Sportpools Giro

1 2 3 4 ... 8 9
RABBIT_HOLE

Demare van de lijst gehaald?

Dup

Greipel en lobato voor 2 is niet veel in mijn ogen.

Gavazzi weinig gepresteerd de laatste 2 jaar.

Maar idd weinig 0 sprinters

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Vandaag eens even gekeken. Goede verdeling van zwarte punten! Vooral sprinters gaat een uitdaging worden.

Ab Normaal

Demare weg? Die heb ik als één van de eerste ingevuld.
Gavazzi heeft juist een heel aardig seizoen tot nu toe. Probleem in die ploeg: teveel sprinters.

Lobato lijkt juist weer een beetje over de vormpiek heen te zijn.

pirazzi

Inderdaad geen Démare bij FDJ, klimmer Geniez is kopman.

Kingstown

Ruffoni heeft wel nul punten, maar de vraag is of ze hem ook gaan uitspelen in de sprints.

pirazzi

Vorig jaar deed Ruffoni ook mee, een keer 15de en 14de dus 3 punten maar afgestapt in etappe 11 dat is -5 dus per saldo -2. Maar wie weet doet hij wel de hele Giro mee dit jaar.

Wieg

Ik heb een vraag aangezien ik nieuw ben in dit spel. Hoef je per etappe geen renners te selecteren? Is het simpelweg een team samenstellen en na 21 dagen eens kijken hoe het ervoor staat of is het dynamisch en kunnen je per dag renners toevoegen of weglaten?? Zoals ik het nu heb begrepen gaat het niet verder als het selecteren van 15 renners...

waggie

'@Wieg
Klopt helemaal, je selectie staat vast en daar veranderd gedurende de ronde helemaal niks meer aan.

Wieg

ok, dank je

Ab Normaal

Maar Wieg, het mooie is hier de kluns en je sw.

Lamme Frans

Kan iemand me vertellen wat de nieuwe regels zijn? Ik ben totaal niet meer actief op dat forum. Iets met uitvallers? Of nog meer?

pirazzi

"Uitvallers
Voor elke renner dat uitvalt, behalve de kluns (zie verderop), verlies je 5 punten.

Secret Weapon
De secret weapon kan dezelfde punten verdienen als een normale renner. Echter worden deze punten pas op het einde van een pool kenbaar gemaakt en meegeteld bij de totaalscore.

Kluns
Een kluns kan dezelfde punten behalen als een normale renner. Echter worden deze punten verdiend in de vorm van strafpunten. Ze worden dus van je team-score afgetrokken. Als je kluns uitvalt dan verlies je 100 punten minus 3 per uitgereden rit. Valt je kluns bijvoorbeeld uit in de slotetappe dan krijg je 40 strafpunten, want de kluns heeft dan immers 20 ritten uitgereden."

Zie spelregels.

Slumdoggy

Als Juventus de oude dame van het voetbal is, dan is Saxo de ouweheer van het wielrennen. Jeetje wat een Giro-team. Meer een geriatrisch team. Contador (32), Basso (37), Rogers (35), Hernandez (33), Tosatto (40), Paulinho (35), daar zijn Kreuziger (28), Rovny (27) en Juul-Jensen (25) broekies bij. Is dat nou wat ze op tv elke keer met het oude wielrennen bedoelen?

Lamme Frans

Bedankt, Pirazzi. Maar ik speel dit spel al meer dan vijf jaar. Daarom vroeg ik naar de nieuwe regels :P.

Ab Normaal

Alleen de uitvallers dus. Niet meer cummulatief hoger maar 5 per uitvaller. En strafpunten kluns dus afhankelijk van in welke etappe hij uitvalt.

That's it voor zover ik weet.

pirazzi

Vanaf 18 augustus 2007 heb ik al een account bij Sportpools maar pas bij de Tour de France 2008 ben ik begonnen met spelen. Over die nieuwe regels is een enquête geweest op het forum, vorig jaar na de Tour de France d8 ik toen Lieuwe Westra uitviel in de laatste etappe en veel mensen die hem als kluns hadden daar natuurlijk niet blij mee waren want + -105. Nu zou dat dus -40 zijn.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Sinds 2006 een account en eigenlijk al langer, want mijn eerste account ben ik ooit kwijtgeraakt. Sowieso een hoop Sportpoolsveteranen hier.
Mijn gevoel over de nieuwe klunsregel is tweeledig. Heb tegen gestemd, ondanks dat ik een aantal van de bezwaren prima begrijp. We zullen het gaan zien.

Heb gisteren nog eens rustig gekeken en qua klassementsrenners is het niet heel lastig. Eigenlijk maar 1 van de favorieten die ik me niet kan veroorloven (ik neig naar Porte). De pijnpunten gaan zitten in het kiezen van de (hoeveelheid) sprinters en de nulpunten renners.

