Landa reed vorig jaar goede Giro (veel punten) én goede Tour (iets minder punten).
Werd in de waaierrit naar Albi de berm ingeduwd. Kostte hem ruim 2 minuten. Anders had hij bij Buchmann in de nek kunnen zitten..
"Als" telt niet maar feit is wel dat hij daar de helft van z'n uiteindelijke achterstand verloor....
Welke 'pareltjes' van 500k zien jullie allemaal? Ik heb tot nu toe gevonden:
- De La Cruz (waarschijnlijk de beste klimmer in deze prijscategorie)
- Pedersen (wereldkampioen)
- Haller (sprint regelmatig mee)
- Nans Peters (goed voor de ontsnappingen, daar zijn er veel van deze tour)
- Madouas (had ik vorig jaar in de Giro, zeer verdienstelijk gereden)
- Keukeleire (sprinter van EF)
- Polanc (giro 2017 resultaten zeggen genoeg)
- Roelandts (zal gaan sprinten voor Movistar)
- Sabatini (lead out van Viviani voor teampunten en eigen plek 10-20)
- B. Cosnefroy (groot talent maar geblesseerd geraakt in dauphine)
Iemand een bericht gevonden omtrent de rolverdeling binnen INEOS? Bernal kopman maar wie zal schaduwkopman zijn? Carapaz of Sivakov?
Over CCC gesproken; Wat verwachten jullie van Van Avermaet & Trentin? Krijgen ze beide kansen voor interessante etappes of zullen ze voor elkaar moeten rijden en om en om kansen krijgen?
'@arjenzvob Ja sorry Arjen, sommige mensen moeten doordeweeks werken. Leuk gehad in je kleuterklas?
Ik was aanvankelijk wel verbaasd dat Ineos niet vol voor de Tour ging, maar kan het ook wel verklaren met alle blessures van de overige teams. Ik denk dat ze niet veel van Jumbo Visma vreesden (toch het gevaarlijkste team), vandaar dat ze gaan voor alle drie grote rondes. Het wordt lastig om alle drie te winnen, maar met deze selectie zal toch in ieder geval óf de Giro óf de Vuelta worden gewonnen samen met de Tour. In die zin is Carapaz naar de Tour ipv Thomas ook niet meer dan logisch. De afstemming tussen Bernal en Carapaz zal vele malen beter zijn dan met Froome of met Thomas.
Mochten jullie je afvragen of mijn team hierdoor drastisch is veranderd, nee niet echt. Althans, ik heb meer budget gekregen opeens. Sivakov had ik al, dus ik heb Carapaz + Kwiatkowski erin gedaan en heb voor de overige 4.25 m mijn sprinters geüpgraded, hoewel deze editie overwegend zal worden bepaald door het meenemen van de juiste klassementsrenners (lees: Bernal + Carapaz).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.