Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 71 ... 289 290
Tjaanameistro

Kan iemand tips geven? Mijn team is
Bernal
Roglic
Pinot
Dumoulin
Pogacar
Landa
Higuita
Mollema
Martin
Kuss
Martinez

Ewan
Bennet
Cobrelli
Trentin
Nizzolo
Coquard
Van Aert
Van Avermaet
Impey

Jasperdewaal11

Geen Sagan betekend niet winnen ;)

Nillish

De voorpret de weken voor de Tour op WielerFlits is altijd heerlijk. Team al ver rond. Paar twijfel gevallen uiteraard.

Wat denken jullie van Jungels? Gaat natuurlijk naar een nieuwe ploeg. Heeft wel teampunten van Bennet eventueel maar uiteraard ook Ala in zijn ploeg die wellicht zorgt dat Jungels zich in sommige etappes koest moet houden. Heb nu voor Kämna gekozen maar een Jungels in vorm zou wel eens heel veel punten kunnen scoren.

Warmebakker

Teveel sprinters. Er zijn max 5 zekere sprintetappes.

Pim96

Geen Alaphilipe en geen Sagan. Ik zou het niet aandurven

Ludi

1/3/5/7/10/11/21

7 lijkt me, mogelijk 19 ook nog. Veel "sagansprinters" kunnen 12/14 ook ontsnappen. Sommige mogelijk zelfs in 18. Wat was ook alweer het probleem met 7 ofzo sprinters meenemen? 7 marezco/groenewegen/kittel/cavendish zijn er sowieso niet.

Warmebakker

Ik snap de hype rondom Bob Jungles niet. Het is geen 2016 meer, maar goed jullie doen verder maar.

KV

6 sprinters + WVA lijkt me mooi

TrEb

'@tjaanameistro,
Wat verwacht je zelf van Van Avermaet in combinatie met z'n teamgenoot Trentin? Kun je vaak in dezelfde etappes opstellen en wie gaan ze dan uitspelen.
Import goede renner, maar met Mezgec erbij zal hij niet meedoen in de sprint etappes.( denk ik)

TrEb

Import moet Impey zijn. 😉

callmeal

Maakt het echt uit of er 7 of 6 of 5 of 4 keer gesprint wordt voor je team? Lijkt me niet. Volle bak op de sprinters.

Pirata

Net of Jungels alleen maar in 2016 goed reed? Reed in 2017 gewoon een hele goeie Giro en in 2018 ook een prima Tour. Bracht daarbij ook altijd veel punten op. Zeker in deze tour zou het een parel kunnen zijn, met ook nog teampunten voor Bennett en Ala. Heb hem overigens zelf op het moment niet, zit bij mij nog een te grote twijfel.

Tjaanameistro

Als ik sagan wil moet wel bennet of ewan eruit is dat wel verstandig

Brillenpoetser

'@Arie bombarie sorry ik heb soms ook mijn momenten. Er was al zoveel name dropping dat ik maar ff een zijpad nam. Maar Goed ik heb ondertussen al weer 2 dagen niets veranderd. Moet zeggen dat ik steeds meer tevreden ben met het team. Denk dat ik het laat staan tot er evt blessures zijn of mensen niet meegaan.

Brillenpoetser

Om me te mengen in de sagan discussie. Ik denk dat het wel echt een must have is. Zal in meeste sprints top 5 rijden en ook in aanvalsetaapes mee springen als het kan en de etappe van 200km kan je hem vast opschrijven.

Treenert

'@Warmebakker: welke hype? Ik vind juist dat veel mensen hem niet hebben. Althans ........?

Sagan kan tegenvallen, zou me niet eens enorm verbazen, maar hij is dan ws nog steeds goed voor zijn geld. Bernal daarentegen kan naar behoren presteren en nog altijd onvoldoende punten halen. Waar iemand hier eerder al op zinspeelde; hij is een slechte finisher.

Kannibaal van Schepdaal

De winnaar van dit spel zal Sagan in zijn team hebben, dat lijkt mij wel zeker.

Kannibaal van Schepdaal

Bernal een slechte finisher, je leest hier soms toch wat.

https://www.procyclingstats.com/race/dauphine/2020/stage-1

Ludi

Bernal is 6.5m inderdaad. Kan je bijna 2x 3.5m voor halen. Maar landa zal waarschijnlijk gemiddeld gezien weinig tot geen dagpunten halen qua trui. Ik zie bernal in potentieel top 5 vanaf etappe 4, de meeste 3.5m niet. Verder heeft ie vermoedelijk vanaf etappe 4 of 6 in ieder geval een top 5 witte trui. Heeft ie een betere ITT dan de meeste 3.5M, een betere punch en meestal een betere positie, plus het kost me maar 1 plek.

