Hoi,
Ik heb nu een team van 20 renners bij elkaar, maar heb geen idee of dit een goede verdeling is van klassementsmannen, klimmers, aanvallers en sprinters. Heeft iemand tips wie ik weg moet laten en welke renners ik juist moet houden en of de verdeling goed is?
Nu heb ik:
Sprinters: Sagan, Ewan en Bennett
Klassementsmannen/klimmers: Bernal, Roglic, Pinot, Dumoulin, Quintana, Kruijswijk, Pogacar, Higuita, Gaudu en Wellens
Aanvallers: Alaphilippe, Van Aert, Van Avermaet, Benoot, De Gendt, Pedersen, Gilbert
Ik hoor het graag
Met vriendelijke groet
'@Jantje10, je sprintteam is wat 'mager'. Nu heb je bij je aanvallers de nodige hardrijders zitten die harder kunnen aankomen dan de meeste 2 mln-sprinters maar wanneer sprinten ze mee is dan de vraag. Om wat meer zekerheid daaromtrent in te bouwen zou je wat sprinters voor aanvallers en/of klimmers kunnen brengen. Ik denk dat de meesten hier om en nabij de 6 sprinters zullen nemen. Vul de etappes in en je komt er vanzelf achter. Good luck!
Note to self, niet iedereen die de dauphine goed rijd pakt veel punten in de tour..
Eindklassement Critérium du Dauphiné 2019
1. flag-dk Jakob Fuglsang (Astana) in 30u44m27s
2. flag-us Tejay van Garderen (EF Education First) op 20s
3. flag-de Emanuel Buchmann (BORA-hansgrohe) op 21s
4. flag-nl Wout Poels (Team Ineos) op 28s
5. flag-fr Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) op 33s
Dauphine vorige jaren en deze zijn niet te vergelijken qua voorspellingswaarde voor de Tour. Deze Dauphine zit veel dichter op de Tour.
Vergeet trouwens niet dat de toppers al in rit 2 in topvorm moeten zijn deze Tour. Daarnaast piekt er echt niemand nu naar de derde week. Kans is levensgroot dat de Tour Parijs niet haalt .
Ik ga denk ik voor 10/6/4 of 10/5/5 waarvan de aanvallers/knechten zelf weleens een goed resultaat kunnen rijden in de bergen/aanvaletappes.. nog niet gekeken of er een mooie goedkope knecht een aantal sprintetappes mee kan doen! Bij Van Aert twijfel of hij zelf wat mag/voor Flipje moet ik het parcours nog wat beter bekijken of ik hem een zekerheid vind of dat ik die 3,5 miljoen in een AK of Sprinter steek
Heb momenteel 7 AK, 3 KL, 5 aanvallers en 5 sprinters + Stuyven eventueel.
Ik wil eigenlijk Asgreen in mijn team, maar ik heb er geen plek voor en het is onduidelijk of hij mag aanvallen op de heuveletappes met Alaphillipe. 750k is natuurlijk wel een koopje. Jammer dat Colbrelli en Trentin allebei 3 miljoen zijn. Een van de 2 maar meenemen. Voorlopig krijgt Colbrelli mijn voorkeur. Sowieso Sagan, Bennett en Ewan, maar die heeft iedereen denk ik wel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.