Scorito Vuelta a España 2020

1 2 ... 186 187 188 189 »
nasibal

'@Kannibaal

Haha, vooralsnog is Scorito het enige spelletje waar ik aan mee doe. Ik zou het ook oprecht niet kunnen, aan meerdere spelletjes zo fanatiek mee doen. Het kost me veel energie en 3x 4/5 weken full pull op één spelletje is wat dat betreft meer dan voldoende ;)

Lo Zar

Weet er iemand nog andere leuke spellen online om deze tijden wat afleiding te hebben.
Heb me meer dan aangenaam vermaakt met voor mij voor het eerst deelname aan Scorito (Giro en Vuelta).
Vooral het maken van een selectie vind ik een super aspect van het spel.
En btw.. wat is de 'Grand Tour' waar ik wel eens iets over lees hier?

Laatst gewijzigd
Kannibaal van Schepdaal

'@Nasibal

Prima, hoe minder concurrentie hoe beter! :) Het is inderdaad moeilijk om goed te zijn in twee spelletjes, omdat het lastig is te switchen tussen verschillende reglementen en dus tactieken. Met mijn 'casual' benadering van dit spelletje geraak ik moeilijk in de echte top van het klassement (99 procent in de klassiekers, 96,5 procent in de Vuelta).

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

'@Lo Zar

De Grand Tour was een spel van Scorito, eigenlijk hetzelfde zoals de Giro en Vuelta, dus een team van 20 renners selecteren en per etappe 9 opstellen. Alleen dat spel was tijdens het begin van de corona-tijd, toen er geen echte koersen waren. Scorito had toen zelf een scenario bedacht en verslag gedaan van 21 fictieve etappes. Deze gingen door Nederland, België, Frankrijk, Spanje en Italië, vandaar "Grand Tour".

Lo Zar

'@Boasson en Hagen
Hah.. wat super leuk en wie was de winnaar? qua renner ;-)
Waaiers in Nederland en/of België?
Zouden ze dat niet nog eens (willen) doen dan?

hartstikkebedankt

'@Lo Zar Ik denk Roglic maar weet het niet meer zeker. Ik weet alleen nog dat de etappes grotendeels verdeeld werden over de verschillende AK-mannen. En Serry deed de lead-out voor Sam Bennett, dat is onvergetelijk.

Hier kun je alles nog even nalezen :p https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/scorito-grand-tour-spel-2020/page/154/

Ik zie daar nog een post van nasibal, die had deze selectie met daarachter de prijzen en de punten:

Bernal (6m – 437)
Thomas (5m – 503)
Pogacar (4m – 482)
Roglic (5m – 404)
Nibali (3.5m – 296)
Evenepoel (3.5m – 404)
S Yates (3.5m – 352)
Majka (2m – 302)
Fuglsang (2m – 162)
Higuita (1.5m 129)
Teuns (1m – 123)
Bennet (5m – 432)
Kristoff (3m – 271)
Matthews (3m – 320)
Nizzollo (2.5m – 163)
Trentin (2m – 196)
Stuyven (2m – 136)
Garcia (1.5m – 104)
MvdP (2m – 326)
Teunissen (1m – 62)

Laatst gewijzigd
Poeksel

Thomas won dat spel toch?

@lo zar: Qua wielerspellen zou je http://peloton-game.com/ kunnen proberen, een wielermanagerspel. Ik vind het zelf heel leuk, het is wel een spel waarbij je van plannen op lange termijn moet houden.

Zie ook https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/peloton-seizoen-24/

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ja je hebt gelijk over Thomas Poeksel, nu weet ik het weer.

Lo Zar

Bedankt voor alle reacties.
En de Serry hype op dit forum wordt ineens een stuk helderder.

Zadelpen

Test

Treenert

Positief of negatief?

S. Dauert

Kuch.

Oef, een week weg dus geen tijd om iedereen nog te bedanken voor dit jaar! Bij deze.
Voor mij gemiddeld dit jaar de afdeling wielrennen op 92% afgesloten; zeker aardig, maar volgend jaar proberen te verbeteren!

