'@nasibal: Ik kan het nog heel moeilijk inschatten momenteel. Aan de ene kant zitten er natuurlijk een aantal hele pittige sprintetappes in, aan de andere kant zie ik ook een heel aantal 'tussenetappes' die veel te zwaar zijn voor welke sprinter dan ook, en die meer lijken te gaan uitlopen op een mix van AK mannen en puncheurs die net wat beter klimmen dan de Trentins/gregs/colbrelli's van deze wereld. Ik zie ook niet veel sprinters die echt geen heuvel overkomen, verwacht Colbrelli niet gek veel vaker dan Bennett of Ewan, maar anderen zien dat geloof ik weer anders...
je kan toch prima het geel pakken en dan andere ploegen laten rijden? Ik snap echt niet dat je dan verplicht als ploeg op kop zou moeten rijden als je er geen belang bij hebt.
Overigens zat ik steeds in mijn hoofd dat Stuyven niet de hoofdsprinter is binnen de ploeg, maar het is een beetje afwachten hoe ze rollen verdelen met theuns en pedersen.
Ik heb op het moment voor die 2m coquard staan.
'@nasibal: ze gaan ongetwijfeld minder punten halen dan vorig jaar, maar er zijn toch 3 a 4 etappes waar je dat soort mannen nodig hebt om punten te scoren (als een GvA, Naesen, Gilbert, Stuyven, Stybar, ... daar mee zitten als kopman, leveren ze punten op die je niet goed maakt met je sprintteam). Mijn conclusie inmiddels is ook dat Stuyven te duur is, omdat ik hem te weinig zie sprinten (Theuns, Pedersen en hij leken in Polen wel om en om te sprinten, waarbij Pedersen het meest succesvol was, dus volledig onvoorspelbaar).
Trentin en eventueel Colbrelli zou in dit rijtje een man zijn waarmee je een plekje bespaart t.o.v een GvA/Gilbert/Naesen...
'@Jsprunk
Eens dat in zulke etappes het hebben van een kopman wel het verschil maakt. 3 a 4 durf ik met fantasie ook nog wel op te komen, al tel ik persoonlijk maar 2 'zekere'. Tel daarbij de kans op dat je ook daadwerkelijk de juiste man hebt voor die 2 dagen en het komt er op neer dat het zeker niet mijn prioriteit heeft. Daarnaast kan ook Sagan hier nog als kopman opgesteld worden.
Ook met je eens over Trentin en Colbrelli, maar eigenlijk vind ik die 1 miljoen te duur.
Ploegleider over Venturini:
He has improved a lot this year, which he confirmed again recently at the Tour de Wallonie. This is a Tour that promises to be difficult, so his puncheur / sprinter qualities will be important. He can get over the climbs in a stage well, and he can certainly provide a good surprise for his first Tour de France
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.