Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 80 ... 289 290
Huub Jansen

Ik zie in maar heel weinig lijstjes Dumoulin staan. En die gaat toch gewoon top-10 rijden?

Poeksel

Ik hoorde op een podcast van ene Arjan dat Dumoulin zevende wordt.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@nasibal: Ik kan het nog heel moeilijk inschatten momenteel. Aan de ene kant zitten er natuurlijk een aantal hele pittige sprintetappes in, aan de andere kant zie ik ook een heel aantal 'tussenetappes' die veel te zwaar zijn voor welke sprinter dan ook, en die meer lijken te gaan uitlopen op een mix van AK mannen en puncheurs die net wat beter klimmen dan de Trentins/gregs/colbrelli's van deze wereld. Ik zie ook niet veel sprinters die echt geen heuvel overkomen, verwacht Colbrelli niet gek veel vaker dan Bennett of Ewan, maar anderen zien dat geloof ik weer anders...

Ludi

Moet de tour nog gereden worden of vinden we het model wel ok? Dan pas ik mijn team even aan ;)

ivo001

je kan toch prima het geel pakken en dan andere ploegen laten rijden? Ik snap echt niet dat je dan verplicht als ploeg op kop zou moeten rijden als je er geen belang bij hebt.

Overigens zat ik steeds in mijn hoofd dat Stuyven niet de hoofdsprinter is binnen de ploeg, maar het is een beetje afwachten hoe ze rollen verdelen met theuns en pedersen.

Ik heb op het moment voor die 2m coquard staan.

Jordi010

Venturini toch in de definitieve selectie Ag2r. Redelijke sprinter voor 1,5m?

Ajvenema

'@ivo, ik blijf dat ook altijd raar vinden. Zoals UAE wat zichzelf helemaal aan gort reed om onmogelijk geel voor Conti vast te houden. Lijkt me vooral een soort ongeschreven regel, of fatsoensnorm, maar echt logisch vind ik het niet.

Jeffrey81

'@AJVenema

Wie doet dat dan? Hopelijk doelde je niet op mij? Want ik heb er wel meer dan Sagan, Ewan en Bennett in ieder geval ;)

Vooralsnog heb ik er zes, met Stuyven en Naesen als twee mogelijke extra deelnemers aan de sprints zelfs.

Kannibaal van Schepdaal

Ik denk dat het model niet wist dat Carapaz last minute opgeroepen werd en eigenlijk een maand later wou pieken.

Jasperdewaal11

Heeey das gek! :P Venturini toch in de selectie AG2R. En zekere mensen maar zeggen dat op PCS hij als reserve stond en toch niet mee zou gaan........

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Ja, toch Venturini inderdaad, en nu moet ik dus wéér mijn sprinters heroverwegen.....! Haha

jsprunk

'@nasibal: ze gaan ongetwijfeld minder punten halen dan vorig jaar, maar er zijn toch 3 a 4 etappes waar je dat soort mannen nodig hebt om punten te scoren (als een GvA, Naesen, Gilbert, Stuyven, Stybar, ... daar mee zitten als kopman, leveren ze punten op die je niet goed maakt met je sprintteam). Mijn conclusie inmiddels is ook dat Stuyven te duur is, omdat ik hem te weinig zie sprinten (Theuns, Pedersen en hij leken in Polen wel om en om te sprinten, waarbij Pedersen het meest succesvol was, dus volledig onvoorspelbaar).
Trentin en eventueel Colbrelli zou in dit rijtje een man zijn waarmee je een plekje bespaart t.o.v een GvA/Gilbert/Naesen...

kevinraar

venturini en 1.5 miljoen klassement renners of coquard en jungels?

Ludi

Venturini en coquard ;)

Sloddies

AG2R schenkt klare wijn. Venturini doet mee, wat betekent dat we Naesen zeker niet in de massasprints gaan tegenkomen. En ze proberen Bardet in een underdogpostitie te manouvreren; in de hoop dat hij in etappe 2 of 4 mee mag in de vlucht??? Dacht het niet....

Jeffrey81

1,5 miljoen klassemenetsrenners zou ik zeggen. Maar helaas zijn er maar 20 plekjes...

Jeffrey81

Naesen is inderdaad zojuist gesneuveld in mijn team...

Poeksel

Het lijkt me geen zekerheidje dat Naessen niet gaat sprinten, al is de kans kleiner geworden. Of heeft hij/de ploeg dat ergens gezegd?

nasibal

'@Jsprunk

Eens dat in zulke etappes het hebben van een kopman wel het verschil maakt. 3 a 4 durf ik met fantasie ook nog wel op te komen, al tel ik persoonlijk maar 2 'zekere'. Tel daarbij de kans op dat je ook daadwerkelijk de juiste man hebt voor die 2 dagen en het komt er op neer dat het zeker niet mijn prioriteit heeft. Daarnaast kan ook Sagan hier nog als kopman opgesteld worden.

Ook met je eens over Trentin en Colbrelli, maar eigenlijk vind ik die 1 miljoen te duur.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Ploegleider over Venturini:

He has improved a lot this year, which he confirmed again recently at the Tour de Wallonie. This is a Tour that promises to be difficult, so his puncheur / sprinter qualities will be important. He can get over the climbs in a stage well, and he can certainly provide a good surprise for his first Tour de France

Kannibaal van Schepdaal

Dan toch eens Venturini, waar hij de voorbije jaren steevast gepasseerd werd. Mooi. Lekker in vorm ook. Te overwegen waard, al zal hij in een puur vlakke sprint niet in de top 5 eindigen.

Ludi

Als venturini daar 10e wordt vind ik het al dikke prima

kevinraar

ik heb nu venturin en viviani erin gedaan voor coqard en colbreli

Laatst gewijzigd
Ludi

Niks meer aan doen

Primavoormij

Denk dat ik Formolo er weer uit doe voor Venturini. Venturini lijkt me wel echt een must-have. Formolo is misschien te veel gebonden aan team orders om te werken voor de kopmannen Pogacar en Aru. Verkeert volgens mij wel in goede vorm dus blijft lastig.

1 2 ... 80 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.