Ik kan em weglaten, maar daarvoor koop ik ook een bak onzekerheid. De nummer 4 van vorig jaar die ook nog eens vanaf etappe 4 ofzo iedere dag 6 punten kreeg en bonus op het einde haalde ook maar 350 punten oid. Terwijl er nu meer concurrentie is en een mindere vorm voor de meeste 3.5m renners. Ze zullen echt wel 150-350 punten halen in 10 keer opstellen en op het einde, maar hoeveel meer is dat dan een goede 1m klimmer. We gaan het zien!

Treenert

Je leest hier idd soms wat. Wat ik bedoelde is dat als hij de etappe niet meer kan winnen en hij in een groepje achtervolgers finisht hij niet persé voor de hoogst mogelijk plek gaat waar anderen dat wel doen.

Bernal:
Tour 2019:
1e met 626 punten

En als hij nou 2e (of nog lager) was geworden wat dit jaar goed mogelijk is, hoeveel punten had hij dan gehad Kannibaal?

Brillenpoetser

Wat zal het toch fijn zijn als de tour gewoon begonnen is. Kunnen we eindelijk zien hoe ons team het doet. Geen discussie meer over wie het goed gaat doen en wie vs wie. Alleen nog iedere dag de vraag van Kevin wie hij kopman moet maken de volgende dag. Van mij mag de tour al beginnen ben alleen nog wel benieuwd wat wielerflits voor berichten gaat brengen als voorbeschouwingen en vooral de video met pool tips voor scorito. Niet dat ik me er iets van aantrek maar altijd wel leuk om te lezen.

Brillenpoetser

'@treenert ik denk dat bernal deze tour wel mee zal moeten sprinten boven aan de bergen. Er liggen immers bonificatie seconden. Kunnen nog wel eens relevant worden dus ik denk niet dat renners nog snel laten lopen die in de top 10 staan.

vasnd

Bernalleke heeft het wit nog, ik houd wel van die multifunctionele renners. Sagan evenzo, die staat zonder twijfel in de selectie van 9 voor meer etappes dan wie dan ook. Ik merk dat ik moeite heb met het gebrek aan tijdritten. Nu komt het toch meer op klimmen aan. En het verschil moet daar gemaakt worden! (is in de Tour meestal in een tijdrit).

Ik had ook een pm van jordi trouwens, was wel duidelijk dat die naar meer mensen was gestuurd. Netjes mijn analyse uitgetypt (globaal, ik doe geen specifieke rennervergelijkingen) en zo ook zelf weer wat inzicht gekregen. Win win.

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

Bernal is zeker explosief genoeg, maar is inderdaad niet altijd gemotiveerd om als eerste van zijn groepje aan te komen als er geen bonificatieseconden te verdienen zijn. Als je dat bedoelt, geef ik je gelijk. Daar zijn Roglic, Pinot, Pogacar, Higuita (maar twijfelachtig door blessure), Buchmann (tot zijn val in de Dauphiné tenminste), Valverde (maar twijfelachtig door vorm), Uran (in zijn wonder-Tour van enkele jaren geleden), Martinez (toch gedurende de afgelopen Dauphiné), G. Martin (toch gedurende de afgelopen Dauphiné) en (vroeger) D. Martin meer geschikt voor.

Persoonlijk heb ik ook getwijfeld over Bernal vanwege zijn kostprijs en zijn prestaties in de Dauphiné, maar door de ruime keuze aan goedkope klassementsmannen en uitzonderlijke knechten heb ik besloten om naast enkele van die mannen gewoon de top zoveel te nemen die ik voor ogen heb, zonder te kijken naar budget.

Als het budget overdreven hoog is zoals dit jaar, maakt het budgetverschil tussen de toppers minder een verschil, vind ik.

Trouwens, zoals ook eerder gezegd door (geloof ik) @Kj, het is maar de vraag of die goeie klassementsrenners van 1 miljoen zoveel punten minder gaan scoren dan die van 2 miljoen t.e.m. 3,5 miljoen.

Maar het is een keuze. Bernal zag er niet zo goed uit in de Dauphiné en als hij die lijn doortrekt, kan hij zomaar buiten de top 5 vallen.

GlennTour

Over Sagan: de laatste rit van de Tour is op 20/09 en de Giro begint al op 3/10. Hij heeft altijd gezegd dat de Giro zijn voorkeur kreeg dit jaar.
Mij lijkt de kans groot dat hij afstapt.

Bernal: tja, als de andere kopmannen geen pijntjes hadden zou je nog overwegen Bernal niet te nemen. Maar liever een Bernal met pijntje in de top-5 dan een Quintana met pijntje top 20.

1 2 ... 71 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.