Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 6 ... 289 290
Ludi

En weer door

Sjonge Jonge

'@Lassayd, ik denk dat Treenert bedoelt dat veel niet-volgers Froome erin zouden klikken als hij wel meedoet....

Lassayd

Als hij dat bedoelt dan ben ik het met hem eens maar zo kwam het niet op mij over.
Ik volg het wielrennen als jarenlang en ik overweeg Froome omdat ik Bernal wel heel duur vind en Froome als ie goed is voor 2,5 miljoen minder zeker de nodige punten kan pakken.

SurPlace

Hadden jullie dit al gelezen van Tom:

“We hebben ook veel gesproken over de rolverdeling voor de Tour. We gaan na het Critérium du Dauphiné wel een soort van pikorde maken. Als we tijdens de Tour met z’n drieën in een groepje van acht zitten en iemand valt aan, wie haalt hem dan terug? Daar moet je afspraken over maken. Er is natuurlijk een soort van rangorde, maar dat kan ook weer veranderen in de Tour.”

Daarnaast, denken jullie dat Pogacar het 3 weken vol gaat houden?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Pogacar heeft al podium gereden in de Vuelta, die kan 3 weken heel goed aan. Naast Ineos en Jumbo voor mij de grootste favoriet/

kaboutertje

Pogacar eindigde daar echter wel achter Valverde.

Jasperdewaal11

Maar Pogacar kan het dus wel 3 weken volhouden. En valverde rijd in spanje altijd beter dan buiten spanje (over het algemeen).

SurPlace

Ik vind Pogacar ook indrukwekkend, niet alleen vuelta, maar ook in heuveletappes/klassiekers. Maar hij is nog jong en druk Tour doet soms rare dingen.

Vooralsnog staat hij erin 👍🏻

Laatst gewijzigd
Florian

Pogacar is een zekerheidje.

La Primavera

Pogacar is ook alweer bijna een jaartje verder in zijn ontwikkeling. Hij wordt 4e in het AK en 2e in JK.

Kannibaal van Schepdaal

'@Treenert: Ik zie 4 zekerheden die in totaal 21 miljoen kosten.

@La Primavera: Nu ik zie dat Thomas, Dumoulin en Froome niet al te best rijden, is een derde plaats in het AK zelfs niet uitgesloten. Misschien zelfs een tweede plaats als hij Bernal bergop kan volgen, aangezien Pogacar explosiever is dan Bernal en een goede klimtijdrit kan rijden. We zullen in de Dauphiné zien wat zijn niveau is tegenover de concurrentie. Met Nieuwjaar gokte ik op een top 3 Roglic-Bernal-Pogacar, het kan nog altijd lijkt mij.

Rawolf

Die top 3 is al snel foutief als Froome zn 5e Tour gaat pakken dit seizoen.

Pim96

Bernal, Roglic en Pogacar zijn voor mij zekerheidjes tot nu toe. De categorie daaronder is allemaal wel wat over te zeggen.

Buchmann een yates nog niet veel van gezien, Quintana wisselvalliger dan jaren geleden. Landa redelijke vorm nu, maar inderdaad altijd slechte dag(en).

Categorie daaronder wel wat interessante die of top 10 kunnen rijden of 50ste kunnen worden. Porte, Bardet. Mollema. Allemaal wel gokjes, maar wel gunstiger geprijsd dan eerder jaren. Al had ik wel met mezelf afgesproken nooit maar dan ook echt nooit Porte meer mee te nemen....

Genoeg om de komende periode over na te denken dus. Erg benieuwd naar de dauphine.

Kannibaal van Schepdaal

'@Rawolf: Ah we zitten nog met een believer.

La Primavera

Iemand al Stuyven tegengekomen op een terrasje?

Yskoud

Klopt, Pogacar wordt 2e in het jongenerenklassement achter Higuita!

Florian

'@yskoud en Bernal derde? Interessante voorspelling heb je daar...

Rawolf

'@Kannibaal, ik ga met oogkleppen op voor Froome ja! 😅.

De A- klassementsmannen zijn bij mij wel duidelijk maar wat te doen met die 2e lijn, Landa, Pinot, Buchmann, Lopez dat soort rakkers. Wat mij betreft kunnen ze allemaal 4e of 8e worden

Treenert

'@LASSAYD ik draaide per abuis idd 2 letters van je naam om, sorry!!

Ik ben niet van de confrontaties en het oordelen dus NEE dat bedoelde ik niet. Heb na je onnodig felle reactie geen zin om uit te leggen wat ik wel bedoelde. Had het gewoon gevraagd.

@ Kannibaal: maar om tot dat bedrag te komen moet je er wel één van 4 mln bij hebben en daar was ik juist nieuwsgierig naar.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ik overweeg sterk om Kruijswijk en Dumoulin gewoon thuis te laten.
Zelfs als kopman en in topvorm zijn zij geen renners die bergop per definitie steevast renners als Pinot/Mal/Landa/Quintana en Pogacar aan gort rijden. Soms lukt het ze wel, soms is het andersom. Nu komt daarbij het ontbreken van een lange vlakke tijdrit en de (reële) kans dat ze uiteindelijk gewoon voor Roglic zullen moeten knechten. Ze zullen nog steeds wel top 10 of top 20 rijden bergop, maar dat geldt voor vele andere renners ook. Ook voor de teampunten zijn er interessantere namen te bedenken. Het is wat mij betreft sowieso vooralsnog koffiedikkijken of die teampunten bij INEOS of bij Jumbo vandaan gaan komen.

Om Thomas beter dan Bernal te gaan laten zijn straks moet er nog een hoop veranderen. Hetzelfde geld voor Froome. De vraag is sowieso hoe laat (of vroeg) de laatste man voor Bernal aan de bak moet. INEOS blijft een formidabele ploeg, maar ze lijken in de breedte minder sterk. Thomas vind ik dan vervolgens simpelweg te duur. Ook hij blijft huis denk ik. Al ben ik daar op dit moment nog net iets minder van overtuigd dan van Dumoulin en Kruijswijk.

Een relevantere vraag is denk ik wie de Martin, Quintana en Mollema/Porte van de Tour gaan worden. Zelfs daarachter is nog wel enigzins interessant. Gaudu voor 1,5 en Hirt die je praktisch bij een pakje boter krijgt geven mij veel meer hoofdbrekens dan enkele gevestigde namen.

Verder had iemand het over duurdere sprinters. In absolute zin klopt dat misschien ook wel, maar in percentage van het totale budget zijn ze voor mij gevoelsmatig juist goedkoper.

edit: Stiekem hoop ik nog op Serry bij Quickstep, dat is toch een mooie dark-horse voor de sprints.

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@La Primavera Ja, ik. Hij zei dat ze 's ochtends lootjes trekken om te bepalen wie er mag sprinten.

Ludi

Serry kan alles, zie grand tour ;)

Kannibaal van Schepdaal

'@Treenert: Uit mijn andere reacties kan je de man van 4 miljoen ondertussen wel afleiden, denk ik :)

user27296

'@PIM96
Ik heb ergens gelezen dat yates voor ritoverwinningen gaat niet voor het eindklassement

Zadelpen

Dank mensen ❤️.

Mijn team staat al, twijfel maar over 2 man. Het is wel tegen mijn natuur in, maar ok, eens zo proberen. Heb nu 20 echte puntenpakkers, ipv veel renners erbij die alleen punten pakken als alles precies in het slot valt.

20 strijders, mano a mano. Oei oei oei.... dat wordt spannend.

1 2 ... 6 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.