Ik vraag me trouwens af waarom het forum zo doods is. Dat was altijd anders zelfs in de periodes dat er veel minder deelnemers waren. Zouden users nu echt actiever zijn op de subleaguefora? Lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik vind dit juist een van de lastigste wieler pools ooit.

Mijn bedenkingen:

Porte: altijd een slechte dag. Heeft ie dat weer, dan is 4 punten te duur.
Uran en Pozzovivo: zullen er best staan, maar kijk eens naar hun punten van vorig jaar. Toen waren er meer aankomsten bergop dan nu (en ik reken met 40 punten per zwart punt) en in dat geval zouden ze de punten dus niet echt waard zijn.
Bertje: gaat hij vol voor de Giro of rijdt hij als training voor de Tour. Giro en Tour winnen in hetzelfde seizoen is in mijn ogen onmogelijk.
Aru is een zekerheidje vanwege zijn jongere punten
Viviani: ligt dit seizoen meer op de grond dan dat hij sprint
Nizzolo: reed een top Giro vorig jaar, nu nog nauwelijks gezien maar is niet de snelste sprinter. Wint nooit echt van de toppers, maar zoveel zijn er ook niet aanwezig.
Greipel: sprint gewoon regelmatig niet mee, zoals deze week ook al in Turkije.
Lobato: lijkt over zijn vormpiek heen, nog nooit wat gepresteerd in grote rondes.
Matthews: gaat ie uitrijden? Wil hij voor het groen in de Tour?
Mezgec: kopman voor Giant maar komt er dit seizoen tot nu toe nog niet aan te pas.
Wie sprinten er bij de Italiaanse ploegen. Die nemen allemaal meerdere sprinters mee. Modolo en Ferrari bij Lampre bijvoorbeeld. Er zijn 6 sprints, sprinten ze er maar bij 3 mee, dan zijn ze de moeite niet.

Nullers en goede jongere renners zijn er zat, maar mijn punten....
En de kluns. Op het eerste oog lijkt het Hesjedal, maar dat is zo'n taaie rakker. Vorig jaar toch ook 73 puntjes gesprokkeld.

Kortom: geen idee.

Noud89

Tsja, over Uran en Pozzovivo heb je gelijk, die kunnen wel eens kantje boord worden door het minimale aantal aankomsten bergop.

Daarentegen heb ik wel het gevoel dat het verschil groter is. Vorig jaar had je Majka, Kelderman, Rolland, Kiserlovski en Wellens nog rondrijden die nog wel richting het niveau van een Uran gaan. Nu heb ik echt het gevoel dat het Contador, Porte is, dan op relatief kleine afstand Aru, Uran en Pozzovivo, en vervolgens een hele lange tijd niets. (Ervan uitgaande dat Betancur niet het hele seizoen de boel beflikkert)

Qua sprinters weet ik het gewoon echt niet. Matthews is een lastige, behoorlijk wat aankomsten die hem liggen, maar sprint hij mee in de vlakke ritten? Vorig jaar was hij ook goed, maar pakte hij uiteindelijk maar 79 punten doordat hij amper mee deed in de echte sprints. Bij de andere sprinters heb ik hetzelfde probleem als jij.

Ab Normaal

Nu heb je Kreuziger, König, Intxausti, Landa enz enz.

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Sorry Pirazzi. Ik las je bericht niet goed. 5 punten per uitvaller nu ipv cumulatief. En een iets aangepaste klunsregel.

Aanpassing van klunsregel ben ik het mee eens; dat van die uitvallers vind ik niet echt een verbetering. Dat is wel een factor waar je enigszins invloed op hebt, bij het samenstellen van je team.

Even opgezocht wanneer mijn team is geregistreerd. Ik deed voor het eerst mee met de tour van 2008. Dus al bijna 7 jaar lid.

Laatst gewijzigd
Noud89

Kreuziger is ploeggenoot van Contador, Konig van Porte en Landa van Aru. Intxausti inderdaad, al is die in mijn ogen minder dan Pozzovivo.

Majka, Kelderman, Rolland, Wellens reden vorig jaar wel als kopman van hun ploeg.

Rembo

Tsja. Ben al sinds 2007 lid van sportpools. 1 x tour gewonnen. Je wint gewoon echt met de juiste klassementsmannen en sprinters ook al zijn ze duur. Je moet net wel die ene goedkope man hebben die veel scoort. Zo iemand als kreuziger, König en dergelijke. In Italië heb je veel meer kans op een onverwachte goede renner. Zo'n Ferrari kan bijvoorbeeld ineens veel meer. Denk maar aan de Gendt en hesjedal op het podium...
Ik houd het redelijk standaard en besteed een paar punten aan gokjes voor het klassement.

pirazzi

Tom Boonen als kluns is misschien een idee want hij gaat niet vaak mee sprinten maar is meer een soort wegkapitein en beschermer van Uran.

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.