nice/2020/stage-1

https://www.procyclingstats.com/race/deutschland-tour/2019/stage-4

Twee leuke resultaten van Bol. Verder hou ik me buiten de discussie, maar we moeten geen dingen gaan roepen om het roepen.

Laatst gewijzigd
SurPlace

'@Imbatido, als dat waar is, kost hij 5 miljoen denk ik :)

nasibal

Als Demare mee gaat is wel de rest van de ploeg ook belangrijk. Demare is goed in vorm, maar ik vind het vooral indrukwekkend hoe zijn ploeg knetterhard voor hem werkt. Daar heeft hij oprecht veel profijt van.

Als hij het met één knecht gewoon lekker uit mag zoeken en de rest is op Pinot, dan denk ik dat ook zijn resultaten daar onder gaan lijden. Voor 3 miljoen zou ik hem overwegen in dat geval, duurder niet.

Ludi

Ik zou demare niet per se duurder maken dan bennett en ewan, die hem beide ook een keer klopte. Zeker niet als hij mindere ondersteuning heeft dan letterlijk een heel team haha

SurPlace

'@nasibal en KJ, thx goede input. Ik had in mijn enthousiasme er even niet bij stilgestaan dat het hele team op Pinot gericht zal zijn. Hebben we nog iets gehoord over zijn rug?

https://sporza.be/nl/2020/08/17/tour-favorieten-in-nood-medisch-bulletin-van-roglic-over-bernal-tot-pinot~1597653665898/

Laatst gewijzigd
SurPlace

'@nasibal en @kj, thx voor deze input. Had me even niet gerealiseerd dat hele team op Pinot is ingericht.

Nog geen (nieuw) nieuws over zn rug right?

Kannibaal van Schepdaal

Aangezien we hier op een wielerforum zitten, ga ik er wel vanuit dat de meerderheid hier het potentieel van Bol kent. De voorbije anderhalf heeft hij zich wat mij betreft echt wel opgewerkt tot sprinter die lijkt aan te leunen bij de sprint(sub)top. De namen die hij de afgelopen anderhalf jaar geklopt heeft zijn echt wel niet van de minste. Het doet mij een beetje denken aan Ackermann net voor zijn doorbraak. Met een normale voorbereiding en in dit sprintersveld had ik hem altijd meegenomen, omdat hij volgens mij toch af en toe signalen heeft gegeven dat hij een machtsprinter is a la Kristoff die af en toe een moeilijk te verteren etappe of aankomst toch goed doorkomt en veelbelovend finisht. Mijn grote twijfel nu vlak voor de Tour komt vooral door zijn karige voorbereiding (slechts een koersdag post-covid, geen uitslag) en dus ook het grote vraagteken wat betreft zijn vorm. Is hij in orde en stijgt hij boven zichzelf uit? Dan kan hij zeker verrassen en zou het mij niet verbazen dat hij bijvoorbeeld de vijfde of de laatste etappe zou winnen op de kracht en een paar keer top 10 eindigt. Als hij een slechte voorbereiding achter de rug heeft, kan het zo maar even een jaartje te vroeg zijn. Dat zijn ploeg nu een wissel doorvoert om Bol een betere lead-out te geven, kan geïnterpreteerd worden als signaal de ploeg in Bol geloofd, maar het blijft zo dat hij geen koersritme heeft opgedaan en dat de sprinttrein al maanden geen sprint heeft gedaan in wedstrijdverband. We weten dat bijvoorbeeld Matthews en Benoot in de eerste wedstrijd na een groot trainingsblok er meteen kunnen staan, maar of dit ook het geval zal zijn met Bol is wat mij betreft toch nog de vraag. Ik hou niet van onzekerheid, dus ik weet nog niet of ik hem uiteindelijk het voordeel van de twijfel geef.

De winnaar zal gelijk hebben.

1 2 ... 60 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.