Sportpools Giro

« 1 2 3 4 ... 8 9
Ab Normaal

Jaja, de Giro pool op Sportpools is weer geopend!
Op het eerste gezicht zijn de sprinters erg duur.

Lamme Frans

Ik ben gestopt met de eendagskoersen. Ik vind die handicaps nergens op slaan. En er zijn veel te veel koersen. Ben te lui om al die startlijsten iedere keer te checken en een team te maken. Maar met de Giro doe ik natuurlijk wel mee. :)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Vind de handicaps ook niet het allerleukste, maar heb er mee leren omgaan!

wilco kelderman

Ik doe dit keer ook mee. Ik heet WilcoKelderman, omdat wilco kelderman al bestond.

waggie

Ik heb vanmorgen een selectie gemaakt. Vind het weer lastig in te schatten, met name de verhouding sprinters/klimmers

Kingstown

Aangemeld. Hoogste tijd om weer eens een fatsoenlijk resultaat te gaan behalen.
Zag ik nou dat Henao nul zwarte punten heeft?

Petrolensky

Subleague Gruppo de los Valles staat ook bij de Giro weer aan de start. Ze hebben de verliespunten per uitvaller aangepakt. Joepie!

Poeksel

Ik doe vast ook mee, maar ik wacht nog even met mijn selectie.

Ab Normaal

'@Kingstown
Het kleine broertje Henao.

gianni

Ben er ook bij. Henao is idd kleine broertje. Ik heb nog weinig verrassingen gezien, iemand?

Ab Normaal

Nee, vind de puntenverdeling heel erg goed tot nu toe zelfs. Er moeten echt keuzes gemaakt worden.

pirazzi

Battaglin 2 zwart vind ik wel een verrassing die had vorig jaar nog 0. Pirazzi 1 zwart is uiteraard wel terecht en logisch. :)

rolei

Ik heb ook al een voorlopig team gemaakt. De verhouding sprinters-klimmers is inderdaad nog even zoeken, ik heb het parcours ook nog niet zo goed bekeken. Ik ben ook wel benieuwd wat die nieuwe uitvalregel gaat betekenen voor het samenstellen van mijn team, je kunt nu wel meer risico nemen.

Een goede kluns heb ik trouwens wel gevonden ;)

Ab Normaal

Ben benieuwd. Die heb ik juist niet gevonden.

denise

J.Vandenbroeck is een goede kluns, maar omdat het een Belg is neem ik iemand anders.
Het geheime wapen vind ik wel moeilijk, misschien Slagter.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Door de nieuwe spelregel mbt uitvallers neem ik nu denk ik wel meer sprinters op in mijn selectie.

Ab Normaal

'@ Denise
Voor dat ene punt het risico nemen dat ie goed presteert?

Kingstown

Het parcours heb ik al wel bekeken en er zijn voor Giro-begrippen relatief veel sprinterskansen.

De nieuwe uitvallersregel (waar ik trouwens zelf tegen heb gestemd) zal denk ik niet veel invloed gaan hebben op mijn keuzes.
Lastig dat bijna elke sprinter punten heeft gekregen. Dat maakt het samenstellen tot nu toe redelijk moeilijk. Sowieso is het natuurlijk nog even afwachten wat er allemaal bij gaat komen en een echte goede kluns heb ik ook nog niet gezien. Dat moet iig iemand van minimaal 2 zwarte punten zijn. Anders kun je zoals Ab indirect al met het voorbeeld van vdB aangeeft beter een nul-punter nemen.

Laatst gewijzigd
Noud89

Puntenverdeling is erg goed, maar dat komt ook wel door het hoge aantal sprint/heuvel etappes deze Giro. De vorige edities was het vaak 18 zwarte punten naar klimmers, en 1 a 2 hele goedkope sprinters pakken. Vorig jaar was het parcours (Helaas) al meer in balans en nu helemaal. Ik vind er wel weinig ritten in zitten die op voorhand al heroisch gaan worden maar goed.

Zit wel een pak aan leuke nulpunters bij!

Knaljaas

Ik vind Sportpools een heel leuk pronospel. Ook de eendagskoersen vind ik echt top. Die handicaps zijn net een meerwaarde!

Ab Normaal

'@noud
Dat wel, alleen geen nul sprinters. Ja, Richeze, maar Modolo doet ook mee en als hij sprint is Richeze dus een slechte keus.

Noud89

'@Ab

Inderdaad nul sprinters zijn er niet echt. Richeze zal denk ik gewoon in de trein van Modolo zitten. Maar met Betancur, Gatto, LLS, Tiralongo, Bongiorno, Paterski, Chavanel, Reichenbach, Chernetski, Porsev, Trofimov, Zakarin, Anton, Ruben Fernandez, Grosu, Chaves, Formolo, Moser, Villela, Slagter, Henao, Nieve, Kruijswijk en Rogers zijn er toch al een heel pak nulpunters die op uiteenlopende redenen interessant kunnen zijn.

Sprinters ga ik vooral in de 1 en 2 punters zoeken denk ik. Voor mijn gevoel zijn Nizzolo en Viviani (Veel valpartijen gehad) net zo risicovol als een Pelucchi en Modolo.

Ab Normaal

Nou, van die lijst kan de helft afhaken denk ik omdat ze moeten knechten of nog nooit veel punten hebben gehaald, kijk maar eens in de historie!
ZO'n Trofimov bijvoorbeeld, lijkt aardig, maar pakt nooit veel punten.
Tiralongo, Anton, Nieve, Henao en Ruben Fernandez zullen op zeker moeten knechten (tenzij de kopman uitvalt) en van Betancur, Gatto en LLS is het altijd maar weer afwachten of ze meefietsen voor de kilometers of hier echt hun doel van hebben gemaakt.
Moser en Kruijswijk vind ik een te groot risico. Beiden nooit meer op hun oude niveau gekomen. Zeg niet dat dit niet toch weer kan gebeuren, maar vind dat een te groot risico.

Rest, eens. Vooral benieuwd naar Chernetski en Zakarin. Paterski ooit drie weken lang kunnen presteren? En ben benieuwd naar de doelen van Slagter.
Iets anders: wat vinden we van Hesjedal?

Lamme Frans

Hesjedal is een ideale kluns. Verwacht daar echt niets van.

Ab Normaal

't is wel een vreselijke aanhanger op karakter.
had hem direct als kluns, maar ben toen even gaan kijken naar zijn behaalde punten aantal.
Als hij de Giro als doel gemaakt heeft en hij blijft lang hangen, kan hij wel eens behoorlijk wat punten meenemen en schiet het doel van de kluns voorbij.

Kijk maar eens hoeveel punten Uran altijd scoort en bedenk dan de eeuwige slechte dag van Porte in een grote ronde.
Zijn zij de 4 punten dan nog wel waard?

« 1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.