Sportpools Giro

1 2 3 4 ... 8 9
DeTourwinjeinbed

Haha zie dat ik het in een soort groep 8 spreekbeurt taal heb getypt, excuus.

pirazzi

Waarom Eugenio Alafaci, waarschijnlijk omdat Fabio Felline 1 zwart punt is?

DeTourwinjeinbed

Felline is een punt ja.

DeTourwinjeinbed

Maar denk er ook over om Alafaci met zakarin te wisselen.

pirazzi

Waarschijnlijk zal Zakarin de meest gekozen secret weapon zijn of misschien Paterski.

Lamme Frans

Ik ga over een paar dagen iets in mekaar flanzen zonder al te veel research te doen. ;-)

Rembo

Meersman 0 punten. Interessant.

Onbekende gebruiker

Ah mooi dat er weer een forum is! Totaal langs me heen gegaan doordat er nog altijd maar 5 fora worden getoond.

Ik ben het eens met anderen, o.m. Kingstown (blij dat je er weer bent!), Ab, Noud, SH en anderen; verrekte lastig dit jaar. Ik zie de ophef niet zo om het nieuwe parcours, minder aankomsten bergop idd, maar als je kijkt hoeveel etappes geschikt zijn voor pure sprinters (5/6) of type Matthews (3), dan verschilt dat volgens mij niet met eerdere jaren. De ZP verdeling, dat scheelt wel enorm!

Op iedereen een vlekje, de Grote Drie; Bertje rijdt Tour, Porte een zwakke dag, Uran op het oog de minste van de drie (dat blijkt overigens verder nergens uit), zijn wat mij betreft echt volkomen gelijkwaardig. Alle drie erin bij zou ik zeggen, maar dan heb je nog maar 8 punten (exclusief kluns). Aru vind ik een risico, met zijn lulverhaal op 5 kilo gewichtsverlies door ziekte. Als het waar is, dan is ie serieus wat spiermassa verloren, als het een leugen is, is het dope. Ondanks de 'gratis' punten van de jongerentrui twijfel ik. Pozzo kan het waard zijn (wat was het, 165 in zijn topjaar?), maar wil nog wel eens het asfalt kussen.

Daarachter, echt rammend veel interessante 1-punters. Intxausti, Izaguirre, Landa, Cataldo, D. Caruso, Visconti, Ulissi, Kreuziger, VDB2, Atapuma, Cunego, Kreuziger. Die nullers zie ik het niet zo op, zo'n Henao kan interessant zijn, Kruiswijk kan wat punten scoren, maar verder?

En dan de sprinters! Wie moet het in dit veld gaan doen? Greipel is op een straatlengte de beste van dit veld op een puur vlakke aankomst, maar is zoals werd opgemerkt, lankmoedig geworden. Viviani valt, Nizzolo is duur, Matthews stapt wellicht af, Mezgec heeft geen support, Lobato jong en wisselvallig, Ferrari schijnt geen beschermde status te hebben etc.

Zeg het maar, maar ik vind het echt bijzonder lastig dit jaar.

pirazzi

Het is inderdaad lastig om bijvoorbeeld JVDB in te passen, een 4 punter minder en dan 1+3?

Ab Normaal

Ik dus ook.
Ik denk dat ik nauwelijks punten aan sprinters ga besteden.
Modolo twijfel ik over. Is in vorm en snel maar bakt er nooit iets van in een grote ronde.
Verder misschien Pelucchi en blijf twijfelen over Greipel.
Ik neem geen Viviani, geen Nizzolo, geen Mezgec en geen Matthews. Dus twijfel nu over Porsev, Colli en Ruffioni.

En iedereen heeft het over punchers, maar vergis ik me nu zo? Volgens mij zijn er helemaal niet zo veel etappes die in een sprintje heuvelop eindigen.
Etappe 3 moeten ze de vluchters nog maar achterhalen, etappe 4 geldt hetzelfde voor, die is zelfs nog lastiger, etappe 7 wel en dan misschien etappe 11. Verder houdt het wel op denk ik.

Twijfel ook aan kluns. Of gewoon een nulpunter, of Hesjedal of Battaglin.
Zeg het maar.... Twijfel ook over König in mijn gewone team. Zou als laatste karretje in de Sky trein hoog in het klassement kunnen eindigen, en als Porte zijn slechte dag heeft, het wel eens over kunnen nemen.
En VDB2, nu zonder druk, met lange tijdrit en maar 1 punt.... Landa vind ik een heerlijke renner, maar moet knechten voor Aru, die er volgens mij wel zal staan.

