Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 72 ... 289 290
SurPlace

'@Glenn, Sagan afstappen als hij wederom een groene trui kan scoren, yeah right

SurPlace

Namen die ik nog niet voorbij heb zien komen zijn de nr 9 en nr 10 van eindklassement Vuelta 2019. Normaal gesproken zullen ze knechten, maar zou hier nog iets kunnen gebeuren als de kopmannen er doorheen zakken?

Platje

'@SurPlace: heb je de andere namen in de top15/20 gezien? Totaal ander deelnemersveld (nauwelijks toppers) en dus niet te vergelijken

dvansteenis

Of bedoel je misschien de giro 2019?

SvenVDB

Ik verschiet er toch ook van hoe lovend iedereen over Sagan is. Natuurlijk heeft hij de vorige jaren altijd goed gescoord, maar zijn motivatie lijkt mij volledig weg te zijn. Ik durf hem zelf ook niet thuis te laten, omdat iedereen hem gaat hebben en als hij dan toch goed scoort, ik de pineut ben.

Maar ik zou er niet door verrast zijn als hij één van de tegenvallers is dit jaar.

Nog weinig gehoord over DQS deze tour. Stybar gaat nu ook mee volgens de voorlopige startlijst..

zomaareens

En geen sabatini voor viviani?

jsprunk

De mate van onvolledigheid van de startlijst in deze fase vind ik vrij frustrerend..

Thomasthetankengine

Ik heb het moeilijk met de keuze wie sprint bij EF, Israel en AG2R, want word het bij EF Keukeleire of Bettiol. Ik verwacht Keukeleire, omdat Keukeleire meer een sprinter is en Bettiol iemand voor de heuveletappes. En

bij Israel Start up nation. Laten ze Hofstetter sprinten of Greipel. Het beste voor hun is Hofstetter, want van Greipel is het beste wel af, maar ik weet niet of Greipel genoegen neemt met de rol als knecht en 2e sprinter.

bij AG2R ik verwacht dat Naesen sprint als vorig jaar, maar zouden ook zomaar eens Cosnefroît uitkunnen spelen , want Cosnefroît is frans. Heb daar nu moeite mee sinds Venturini van de startlijst verwijderd is.

Wat denken jullie?

Brillenpoetser

'@Tijmen heb je ook overwogen dat sommige ploegen geen sprinter mee nemen? Ik denk niet dat er bij ef iemand rond rijd die ze de sprint in gooien.zdlfde geld eigenlijk ook voor ag2r op dit moment. En als er iemand sprint van de zal het doet zijn denk ik.

Barrygoal

En barbier dan, die kun je ook verwachten als ie mee gaat

jsprunk

In de aankondiging van Hofstetter staat dat hij sprint in de heuvelachtigere ritten en daarnaast leadout is. Daar zal vermoedelijk dus een Greipel bij komen.

Thomasthetankengine

Bedankt voor het verderhelpen allemaal

SurPlace

'@platje, ja er staan idd wel paar mindere goden tussen vanaf plek 9 is het gaat naar Rolgic huge. Maar heb altijd beetje zwak voor deze 2 renners 🙂

SurPlace

'@dvansteenis, nee bedoelde vuelta. De top10 giro namen heb ik al veel voorbij zien komen. Was wel vergeten dat mollema gewoon 5e was daar!

Poeksel

'@surplace De nummer 10 mag sowieso voor eigen succes gaan.

Kaassoufflé

Hoe komen jullie erbij dat Venturini niet mee doet? Had ik in mijn team staan...

M@thijs

'@surplace ik heb t gevoel dat soler nog doorbreekt vandaag of morgen. Die heeft echt veel potentieel. Maar heb me dr al 1x te veel aan gebrand om t risico nogmaals in te gaan.

Pirata

De kwestie van wel of niet Bernal meenemen is een hele lastige merk ik persoonlijk. Dit is ook het grootste knelpunt wat ik op het moment heb. Ik ben even zijn Tour van vorig jaar ingedoken, omdat ik ergens last van zijn punten totaal: 626. Maar hoe is Bernal hier vorig jaar aan gekomen? Afijn, ik dacht laat ik het eens onder loep nemen.

*Bernal finishte vorig jaar 9x in de top 20 van een etappe: dit leverde een totaal van 248 punten op. De DNF van etappe 20 kregen ze geen etappepunten, alleen punten voor de klassementen. In principe zou hij dus nog meer punten hadden behaald dan 626.

*Dan de gele trui. Die leverde hem onderweg 68 punten op, hij kwam in etappe 10 de top-5 binnen en schommelde tot etappe 19 tussen plaats 2 en 5 in. Vanaf etappe 19 behield hij het het geel. Het eindklassement leverde hem 100 punten op wat dus een totaal maakt van 168 punten voor de gele trui dat jaar.