Starlynk, bedankt voor dat optimale team! Denk dat op voorhand ‘niemand’ 15 klimmers, 4 sprinters en 1 aanvaller zou kiezen en dat daar praktisch amper mee te spelen is: hoe ga je uit 15 namen rouleren per bergetappe, exáct de 9 van die dag eruit destilleren! Dan zou ik eerder Lotto gaan spelen. De loterij dus.

Nu even de fietswinterslaap in!

De Coltrui

Ik ga ook in de winterslaap. Jammer dat Scorito niets organiseert rond het veldrijden. Maar daar zie je vaak teveel dezelfde renners vooraan. Ik weet dus niet of daar wat spannends voor te verzinnen is.

Ik de Vuelta had ik McCarthy niet, puur omdat ik weer in de val ben getrapt dat ik veel geld overhield toen ik mijn eerste selectie had bedacht. Dat voelt dan altijd als zonde. Terwijl sommige renners bij Sportpools bijvoorbeeld duur zijn in vergelijking met Scorito en andersom. Dus het is maar net wie. Had alleen wel Froome met 4 punten als kluns opgesteld, vreemd dat hij overal al zo duur was dat op hem gokken op voorhand zelfmoord was.

Ajvenema

Alleen God weet wat er met Carthy gebeurd was als Martinez en Woods niet in de eerste etappe op hun bek gegaan waren:)

Als Woods en Martinez na 1 etappe nog dicht hadden gestaan dan had het heel anders kunnen lopen. Wellicht had Carthy in etappe 1 meer gewerkt, of zelfs de finale laten lopen. Aan de andere kant had Hugh wel écht goeie benen en was ie wellicht sowieso boven komen drijven.

De Coltrui

Ja, zo had ik Hart in de Giro voor teampunten, maar dat pakte ook ineens heel goed uit. Is ook wel een beetje geluk soms hebben. En ik had Carthy wel eventueel rond plek 10 verwacht, maar steeg boven zichzelf uit. Stond daarom ook eerst in mijn ploeg maar heb hem toen ingewisseld voor een sprinter geloof in van 1,5 mln omdat ik geld overhield.

Aan de andere kant had ik ook maar 2 uitvallers waardoor ik in de bergen keuzes moest blijven maken. Hoewel Formido in de laatste week wel erg door het ijs zakte, dus hem niet meer opgesteld.

Boasson en Hagen

'@Lo Zar, dat was best een leuk opgezet spel ja, alleen ik ben halverwege afgehaakt. Deels omdat het slecht ging, maar ook omdat ik het simpelweg vergat. Is toch minder leuk dan daadwerkelijk research doen en goed voorspellen, dit was ook wel voor een groot deel loterij. Veel mensen werden ook boos, omdat er tijdens de teamselectie een verhaaltje stond bij veel renners, mensen pakten dit op als hints naar wie het wel of niet goed zouden doen.

Volgens mij werd Roglic in de laatste tijdrit uit de leiderstrui gereden door Thomas, in dat opzicht hadden ze wel een vooruitziende blik!

Treenert

'@Boasson ik kan mij er zo weer druk over maken. Op het moment dat de 'Grand Tour' gespeeld werd waren er nog geen rondes geweest dus vorm etc. was geen criterium en keuzes waren gebaseerd op historie. Als je dan een Tour organiseert door diverse landen en er diverse klassiekers in opneemt mag je toch op zijn minst verwachten dat ze renners als Fuglsang en zeker Nibali (voor mij toen dé favoriet op basis van de ritten) een berg punten laten oprapen? Deze twee scoorden juist ondermaats, hééél irritant.
Maar goed, het hield mij daarentegen wel van de straat.

Laatst gewijzigd
zeewolde

Het fijne was wel, elke dag start om 13:00 uur, om 13:30 er even tussen uit tot 15:30 en de finish om klokslag 5 uur.
Of het nou een Milaan-San Remo etappe van 290 km of een Pyreneeen ritje van 60 km was.

Treenert

Zeker, hahaha!
Én altijd wel een verrassing op het eind. Het ontsnapte duo Vd Poel en Flip dat in een heuveletappe met lastige finish (door groepje of individu, weet ik niet meer) nog achterhaald wordt om maar eens een voorbeeld te noemen.

Poeksel

Waarna Trentin de etappe die te moeilijk voor hem zou zijn won?

1 2 ... 186 187 188 189 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.