Lamme Frans

Ab, je bent in Italië op vakantie. Niet posten hier aub. Dank u.

Ab Normaal

Zit nu lekker op de veranda, aan het bier, te denken aan mijn team en na te genieten van al het prachtigs wat ik hier weer voorbij heb zien lopen. Heerlijk weer, alleen erg veel Nederlanders...

warteke

Zullen ze bij Lampre vol voor Ferrari gaan of krijgt Modolo ook nog zijn kans ?

Ab Normaal

Lampre zegt zelf dat Modolo de kopman is. Of Ferrari zich daar aan houdt...

DeTourwinjeinbed

Caruso, atapuma, prize of visconti met zijn vrijbuitersploeg(Berg).. Die 1-punters zijn nog het lastigst. @SammySosa, ik vond er juist wel wat interessante vullers tussen zitten: Zakarin, Paterski, Formolo, Chaves, Monsalve, Ruffoni,Henao. Halen allemaal wel wat punten denk ik. Contador toch weer opgenomen, alleen uran en pozzo als favorieten nu niet, brachten me vorig jaar ook weinig punten.

denise

Grote twijfels over J.VDB, Kruijswijk, Pellizotti, Aru, Pozzovivo en ook Uran. Ik denk dat die gasten misschien een top 10 niet halen.

Onbekende gebruiker

'@denise; ze kunnen moeilijk allemaal de top10 niet halen!

waggie

'@denise
Ik denk dat hoogstens 3 van jou rijtje een top-10 halen, meer niet ;)

@Sammy
Matthews die misschien afstapt :o?

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Wie is er eigenlijk kopman bij Movistar?

Onbekende gebruiker

'@Lamme Frans:
Unzue:
An analysis on the final roster, one by one: “This Giro should be the confirmation of Beñat (Intxausti)'s abilities: it's a race he already knows, he's done really well there and finished in the overall top-10. Both Ion (Izagirre) and Jesús (Herrada) should also be able to build up on their big success to date, while Rubén (Fernández) and Dayer (Quintana) will ride their first GT with a more comfortable role – they only have to gain experience, see how their bodies react to the efforts and get used to the three weeks.

"Giovanni (Visconti) will have the task, together with Beñat, of leading the group – considering he's an Italian rider, an experienced one in this race and all his years in the peloton, he will do well and surely have good chances in some stages. Regarding Juanjo (Lobato), I hope this Giro confirms him as a top sprinter; I think he has many chances to succeed. Andrey (Amador) has got experience, good form and is a super 'joker' for any kind of stage. In general, not having to contest the overall classification from the start of the race will give us a chance to ride with freedom and make a classic out of every stage.”

Beñat als 'Leider', niet per se als kopman. Volgens mij rijden ze gewoon met drie vrije mannen.

@Waggie: ja, Bling heeft begin dit jaar al aangegeven dat de Tour voor hem een groter doel is dan de Giro en in elk interview zinspeelt hij op vertrek uit de Giro na 1/2 ritoverwinningen.

pirazzi

'@denise Als Uran geen top 10 haalt zou dat een goede kluns zijn want dat levert 10 of minder truipunten op voor het eindklassement vanaf plek 11.

Lamme Frans

Bedankt SammySosa. Ik twijfel alleen nog over de sprinters. Ik heb de hele top 5 klassementsrenners en alleen Pozzovivo daarvan niet. Daarnaast sowieso Modolo en Pelucchi. Ik twijfel nog over Matthews. Stapte vorig jaar af met 79 punten. Als hij dat nu weer doet is hij te duur voor 3 zwarte punten. Dan zou ik denk ik eerder Viviani, Greipel of Mezgec nemen.

Laatst gewijzigd
waggie

Ik ben er wel uit denk ik.

Twijfel alleen aan een nuller (waarschijnlijk sprinter). Heb op dit moment Porsev genomen, maar ik twijfel. Iemand anders een betere nuller?

Lamme Frans

Ik zou ook Porsev kiezen.

Ab Normaal

'@Lamme
Dan hebben we zowat weer hetzelfde team.
Ik heb nog twee renners te kiezen en voorlopig modolo en vdb staan met een nuller als kluns. Twijfel nog om toch pozzovivo te nemen en dan Hesjedal of Battaglin als kluns, of bijvoorbeeld Landa als kluns die zal moeten werken voor Aru. Als sprinters heb ik nu: Pelucchi, Ruffioni, Colli en dus Modolo waarbij ik twijfel om die laatste te vervangen door Porsev en vdb dan door König en toch mijn nuller als kluns te houden.

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.