*De witte trui leverde Bernal onderweg 101 punten op. Vanaf etappe 2 tot het eind stond hij in de top 3 van de witte trui. Vanaf etappe 10 (m.u.v. etappe 13) was hij de leider van het witte trui klassement. Het eindklassement van de witte trui bracht hem nog eens 60 punten op wat uiteindelijk leidde tot een totaal aantal witte trui punten van 161.

*De bolletjestrui bracht hem uiteindelijk nog 49 punten op. 40 voor zijn 2e plek in het eindklassement van de bolletjestrui en nog 9 punten voor punten na de etappe.

Met deze gegevens moet je je afvragen of Bernal een soortgelijke Tour zou kunnen rijden. Ik denk dat hij hiervoor niet per se de Tour hoeft te winnen, maar ook prima 2e of 3e kan worden maar waardoor hij toch onmisbaar is voor je team. Ik moet zeggen dat ik best schrok van de witte trui punten, die hebben hem dus echt best veel punten opgeleverd. Doe ermee wat je wilt, maar ik vond het interessant om eens uit te zoeken.

Jeffrey81

'@Venomeen

Super input dit 👍🏻

Kun je dit ook ff doen voor de rest van de AK mannen? 😉

Stijn Lemmens

Naesen sprint altijd mee, zeker nu!

Goeie keuze volgens mij

grtz

P.s misschien heeft hij al wel plannetjes met Van Avermaet gemaakt, krijgt zeker meer ruimte dit jaar

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@venomeen Verschil is wel dat er vorig jaar geen concurrentie was qua witte trui, dat is nu wel anders. Verder zijn de truipunten over alle etappes gerekend, in de praktijk zal hij soms op de bank gezeten hebben (al was ie wel een goede opvuller).

Verder zijn er de kopmanpunten. Met nooit top drie en slechts drie keer top vijf was hij geen heel goede kopman, maar er was niet consequent iemand een betere kopman. Dit jaar zal in veel etappes Roglic een logische kopman zijn en heb je Bernal daarvoor op papier niet nodig. Van tevoren gezien dan, tijdens de koers kan anders blijken.

Als Bernal niet heel erg tegenvalt of uitvalt zal hij geen kat in de zak zijn, ondanks dat ie waarschijnlijk niet gaat voldoen aan 100 punten per miljoen. De conclusie dat hij een must-have is snap ik echter niet.

Pirata

'@poeksel Ik denk dat het een must-have is als hij een soortgelijke Tour rijdt als vorig jaar wat ik beschreef. Ik bedoel daar mee te zeggen dat als hij ongeveer net zo veel punten haalt als vorig jaar dat je hem denk ik niet kan missen.

Maar je haalt er inderdaad een paar terechte zaken bij hoor. Die 626 zal je natuurlijk nooit halen, omdat je hem inderdaad niet elke etappe opstelt. Of er moeten een aantal renners in een vroeg stadium uitvallen.

Waar komt die 100 punten per miljoen eigenlijk vandaan? Ik lees dat wel eens vaker hier, maar nooit echt op gefocust. Zit hier een bepaalde beredenering achter?

Poeksel

Die 100 per miljoen is een vuistregel, ik vermoed ooit hier op het forum een keer bedacht. Het kan ook door Scorito zelf zijn. Ze geven het nu zelf ook als tip. Ik vermoed dat het ooit berekend is door het aantal benodigde punten om hoog te eindigen door het budget te delen. Het budget varieert echter wel...

Zoals wel vaker bij vuistregels moet je er niet blind op staren. Het maakt uit of een renner van 1 miljoen 100 punten in 2 keer opstellen of 20 keer opstellen haalt. Het maakt uit of je iemand in bepaalde ritten als kopman wil opstellen. En je moet kijken naar hoeveel punten een renner voor je team haalt, niet wat er op de eindrekening van Scorito staat. Desondanks is de vuistregel wel bruikbaar, het kan helpen bij renners vergelijken.

ditisdavid

Het podium van het AK staat eigenlijk altijd in het ideale team ongeacht hun prijs, en een fitte Bernal zal dat normaal gezien toch wel halen. Tel daarbij de punten voor het wit op, en je kan niet zo makkelijk om hem heen. Tenzij je verwacht dat hij niet hersteld is natuurlijk.

Pim96

Ik sluit me aan bij David. Als je denkt dat Bernal podium gaat rijden dan moet je hem lekker nemen. Ik heb hem ook in mijn team staan momenteel. Verwacht gewoon dat hij gaat strijden met Roglic.

Even uit de losse pols een top 10:
1. Roglic
2. Bernal
3. Pinot
4. Pogacar
5. Dumoulin
6. Quintana
7. Landa
8. Lopez
9. Barquil
10. Carapaz

1 2 ... 72 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.